Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 00:04

Nee we hebben houten jaloezieën, ook geen glas in loodramen of andere dingen van lood.. Op rontgen was ook geen lood of metaal te zien, dus als het vergiftiging is zou het een opgestapelde metaalvergiftiging kunnen zijn of een andere giftige stof, al kan ik zo niks bedenken wat het dan zou kunnen zijn.
Nu ik erover nadenk, we hebben wel weckpotten staan van de ikea waarbij hij aan het metaal kan komen, maar net even gecheckt en dat is RVS dus ook niet giftig.
Als ik de metalen doorlees acht ik de kans op zink het grootste, zijn zitstokken zitten veelal vast met bouten en moeren waar hij ook aan kan komen. Het zijn welliswaar allemaal voor vogel bedoelde zitstokken, dus goedgelovig (of naïef?) als ik ben ga ik ervanuit dat ze ook veilig zijn. Net als de haken en kettingen van sommige van zn speeltjes..
Zou maar zo kunnen dat ze gegalvaniseerd zijn, maar dat zou ik dus echt niet weten..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 01:23

Dat is dan dus nog even afwachten wat het is en waar het vandaan komt, mocht het vergiftiging zijn!
Moeilijk hoor, soms weet je gewoon niet waar het vandaan komt. Het kan ook verf van iets zijn waar hij aan heeft gezeten.

Vannacht de tweede nacht dat ze buiten het nest sliepen :D
Maar de jongste (dus die van Danique_G) was zo diep in slaap dat hij naar beneden lazerde :')
Gelukkig geen pijn gedaan maar de ouders en broertjelief waren natuurlijk ook in paniek.
Ik was helaas weer eens wakker dus ik heb ze weer veilig en wel op stok gezet en daar zitten ze nu verbaasd om zich heen te kijken _O-

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 06:46

:')

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:49

Oh gossie, arme Binky! Hopelijk is hij de nacht weer goed door gekomen

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:20

Hopelijk geeft de bloeduitslag een beter beeld van wat er aan de hand is Shanna! En dan maar duimen dat hij weer helemaal opknapt :).

Haha Cayenne dat herken ik hier ook wel van de parkieten, als er 1 valt schrikken ze zich helemaal kapot _O-

Goeiemorgen van 1 van de kleine dinos hier :wave:

Afbeelding

En de andere heeft deels doorzichtige pennen, ik vraag me toch af of dit geen grijze vogels worden := _O-

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:40

Wat een schatje zeg! Ze groeien goed!

Ja hoor, prima de nacht doorgekomen verder, al zagen ze er vanochtend wel uit alsof ze koffie nodig hadden :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:57

Haha Cayenne ik heb er hard om gelachen :D

Hier is Chipie mee onder de douche geweest. Hij ging op onderzoek uit en besloot mij absoluut niet uit het oog te willen verliezen. Nou vooruit ga dan maar mee met douchen...
Hij vloog eerst een paar x op mijn hoofd. Dat vind ik niet fijn dus daar haalde ik hem vanaf en zette hem steeds terug op het bakje onder de douche kop. Daar zou hij wel nat worden maar alleen door spetters hoor niet recht onder de straal :')

Douche aan... Ojee ik word nat! ( die blik _O- ) toch wel lekker en ging badderen in het bakje waar een heel klein laagje water in komt tijdens het douchen.
Flink fluiten en vervolgens was hij klaar en wilde naar boven vliegen... ehm dat mislukte en hij belande zachtjes op de grond.
Ik hem op mijn vinger laten stappen en ik wilde hem op de rand van de douche cabine zetten.
Dat wilde hij niet en hij belande weer op de grond.
Nadat ik hem voor eigenwijs portret had uitgemaakt besloot hij dat het toch wel een goed idee was om op de rand van de douchecabine te zitten, hoog en droog :')

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:44

Die kan wel eens grijs worden Elina!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:57

Ik had de douchende vogel van Dido helemaal gemist :o. Hier hebben ze een hekel aan water echt allemaal _O-. Schattige foto hoor dido!

Als ze echt grijs worden vraag ik me serieus af hoe dan _O-. Of ze is vreemd gegaan vlak voordat ik ze samen zette, maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 11:58

Kunnen grasparkieten net als valkjes ook split zijn voor een mutatie?
Dus dat bijvoorbeeld zowel papa als mama niet zichtbaar het grijs gen bij zich dragen en dat het op deze manier dus tot uiting komt?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:03

Ja, dat kan maar volgens mij is grijs weer een geval apart... De ouders van Olive waren beide niet grijs...

