Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:33

KimD schreef:
Je moet het niet vergelijken met een paard qua koliek. Juist het rekken en strekken verlicht de pijn, hoef je eigenlijk niet heel druk over te maken.

Heel kort door de bocht, soms eet een hond juist zichzelf buikpijn omdat het lichaam dan gaat reinigen, er komen andere sappen vrij en het rekken en strekken werkt daar aan mee.

Meestal is dit met maximaal een dag voorbij, pas als ze daarna blijven strekken of als ze in de strek houding blijven staan moet je je zorgen maken. Dat is geen goed teken, want dan werkt er iets tegen.

Ik zou haar vandaag niet of kleine porties voeren.

Oh nee ik vergelijk het niet met koliek. Ik was hierover met een Amerikaanse vriendin aan het praten en die noemde dat gedrag van rekken, stekken, opstaan en weer liggen colicing. Had dat nog in mn hoofd.

Ze is iig nu een stuk beter. Tandvlees is weer normaal roze en ze rekt en strekt veel minder. Ligt ook weer gewoon opgerold ipv rechtuit. Buik voelt soepeler.

Ze krijgt vandaag kleine porties daar ze wel vraagt om eten en dat goed weghapt. Ze bleef idd een paar seconden in de bid-houding staan (buig houding) en in combinatie met het bleke slijmvlies en harde buik maakte ik echt wel zorgen.

Dierenarts vond de slijmvliezen ook wat licht maar omdat ze eet en ook wilde spelen zag ze geen noodzaak voor een consult en ik was het daar mee eens.

---

Harrie! Wat geweldig! Heerlijke naam ook. Fijn dat Freek het goed met hem lijkt te vinden! <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:54

mavantos schreef:
xSannee schreef:
Ooooh mavantos! Gefeliciteerd <3
Wat een leukerd is Harrie! Harrie en Freek, heerlijk haha!

Hoe vind Freek het?

Dankjewel! Het gaat gelukkig heel goed. We hebben ook wel in overleg met de fokker een goede match gekozen voor ons en Freek. Harrie was de rustigste en gemoedelijkste uit het nest. Tot dusver lijkt dat ook te kloppen.

We wilde nu de rustigste, de drukste hebben we al :')

Ze kijken samen tv _O-
[ [url=m/TrU3kK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh heerlijke foto <3 <3

Schrikken Flux! Hopelijk knapt ze snel op!

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:43

mavantos schreef:
xSannee schreef:
Ooooh mavantos! Gefeliciteerd <3
Wat een leukerd is Harrie! Harrie en Freek, heerlijk haha!

Hoe vind Freek het?

Dankjewel! Het gaat gelukkig heel goed. We hebben ook wel in overleg met de fokker een goede match gekozen voor ons en Freek. Harrie was de rustigste en gemoedelijkste uit het nest. Tot dusver lijkt dat ook te kloppen.

Ze kijken samen tv _O-

Wat een leukerd! Ik had even gemist dat er een bij zou komen bij jullie. Fijn dat het zo goed gaat. Hij komt uit het buitenland?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 17:44

Flux schreef:
KimD schreef:
Je moet het niet vergelijken met een paard qua koliek. Juist het rekken en strekken verlicht de pijn, hoef je eigenlijk niet heel druk over te maken.

Heel kort door de bocht, soms eet een hond juist zichzelf buikpijn omdat het lichaam dan gaat reinigen, er komen andere sappen vrij en het rekken en strekken werkt daar aan mee.

Meestal is dit met maximaal een dag voorbij, pas als ze daarna blijven strekken of als ze in de strek houding blijven staan moet je je zorgen maken. Dat is geen goed teken, want dan werkt er iets tegen.

Ik zou haar vandaag niet of kleine porties voeren.

Oh nee ik vergelijk het niet met koliek. Ik was hierover met een Amerikaanse vriendin aan het praten en die noemde dat gedrag van rekken, stekken, opstaan en weer liggen colicing. Had dat nog in mn hoofd.

