KimD schreef:Je moet het niet vergelijken met een paard qua koliek. Juist het rekken en strekken verlicht de pijn, hoef je eigenlijk niet heel druk over te maken.
Heel kort door de bocht, soms eet een hond juist zichzelf buikpijn omdat het lichaam dan gaat reinigen, er komen andere sappen vrij en het rekken en strekken werkt daar aan mee.
Meestal is dit met maximaal een dag voorbij, pas als ze daarna blijven strekken of als ze in de strek houding blijven staan moet je je zorgen maken. Dat is geen goed teken, want dan werkt er iets tegen.
Ik zou haar vandaag niet of kleine porties voeren.
Oh nee ik vergelijk het niet met koliek. Ik was hierover met een Amerikaanse vriendin aan het praten en die noemde dat gedrag van rekken, stekken, opstaan en weer liggen colicing. Had dat nog in mn hoofd.
Ze is iig nu een stuk beter. Tandvlees is weer normaal roze en ze rekt en strekt veel minder. Ligt ook weer gewoon opgerold ipv rechtuit. Buik voelt soepeler.
Ze krijgt vandaag kleine porties daar ze wel vraagt om eten en dat goed weghapt. Ze bleef idd een paar seconden in de bid-houding staan (buig houding) en in combinatie met het bleke slijmvlies en harde buik maakte ik echt wel zorgen.
Dierenarts vond de slijmvliezen ook wat licht maar omdat ze eet en ook wilde spelen zag ze geen noodzaak voor een consult en ik was het daar mee eens.
---
Harrie! Wat geweldig! Heerlijke naam ook. Fijn dat Freek het goed met hem lijkt te vinden!