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:13

En zo blijven kleuren ons niet alleen bij paarden bezig houden.... :')

Hoe is het met de patiënt die in de kliniek zit? Alweer een kleine verbetering merkbaar?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:04

Dido2316 schreef:
Oh ja praten is zo schattig! Het oudste valkje van m’n schoonouders is alleen niet verder gekomen dan “koppie krrrrrr”. Het grasje daar doet het een stuk beter :)

Vinden jullie vogels trouwens allemaal water leuk of hebben jullie er ook bij met watervrees? Vandaag heeft Remi wel kopje gebaad in plaats van pootje gebaad maar verder moet hij niets van water hebben... :')

[ [url=m/EsxtYL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben een beetje te chaotisch om op alles te reageren maar ik heb gelachen om deze foto. Hij is helemaal kuifloos en heeft zo’n lief bekkie!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:09

Oei Shanna, nog steeds erg spannend! Wat zenuwslopend voor je :(:) .
Maar , hoe kunnen ze dat virus oplopen dan?

Die babyboom hier is wel erg leuk <3

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:26

Hier onze eerste 2 jongen ook weer geringd. De 3e is duidelijk een stuk jonger dus die moet nog even wachten.
En blij! Want de eerste 2 hebben rode oogjes *\o/*

Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:29

@Ineke, super gezellig dat hij lekker mee onder de douche gaat <3 Hier vinden mijn pyrrhura's dat ook helemaal leuk.

@Elina, wat een mooie dino's, ik ben benieuwd welke kleur ze gaan krijgen!

@Cayenne, Herkenbaar dat panikeren, ik heb het hier gelukkig bijna nooit. Maar heel soms schrikken ze in de nacht inderdaad en dan vliegen ze overal tegenaan (ondanks schijnsel van de straatlampen in de kamer). Kan je weer je bed uit om het spul weer op stok te zetten.

@Dido, dat smoeltje heel schattig!

Hier zijn er veel verschillende badder wensen. De pyrrhuras nemen dagelijks een duik in de drinkbak en worden daarbij het liefst door en door nat. Zij gaan ook graag mee douchen en worden dan helemaal zen.

De grasparkieten nemen sporadisch een echt vogelbadje aan de rand van de drinkbak. Het popje neemt het allerliefst een vogelbadje in een longdrinkglas , ook als er ranja of ijsthee in zit :')

De Valkparkieten willen nog wel eens een voetenbad nemen in de drinkbak of schaal water maar daar blijft het ook bij.

Ik heb een tijdje een fonteintje gehad, daar deden ze niets mee. Een soepbord en ovenschaal met water
werd ook niet echt gebruik van gemaakt. Dus houdt ik het maar bij twee waterbakjes met regelmatig verversen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:47

Hey jullie waren ontstipt!

Veel gebeurd zie ik :=

Shanna - ik hoop dat alles goed gaat met je vogeltje. :(:) arm beest. Klinkt ook heel eng dat hij zo neerviel in de auto! bah..

ElinaSK - Wat leuk die grijsjes <3 mooie foto's en je mini-dino's vind ik zooo schattig <3 benieuwd wat voor kleurtjes dit gaan worden.

Cayenne - Het gebeurd gelukkig niet vaak, maar heb zo'n paniekaanval ook wel eens met ze meegemaakt ja. Er brand wel een klein nachtlampje bij mij nu maar ook daarmee is het wel eens gebeurd. Schrik zelf ook altijd een hoedje :') Je baby's worden al groot zeg! Alleen de stok-grip moet dus nog even wat bijgeschaafd worden :+

Hier ook verschillende badder-gewoontes. Mijn grasparkiet gaat 'gewoon' in het vogelbadje als ik deze ophang. Ze gaat er dan ook druk bij kwetteren en vind het blijkbaar erg leuk. Solo, mijn mannelijke valk, gaat het aller-allerliefste mee onder de douche. Hij geeft het vaak ook zelf aan, dan hoort hij de douche en als hij mee wilt gaat hij druk op zn stok heen en weer met zijn vleugels een beetje gespreid. Een douche met de plantenspuit waardeert hij opziiiich ook wel. Maar voorkeur is MEE. :+
Leia, de pop, moet daar allemaal niks van hebben, die vind de badkamer stom..de douche stom.. de plantenspuit stom.. :roll: nee danku! Zij dompelt zichzelf onder in de drinkbak _O-

Hier verder geen nieuwtjes, ik zag dat Leia eergister een beetje bloed aan de binnenkant van haar vleugel had aan een pen. Ik gok een bloedpen? In ieder geval bloedde het niet meer en was het ook niet veel ofzo. Het viel ineens op toen ze bij me zaten en Leia d'r vleugels uitstrekte.
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 20-05-20 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:05

Kimley wat leuk, het zijn nu nog echt aliens :D.

