gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:53

Ivy_ schreef:
Rijden doen mijn konijnen ook nog af en toe wel eens hoor, dus daarvoor zou ik ze idd niet uit elkaar halen, mits ze niet gemeen doen.
Wanneer ga je op jezelf, gaat dat nog lang duren?

Best wel ja. Ik moet eerst m'n opleiding afronden en het huis waar ik tussendoor in ga wonen is niet echt een optie. Dan kunnen mijn konijnen nooit meer in de ren zitten buiten en de straat vind ik te vies en met betrekking tot honden en auto's misschien iets te gevaarlijk voor het tuigje. In het bos blijven ze er mooi rustig aan, en ze zijn niet echt bang voor honden en katten gezien ze dat allemaal kennen, maar ik heb ze liever in een dorp wonen zodat ze iets meer konijn kunnen zijn.

Lady24

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:54

Tuigje zou ik inderdaad ook niet aan beginnen, goed idee!
Anders dan dat zou ik gewoon proberen je konijnen zo veel mogelijk samen te laten, als je echt geen andere oplossing hebt..

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:56

Ivy_ schreef:
Tuigje zou ik inderdaad ook niet aan beginnen, goed idee!
Anders dan dat zou ik gewoon proberen je konijnen zo veel mogelijk samen te laten, als je echt geen andere oplossing hebt..

Gebeurt ook! Bij de wekelijkse schoonmaak lopen ze sowieso even samen, en als ik tijd heb neem ik ze mee de huiskamer in. Alleen zo jammer dat mijn hondje ze zo extreem interessant vind dat mijn ene konijntje naar haar gromt (wat ie verder nooit doet), maar ik red hem wel steeds. :+

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:59

Haha, kun je je hondje niet apart doen dan? Of even vast leggen? :)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:01

Ik stuur haar meestal de bank op. Dan kijkt ze steeds als een bezetene naar die konijntjes. :+
Ik wil haar graag leren dat ze gewoon rustig moet doen bij ze zoals mijn andere hond, maar deze is zo verschrikkelijk hyper dat het bijna onbegonnen werk is. Meestal hoop ik maar dat ze niet in de buurt van de tafel zijn als mevrouw opeens moet kijken, anders zitten ze weer 10 minuten lekker saai met z'n 2en niks te doen onder dat ding. :Y)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:03

Ik herken het hoor, haha. De hond van m'n moeder kan ook zo geobsedeerd kijken, terwijl ze vorig jaar nog toen ik nog 1 konijn had gewoon bij de honden op de bank zat haha. Mn oppashond kan er ook wat van trouwens. :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:06

Kruimel? Bella in de opvang? Oh boy, ik ben echt lang niet geweest merk ik 8-) . Kunnen jullie me in 3 zinnen uitleggen wat er de afgelopen 100 pagina's is gebeurd O:) _O- ? Ben wel heeeeel erg nieuwsgierig, maar hij zijn écht heel veel pagina's om bij te lezen :').

Sterkte en beterschap met het neusje :(:)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:06

Wij hebben ooit een konijntje overgenomen van mensen die haar los in huis lieten lopen. Hun golden retriever was helemaal gek van haar, en hij wilde zelfs nog bijna achter haar aan de auto in springen. Aan onze honden heeft ze zich nooit hetzelfde willen hechten, maar die leefden ook veel meer hun eigen leven. Totaal niet zo opdringerig als dat monster wat nu in huis rondloopt. :+
Mijn 'brutale' konijntje (de huidige brompot, blijkbaar) vond onze vorige hond altijd wel leuk. Hij ging graag naast haar op het hondenkussen zitten want toen was onze andere hond juist de opdringerige. Wel leuk hoe ze nu meer op die vorige hond lijkt in alles. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:58

Hier gaat het met de ene woef wel goed, andere durf ik er echt niet bij te laten. Zodra die bij mij komt, gaat standje jacht aan :/.

Had net ff knuffelmomentje met mn kereltje <3. Ik zat f in de tuin, hij sprong op schoot en bleef liggen. Toen vond ik het te warm en ging ie lekker op de tegels :). En zn dinnetjes meteen erbij :D.

Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:59

Ahhh mooi konijntje! <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:13

@Yv_ ahhhh wat een dotje!

Hier ook zo'n knuffelkontje...
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:16

Afbeelding
Eindelijk een goede foto kunnen maken van Konijntje :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:20

@Ivy_ wat een ontzettend mooi diertje zeg! Mooie kleur ook

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:50

Dank je! :D

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:05

Mooie apart gekleurde konijntjes allemaal!
Ik heb er zelf 2 met wildkleur maar als ik die van jou zie moet de minst pluizige nodig ook eens afvallen en een sportkonijntje worden. :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:50

Konijntje is mooi! <3

Klopt Yv_, Bella is weg. Ik heb veel geprobeerd maar het escaleerde steeds.
Kruimel is mijn pleeghalfwildje. Euh, was...
Want de koppeling is geslaagd!! :):) *\o/*

Lotje is de big boss. Ze zijn een paar uur bij Bunnykaj gebleven en het was eigenlijk constant rustig. Nu hier thuis gaat Fiona de uitdaging wel aan met Lotje, maar ze weet dondersgoed dat die de baas is en blijft. Ilona wordt af en toe geïrriteerd van het dominante gedoe van Fioon en vliegt er dan achteraan, maar over het algemeen is het rustig :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verblijf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:58

Wow! Hoeveel m2 is dat nu?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:06

Dit is 14m2, iets meer. En mijn koppel heeft 4m2

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:20

Leuk hoor! Bij ons hebben ze met z'n drieën 11,5 volgens mij... Of 12.

Wat een prachtig konijn is Konijntje trouwens :oo

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:36

Heerlijk! wat fijn!!
Hier met z'n zessen 14 m2... bevalt ze goed haha hier gaat de groep ook heel goed. Een dag moest dikke zo nodig de bitch uithangen maar daarna was 't ook weer klaar. Het is zo gezellig <3

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:55

:wave: Ik meld mij ook weer eens. Denk niet dat iemand mij nog kan herinneren trouwens maar dat geeft niet. :P

Intussen ben ik in het bezit van 2 teddy dwergjes, een kruising Lotharinger(?) en onze nieuwe aanwinst is een Vlaamse. Een super lief dier, echt ons (mijn) kindje. <3 :+
Samen met mijn vriend heb ik laatst een mooie ren gebouwd, waar ik ook wel erg blij mee ben. :) Dit nadat onze vorige Franse Hangoor voedster uiteindelijk zichzelf zelfs door de schutting had gevreten, wat voor mij toch wel de druppel was dat ze echt niet op haar plekje was bij de ram, die eerder bij ons was. -O-

Dit, plus het feit dat het voor onszelf ook niet een erg lief dier was (erg fel typje, niet echt een aaibaar konijn), heeft ervoor gezorgd dat we bij de opvang zijn gaan kijken voor een beter passend dier voor ons. De FH heeft gelukkig ook een fijn huisje gevonden. En onze nieuwe is de lieve Moos geworden!
Helaas gaan die 2 thuis ook nog niet echt fantastisch, terwijl het in de opvang ontzettend hoopvol leek.

Afbeelding
Zo kwam ik thuis na het kennismaken in de opvang, dus eigenlijk geen twijfel dat het niet goed zou komen..

De ram (Harold) lijkt naar andere konijnen toch wel dominant. Ik vond regelmatig plukken haar in de ren en heb ze 2 keer rollend over de grond aangetroffen.. Geen wonden, maar hier werd ik niet heel blij van. :(:) Nu bijna 2 weken geleden heeft Moos zich ergens aan verwond (dacht eerst de ram maar dit is gelukkig niet zo!!) waardoor ze een week binnen moest aan de AB en pijnstilling. Toen ik ze afgelopen maandag weer wilde koppelen in een neutrale ren vloog ze juist hem aan, en daarna andersom nog 2 keer. Niet enorm heftig maar ik word er toch wel erg nerveus van. Contact gehad met de opvang die de tip gaf om ze naast elkaar te laten wennen en iedere dag om te wisselen. Dit gaat prima, geeft voor mezelf ook een hoop rust en ze snuffelen een beetje door het gaas heen. Maarja, wat nu????

Een paar opties die ik heb bedacht voor mezelf:

1) De Teddy ram (Spikey) met Moos en de Teddy voedster (Roxy) met Harold koppelen, dus 2 aan 2. Echter als dit ook niet gaat wordt het een nog lastiger probleem..

2) Ze naast elkaar houden ipv met elkaar.

