Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:28

Het is echt van dat tenten stof.
Vind het wel prima voor 7 euro.
Zal even foto maken van de verpakking zo qua grootte.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:32

Haha die bench. Zou hier deel hebben die er in 2 seconden uit zijn en vermoed 2 die proberen er een soort hamster rad van het maken en zo zich te verplaatsen.

Wij zijn naar omheind losloopgebied geweest. Denk 10 kilometer rijden maar echt super fijn. Wist van bestaan maar de recensies op internet zijn super slecht. Ik snap echt niet waarom. Waarschijnlijk gewoon omdat men altijd moet zeuren. In elk geval het is 1,5 hectare groot met struiken en bossen en gemaaid pad. Ja, er zijn veel kuilen en er is een heerlijke modderplas achterin (die geurrrr 4 vd 6 vinden dat super tof). Ze hebben heerlijk kunnen vliegen. De mensen die er al waren gingen na 15 minuten weg dus toen kon ook Kenzo de auto uit en er los. Gezien geen volledig overzicht is 1 van ons achterin gaan staan en ik voorin bij de poortjes en telefonisch contact onderling. Na nog 10 minuten waren ze al bekaf van vreemd terrein en met zijn 6en laag vliegend hele terrein over. Dit gaan we vaker doen. De auto kan naast het terrein dus kan makkelijk kenzo in auto laten als er anderen zijn. Ook bij warm weer want dan alles open en in schaduw en kan zonder dat hij de rest ziet. Voor ons super gaaf zo. Ideaal om wekelijks de husky's eens los te laten vliegen ipv enkel aangelijnd

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:04

Even iets gezocht wat een soort maat aangeeft Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:22

Kaus schreef:
Oh nee ik ga er niet vanuit dat ze stevig zijn hoor _O- _O- Maar vind het wel handig om deze in mijn tas mee te kunnen nemen en bij de training op te kunnen zetten zodat Dexter erin kan liggen voor schaduw. Aan het hek liggen krijgt hij namelijk teveel prikkels van waardoor hij gaat gillen :roll:

En ik ben altijd met de bus/longboard dus kan niet een hele bench meeslepen.

Weet niet of je een steviger alternatief weet?

Dit is precies wat ik in gedachten had en ook precies de reden waarom ik 1 wil :'). AJ sloopt meestal niet, dus ik denk wel dat ie heel blijft.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:39

Thanks voor de foto's! Dat moet wel passen in een tas. Ik ga er gewoon eentje kopen. Ook altijd handig wanneer we bij schoonouders op bezoek zijn er we niet twee grote, zware benches mee hoeven in de trein :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:14

Nouja. Je kan niet zeggen dat ie niet enthousiast is :Y)

Twijfel bijna om een flexi aan te schaffen, ondanks dat ik het dood eng vind. Wat een heerlijke hond is het eigenlijk aan een lang(ere) lijn.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:19

Blij ei. :D

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:29

Wij hebben onverwachts een vriendje gevonden voor m’n border en labrador. Net wat ik niet wou omdat ik dacht dat m’n border het te groot/fel zou vinden :Y) .

Waren vandaag in ‘n asiel om een andere border collie te bekijken, maar die liep er helaas wat apathisch bij, helemaal geen aandacht voor z’n omgeving of mijn honden. Staarde gewoon maar wat voor zich uit :(:) .
Nouja, toen de dame van ‘t asiel gevraagd of ze eventueel wat hadden dat bij mijn honden, en dan vooral Raika, zou passen.
Ze had nog ‘n paar opties, dus zo gezegd zo gedaan. Waaronder één mechelaar reu van net twee jaar oud, uit ‘n inbeslagname bij een broodfokker vorig jaar.
Was meteen liefde op ‘t eerste zicht <3 , helemaal niet bang van elkaar, rustig begroeten, samen spelen, geen enkel grommetje. Labrador vond ‘t allemaal wel goed, zoals gewoonlijk :') .
Daarna nog eventjes met de hond gewandeld en is echt n superfijn beestje <3 . Nog wat schuchter tegenover vreemden, maar erg leergierig en meewerkend. Bij z’n verzorgers in t asiel die hij dus al langer kent bloeide hij ook helemaal open, dus komt wel goed.

