Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:17

KimD schreef:
Nicky91 schreef:

Nee hoor :) Ik weet wat ik gezien heb, half belgië heeft borders en doet daar actief flyball mee.
Ik heb er zoveel gezien. Mijn ogen doen het prima. :+

Gezien hebben en kennis ervan hebben is iets heel anders. Ik heb ook heel veel auto's gezien, heb ik er nog geen verstand van. :+

Dat wat jij aanhaalt is een fout in de fok, zulke honden worden uitgesloten want dat wil je überhaupt niet.

Dan worden er dus best fouten gemaakt in de fok van borders... Want ik heb er meer gezien die het wel doen dan die het niet doen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:18

Kaus schreef:
KimD schreef:

Tada :D

[ [url=m/e98PD4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCpOZI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iZIJvl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ja ja ja! <3 Deze hond ken ik ergens van? Waarvan? Welke fokker is deze van?

Nicky, ik vind ze niet vreselijk hoor! Maar net als dat een Deense Dog niet mijn hond is, is een Aussie dat ook niet. Ik vind ze te fel, te dominant vaak, te flierefluiterig. En als ik ze bij het drijven tegen kom en is het altijd best veel stress omdat als de schapen in paniek raken, die hond er achteraan gaat om ze op niet al te lieve manier terug te happen. Dat zal of aan de hond liggen of aan de training, maar het is niks voor mij :')

Als bij Dexter de schapen er eens uit naaien wacht ik rustig totdat hij ze heel beheerst weer terug brengt. Het is een heel ander karakter en een hele andere manier van drijven. Niet zo mijn ding.

Zoë, ik vind die eerst niks, te harig. De rest vind ik gaaf! Ik vind langharige border collies ook niet lelijk ofzo (zolang het maar geen keesjes worden qua haar :') ) maar mijn voorkeur gaat uit naar een korthaar.

Deze komt uit Tsjechië! Als je wilt kan ik je de fokker in PB sturen, maar dat blijkt echt een verschrikkelijk achterbaks mens te zijn. Echt heel zuur. Verspreid nu ook verhalen over de vader van deze hond die niet waar zijn. :n

Maargoed, deze hond is waanzinnig, dat is het belangrijkste. *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:19

Nicky91 schreef:
KimD schreef:

Gezien hebben en kennis ervan hebben is iets heel anders. Ik heb ook heel veel auto's gezien, heb ik er nog geen verstand van. :+

Dat wat jij aanhaalt is een fout in de fok, zulke honden worden uitgesloten want dat wil je überhaupt niet.

Dan worden er dus best fouten gemaakt in de fok van borders... Want ik heb er meer gezien die het wel doen dan die het niet doen

Aaaaaand we're done.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:20

Kaus schreef:
Nicky, ik vind ze niet vreselijk hoor! Maar net als dat een Deense Dog niet mijn hond is, is een Aussie dat ook niet. Ik vind ze te fel, te dominant vaak, te flierefluiterig. En als ik ze bij het drijven tegen kom en is het altijd best veel stress omdat als de schapen in paniek raken, die hond er achteraan gaat om ze op niet al te lieve manier terug te happen. Dat zal of aan de hond liggen of aan de training, maar het is niks voor mij :')

Wat jij nu aanhaalt met drijven is training.
Een goed getrainde aus kan binnen 2 sec omschakelen van eenden naar koeien of van koeien naar schapen.

Het enige waar ze 'fel mogen' is bij de koeien, omdat om een koe te verplaatsen meer respect naar de hond toe nodig is.

Een vriend is wezen drijven met haar aus bij een 'border drijver' en die wist zich geen raad met hoe het omvormen van een aus, daarna is zij mee geweest naar Anneke en is er geen stress geweest.

Ik ben bij de trials wezen kijken in Friesland en het is bizar hoeveel rust een aus moet beheersen om eenden te kunnen drijven.

Kaus

Hmm, ik ken geen fokkers uit Tsjechië dus dan zal ik de hond niet kennen :Y) Misschien heb ik 'm eens op Facebook gezien of eerder in foto's van jou.

Ik heb alleen Aussies zien drijven bij Anneke, maar ik snap wat je bedoelt hoor, het is ook zeker training! Maar dat hele gedrag van met redelijke opwinding er achteraan gaan staat mij niet aan. Dat ga je in een Kelpie niet terugzien. Maar zo zal jij mijn kelpie vast niet fijn vinden om mee te drijven want die staat dus inderdaad aan de grond genageld _O-
Laatst bijgewerkt door Kaus op 23-04-20 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Nicky91 schreef:
xLaraaj schreef:
Bi als in zonder tan.
En zoveel auss werklijnen die totaal niets meer te maken hebben met de rasstandaard. Soms zie je zelf geen verschil tussen border en aussie. Die moeten koeien kunnen drijven, zo’n smalle slungel heeft echt niets over een stier te zeggen.

Hier de eerste geregistreerde aussies. Zijn honden met body en niet op stelten. Behalve die 1ste maar optisch bedrog anders zou die hond 2m groot zijn.

