Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:36

Jeetje, wat duurt dat lang. Als ik langs ga om te bestellen kan ik een kleine bestelling (1 a 2 plaatjes) meteen meenemen of als het meer is de volgende dag alles op halen.

Dimphyl

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:02

Je ging echt glas nemen of plexiglas? Plexi kunnen wij hier ook altijd zo op maat mee krijgen, echt glas zou ik niet weten.

Nou zit ik toch ergens mee..
Meo zit nu zo'n 2 weken bij de meiden na zijn castratie, maar hij blijft maar jagen en dekken. Hij is 100 gram afgevallen gewoon omdat hij geen rust neemt.
Heb hem nu weer even apart zitten en ook op andere kamer gezet, ging gelijk flink eten en toen languit liggen slapen.

Wat ik ook vreemde vind is dat er aan 1 kant echt nog een 'bolletje' te voelen is, alsof zijn bal er nog zit?
Zou niet weten of dat normaal is, herken het iniedergeval niet van mijn vorige castraat..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:11

@Dimphyl : allebei mijn castraten dekken nog als er een zeugje berig is, dus dat verbaasd me niet. Wél als hij het doet terwijl ze niet berig zijn. Over het algemeen leren ze dat na een paar straaltjes pis over de snuit snel genoeg af.
Dat bultje kan duiden op een kleine onderhuidse ontsteking. Daar kan een 'kaasje' zitten (opgehoopte dik geworden pus). Dit moet wel even verwijderd worden.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:33

Hoi, kan ik me hier ook melden? :D

Ben eigenaar van nu drie skinny cavia's, 1 beer die gisteren gecastreerd is, een zeug en nog een jongkje die te koop is. Zn broertje is vandaag verhuisd naar een goed plekje. Vrouw heeft me alleen ineens van fb verwijderd en heb niks meer gehoord terwijl ze foto's zou sturen en heel enthousiast was dus vind het wel apart en ben ook een beetje verbaasd? Hoop dus dat ik daar nog iets van hoor .. (edit; was een foutje gelukkig) Ik wil binnenkort een flat maken/kopen en nog een zeugje erbij nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:35

Mag ik hier ook mee praten? Wij hebben vier beertjes in twee aparte hokken. Ik en mijn man hebben het goed te pakken. :)
Iemand misschien tips waar je wat dingetjes voor in het hok kan kopen? Liefst een webshop.

Wow Finnens wat zijn ze lief! Wil je mij misschien een pbtje sturen met meer informatie over het kleintje?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 16:51

Welkom nieuwelingen :D

@nuvel: google eens op wat je wilt, je krijgt dan waarschijnlijk de meeste webshops wel te zien.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:04

Dank je wel DubbelDun. Daar zit een beetje het probleem. Ik ben nog niet zo thuis in wat ze hebben.

Beide hokken hebben een verdieping daaronder is het dicht met een deurtje waar ze door kunnen. Ze kunnen met een trapje naar boven op de verdieping. :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:06

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 17:11

Maar je hebt wel kans dat je ze om de 2 a 3 dagen moet wassen omdat ze gaan stinken van de urine.

Ik heb hier één zeugje bij de castraat weggehaald; hij liep haar constant op te jagen en als ze zich wilde verdedigen dan kreeg ze echt 'klappen'. Dus ze zit nu in de grote zeugengroep. Wel balen, want dat was niet de bedoeling. Hij heeft nu alleen de Rus nog. Ben benieuwd hoe dat gaat.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:17

Dat is wel een nadeel ja..

Balen dat castraat zo jaagt.. die van mij is gisteren gecastreerd dus ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen. Hij komt weer bij het zeugje waar hij ook bij zat toen hij niet gecastreerd was en toen was het zeugje juist hem vaak aan het wegjagen. Na hoeveel weken kunnen ze eigenlijk weer veilig samen? Ben dat vergeten te vragen aan de da gisteren, maar dacht zes weken..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 17:21

6 weken is de meest 'veilige' tijd, maar hier wilden ze na een week 'alleen' al niet meer eten, dus dan zette ik er een zeugje bij en hield in de gaten dat die niet berig werd. (Ging wel eens mis :D )
Maar aan een dooie castraat heb je ook niks tenslotte.
Goldy zit nu al een aantal weken bij deze zeugjes en heeft ze nog niet eerder opgejaagd.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:43

Welkom nieuwe mensen :D ben benieuwd naar foto's van jullie caafs.

