Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:57

Haha erg he :') Kan me ook niet voorstellen dat mensen dit hun dier vrijwillig aantrekken! Ze heeft ook zo'n jeuk continu eronder!

Ligt lekker kranten, moeten wij wellicht toch ook eens proberen :)*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:19

Ik ga wel van die bowties (vlinderdassen?) bestellen anders. :+
leuk voor de foto en met kerst. :D
Wilde voor Poffertje zo'n wit kraagje met zwarte stropdas, maar kon ze enkel met printje vinden dus Poffertje krijgt wsl ook een bowtie. 8-)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:32

zoiets en ik denk 1 van die roze voor Mowgli en dan een lichtblauwe, groene of rode voor Porthos.
Afbeelding

Deze wilde ik in eerste instantie voor Porthos, maar zag ze nergens met een simpele zwarte stropdas:
Afbeelding

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:54

Is altijd zo he met katten @Nimmy :P
Bij die van mij valt het nog wel mee, die slapen veel in de mandjes die ik voor ze heb gekocht gelukkig! Die van mn ouders slapen echter liever op de bank, op de berg schone was of in de klerenkast enz ;)

Heb je al een naam Milatje?
En wel uit nederland?
En chill van die krabpaal! wat voor veiling was dat?

Leuk Yom! Altijd spannend wat eruit gaat komen :))

Haha mooi zo die katten met een enorme vacht en die pakjes aan :P

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:16

@iedereen:

ik heb een vraag voor jullie, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
Ik kom net thuis uit mijn werk en ik zie tot mijn schrik dat Pip mankt met haar linkervoorpoot. Ze eet en drinkt wel goed. Ze speelt heel even (en springt dan gewoon etc, ze gaat ook de trap op en af), maar gaat dan weer snel liggen. Ze mauwt of piept niet, ik mag er gewoon aanzitten etc.
Kan ik dit gewoon aankijken of moet ik even de dierenarts bellen? (paarden weet ik wel een beetje wanneer ik moet bellen of niet, maar met katten geen ervaring!)

Bedankt voor jullie antwoorden!

xFioon

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:19

Komt ze buiten? Dan kan je kijken of er misschien iets scherps als een doorn in een van haar kussentjes of tussen de teentjes zit.
Verder kan het van alles zijn. Ik heb me vorige week ook gek gegoogled toen Pukkie raar liep, van gebroken poot tot ontsteking en alles daar tussen in, en dat bleek een losse knieschijf te zijn en door het groeien kan dat erger of minder erg worden waardoor het nu ineens opviel.
Dus ik zou even goed het pootje checken, kat in de gaten houden maar als hij niet lusteloos wordt vanavond dan zal het wel kunnen wachten tot morgenochtend denk ik.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:21

Ow, wat lelijk Lor _O- Sorry!

Hiihhi, hier liggen ze ook maar wat graag op mijn schoolboeken.. Als ik goed wil leren moet ik ze buiten zetten, anders wordt het niks.

Ze willen trouwens niet graag buiten zijn de laatste dagen. Zullen ook wel last hebben van alle mist die er hangt.

linda_hans; als ze nog levendig ed is zou ik het zelf even aankijken, grote kans dat ze zich even verstapt heeft oid.

Hebben jullie ook problemen met Zooplus? Ben nu al 24 aan het proberen om iets te bestellen, maar ik kom niet meer in mijn winkelwagentje. Terwijl de rest van de site het gewoon doet..

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:25

@xfioon: ze komt niet buiten, ik mag dus gewoon overal aanzitten en ze geeft nergens om zeg maar (kussentjes ook niet).

Ze is wel levendig, maar minder speels als normaal. Als je haar roept kijkt ze wel gelijk en als je in de buurt komt dan spint ze wel etc.
Hopelijk gaat ze snel beter lopen, want met zo'n kleintje vind ik het maar niks. :n

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:29

xFioon schreef:
En wel uit nederland?

