Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:25

Haha geweldig!

Helaas niks gehoord, maar ze zullen ongetwijfeld druk zijn. Het feit dat ik al automatisch bericht terug krijg op Facebook waarin staat dat ze zo snel mogelijk contact opnemen zegt denk ik al genoeg..
Ik heb verder gewoon geen andere middelen om hem te kunnen helpen, weet niet waar hij normaal uithangt.. Onze vakantie was 10 dagen, zaterdag gaan we naar huis en vandaag zag ik hem voor het eerst, dus ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat hij elke dag terug komt..

Vanavond wel een kitten bij ons appartement. Ik denk een week of 12 oud, misschien iets ouder, maar om zo alleen te zijn weer piep jong (wij zijn dat in Nederland natuurlijk ook gewoon niet gewent dat ze op deze leeftijd alleen buiten lopen). Even geaaid vanmiddag, en vervolgens liep het dametje achter ons aan de trap op naar ons appartement. Een schoteltje gevuld met water want dacht; ze heeft dorst, maar ze nam een paar slokjes en ging toen kopjes geven langs onze benen. Deur appartement stond open en ze liep zo naar binnen :+
Heb haar opgetild en weer beneden in de bosjes gezet, lekker in de schaduw, liep de trap op, keek om en ik zie haar koppie om het hoekje komen en weer stond ze boven bij ons appartement. Uiteindelijk heeft mijn vriend haar weer beneden gezet en toen bleef ze wel zitten. We komen net terug van het eten, zit ze beneden ons appartement onderaan de trap. Iemand had haar een bakje vlees gegeven. Ze ziet ons aankomen en ze rent zo de trap op naar boven, zo'n lief meisje, en nu al helemaal alleen. Ik hoop oprecht dat er deze dagen iemand is die haar net zo leuk vind en haar een thuis wil geven.

Ze had ook een hoop praatjes.

let niet op mijn slobber zwembad outfit :+
Afbeelding

Let in dit filmpje niet op onze geluiden :+ maar je hoort haar rete hard knorren!

Lisette0

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:29

Die zou je toch haast meenemen in de koffer. Wat een leukerd. <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:30

Jaa maar mijn vriend wil niet :+

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:31

Stiekem doen :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 20:32

Nu wil ik daar ook heeen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:37

Moet ik haar eerst stiekem laten enten, en haar mee smokkelen in het vliegtuig en hopen dat ze zich niet laat horen :=

Ik hoorde dat een kitten minimaal 21 weken oud moet zijn, geënt en helemaal gezond, en 2 weken in quarantaine moet voor ze mee mogen naar Nederland.

Misschien moet ik haar thuis laten bezorgen. En dan; surprise schat! Kijk eens wie ons gevolgd is uit Kos! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:11

Wow die kat heeft inderdaad een fikse wond. Hoop dat ze er iets aan gaan doen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:15

Pepperrr schreef:
Nu wil ik daar ook heeen!

Griekenland is een echt kattenland :j

Overal lopen katten. In alle soorten kleuren en maten.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:17

Dus als je de neiging hebt alles te willen helpen, moet je niet naar Kos gaan :+ anders bestaat er de kans dat je met een nieuw gezinslid thuis komt :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:56

Afbeelding

Ik geloof dat zn dierendagcadeau lekker was _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:56

Haha wat heb je gegeven?

Onze knappe meid is vandaag jarig. Ze is gewoon al 1 jaar!
Nog eventjes wachten en mag al mama worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:07

Gefeliciteerd. Prachtig is ze.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:11

Dank je! Ja ben er blij mee. Ze is ook veel mooier en verder doorgekleurd dan we verwacht en gehoopt hadden. Volgende week hebben we weer show met abessijnen en somali special kijken hoe ze het gaat doen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:30

Duidelijk dat het gesmaakt heeft. :+
Kleine meisjes worden groot. <3

Speeltje voor Maira gekocht aangezien de vorige ingepikt is door Blue. Nou Blue heeft deze ook ingepikt nu en net terug gevonden in mijn bed. :') Ach Maira heeft Action huisje ingepikt ook om een makkelijk verdedigbare plek te hebben. :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 07:54

Zo'n vloeibare zalm snack, maar hij duwde echt zn hele hoofd in zn etensbak :')

Ahh gefeliciteerd met de knappe dame!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:04

Wauw wat een mooi beestje! Dat zie je toch niet gauw een rode poes? Of heeft dat met het ras te maken?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 13:33

Dankje.

