Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:56

Flappie moet om een ton lopen en met de klok mee noem ik klok. Haha

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:40

Vandaag weer de eerste les, we kleuren wel leuk bij elkaar nu hihi
Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:57

Hahaha leuk

ik kleur ook bij kenny, heb een vest en shirt in de kleur van zijn riem.
Heb zelf 2 setjes in die kleur haha

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:02

Ik heb ook een set besteld voor de dogdance wedstrijden.
Tussen 3 en 5 weken levertijd.
NK is over 4 weken dus ik hoop dat het dan binnen is :D

Ben nu op t mega honden weekend.
Vandaag de eerste workshop dag!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:45

Misschien een stomme vraag maar wat kunnen jullie mij vertellen over Bach Bloesem en eventueel ervaringen bij je hond?
Heb al van verschillende kanten te horen gekregen om Jinn dat te geven, alleen zelf totaal een leek er in...

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:02

Bach Bloesem is homeopathisch en haalt de scherpe randjes er vanaf. Voor welk 'probleem' wil je het geven?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:05

Veel plezier op het mega honden weekend silence

Geen ervaring met Bach bloesem JJ

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:09

Hier krijgt Juna nu bach bloesem voor haar angsten en onzekerheid en ik merk zeker verschil! Al moet je geen wonderen verwachten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:10

@KarinW86: Duidelijk :)

@LhinnOlijf: Hij is tè enthousiast in zijn manier van doen. Iedereen gebruikte ook 'de scherpe randjes ervan af'. Dat hij meer geconcentreerd is, meer zelf nadenkt. Tijdens de hersenwerkjes kan hij zichzelf niet goed beheersen en dus nadenken en doet hij allerlei dingen, behalve het goeie. Ook met de dingen die die vaker heeft gedaan.

@mirriejj: Ik verwacht ook zeker niet dat Jinn ineens een lui hondje wordt die niks meer wil. Alleen de scherpe randjes moeten er af qua enthousiasme. Voor angst/onzekerheid heb ik het niet nodig

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:21

JesdaJinn schreef:
Hij is tè enthousiast in zijn manier van doen. Iedereen gebruikte ook 'de scherpe randjes ervan af'. Dat hij meer geconcentreerd is, meer zelf nadenkt. Tijdens de hersenwerkjes kan hij zichzelf niet goed beheersen en dus nadenken en doet hij allerlei dingen, behalve het goeie. Ook met de dingen die die vaker heeft gedaan.

Hmm, om eerlijk te zijn denk ik dan eerder dat je meer op rust moet focussen en trainen. Als hij te wild doet= speeltje weg. Jij als baasje kan daar ook in sturen met een 'nee' commando. En ga eens nadenken of jij Jinn, in het dagelijks leven, niet te veel helpt.
Laatst was daar een mooi artikel over. Dat wij mensen eigenlijk de hond dom maken qua denkwerk en ze dat zulk gedrag gaan uiten, omdat de baas ze opeens in het diepe gooit. Artikel stond volgens mij op doggo.nl ... Maar zeker weten doe ik niet -O-

Bach bloesem wordt bijna altijd gebruik voor angstige en nerveuze honden. Vandaar mijn twijfel of het zal helpen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:18

We hebben een heerlijke dag gehad :D
Trainen met Mecx stond wat op een lager pitje ivm de vakantie maar ze genoot er echt weer van.
Een en al aandacht toen we begonnen en heerlijk bezig geweest.

We hadden wel mazzel.
Workshops duurde tot 16.00 en om 16.05 begon het te regenen en onweren.

Hopelijk wordt morgen weer zo'n fijne dag hier.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:03

LhinnOlijf schreef:
JesdaJinn schreef:
Hij is tè enthousiast in zijn manier van doen. Iedereen gebruikte ook 'de scherpe randjes ervan af'. Dat hij meer geconcentreerd is, meer zelf nadenkt. Tijdens de hersenwerkjes kan hij zichzelf niet goed beheersen en dus nadenken en doet hij allerlei dingen, behalve het goeie. Ook met de dingen die die vaker heeft gedaan.

Hmm, om eerlijk te zijn denk ik dan eerder dat je meer op rust moet focussen en trainen. Als hij te wild doet= speeltje weg. Jij als baasje kan daar ook in sturen met een 'nee' commando. En ga eens nadenken of jij Jinn, in het dagelijks leven, niet te veel helpt.
Laatst was daar een mooi artikel over. Dat wij mensen eigenlijk de hond dom maken qua denkwerk en ze dat zulk gedrag gaan uiten, omdat de baas ze opeens in het diepe gooit. Artikel stond volgens mij op doggo.nl ... Maar zeker weten doe ik niet -O-

Bach bloesem wordt bijna altijd gebruik voor angstige en nerveuze honden. Vandaar mijn twijfel of het zal helpen.