Ja, ze heet Joya, dat betekend geluk. :D
En ze komt uit Kreta, van de straat geplukt, letterlijk! :)

@lor, waar haal je die strikjes? <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:36

Uh ja ik kleed mijn dieren ook niet aan :')

Gegeten met mam aan tafel, poeh Boris maakte het me moeilijk

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:47

milatje schreef:
xFioon schreef:
En wel uit nederland?

Ja, ze heet Joya, dat betekend geluk. :D
En ze komt uit Kreta, van de straat geplukt, letterlijk! :)

@lor, waar haal je die strikjes? <3

aliexpress, ze zijn er al voor ong €0,50 per stuk. :D
Ff aanvinken 'gratis verzenden' en 'enkel 1 stuk', en in het zoekveld iets van bowtie cat invoeren

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:40

milatje schreef:
Ik zie leuke foto's voorbij komen zeg!

Jolieke waar komen jouw vakantie vriendjes vandaan?

Over ongeveer 2,5e week komt mijn vakantie vriendinnetje <3 ook van de weg geplukt!

En van het weekend heb ik met een veiling een krabpaal gewonnen van 1,5 m hoog! Voor maar 16.10! Leuk bedrag haha!

Ze komen van Kos! Het katje wat we gevonden hebben is 7 weken opgevangen door een jongen die daar woont, maar helaas niet het voer (melk) en medische zorg gekregen die hij nodig had. Na 1 dag in Nederland is hij 4 dagen opgenomen geweest, en heeft hij kantje boord gelegen. Dierenarts zei dat hij geen week later naar Nederland had moeten komen.. hij houd waarschijnlijk ook een groei-achterstand. Wat wil je, als je met 3 weken oud moet leven op slechte kattenbrok en hondenpathe :(. Faith, de andere kat zag er goed uit, wel heel dun maar gelukkig gezond.

Die kattenstropdasjes en strikken zijn leuk! Ik heb er 2 bij de Action gehaald, ook voor de kerstkaart haha. Hope en Faith hadden zo hun eigen gedachten erover haha,ze schaamden zich rot.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou zo vreselijk veel van die 2 kleine frummels.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:08

Awh! Wat slecht zeg. Je moet inderdaad wel veel vertrouwen hebben in het opvang adres. Ik heb een opvang adres geregeld via een organisatie uit Nederland die zwerf honden en katten opvangt oa in Griekenland :-)

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:29

milatje schreef:
Awh! Wat slecht zeg. Je moet inderdaad wel veel vertrouwen hebben in het opvang adres. Ik heb een opvang adres geregeld via een organisatie uit Nederland die zwerf honden en katten opvangt oa in Griekenland :-)

Nou, het lag nogal lastig.. wij vonden hem 1,5 uur voordat ons vliegtuig opsteeg, dus hebben hem achtergelaten bij een reisleidster en een stichting gebeld of ze hem op wilden halen. (Schandalig, de 1e 3 zeiden gewoon nee). De reisleidster heeft hem achtergelaten bij een jongen die op vliegveld werkte, en toen de stichting Hope kwam halen zei hij dat hij meer katten thuis had en Hope wel wilde
hebben. Is dus niet via een opvang oid gegaan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:34

meisje_ schreef:
Haha Winnie dat is toch geen gezicht he :')

Ik vind het serieus leuk! :o

Noa zit voor het eerst vrijwillig op de bank! *\o/* En Mel roept haar vanuit de slaapkamer. :)) Heb van haar een kopje gekregen en kon haar van het weekend een keertje aaien terwijl ze op de grond liep! :D :D

Lor, die strikjes!! Dat wilde ik ook nog! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 23:42

Oh gut wat gaan jullie hard. :o
Hou het amper bij.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:30

Jo_vales schreef:
milatje schreef:

Nou, het lag nogal lastig.. wij vonden hem 1,5 uur voordat ons vliegtuig opsteeg, dus hebben hem achtergelaten bij een reisleidster en een stichting gebeld of ze hem op wilden halen. (Schandalig, de 1e 3 zeiden gewoon nee). De reisleidster heeft hem achtergelaten bij een jongen die op vliegveld werkte, en toen de stichting Hope kwam halen zei hij dat hij meer katten thuis had en Hope wel wilde
hebben. Is dus niet via een opvang oid gegaan.