[ [url=m/eTAnNW.gif]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ruKdi1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ju4YtE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klopt, maar dat betekend niet dat ze er niet meer zijn.
Er zijn nog steeds werklijnen die wel body hebben en daar ook op gefokt worden.

Ik ben het met je eens dat er types zijn waarin geen verschil uitgemaakt word en meer op een border lijken dan een aus.

Ben je wel eens bij koeiendrijven wezen kijken?
Anneke heeft namelijk een champion teef lopen en die is 49 cm slank en drijft net zo goed koeien als haar reu van 52 cm met body. Het heeft niet alleen te maken met body, het heeft alles te maken met
1 het lef van de hond
2 hoe de koeien zijn 'geleerd'

maar de honden die je hier post waarvan je een pup neemt hebben echt geen body en lijken inderdaad meer op een border dan een aus

Kaus haalt hier ook de ACD aan daar idem, de originele honden waren vierkante blokken body, die werden gefokt om met lef het groot veel (dus ook stieren etc) te drijven. Daar heeft zo'n smal ding op stelten echt niets aan te zeggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:21

Kaus schreef:
Hmm, ik ken geen fokkers uit Tsjechië dus dan zal ik de hond niet kennen :Y) Misschien heb ik 'm eens op Facebook gezien of eerder in foto's van jou.

Dat kan ja, ik ben peettante van dit prachtige kind. Hahaha! <3

Is mijn knuffel vriendinnetje, als ze er zin in heeft, anders niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:22

KimD schreef:
Kaus schreef:
Doe mij maar een Kelpie of kortharige border collie. Of een slanke cattle dog maar die worden tegenwoordig ook niet echt meer gefokt.

Tada :D

[ [url=m/e98PD4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mCpOZI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iZIJvl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die ziet er leuk uit <3

Nicky91

KimD schreef:
Nicky91 schreef:

Aaaaaand we're done.

Jammer, ik had wel meer voorbeelden willen zien van borders die het niet doen. Of zit er daadwerkelijk zo groot verschil tussen belgie en nederland qua fokken van borders?
Of is er een reden dat diegene die het wel doen , aangeleerd gedrag of misschien toch die fout waar jij het over hebt..

xLaraaj

Nicky91 schreef:

Ik ben het met je eens dat er types zijn waarin geen verschil uitgemaakt word en meer op een border lijken dan een aus.

Anneke heeft namelijk een champion teef lopen en die is 49 cm slank en drijft net zo goed koeien als haar reu van 52 cm met body. Het heeft niet alleen te maken met body, het heeft alles te maken met
1 het lef van de hond

Maar daar gaat het ook niet over. Maar op de toedel die hiervoor is geshowd. Sorry maar die zijn allemaal te rank.
Dermee he voorbeeld dat je hierboven aanhaald. Kan heel goed dat een slanke borderachtige die koeien kan bewegen. Maar is geen hond volgens de rasstandaard en daar gaat het (bij mij) dan over :) pas op ken ook aussies uit werklijnen die ik mooi vind. Zelf een red bi ! :P

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:23

ik ken er echt geen die over de grond kruipen, en al helemaal niet in de flyball.....

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:24

Zoe_97 schreef:
Kaus haalt hier ook de ACD aan daar idem, de originele honden waren vierkante blokken body, die werden gefokt om met lef het groot veel (dus ook stieren etc) te drijven. Daar heeft zo'n smal ding op stelten echt niets aan te zeggen.

Dat klopt, maar ik heb ook nooit gezegd dat ik de bouw van de ouders waar ik voor ga niet mooi vind.
Ik wilde juist een wat rankere aus.

En zoals ook eerder gezegd heeft de bouw niet alleen te maken met het wel of niet mogelijk van koeien drijven. Zoals net gezegd heeft anneke een teefje die echt net een border is qua haar, bouw, en rank en die kan perfect koeien drijven.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:25

Zoe_97 schreef:
ik ken er echt geen die over de grond kruipen, en al helemaal niet in de flyball.....

Flyball hollandse bak of flyball internationale bak?
Ik zal zometeen eens zoeken of ik misschien nog foto's heb van onze trainingen of wedstrijden waar je haar hond op ziet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:26

Nicky91 schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik zal zometeen eens zoeken of ik misschien nog foto's heb van onze trainingen of wedstrijden waar je haar hond op ziet.

echte flyball :p

Kaus

Nou ja, Zoë, daar zit wel wat nuance in. Ik weet dat Dundy veel te smal is, dat type hoef ik ook niet per se.

Maar er zit wel verschil tussen een beetje body hebben en gewoon moddervet.

Deze vind ik mooi! Heeft een goeie massa, geen dingetje op stelten.
Afbeelding

Deze vind ik echt vreselijk. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat dit zich soepel en snel kan bewegen. En ja, ik heb er genoeg zien bewegen. Dat valt in het niet met een hond als Dundy.
Afbeelding

Afbeelding

Nicky91

xLaraaj schreef:
Nicky91 schreef:

1 het lef van de hond

Maar daar gaat het ook niet over. Maar op de toedel die hiervoor is geshowd. Sorry maar die zijn allemaal te rank.
Dermee he voorbeeld dat je hierboven aanhaald. Kan heel goed dat een slanke borderachtige die koeien kan bewegen. Maar is geen hond volgens de rasstandaard en daar gaat het (bij mij) dan over :) pas op ken ook aussies uit werklijnen die ik mooi vind. Zelf een red bi ! :P

Dat klopt, ik zei ook al dat ik het daarmee eens was, er zijn er ook meer niet dan wel die volgens de ras standaarden voldoen. maar goed de rasstandaarden in NL vind ik eigenlijk al niet echt meer te vergelijken met hoe de asca keurt..