Volgende week nog een keertje langs met onze border, en als ‘t nog steeds goed gaat mag ie mee naar huis *\o/* . Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:44

Leuk beestje! Zit er Mechelse herder in? Edit: oeps staat in de tekst :Y)

Denies, loop je altijd met Bohdi aan de korte lijn dan? Op zich is met een flexi niks mis als je weet hoe 'm te gebruiken. Kan handig zijn voor honden die niet los vertrouwd zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:54

Karma en balto lopen ook aan de flexi vind het een heerlijk ding, als we naar de stad gaan of dierenarts gaat der een 2 meter lijn aan.

Leuke hond Noblesse!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:57

Ja, wij lopen altijd aan een korte lijn. Het is hier voornamelijk onoverzichtelijk om met een lange lijn te lopen. Aangezien veel honden hier niet zo tof aan de lijn zijn wil ik dat risico niet nemen. En als hij naast mij loop sta ik sowieso stabieler als hij ineens zijn volle gewicht er in gooit (hoe dan ook, hij is de helft van mij).

Maar het gaat nu twee dagen aan de lange lijn goed. Op de straat zelf houd ik hem aan onze normale lijn, die ligt ook gewoon veel zachter in de hand.

Ik ben met de flexi bang dat hij door de rem klapt en/of dat de lijn breekt. Iets te vaak gezien/gehoord.... :o

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:04

Denies onze flexi houdt het beter als een longeer lijn voor een paard :x bella begon met lopen en de musketon was dwars doormidden flexi wel ooit eens uit de hand getrokken maar hij is rete sterk!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:08

candalisa schreef:
Denies onze flexi houdt het beter als een longeer lijn voor een paard :x bella begon met lopen en de musketon was dwars doormidden flexi wel ooit eens uit de hand getrokken maar hij is rete sterk!

:o, ooh wauw! Maar als ik naar t veld loop dan heb ik hem kort, en dan is het toch 22 kilo wat in die flexi hangt en op die rem. En heb de buurhond van 60kg al een keer er door heen zien klappen dus tsja.. die angst zit er in haha.

Maar zo'n giant vind ik een beetje overdreven :o
Welke variant heb jij voor welk gewicht?

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:08

Dankjullie! Het is ‘n mechelaar, maar er zit inderdaad nog wel wat anders doorheen denk ik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:13

Als je een flexi neemt zou ik wel die Giant doen. Heb er daar twee van gebruikt en alle twee erg betrouwbaar en stevig. Één hond van +-23kg eraan gehad en eentje van +-30kg. Ook regelmatig een klap erop als ze het einde verkeerde inschatten.

Juist die dunne snoertjes zijn gevaarlijk en kunnen flinke snijden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:28

Je hebt ook de Neon L met een grote musketon. Maar bij de giant zie je wel wat de lijn doet, dat zag ik wel als een voordeel.

En misschien dan beter overdreven voor zekerheid?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:31

ik vind persoonlijk de giant verschrikkelijk wat een lompe dingen. Voor de akitas die ik doe liggen ze ook altijd klaar maar dan vaat er toch echt een gewoon lijntje aan.
Ik heb deze variant voor zowel bella als Mila de m/l. Bella weeg 45 kilo ... enigs nadeel is dat als ze eenmaal vaart hebben je eigenlijk alleen kan kiezen tussen vast houden en loslaten ... ik koos voor de eerste en heb letterlijk vliegles gehad.
Afbeelding
Afbeelding

Voor joy gebruik ik hem niet omdat ik als de dood ben dat ze een rare sprong maakt en de andere been breekt dus die loopt kort ...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-19 22:36

Wij hebben ook de giant 10 meter en 8 meter en gebruiken ze met de staffies als we wandelen. Die klappen rustig met volle vaart in de lijn als ze weer eens de gekke minuten hebben. En ja dan zijn ze wel “maar” max 17 en 15 kg(ruim genomen) maar je moet niet de kracht en snelheid vergeten. Maar die dingen gaan echt niet zomaar kapot.. dat durf ik nu wel te zeggen.

