Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:46

Spicy <3

Super knappe pups beide!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:48

mavantos schreef:
Ahhh wat een snoetjes. Hoeveel honden hebben jullie dan? :wow:

In totaal 11, één uitwonend kind. :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:02

KimD schreef:
mavantos schreef:
Ahhh wat een snoetjes. Hoeveel honden hebben jullie dan? :wow:

In totaal 11, één uitwonend kind. :+

Jullie gingen gewoon voor een heel elftal :+ :))

Gaabje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:23

Ze zijn echt heel knap! <3

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:21

Echt schatjes <3

@Oshaa: dank je voor het delen!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 06:22

Kim, wij trekken dat soort idioten aan. _O-

Het zijn wel echt hele knappe pups hoor. <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:55

Hier ben ik voor het eerst ziek dat ik mij ook voor werk heb afgemeld en Bonne snapt er helemaal niks van. Ik moet hem natuurlijk gewoon uitlaten dus wel aangekleed en zit/lig op de bank maar dan kunnen we ook wel spelen denkt hij. Net van ellende maar achter het bureau gaan zitten zodat ik even 'rust' heb :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 14:01

Beterschap!! Ik kom ook even spammen. Mn energie ligt enorm laag momenteel, veel geregel en dan natuurlijk het verwerken en het verdriet.

Maar met een pup in huis, inmiddels uh,, ik gok 19 weken, valt er ook genoeg te beleven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen naar de markt en zn eerste minuutjes ringtraining.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:05

Aaah Freddie. Schattig en nogmaals veel sterkte. Dat heeft wel even nodig.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 14:57

Ach Freddie <3 Wat een speciaal ventje <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:00

kiwiwitje schreef:
Beterschap!! Ik kom ook even spammen. Mn energie ligt enorm laag momenteel, veel geregel en dan natuurlijk het verwerken en het verdriet.

Maar met een pup in huis, inmiddels uh,, ik gok 19 weken, valt er ook genoeg te beleven.

[ [url=m/Tz1WfY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eeONnV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Wta4bO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Samen naar de markt en zn eerste minuutjes ringtraining.

Rustig aan doen jij, alles op je eigen tempo en je rust nemen waar en wanneer nodig en kan :knuffel: Wat is hij toch leukkkk <3

Tante Arya mocht vandaag kennismaken met de schattige dondersteentjes van KimD. En kijk toch eens ook hoe groot Nil al is geworden met 6 maanden :wow:

Afbeelding

Volgende week ga ik nog eens terug, want heb echt te weinig puppy tijd gehad dankzij mijn draak die drama maakte dat ik aan de andere kant van de panelen was de hele tijd, waardoor ik na tig ontsnappingspogingen - waarvan sommigen zijn gelukt en dan kon ze meteen gezellig snuffelen bij de pups :') - ik toch maar aan de kant bij de volwassen honden ben gebleven erna :')

Afbeelding

Maar echt heerlijk grut allemaal; lekker ondernemend en blij. Wat hebben ze het toch goed daar bij Kim <3

Arya is nu helemaal knokkie _O- Ik wilde eigenlijk erna nog even ergens een klein stukje lopen maar ik kon echt niet meer dus toch door naar huis gereden maar was gelukkig ook geen probleem want ze was met 10min KO haha.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 16:14

<3

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:34

Hier zijn de dekkingen geweest en zoals Kim dacht heeft Blekz idd Blast gedekt.
Nu maar duimen voor puppys… en dan hopelijk voor een puppy voor mij <3

Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:02

Sow wat een mooie combinatie!!! Hopelijk is het gelukt.

Spicy is wel een hele knappe dame! 8-) <3

Hier zijn de kinderen naar school/kdv. Dus even tijd om met de honden 1 op 1 te lopen.
Met Tommy ben ik weer met gehoorzaamheid begonnen. Meneer is zo groot, lomp en sterk en tikkeltje dom := alles behalve wat ik van de borders gewend ben :')

Afbeelding
Toch maar niet achter gelaten en mee naar huis genomen :Y)

En mijn beste vriendje. Het omgekeerde van Kim. Ik hou net van de harige honden en m'n beste vriend is kaal :')

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:15

Cupcakes wat naar zeg! Hoe is het met Jip?

Kim de zijn echt zo knap! Spicy is heel toepasselijk haha.

Ah kiwiwitje; je rust pakken hoor! Maar je freddie is heel cute <3

Zo leuk cursebreaker, puppyknuffelen!!

Spannend Machie!

Shaya haha, een dommige, lompe border hoor je toch niet vaak :')
De schaapsherder waar ik als vrijwilliger help gaat voor het eerst voor een Kelpie pup nu! Al jaaaaaren Border collies (6 op het moment :)) ) maar ze gaan nu een keer een uitstapje maken haha. Ben er heel benieuwd naar! Kom ze echt weinig tegen

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:35

@Machie hopelijk een geslaagde dekking!

En oooh de pups, zo lief!<3

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:40

Wat vinden jullie van het tandvlees van onze pupper? (16 wkn)

Ik vind het zo grauw.
Zijn die bruine vlekken pigmentvlekken? En het rode, zou dat komen omdat hij gaat wisselen?

Is dit iets om na te laten kijken?