Trainen met speeltje doe ik al niet. Ik laat Jinn zelf denken en help hem zeer weinig. Ook het op rust trainen heb ik allang gedaan want zover was jk ook al wel.
Zoals ik al zei ik ben een leek op dat gebied maar heb al verschillende dingen gedaan/geprobeerd maar niks helpt

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:10

@ Jj. Ik denk dat je geduld moet hebben. Mijn Border Collie Boco is nu 19 maanden oud. Jinn is geloof ik 16 maanden oud? Boco heeft ook zo'n periode gehad dat hij alles uit de kast haalde en nergens echt op wou concentreren. Even een stapje terug met hersenwerken/trainen. Ik moest zelfs met Boco op gegeven momenten echt even weer vanaf nul was maar even en we gingen weer met sprongen vooruit. Zodra Boco van alles ging doen behalve het juiste stopte ik met waar we mee bezig waren en legde het weg. Even pauzeren en daarna weer makkelijk beginnen. Zodra het goed gaat stoppen. Maar echt veeel geduld hebben. (hoor het mijn instructeur nog steeds zeggen weet er dus alles van)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:38

We doen al met hersenwerk en zeker met behendigheid zelfs 2 stappen terug ómdat 't niet meer gaat.
Doen nu simpele dingen met behendigheid. Simpele lijntjes en met hersenwerk de dingen die hij kent/eerder heedt gedaan.
Als ik nog verder teruv moet/ga kan ik beter stoppen en over een tijdje weer opnieuw beginnen.

Misschien heel dom: maar ben van 3 sept tot 10 sept op vakantie geweest en hij heeft een week echt helemaal niks gedaan. Alleen uitlaten. Lijkt me niet dat dit er mee te maken heeft maarja

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:57

Als je jinn voordat je naar training gaat eerst even laat rennen? Achter een bal aan bijvoorbeeld. Dit heb ik ook een tijdje gedaan. Hierdoor kon Boco zich veel beter concentreren. Hij was eerst zijn overtollige energie kwijt.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:58

En als je nu meer gaat begeleiden? Om juist rust te creëren in dat koppie. Dat je per sessie/ puzzelstukje aangeeft wat wel of niet mag. En dat succes vervolgens uitbouwen naar het punt van 99% zelfstandig zoeken. Wat Mandje eigenlijk ook zegt ;)

Wat voor een soort hersenwerkjes doe je met Jinn? Met andere woorden welke 'hulpmiddelen' mag hij gebruiken en is dit voor ieder werkje hetzelfde? Als hij met graven bij werkje A succes heeft, zal hij dat ook toepassen op werkje B en C enz ;) Terwijl werkje B misschien niet geschikt is voor graafwerk en jij daardoor gefrustreerd raakt omdat hij het met graven oplost ipv met zijn neus.

Als het kan probeer de 'ruige', lomp en onbenullig met de poten brokjes opvissen, buiten te doen en in huis de rustige, beheerst neus gebruik. Ben je al lid van de fb pagina 'Hersenwerk voor honden' ? Daar kan je ook de vraag stellen en een filmpje bijvoegen zodat ze je daar gericht advies kunnen geven.

JesdaJinn schreef:
We doen al met hersenwerk en zeker met behendigheid zelfs 2 stappen terug ómdat 't niet meer gaat.
Doen nu simpele dingen met behendigheid. Simpele lijntjes en met hersenwerk de dingen die hij kent/eerder heedt gedaan.
Als ik nog verder teruv moet/ga kan ik beter stoppen en over een tijdje weer opnieuw beginnen.

Misschien heel dom: maar ben van 3 sept tot 10 sept op vakantie geweest en hij heeft een week echt helemaal niks gedaan. Alleen uitlaten. Lijkt me niet dat dit er mee te maken heeft maarja

Kan best een verband hebben, dat je nu pas merkt dat zijn hoofd zo vol zat en er via deze weg uitkomt. Wat zei je behendigheids trainer er over?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:47

Tot nu toe doe ik oude handdoek oprollen met koekjes er in die hij zelf uit moet rollen. Bekers op de kop met een koekje er in, of bekers recht op met een koekje er in.
Ja, daar ben ik lid van.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:57

Mag een uitslag zomaar aangepast worden als die al opgehangen is?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:38

Dat lijkt me toch wel vaag

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:13

mirriejj schreef:
Mag een uitslag zomaar aangepast worden als die al opgehangen is?

Het gebeurt wel vaker, maar in jou geval is het gewoon gek en enorm enorm zuur :(
Knuffel meis!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:14

dat is wel raar.. wat was er dan?

wij hebben gister weer lekker getraind, alleen t los hierkomen zit er nogsteeds niet in :(, wel hebben we geoefend met dat ie op een krukje moest staan en erin haha. en met touch van een dekseltje voor t vooruit sturen :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:18

Vandaag een wandeling gehad met ongeveer 40 honden van de hondenschool. Echt geweldig en Jinn ligt helemaal uitgeteld op de bank. Flappie ook, maar dat is normaal zegma xD

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:22

maar das echt leuk! organiseren ze bij mij ook maar busverbinding naar t strand is nogal irritant.

hier ook uitgetelde Kenny, geen idee waarvan
denk nog van gister, hij ging zelf helemaal spelen :) superdruk opeens en rennen en trekken haha

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:26

Hier ook 3 slapende honden. Dogtrail gehad, 2 nachten kamperen en 2 dagen lopen. In totaal 35 km gelopen en vooral heel erg genoten!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:29

Kinderachtig dat ze moe zijn Marleen :P