3) Spikey, Roxy en Moos met elkaar koppelen en ze met z'n 3en houden en een ander maatje voor Harold zoeken, dit zie ik niet echt zitten.

4) Eventueel een 3e grote voedster erbij zoeken zodat ze met z'n 3en zijn. Maar ik denk dat het dan juist nog lastiger wordt?!

Pffff, valt nog niet mee af en toe! :7 Dus als er nog iemand tips / advies heeft. :)

Nog wat foto's van het stel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En onze ren (10 m2)
Afbeelding

Leuke foto's ook langs zien komen trouwens, ik lees nog wel vaak mee.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:09

Als ze niet klikken, klikt het niet.. Een derde voedster kan wel maar drietallen zijn niet altijd even stabiel. Moeilijk! En een ander maatje? Wie weet past zij gewoon niet zo goed bij hem..

Al gedacht aan herkoppelen bij een opvang? Dat ze daar wat langer blijven, soort koppelvakantie? Hoe lang zijn ze dit keer in de opvang geweest en heb je ze direct op zijn terrein gezet?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:41

Wat fijn dat de koppeling geslaagd is Eoweyn! En wat een paradijsje heb je voor ze. Ik hoop ooit ook nog eens zo'n verblijf te kunnen maken <3

Balen dat het toch niet zo lijkt te klikken Nancy! Hoop dat je een goede oplossing kunt vinden :)

en dankjewel nienke!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:52

Klopt Eoweyn, maarja, wanneer en hoe beslis je dat het niet klikt en waar dit dan aan ligt?? Vooral nadat wij besloten hebben voor de vorige voedster een ander huisje te zoeken. Nu had ik het idee dat het niet beter kon en lijkt dat toch wel tegen te vallen. Dan begin je wel een beetje te twijfelen waar je goed aan doet.

De voedster is ontzéttend lief en degene van de opvang gaf ook aan dat "aanvliegen" in principe wel normaal is. Maarja, hoe lang wil je het aankijken. Ongelukken zit je ook niet op te wachten..

Soms zou het wel fijn zijn als ze konden praten. ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:56

Ivy_ schreef:
Wat fijn dat de koppeling geslaagd is Eoweyn! En wat een paradijsje heb je voor ze. Ik hoop ooit ook nog eens zo'n verblijf te kunnen maken <3

Balen dat het toch niet zo lijkt te klikken Nancy! Hoop dat je een goede oplossing kunt vinden :)

en dankjewel nienke!

Dankje :) het moet nog groeien natuurlijk, dat is altijd bij een groep, maar volgens mij zit dat wel goed. Mijn volgende ren wordt hopelijk een volière :D deze ren is toch best onhandig..

_Nancy_ schreef:
Klopt Eoweyn, maarja, wanneer en hoe beslis je dat het niet klikt en waar dit dan aan ligt?? Vooral nadat wij besloten hebben voor de vorige voedster een ander huisje te zoeken. Nu had ik het idee dat het niet beter kon en lijkt dat toch wel tegen te vallen. Dan begin je wel een beetje te twijfelen waar je goed aan doet.

De voedster is ontzéttend lief en degene van de opvang gaf ook aan dat "aanvliegen" in principe wel normaal is. Maarja, hoe lang wil je het aankijken. Ongelukken zit je ook niet op te wachten..

Soms zou het wel fijn zijn als ze konden praten. ;)

Dat wisselt per konijn. Het ene koppel is binnen een halfuur smoorverliefd en een ander koppel heeft wat tijd nodig.. En waar het aan ligt, tja. De klik die er niet is, botsende karakters.. Verder vind ik het moeilijk te zeggen hoe het zit. Als ze een uur in de opvang zijn geweest en je hebt ze thuis direct in het verblijf van de (dominante, begrijp ik) ram gezet, kan het daar fout zijn gegaan.
Hoe hebben jullie het precies aangepakt? Hoe lang zijn ze in de opvang geweest, en heb je ze nog op neutraal terrein gehouden?

Aanvliegen ligt eraan.. Ik zie dat hier nu ook, om elkaar heen vlinderen. Dat is inderdaad normaal. Twee rollende konijnen, in elkaar vastgebeten, niet. Wat is aanvliegen in dit geval?
Als je zo nerveus bent voelen zij dat ook aan. Wellicht is uitbesteden dan handig.