Ze is iig nu een stuk beter. Tandvlees is weer normaal roze en ze rekt en strekt veel minder. Ligt ook weer gewoon opgerold ipv rechtuit. Buik voelt soepeler.

Ze krijgt vandaag kleine porties daar ze wel vraagt om eten en dat goed weghapt. Ze bleef idd een paar seconden in de bid-houding staan (buig houding) en in combinatie met het bleke slijmvlies en harde buik maakte ik echt wel zorgen.

Dierenarts vond de slijmvliezen ook wat licht maar omdat ze eet en ook wilde spelen zag ze geen noodzaak voor een consult en ik was het daar mee eens.

---

Harrie! Wat geweldig! Heerlijke naam ook. Fijn dat Freek het goed met hem lijkt te vinden! <3

Paar seconden is normaal, maar het mag zeker geen minuut of langer duren.

Fijn wel dat ze zich weer beter voelt inmiddels!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:13

Gaabje schreef:
mavantos schreef:

Ze kijken samen tv _O-

Wat een leukerd! Ik had even gemist dat er een bij zou komen bij jullie. Fijn dat het zo goed gaat. Hij komt uit het buitenland?

Ik heb het wel eerder gezegd in deze groep dat we er eentje bij kregen. Alleen daarna niet veel meer over gezegd.

Hij zat bij de Duitse grens, dus als nog lekker dichtbij! Heel blij met deze fokkers en daardoor zeker het wachten waard :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:06

Aaaah Harrie! Bonne's beste vriendje heet ook Harry (maar met y dus).

Freddie vind ik ook zo'n leuke naam. Achteraf wel eens spijt dat ik Bonne niet mijn eerste keus naam heb gegeven :')

Century

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:23

Wat een schatje <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:24

We noemen Freek meestal Freekkie, dus we vonden het leuk als de nieuwe pup zijn naam ook op -ie zou eindigen. Ook willen we graag 'mensen namen' voor onze honden. Freek(kie) & Harrie. Mijn opa heet ook Harrie, dus die is helemaal vereerd.

We hebben geen kinderwens, dus onze honden zijn onze kinderen. Onze ouders hebben het altijd over hun harige kleinkinderen :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 00:16

gefeliciteerd mavantos , met jullie mooie harrie <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:09

Mijn ouders zijn op vakantie en slaap nu in hen huis. Bonne slaapt dan altijd in de gang dus vannacht ook. Mijn oude slaapkamer is op zolder maar dan hoor ik hem niet als er wat is dus was in mijn ouders bed gaan slapen. Werd al 2 keer wakker van geluid maar kon het niet plaatsen en daarna weer stil. Staat die flapdrol opeens naast het bed! Zelf woon ik gelijkvloers dus dacht dat hij niet kan traplopen. Gelukkig is er niks mis gegaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 10:44

Namen is altijd een dingetje hier, het moet makkelijk te roepen zijn voor de sport maar ook niet teveel lijken op iets wat al rondloop. Vooral in dat tweede zit een uitdaging. Honden reageren op klank, het moet niet zo zijn als ik één individu roep alles komt aankakken. :')

We hebben nu in de collectie;
Guinness, Abbay, Puk, Harvey, Dana, Maze, Vixem & Nil.

Abbay roepen we werkelijk nooit, het is of 'Dikke Sheltie', 'Wasbeer' of 'Sheltie'. En Vixem wordt al snel Vix, zeker als ze vanalles uithaalt. :+

De reu die we zouden houden zou de naam 'Reaper' krijgen, maar met alles wat gebeurt is krijg ik dat met alle wil van de wereld niet over mijn hart. Dus dat werd de back-up, zijn naam nu is Dutch (van der Linde) naar Red Dead Redemption.