Ik heb pas fleece huisjes gekocht van Ars Vivendi linkje
Qua prijs en ontwerpen leuker dan slz naar mijn mening :o

Ik ga maandag even de da bellen dan maar, even kijken wat die zeg van Meo, gedrag en t bolletje.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:31

DubbelDun schreef:
6 weken is de meest 'veilige' tijd, maar hier wilden ze na een week 'alleen' al niet meer eten, dus dan zette ik er een zeugje bij en hield in de gaten dat die niet berig werd. (Ging wel eens mis :D )
Maar aan een dooie castraat heb je ook niks tenslotte.
Goldy zit nu al een aantal weken bij deze zeugjes en heeft ze nog niet eerder opgejaagd.

Nee er moeten geen dooie vallen.. Heb alleen liever ook niet dat mn zeugje die vier weken geleden bevallen is weer zwanger raakt, is niet zo goed voor der denk ik. Mannetje zit nu samen met de baby want die is nu 4 weken, maar flappie het zeugje zit nu alleen, dus even aanzien Hoe het gaat met haar..

Wat een leuk huisjes hierboven!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:33

nuvel schreef:
Mag ik hier ook mee praten? Wij hebben vier beertjes in twee aparte hokken. Ik en mijn man hebben het goed te pakken. :)
Iemand misschien tips waar je wat dingetjes voor in het hok kan kopen? Liefst een webshop.

Wow Finnens wat zijn ze lief! Wil je mij misschien een pbtje sturen met meer informatie over het kleintje?

Welkom!

Zooplus heeft heel veel leuke spullen voor je caafs!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 10:42

@finnens: een baby-zeugje van 4 weken kan ook al gedekt worden ;)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:26

Dimphyl schreef:
Welkom nieuwe mensen :D ben benieuwd naar foto's van jullie caafs.

Ik heb pas fleece huisjes gekocht van Ars Vivendi linkje
Qua prijs en ontwerpen leuker dan slz naar mijn mening :o

Ik ga maandag even de da bellen dan maar, even kijken wat die zeg van Meo, gedrag en t bolletje.

Ik had ook spullen van Ars Vivendi maar vind de kwaliteit van de spullen van slaaplekkerzacht toch beter als ik eerlijk ben.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:42

Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik die van slz nog nooit heb gezien/gehad.
Mijn oma heeft al gezegd dat zij de volgende wil maken haha.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 13:22

DubbelDun schreef:
@finnens: een baby-zeugje van 4 weken kan ook al gedekt worden ;)

Weet ik, het is een baby beertje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 13:27

Dan is het geen probleem... ik denk ik zeg het maar even ;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:23

Snap ik, er worden helaas te vaak foutjes mee gemaakt. Soms onbewust. Mijn zeugje ook gekocht als mannetje vandaar de baby's, ook een foutje. . Gelukkig was zei een halfjaar.

Laatste baby cavia gaat morgen verhuizen.. :\

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:57

Ik meld me ook aan. Het twee lieve caafs. Een mannentje zonder ballentjes en een zeugje. Genaamd Joopie en Pleuntje. Ik had een half jaar geleden nog 4 maar Door ziektes en ouderdom ben ik gestrand bij twee. Nu is hun flat ook veel te groot. Zit nu te kijken naar een houten bak of een houten hondenmand. :) helaas ben ik zelf niet handig wel creatief

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 02:40

Welkom! Maar wil je je caafs in den houten honden mand laten wonen? Ruimte vinden ze juist lekker! Ik zou de flat houden als ik jou was! Heb je een foto van ze?

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:58

Welkom paardcool. Ik snap je wel hoor, toen ik nog 3 caafs had was mijn flat ook reusachtig. Dus toen heb ik er nog maar 3 bijgehaald :+

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:17

Even een vraagje aan mede cavia houders :) op welke leeftijd krijgen ze bij jullie hun eerste jongen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 10:51

@tanjaatjuhh : dat is heel wisselend. Bij een ongelukje weleens met 3 a 4 maanden of na een jaar. Gepland meestal tussen 5 en 10 maanden.

@Paardcool: hoe groot is je hok nu dan (m2 vloeroppervlak) dat je het te groot vind??