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:42

Dat zwarte is idd pigment. En dat rode kan best komen van het wisselen. Hoe ziet het roze aan de binnenkant van de ogen eruit? Is de hond verder wel actief en blij?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:49

Vind dat altijd heel moeilijk om te beoordelen vanaf een foto want elk merk telefoon maakt ook andere basis foto’s en elk scherm kan ook een foto anders laten zien bij iemand. De een met meer kleur erin en de ander juist met minder waardoor dit beeld misschien erger kan lijken als het is. Ik zou idd dan ook vooral verder kijken naar andere dingen; gedrag e.d. Want waarom heb je twijfels over het tandvlees? Is daar aanleiding toe?

Rood/gevoelig tandvlees is in ieder geval zeker niet gek tijdens het wisselen. De bruine vlekken kunnen inderdaad gewoon pigment zijn en de mate van het grauwe tandvlees blijft lastig zeggen zo vind ik. Heb je ook voor jezelf een vergelijk met hoe het eerder altijd was? Wijkt dat echt af of weet je niet wat ‘normaal’ is bij de pup? Aan de hand van die wetenschap is het veel handiger beoordelen wel.

Zou er aanvullend ook verandering in gedrag zijn oa of andere symptomen fysiek, zou ik met een DA contact opnemen. Mocht je voor de rest echt niks anders opmerken, zou ik het gewoon even aankijken. Al ben ik wel zo: Bij Echt twijfel en zorgen, zou ik altijd even bellen voor je eigen gevoel. Beter 1x te vaak bellen als 1x te weinig. Als ze het niet nodig vinden om langs te komen, heeft het je alleen een telefoontje gekost.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:32

Gave combi Machie!

Curse, verder niet jaloers hoor! <3

De DA heeft niets geks kunnen vinden, maar ik ga op korte termijn maar wel een afspraak maken bij de osteopaat voor Jip. Hij loopt redelijk stijf en stram, wat volkomen logisch is.

Er zijn wel drie hele toffe foto's gemaakt <3
Door Merlijn Arina Photography.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:24

xSannee schreef:
Shaya haha, een dommige, lompe border hoor je toch niet vaak :')
De schaapsherder waar ik als vrijwilliger help gaat voor het eerst voor een Kelpie pup nu! Al jaaaaaren Border collies (6 op het moment :)) ) maar ze gaan nu een keer een uitstapje maken haha. Ben er heel benieuwd naar! Kom ze echt weinig tegen

Nou serieus. Zonder mensen te beledigen zeggen we serieus dat we een border collie met down syndroom hebben. Heb voor Nero ook 3 border collie gehad en Nero was echt een feestje om te trainen. Ook onze 1e kelpie.
Maar Tommy. Die is gewoon dom :') maar wel de liefste border die er bestaat voor onze 2 zoontjes (4 & 2 jaar oud). Hun kunnen echt alles met hem <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 20:53

CupCakes_ schreef:
Gave combi Machie!

Curse, verder niet jaloers hoor! <3

De DA heeft niets geks kunnen vinden, maar ik ga op korte termijn maar wel een afspraak maken bij de osteopaat voor Jip. Hij loopt redelijk stijf en stram, wat volkomen logisch is.

Er zijn wel drie hele toffe foto's gemaakt <3
Door Merlijn Arina Photography.

[ [url=m/Bj5XNV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6Hjfn9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ds7x4C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je arnica druppels in huis? Zodra ze hier iets hebben begin ik eigenlijk altijd direct met 3x achter elkaar met een uur er tussen 5 druppels.
En de dagen erna 3x daags verspreid 5 druppels.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:01

Hebben jullie een leuk idee voor een pup als bezigheid die van jagen (muizen) houdt? Is er iets wat ik hem kan aanbieden wat ie dan erg leuk vindt en zich op kan uitleven?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:08

CupCakes_ schreef:

Fijn dat er niks geks lijkt te zijn. Stijf en stram is idd wel logisch. Is toch echt een klap dat zo'n lijf krijgt! Hopelijk kan je snel bij de osteopaat terecht.

Leuke foto's!

---------------------------------------------------

Wij beginnen deze week met een prive trainer voor een periode. Heb er erg veel zin in :D .
We gaan focussen op motivatie bij agility, al zal er ook veel basis dingen zijn die op andere vlakken kunnen worden toegepast. Ik blijf maar het gevoel hebben dat Layla het niet echt "leuk vind". Al hebben mensen me ook wel laten inzien dat dit mogelijk eerder vanuit misunderstanding / gebrek aan clarity komt. Het is ook duidelijk dat ik dat bij mijn huidige trainer ook niet ga krijgen - en mijn vertrouwen na een heel naar ongeluk dat echt wel voorkomen had kunnen worden (niet met Layla, maar een andere hond vd training) in die trainer is ook echt helemaal weg.

Mijn nieuwe trainer (al is ze nu al mijn detectie trainer) heeft een MSc in Applied Behavioural Sciences, wat ik zelf wel erg fijn vind. Ze legt dingen uit met de wetenschappelijke achtergrond en dat past wel bij mijn manier van denken / doen. Dus ja, ik heb er echt zin in. Hebben al veel over en weer geschreven en nu woensdag begint het programma echt *\o/*

Dus deze dame mag flink aan de bak!

Afbeelding

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:09

Vindt ie speeltjes leuk? Nori hebben we geleerd om speeltjes te zoeken in de tuin of in huis. Deels is het opspeuren en deels ook het graven heb ik het idee. Wellicht ook nog een optie om een zandbak voor hem te maken in de tuin?

Edit: overigens is dit een zeer veelvoorkomende favoriete bezigheid van lappen :')