Mikkiej schreef:Oja vragen stellen is dan handiger haha
[ [url=m/wSzQxb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit loopwiel heb ik besteld. En dan met de afmeting 28x7 cm. Die 7 cm zal wel de breedte zijn denk ik?
Wat ik mij vooral afvraag is of ik voldoende schuil/slaapmogelijkheden heb in mijn kooi. Ik heb een hangmatje besteld. En bij de kooi zat zo'n plastic "hangmat"/huisje van sputnik in. Ik ben van plan deze te gaan gebruiken als staand huisje. En ik heb een buis besteld, nog even de vraag of ik deze ophang of ergens neer ga leggen.
De afmetingen van de kooi weet ik zo niet uit mijn hoofd, het enige wat ik wel weet is dat hij 70cm hoog is. Ik gok iets van 40cm breed en 30 diep? Dat zal het ongeveer zijn..
Doen jullie ook nestmateriaal in het huisje?
En ik zit er ook over te denken om zo'n hoektoilet aan te schaffen. Worden jullie ratten een beetje zindelijk? En wat voor spul doen jullie daar in?
En wat voor bodembedekking bevalt jullie het beste?
Ik heb van de mensen waarvan ik de kooi heb overgenomen een zak beukensnippers erbij gekregen (grof)
Edit; vergeten te vermelden, de kooi heeft 2 verdiepingen, van die plastic verhogingen met een trapje eraan
Prima loopwiel, weet niet welk geslacht je krijgt, maar mannen zouden als ze beetje groot worden niet meer door de gaten kunnen passen, dat zal je dan even in de gaten moeten houden

Over genoeg schuil/slaap mogelijkheden... bij ratten heb je nooit teveel

De afmetingen klinken goed, zijn het gewone plastic plateaus of tralie plateaus?
Hoektoilet zou ik zeker aanschaffen, mochten ze niet zindelijk worden kunnen ze er altijd nog lekker in liggen

Qua bodembedekking vind ik beukensnippers niets, het is hard en neemt niet goed op. Ik ben zeer te spreken over kartonbedding zoals finacard/greenmile/ecobed en in de wc'tjes back to nature
In het huisje kan je nestmateriaal doen, maar het hoeft niet. de ratjes kiezen zelf wel uit of ze dat willen of niet. ze slepen het in het huisje en het andere moment gooien ze het er weer uit