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:27

Zoe_97 schreef:
Nicky91 schreef:

HAHA internationaal dus!
Ik ga zo ff voor je zoeken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:29

Kaus schreef:
Nou ja, Zoë, daar zit wel wat nuance in. Ik weet dat Dundy veel te smal is, dat type hoef ik ook niet per se.

Maar er zit wel verschil tussen een beetje body hebben en gewoon moddervet.

Deze vind ik mooi! Heeft een goeie massa, geen dingetje op stelten.
[ [url=m/eB8Wb8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik echt vreselijk. Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat dit zich soepel en snel kan bewegen. En ja, ik heb er genoeg zien bewegen. Dat valt in het niet met een hond als Dundy.
[ [url=m/yogOce.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oqQiSN.jpg]Afbeelding[/url] ]

vet heeft totaal niets met bouw te aken, die 2e hond is gewoon vet.... Ik heb dit gemaakt voor een fokker waarmee ik samenwerk voor haar komende nest. Die honden zijn correct gebouwd en kunnen bewegen als een trein, die reu werkt voor het duitse leger als reddingshond op het hoogste niveau.

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:31

Nicky91 schreef:
Dat klopt, ik zei ook al dat ik het daarmee eens was, er zijn er ook meer niet dan wel die volgens de ras standaarden voldoen. maar goed de rasstandaarden in NL vind ik eigenlijk al niet echt meer te vergelijken met hoe de asca keurt..

Dat is waar. Soms slecht soms beter .. al een dom vb : in amerika is een lange staart een disc. In de amerikaanse fb groepen staan de mensen met grote ogen te kijken als je je aussie toont mer lange staart. Alsof je een eenhoorn hebt :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:31

Die pootjes van die rooie _O- _O- Ik vind die blauwe leuk! Die rooie is mij echt te breed. Zou die weleens willen voelen om te kijken hoeveel daarvan nou vet is.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:33

xLaraaj schreef:
Nicky91 schreef:

Dat is waar. Soms slecht soms beter .. al een dom vb : in amerika is een lange staart een disc. In de amerikaanse fb groepen staan de mensen met grote ogen te kijken als je je aussie toont mer lange staart. Alsof je een eenhoorn hebt :+

Jep klopt
en de reu van dit nest, die komt uit Amerika, zij moesten al heel snel kiezen anders werd de staart er afgehaald. :')
echt belachelijk

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:36

Kaus schreef:
Die pootjes van die rooie _O- _O- Ik vind die blauwe leuk! Die rooie is mij echt te breed. Zou die weleens willen voelen om te kijken hoeveel daarvan nou vet is.

ja was een slechte foto. Die rode is dus niets vet, dat is de hond die in het leger werkt ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:38

Kaus schreef:

Nihil.

Ik ken er ook twee van deze en die zijn zoals de rooie op de foto. In perfecte conditie. Maar, die zijn waar ze horen te zijn, op het werkveld.

Dit soort honden houd je ook niet thuis op de bank.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:41

Afbeelding

Is dit dezelfde hond? Vind dit namelijk wel een heel ander beeld geven. Ik zeg ook niet per se dat hij te dik is hoor, maar dat het me interessant lijkt om zo'n hond eens te voelen. Maar als ik 'm vergelijk met de foto die ik plaats (als het dezelfde hond is) vind ik die standfoto vooral heel ongelukkig :')

Edit; heb de fokker gevonden, vind hun honden sowieso mooi. Goeie conditie. Voor mijn gevoel schept de foto die jij plaatst voor mij in elk geval een heel verkeerd beeld in vergelijking met de andere foto's van deze hond.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 23-04-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:42

Nicky91 schreef:
Zoe_97 schreef:

HAHA internationaal dus!
Ik ga zo ff voor je zoeken.

Zucht, nieuwe telefoon en laatste keer flyball was 2 jaar geleden.
Die border was ook heel erg gevoelig voor de stress van haar baasje, dus het laatste half jaar heeft zij amper mee gedaan met wedstrijden.
Zij raakte onzeker over zijn draai op de box, uiteindelijk draaide die helemaal niet meer. Ging die gewoon recht op de box af. dus toen hebben we hem uit de wedstrijden gehaald om met de training weer helemaal opnieuw te beginnen.
maar hij lag letterlijk op de grond geplakt. gewoon altijd met trainingen, wedstrijden. alles. Nagels helemaal in het gras gedrukt.
Ik weet nog wel een keer op wedstrijd(toen het wel goed ging, hij was onze start hond) vlogen de gras plukken om je oren als die af ging. :')
Laatst bijgewerkt door Nicky91 op 23-04-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt