Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:01

Als hin straks af is (en bewoond) maak ik een topic met wat het me nu precies gekost heeft en hoe het gemaakt is! Ik kon van tevoren voor mezelf niet echt zoiets vinden op internet en ik had dat toch wel makkelijk gevonden. Niet dat het nu niet gelukt is maar een beetje ondersteuning van het internet had ik wel kunnen gebruiken. Niet dat jullie mij niet goed hebben geholpen hoor!!! :D :D

Maar ik denk dat voor de volgende 'dummy' die een eigen hok wil bouwen een handleiding inclusief kosten wel fijn zal zijn! :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:44

Wat een leuke babycaafs!

En het 'hok' is erg mooi geworden. Heel benieuwd hoe het er straks uitziet met de caafs erin!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:48

Mooi hoor! Ik kan wel een trapleuning aanraden en een randje om het gat heen zodat ze en niet per ongeluk naar beneden vallen en niet al je bodembedekking op de onderste verdieping terecht komt.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:51

Tooske schreef:
Mooi hoor! Ik kan wel een trapleuning aanraden en een randje om het gat heen zodat ze en niet per ongeluk naar beneden vallen en niet al je bodembedekking op de onderste verdieping terecht komt.

Bedankt, dit moet inderdaad nog gebeuren!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 19:53

@dimphyl: cranberry's mogen ze hebben, vinden ze heerlijk :D
@druppie: hok ziet er goed uit. hopelijk blijft je plaskplastik goed zitten en wordt er niet aan geknaagd.
Verder zou ik persoonlijk de opening van de trap tot aan de achterwand uitzagen. Hierdoor komt de trap tegen de wand aan te lopen en kunnen er geen pootjes tussen komen. Een leuning heb ik ook niet, maar mijn trapje is wel iets breder.
Een randje om het trapgat heen heb ik wel (stukje plexiglas wat klem staat staat tussen vloer en plafond. Hier heb ik altijd een huisje voor staan zodat ze er niet tegen aan lopen :D

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:34

De cranberry's vielen goed in de smaak := na het eerste hapje stonden er 3 over het glas te bedelen hahah. De andere 2 waren nog druk met mijn nieuwe theemutsen uitproberen.

Ik krijg binnnekort weer 2 caafs erbij _O- het gaat om een zeugje met haar ongecastreerde zoon (die gelukkig wel apart zit)
Ze konden nergens anders heen en deze mensen ken ik dus uiteindelijk toch overstag gegaan.. breng maar naar mijn kudde.. :')
Plan voor nu is om Moeke bij mijn meiden te zetten, het beertje proberen te koppelen aan mijn castraat en dan castreren zodra het kan.

Ik heb verder nu nog 1 zeug die zwanger zou kunnen zijn. Mochten daar beertjes uit komen kunnen die dus bij poekie(het jonge beertje) en dan evt mogen ze naar een ander baasje.
Mocht dat niet lukken heb ik nu inmiddels 1 flat (voor Max 8 cavia's) 1 traliekooi van 1.20 bij 60 en dan komen daar nu nog 2 traliekooien van 1 x 50 bij, dus om de beertjes te houden is opzich ook geen probleem.

(En dan ga ik natuurlijk wel jouw voorbeeld volgen druppie, want een mooie flat staat toch een stuk beter in de kamer dan traliekooien)

Ik word gewoon een halve opvang op deze manier _O-

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:49

Leuk leuk!! :D

Anouk mag ook hoor O:)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:01

Afbeelding
Meo in zijn nieuwe slaapmuts <3

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 07:28

Aahh <3

Ik heb gister het glas besteld!! Hoop dat de caafs snel er in kunnen :D

Zal ik onder mn bodembedekking nog kranten leggen? Enerzijds om het plakplastic extra te besparen op urine en anderzijds als ze de behoefte voelen om iets te slopen dat ze dan maar de kranten aan stukken scheuren? ~~}>

Malibu dacht vanochtend: Anouk! Schiet op! Hongguurr!
Afbeelding

:D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 09:53

@Dimphyl : en voor je het weet heb je er net zoveel als ik ooit gehad heb... ik geloof dat mijn max 16 was :o
Ik vind die slaapmutsen erg luk, maar ze worden zo smerig en gaan snel stinken. Dus ik hou het maar bij houten huisjes met losse fleecejes er boven op... die gaan gewoon weg na een week.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:00

Ik ben ooit begonnen met 2 kijk uit want het is echt een verslaving. Heb er nu 23.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:02

Haha, idd Tooske! Zo ging het hier ook, ze zijn ook gewoon zo leuk, ieder gek zijn gebrek zeg ik altijd maar :P

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:03

23! Wow! Heb je nog andere huisdieren? Hoeveel kooien heb je staan? :D wel super leuk!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:10

Wij hebben er momenteel een stuk of 35, maar zijn dan ook gaan fokken in de loop der tijd, dan ben je er zo :+ Bij ons wonen ze in de schuur buiten, maar wonen dan ook buitenaf en hebben de ruimte voor zo'n uit de hand gelopen hobby :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 09:49

Hier zitten ze alleen in de zomer buiten en in de winter in de huiskamer. Dan is 11 toch al een aardig aantal :D

Overigens loopt Vanilla weer met haar kopje scheef, dat doet ze al een paar jaar meestal een paar dagen, verder eet en drinkt ze nog goed.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:04

Hier ook een redelijk aantal maar ik fok ook en doe Tentoonstellingen van tijd tot tijd.
Ook heb ik hier bij mijn ouders gelukkig voldoende plaats, de cavia's zitten in een tuinhuis in hun flats en een aantal hebben ook de keuze om naar buiten te gaan :)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:05

Malibu is zo'n knapperd <3

Nou ik denk dat m'n vader een rolberoerte krijgt als ik vertel dat de teller (tot nu toe) op 7 staat _O-

Vind het zelf ook meer dan genoeg hoor, ik zou later best willen fokken (ridgeback of us teddy), maar vind dat ook weer eng ivm de verkoop. Dus ik denk dat dat bij dromen blijft :P

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:28

wat vinden jullie jonge cavia's leuk om te doen/mee te spelen in de kooi bij jullie? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 12:29

Dingen op onder te kruipen en over te klimmen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:47

Yenni schreef:
23! Wow! Heb je nog andere huisdieren? Hoeveel kooien heb je staan? :D wel super leuk!

Ja we hebben nog 5 honden. 1 labrador 1 corgi en 3 chihuahuas.
2 katten, en mijn vader heeft 2 kippen en een aquarium.
Dus genoeg!!

Ik heb 2 flats voor binnen in de winter en 2 voor buiten in de zomer past allemaal

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:52

Wow! Veel monden om te voeren dan :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 17:19

Ach als je paarden hebt gaat het van de grote hoop mee. Alleen brokjes koop ik speciaal. Maar ze krijgen ook wel eens een handje paardenmuesli.... en die vinden ze ook héérlijk :D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:12

Ik koop zaagsel hooi en brokjes in groot verpakking. Paard staat in een rusthuis verder weg dus daar kom ik niet veel meer. Groente is het duurst vooral in de winter.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:09

Miesemuisje schreef:
wat vinden jullie jonge cavia's leuk om te doen/mee te spelen in de kooi bij jullie? :)

Dingen slopen :j
Vooral al het baasje denkt: laat ik een heel leuk schattig (duur) huisje aanschaffen voor de ukken.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 22:26

Vanaf de 14e kan ik mijn glas ophalen maar ben bang dat het dan pas die week er na word :(