Ooh dat is lastig ja! Dan zit je echt met je handen in het haar. Wij vonden het al een gestress en geregel. Maar moet zeggen dat wij ook nog twee katjes direct hebben meegenomen met de vlucht. Die waren alleen al wat ouder (ongeveer 6 maanden). Dat was ook een hoop geregel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:37

Winnie je laat ze dus beide helpen? Jammer :p maar grappig om te zien dat Ares nu dezelfde vacht als Ginger heeft. Het kittenpkuis is er af xD

Tonic begint bijdehand te worden en best groot. Hij is nu 4,5 maand geloof ik? Of 5? XD. Maar weegt dus meer as ls 3 kilo en groeit als kool. Ook al is Ginger nog steeds behoorlijk groot naast hem.

Edit. Hij is 20 weken wat hem dus 5 maanden maakt xD Toch wel een mooi gewicht hihi
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 03-11-15 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:39

@wat een leuke strikjes! Grappig!

Ik dacht ik reageer nog even na mij vraag van gisteren over het manken van Pip. Vanochtend was het nog wat erger, dus ben toch net even naar de dierenarts geweest met haar.
Hoogstwaarschijnlijk is het een reactie op de enting die ze afgelopen vrijdag heeft gehad, ze had ook wat verhoging.
Ik heb wat ontstekingsremmer en pijnstiller meegekregen en binnen 4 dagen moet ze weer helemaal zichzelf zijn!
Hopelijk krijgt ze ook weer snel praatjes, want ze ligt vooral veel te liggen en speelt vrij weinig en dat is niet hoe ze normaal is!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:45

Ahhww arme kind maar idd die entingen kunnen dat doen. Tonic niest nog steeds Door die entingen (niet veel en verder ook geen loopneusje of oogjes maar als hij niest doet die het goed := )

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:43

Met Mario gaat het super goed, hij mag nu 24/7 naar buiten en geniet hier duidelijk van.
Hij is heel erg op ons gericht, dus loopt altijd met ons mee als we naar buiten gaan. Laatst moest ik met de auto weg en voor ik het wist sprong hij op schoot, haha!
Bij het vuilnis wegbrengen loopt hij ook lief mee, het is net een hondje. Iedereen vind het super schattig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:59

Mooi gewicht Lifaya :j

Linda_hans aaw arme poes

Maanlicht leuk een kitten hond :D

Ik zoek naar een kattenluik op chip, al hoor ik er wat twijfelachtige berichten over.. Ik woon voorlopig in dit huurhuis dus ik ga gewoon in de deur een gat maken :o :+ , bange poes heeft geen chip en kan ik zo binnenhouden wanneer ik wil

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:17

Kun je over een paar jaar dokken voor die gesloopte deur..
Waarom geen goedkope deur van marktplaats halen waar je een luikje in maakt? Kun je de orginele deur er zo weer in zetten als je t huis weer uit moet.

Heb de hor voor mijn slaapkamer er weer voor weg, dus de katten kunnen via het dak mijn slaapkamer binnen. Sinds ze dat door hebben zijn ze al wel 20 keer het dak opgekropen, via het raam binnen gekomen en via de deur weer naar buiten gegaan.. Over and over again :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:42

Ik dacht als ie over x aantal jaar vervangen word... , kan ook eventueel een raampje eruit halen dan moeten ze wat hoger springen. Goedkope deur even kijken , zal deur zo eens opmeten.

Mijn deur :

Afbeelding

(Druk aan de opruim :+ )

Leuk spelletje :') , dondersnel door haha

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:06

Ik had nog even een vraagje. Na het eten gaat onze kat soms 'graven' voor of naast zijn voerbakje. Een paar keer een vegen en dan loopt ze weg. Kitten van 6 maanden. Wat betekend dit?