Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:37

Binkie is blij dat hij weer thuis is, hij heeft ook een beetje gekookte broccoli gegeten al is het nog niet veel wat hij thuis gegeten heeft. Als we hem morgen een bird-burrito maken geven we hem dus ook een papvoeding erbij.

Iemand tips om een veilige en fijne bird-burrito te maken? Ik heb het nog nooit nodig gehad.. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:49

Wat fijn dat hij weer thuis is! Op de foto's ziet hij er best alert uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:00

Ja inderdaad, hij heeft hele heldere momenten en hele slechte momenten, echt alsof hij het ene moment wel aanwezig is en het andere moment even niet aanwezig.. Op de heldere momenten eet, praat en sloopt hij, op de slechte momenten is hij scheel, wiebelig en grommend.. :=
Ik heb de kliniek niet over een aanval gehoord zoals hij in de auto had, dus ik hoop dat dat niet meer gebeurd is. Ik ben blij dat hij thuis is, en dat is hij zelf volgens mij ook! Gelijk lekker snavelknarsen en op 1 pootje zitten.. Soms dus wel heel wiebelig maar gelukkig meestal niet..

Maar zoals dat liggen in zn reiskooitje dat is dus echt niks voor Binkie, halverwege de rit was hij weer aanwezig en deed weer zoals ik Binkie ken. Dat hij zo lag deed mn hart ook wel weer breken en twijfelen of ik er goed aan zou doen hem nu al mee te nemen, maar zoals hij nu thuis is weet ik dat hij gewoon lekker thuis moet zijn. Als het morgen niet lukt met de medicijnen of het eten dan moet hij wel per direct weer terug, maar dat zien we morgen wel weer. Daar gaan we niet vanuit natuurlijk.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:29

Fijn dat hij weer thuis is Shanna. Ik heb geen idee wat een bird-burrito is _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:32

Opgerold in een handdoek :+

Ik ben het nu aan het googlen want het is zo tijd voor zn medicijnen :=

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:03

Succes, hopelijk is het gelukt. Mijn grasparkieten zijn klein dus die pak ik altijd met een handschoen ook toen ik wel eens een zieke moest bijvoeren etc. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:10

Het pakken is helaas niet gelukt, denk dat dat meer een 2-man-job is om zo’n papegaai te pakken en dan ook nog veilig de medicijnen te kunnen geven. Zn medicatie hoeft gelukkig niet nuchter gegeven te worden dus ik heb het op een stukje geroosterd brood met pindakaas gesmeerd. 2 vliegen in 1 klap, want en hij heeft zn medicijnen binnen zonder stress, en hij eet..!
Straks maar even vogel-veilige pindakaas halen. Of kijken hoe ik dat zelf kan maken van bijvoorbeeld cashewnoten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:19

Hier hoef ik bij de meeste valken geen handschoenen te gebruiken, behalve bij een stuk of 4 want die laten ook niet meer los _O-
Bij Mango ook geen handschoen nodig, maar die vergeeft het me alleen niet :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:39

Fijn dat hij weer thuis is Shanna, hij zag er sipjes uit op de foto.

Vandaag heb ik kyto de hele dag aandacht gegeven maar hij had er geen oren naar.

Tot ik weer achter mijn laptop kroop, precies op dat moment moest hij aandacht natuurlijk.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:43

Fijn dat hij weer thuis is!
Sorry het is een beetje druk dus reageer niet veel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:58

Het gaat nog niet goed met Binkie hoor, hij hangt naar rechts en laat daarbij ook vaak zn linker pootje ergens hangen.. vanmorgen heeft hij wel gegeten maar hoeveel weet ik niet precies. Om 18 u heb ik al zn eten afgewogen en kreeg hij zn portie gekookte groenten maar daar heeft hij vrijwel niks van gegeten (3 gram waarvan sowieso 1 stukje groente op de grond lag).
Morgenochtend weer alles wegen, zodat ik bij het belletje om 12 u precies kan zeggen hoeveel hij gegeten heeft vanaf vandaag 18 u. We hebben geprobeerd hem te pappen maar hij laat het gewoon langs zn snavel lopen, slikt het niet door, dus daar zijn we ook maar mee gestopt..