De giants zijn super fijn maar als je gewoon een vaste lijn gewend bent moet je even wennen aan het formaat en gewicht. Maar stevig zijn ze wel.
En we hebben andere lijnen van flexi gehad die kapot gingen(rafelen) en kregen gewoon gratis nieuwe opgestuurd van flexi. Zelfs aangepaste lijnen ivm de ledslang die we gebruiken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:38

Ik blijf van mening dat die dingen verboden moeten worden boven de 10 kg hond. :+ Je hebt helemaal niks te vertellen met zo'n ding als het mis gaat, enige wat je kunt doen is op de rem duwen en hopen op het beste.

We hebben wel een flexi in huis voor de leenherder, die gaat in het donker konijnen jagen en ben haar dan kwijt. Maar wat vind ik dat vreselijk, 9 van de 10 keer doe ik haar aan de meter en doet ze haar behoefte op die manier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:47

Wij hier ook de giant professioneel. Dat lint is dikker en snijdt niet in mijn hand. De rollijnen zitten hier altijd dubbel verzekerd aan heupgordel zodat ze niet uit mijn hand kunnen schieten. Mijn herders van 40 kg zijn loeisterk maar de husky's van 25 kg hebben absoluut meer trekkracht. Zou niet zonder de rollijnen kunnen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:49

KimD schreef:
Ik blijf van mening dat die dingen verboden moeten worden boven de 10 kg hond. :+ Je hebt helemaal niks te vertellen met zo'n ding als het mis gaat, enige wat je kunt doen is op de rem duwen en hopen op het beste.

We hebben wel een flexi in huis voor de leenherder, die gaat in het donker konijnen jagen en ben haar dan kwijt. Maar wat vind ik dat vreselijk, 9 van de 10 keer doe ik haar aan de meter en doet ze haar behoefte op die manier.

Hoezo hopen op beste? Nog nooit gehad dat rem weigerde en gebruik ze prive en op werk dagelijks meerdere tegelijk. Overigens enkel op geschikt terrein dat dan weer wel.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:49

Wij hebben ook de Giant, sterk ding. Ik loop zelf bijna altijd met de korte lijnen, op straat is de flexi toch niet handig en op andere plekken kunnen ze los.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:50

Gave hobd Noblesse!! Zie er ook wel duitser bloed in gezien de vacht structuur, de afteking en ook vrij grof volgens mij. Als je zulke ex broodfokkers voor je kan winnen dan vaak gouden honden!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:51

KimD schreef:

Ik deel volledig je mening en de bedoeling is nog steeds dat er aan een normale lijn gewandeld word. Ik wil echter wel meer de mogelijkheid gaan bieden dat ie wat kan rondsnuffelen. Het is echt een hele andere hond als hij zelf zijn ding kan doen ipv strak met mij mee loopt/mij meesleurt naar zn poephoekje.

En nouja.. is het niets dan heb ik denk ik 25 euro weggegooid, en gaan we op dezelfde voet verder.
Hier loslaten doe ik niet - dat mag lekker op vakantie - en de losloopgebieden daar loopt teveel.

Ik heb jouw ervaringen vaker gelezen dierenfan, wederom bedankt voor de extra toelichting. Bo is zeker niet sterker dan een Husky... wellicht moet ik het gewoon proberen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:59

dierenfan schreef:
KimD schreef:

Hoezo hopen op beste? Nog nooit gehad dat rem weigerde en gebruik ze prive en op werk dagelijks meerdere tegelijk. Overigens enkel op geschikt terrein dat dan weer wel.

Je kunt helemaal niks anders dan alleen op de rem duwen en eventueel met twee handen vastpakken. Je pakt niet met je tweede hand de riem vast, het snijd hoe dan ook.