Binnen de somali en abessijn heb je verschillende kleurslagen.
Wij fokken en selecteren vooral op katten geen verdunning dragen. Van oorsprong zijn er 2 kleurslagen. De sorrel dat is was Nishi is en wildkleur.

Afbeelding

Dit ras heeft ticking dat betekend dat elke haar uit ringen bestaat. Die allemaal een andere kleur zijn. Bij sorrel verschillende tinten roodbruin en bij wilkkleur zwart met roodbruin.

Dus deze kleur is een veelvoorkomende kleur bij de abessijn en somali.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:14

Prachtige kleur. Vind de Somali ook echt een geweldig kattenras.(ik hou van halflangharige katten)

Had ik ook wel voor kunnen gaan als huiskat. Karakter van de Noor past ons echter nog beter.

Vriendin van ons heeft Somali’s gehad.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 15:23

Bedankt voor de uitleg. Interessant.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:14

Bloodymary schreef:
Bedankt voor de uitleg. Interessant.

Graag gedaan. Vragen staat vrij als ik kan geef ik graag uitleg.

Nishi zal ook gedekt worden door een somali en dan wil ik als er een poesje bij zit wat me bevalt ook een somali poesje aanhouden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:29

Gister laat thuis gekomen van vakantie.
Waar we dachten dat Jessie onder de bank zou schieten van spanning (doet hij altijd namelijk) en Sammie meer aandacht zou hebben voor de koffers dan voor ons, was het tegendeel waar <3
Uiteraard waren de koffers interessant voor Sammie, maar toen hij doorhad dat wij het waren werden we begroet met luid gespin, kopjes, koprollen, en was hij niet bij ons weg te slaan.
Tot onze grote verassing kwam Jessie na 2 minuten om het hoekje kijken, snuffelde heel voorzichtig even aan mijn hand, en toen kwam meneer los met een hoop kopjes en knuffels.

Toen ik net wakker werd, brak Sammie bijna zijn nek, hij wist niet hoe snel hij naar het bed moest rennen om bij me te komen liggen toen hij doorhad dat ik wakker was. Sinds dien rent hij van mijn vriend weer naar mij en andersom om er maar bij te kunnen zijn. Jessie heeft wel 10x op bed gestaan vannacht om een knuffel te halen <3 en nu ligt hij rustig te slapen.
Zo lief om te merken hoe graag ze bij ons zijn en dat er echt herkenning is <3

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:51

Ah wat lief! Zo fijn om dat te merken <3

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 15:51

Afbeelding

Floris begint z’n winterjas aan te trekken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:15

T is er weer voor! :brr:
Gister nog in bikini, nu in winterjas :+

Ik heb zojuist reactie gehad van de rescue die ik benaderd had! Ze zijn helaas niet actief op Kos, maar vonden de wond wel zorgelijk.
Ik heb een andere organisatie gekregen die ik kon contacten vanuit Nederland. Het kan best dat ze iemand in de omgeving hebben van het resort die naar hem kan uitkijken, dus ik heb daar ook maar een berichtje naar gestuurd inclusief foto's.
Aangegeven dat ze rond lunchtijd de meeste kans hebben hem rond het resort te spotten, en ook aangegeven dat ik de receptie al benaderd had.
Ik hoop dat de wond niet al te erg ontstoken was, we zijn inmiddels al 3 dagen verder en misschien is het dus al te laat...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 16:20

Och arme kat.

Das een beste overgang...van het warme Griekenland naar het natte koude Nederland. :brr: