Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JesdaJinn schreef:Hij is tè enthousiast in zijn manier van doen. Iedereen gebruikte ook 'de scherpe randjes ervan af'. Dat hij meer geconcentreerd is, meer zelf nadenkt. Tijdens de hersenwerkjes kan hij zichzelf niet goed beheersen en dus nadenken en doet hij allerlei dingen, behalve het goeie. Ook met de dingen die die vaker heeft gedaan.
LhinnOlijf schreef:JesdaJinn schreef:Hij is tè enthousiast in zijn manier van doen. Iedereen gebruikte ook 'de scherpe randjes ervan af'. Dat hij meer geconcentreerd is, meer zelf nadenkt. Tijdens de hersenwerkjes kan hij zichzelf niet goed beheersen en dus nadenken en doet hij allerlei dingen, behalve het goeie. Ook met de dingen die die vaker heeft gedaan.
Hmm, om eerlijk te zijn denk ik dan eerder dat je meer op rust moet focussen en trainen. Als hij te wild doet= speeltje weg. Jij als baasje kan daar ook in sturen met een 'nee' commando. En ga eens nadenken of jij Jinn, in het dagelijks leven, niet te veel helpt.
Laatst was daar een mooi artikel over. Dat wij mensen eigenlijk de hond dom maken qua denkwerk en ze dat zulk gedrag gaan uiten, omdat de baas ze opeens in het diepe gooit. Artikel stond volgens mij op doggo.nl ... Maar zeker weten doe ik niet![]()
Bach bloesem wordt bijna altijd gebruik voor angstige en nerveuze honden. Vandaar mijn twijfel of het zal helpen.
JesdaJinn schreef:We doen al met hersenwerk en zeker met behendigheid zelfs 2 stappen terug ómdat 't niet meer gaat.
Doen nu simpele dingen met behendigheid. Simpele lijntjes en met hersenwerk de dingen die hij kent/eerder heedt gedaan.
Als ik nog verder teruv moet/ga kan ik beter stoppen en over een tijdje weer opnieuw beginnen.
Misschien heel dom: maar ben van 3 sept tot 10 sept op vakantie geweest en hij heeft een week echt helemaal niks gedaan. Alleen uitlaten. Lijkt me niet dat dit er mee te maken heeft maarja