Sicayes, ik heb dat ook wel eens gezien bij 1 van mijn vogels, volgens mij niet echt heel spannend tenzij ze er extreem veel meer krijgen.

Toen ik net de kleintjes in de zon had leek er een soort van paarsig blauwe gloed op die uitstekende veertjes te zitten. Ik denk dan dat ze dezelfde kleur worden als de mama van Olive? Met het bontgen van Twister vermoed ik, wel grappig dat Olive dan dus blijkbaar die kleur bij zich draagt...

Dus iets in deze trant (voorste vogel) ...

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:02

Oh dat is wel mooi dat kleurtje!

Mijn vorige catharina’tjes waren dol op de plantenspuit. Ze gingen al ondersteboven hangen als ze me er mee zagen komen. Maar deze die ik nu heb vinden het maar niks. Vooral mijn blauwe paniekeert nogal, dus doen we het maar niet. Af en toe zie ik ze in hun drinkbadje badderen. Ik heb ook al een ondiepe schaal in hun kooi gezet, maar nee, vinden ze ook niks. Tjsa, drinkbakje dan maar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:21

En als je gaat stofzuigen of grasmaaien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:43

Binkie is weer thuis!!
Hij is nog lang niet goed wat de verdenking op het virus alleen maar groter maakt helaas.. Maar dat hij mij zag begon hij weer te praten, eiste hij heel veel koppie-krauwtjes en begon zich ook weer te wassen. Hij heeft 1 nootje aangenomen en opgegeten, en later begon hij wat zonnebloempitjes te eten en wat te drinken. Ze hebben hem 3 uur lang in de gaten gehouden in mijn aanwezigheid en dat deed hem echt goed. Hij had soms nog wel zo'n neurologisch moment met scheelkijken en in slowmotion grommen, maar vertoonde ook gedrag wat hij zonder mij dus niet deed.
Ze hebben hem behandeld tegen metaalvergiftiging maar daar sloeg hij eigenlijk niet op aan helaas, bloedje was verder ook vrij van metalen dus die kans is heel klein, dus ze hebben voor de zekerheid nog een extra bloedje afgenomen voor de virustest, hopelijk krijgen we daar vrijdag de uitslag van.

Voor nu heeft hij medicijnen meegekregen en dus papvoeding, thuis is hij ook al weer wat gaan eten en zich weer uitgebreid gaan wassen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:46

Cayenne schreef:
En als je gaat stofzuigen of grasmaaien?

Die van ons gaat dan badderen (waterkoker is ook een populaire).... op de schouder van m’n vriend. Soms is z’n koppie ineens nat maar van een schaaltje met water moet hij echt niets hebben. Misschien omdat hij een keer in de afwasteil gecrasht is :j

En wat fijn dat Binkie weer thuis is! Hoop doet leven :) hebben ze enig idee waar hij dat virus opgelopen zou kunnen hebben? Ik duim voor een goede afloop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:49

Dat virus kan hij al van zn ouders hebben meegekregen, dat dat nu dus pas tot uiting komt.. En het kan ook zijn dat we hem met medicatie nog een tijd bij ons kunnen houden, maar als het dat virus is gaat hij er uiteindelijk wel aan dood..

Als het dat virus niet is is de oorzaak onbekend, maar wel grotere kans dat hij weer volledig de oude gaat worden en dus niet de rest van zn leven medicatie nodig heeft..
Ik vind het ook zo typisch dat hij het ene moment echt heel helder lijkt en doet, en het volgende moment weer een zielig ziek scheel kijkend wankelend vogeltje kan zijn..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:57

Fijn dat hij weer thuis is Shanna maar het blijft nog even onzeker. Wat vervelend en ocharm het mannetje :( .

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:26

Fijn dat hij weer thuis is! :)