Op zn instagram pagina heb ik net een filmpje geplaatst;
https://instagram.com/p/CAdYtHcFqib/

Hier probeerde hij te eten met zn rechter pootje, dat lukte niet.. :(:)
https://www.instagram.com/p/CAdb_AhFcuT ... 081x1np269

Op deze foto’s is het scheef zitten ook te zien:
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:55

Oh wat triest :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:22

Dat ziet er wel heel sneu uit inderdaad :\
Kan hij geen tia hebben gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:27

Ja dat twijfel ik ook over, als het niet het virus is ga ik dat ook even navragen, maar hoe kunnen ze dat onderzoeken/ is daar wat aan te doen? Ze hebben hem geen roesje durven geven omdat ze bang zijn dat hij daarin zou blijven..

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:44

Oh arme Binkie..... echt sneu zo’n vogeltje zo te zien. :(:)

Wij hebben gisteren Remi naar m’n schoonouders gebracht voor een weekje en die verbaasde blikken in z’n ogen bij het zien van de andere vogels daar, echt hilarisch. Hij heeft elke keer opnieuw echt geen idee wat hem overkomt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:37

Binkie moet toch weer terug naar de kliniek, hij eet te weinig en we krijgen er niet meer in..

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:40

Heel veel succes in de kliniek. Hopelijk kunnen ze hem snel helpen :(

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:00

Oh Binkie.... wij duimen voor hem!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:01

Arme Binkie. Ik duim!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:16

Sneu hoor Shanna, ik duim dat Binkie er bovenop komt

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:11

Ach binkie.. sterkte!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:14

Heel veel sterkte! Hopelijk lukt het daar beter en gaat hij weer vooruit!
Was hij veel afgevallen?

Dido, wat leuk! Maakt Remi ook contact met ze?

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:57

Cayenne schreef:
Heel veel sterkte! Hopelijk lukt het daar beter en gaat hij weer vooruit!
Was hij veel afgevallen?

Dido, wat leuk! Maakt Remi ook contact met ze?

Dat weet ik eigenlijk niet zo, hij negeert ze vooral een beetje...
hij is natuurlijk helemaal gewend om alleen te zitten en heeft nooit echt “vogeltaal” geleerd, ook niet als klein valkje aangezien hij natuurlijk uit het nestje gekeild was door z’n ouders, en dat hebben die drie wel. Zij vinden hem méga interessant maar hij heeft altijd zo’n vraagteken boven z’n koppie hangen van ‘baasje, help wat moet ik hiermee?’
Dat is ook de reden dat we er geen vogeltje bij willen nu: we hebben niet het idee dat we hem daar echt een plezier mee doen helaas.

De vogels bij m’n schoonouders zitten ook allemaal in een aparte kooi omdat het net iets te veel haat en nijd is onderling. Het grasje is een krijgertje omdat de nieuwe vriend van de buurvrouw allergisch was, die waren met z’n tweeën maar daarvan is er 1 overleden en de valkjes schelen ruim 5 jaar en toen bleek de jongste waarvan ze dachten dat het een pop was ook nog eens een man te zijn, en nu is het vrij geregeld oorlog.

Dat vind ik misschien nog wel zieliger: heb je meerdere vogels, hebben ze nog niets aan elkaar en dan krijgen ze helemaal minder aandacht omdat je natuurlijk dan je tijd over twee moet verdelen.

Hoe is het met Binkie? Nog nieuws nu hij terug in de kliniek is?

En hoe gaat het met alle baby’s die vast niet meer zo baby zijn?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:05

Ja, dat gedrag ken ik wel. Mijn eerste valk was precies hetzelfde. Ik heb er wel vogels bij gehad maar hij snapte gewoon echt niet wat hij er mee aan moest.

Hier groeien de babies goed en ze stappen ook al netjes op.
Ik gok dat ze over een week of 2 wel zelfstandig zijn, maar dat is even afwachten.

[video]De krijskip op de achtergrond is moeder Hera. Sinds haar antibioticakuur en 2x vogelartsbezoek heeft ze helaas een gloeiende hekel aan mij gekregen :=
Ik heb 23 eigen vogels maar ze is de enige die zo reageerd. En ik ben ook de enige bij wie ze dat doet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:32

Binkie is weer opgenomen bij de kliniek, hij leek inderdaad afgevallen te zijn. De uitslag van het bloedonderzoek op het borna-virus is negatief dus dat is het ook niet. Wat het wel is is nog een raadsel. De arts heeft de uitslag nog niet eens te horen gekregen of bekeken, dat gaan ze vanmiddag doen, en daarna wordt ik weer terug gebeld.

Bij deze een filmpje van Binkie van vanmorgen:
https://www.instagram.com/p/CAfePJoFiyg ... _copy_link