De teef was lastiger, ook die wilde ik aan het thema van het nest hebben. Daeva & Dagon stonden op het lijstje, maar Dagon is te lastig voor agility NL, dan gaat iedereen dat weer vermeubelen en daar word ik geïrriteerd van. Dus die viel af alhoewel ik de naam mooi vond, uiteindelijk heeft het eerst overleden teefje die naam gekregen. <3

Daeva was al een stuk makkelijker maar hardop lijkt het teveel op Dana, dus die ging ook van de lijst.

Nora & Ruby stonden daarna op één, maar van beide kende we er al één. Dus ik heb die baasjes wel gevraagd of ze het erg zouden vinden als ik mijn hond ook zo zou noemen. Dat was gelukkig niet. <3

Ruby bleef plakken maar alsof de duivel ermee speelt schoten de Ruby's als paddestoelen uit de grond, en dan moet ik ook niet dan. Dus de teef was weer naamloos. :+

Nu was het al vrij snel duidelijk wat het karakter van de teef is, ik noemde haar steeds 'een Spicy klein ding' en als ze weer vanalles aan het uitspoken was zei ik hetzelfde 'Spicy, Spicy'. Dus ze heeft zichzelf een naam gegeven, Spicy! *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:22

kimD , haha die namen, hier was het ook een heel gedoe. uiteindelijk kis het hier Ruby geworden :) vanmorgen hebben we Ruby opgehaald, echt een superleuke pup, uit de auto even plasje laten doen op het gras, dan naar binnen, even wat rondgelopen, wat water gedronken , paar brokjes gegeten en ging uit zichzelf in de bench liggen slapen, heel fijn

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:45

Ik heb een Csiva en en Fiji. Qua klank (Si, Fi) heel gelijk maar daar hebben ze totaal geen last van. Blijkbaar is de F en de S toch onderscheidend genoeg voor ze :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:51

Machie schreef:
Ik heb een Csiva en en Fiji. Qua klank (Si, Fi) heel gelijk maar daar hebben ze totaal geen last van. Blijkbaar is de F en de S toch onderscheidend genoeg voor ze :)

Het gaat vooral om het achterste gedeelte uiteraard, ik dacht dat het wel algemeen bekend was dat honden daarop reageren en je daarom ook wordt aangeraden eigenlijk nooit meer dan twee lettergrepen te doen.

Dus ik snap wel dat ze er geen last van hebben met CsiVA & FiJI, dan klinkt het ineens heel anders. HarVEY & AbBAY klinken ook hetzelfde, net zoals ShelTIE, maar als Harvey iets doet wat niet mag leg ik heel bewust de nadruk op HARRRRRRvey. Abbay doet nooit iets stouts en als ze dat wel doet is roepen nutteloos, die luistert verder toch niet. :+

jolandje schreef:
kimD , haha die namen, hier was het ook een heel gedoe. uiteindelijk kis het hier Ruby geworden :) vanmorgen hebben we Ruby opgehaald, echt een superleuke pup, uit de auto even plasje laten doen op het gras, dan naar binnen, even wat rondgelopen, wat water gedronken , paar brokjes gegeten en ging uit zichzelf in de bench liggen slapen, heel fijn

Dat is een goed begin in ieder geval, heel veel succes!

Jullie Ruby was ook mijn ene Ruby teveel. :+ Dat was de derde of vierde Ruby op een aantal weken tijd. Geen idee waar die naam ineens zoveel vandaan komt want ik kende daarvoor maar één Ruby. _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:04

mavantos schreef:
We hebben geen kinderwens, dus onze honden zijn onze kinderen. Onze ouders hebben het altijd over hun harige kleinkinderen :')

Wij wel, maar m'n moeder noemt Evi gewoon alvast d'r eerste kleinkind _O-

Spicy past vast goed bij de dame Kim!
Ik reed vroeger een pony die Ruby heette, maar hoor het voor honden minder! Maar fijn dat de start zo goed gaan Jolandje, lekker genieten samen! We verwachten wel foto's natuurlijk!

Bij ons zit nu een Aussie in de les wiens naam eindigt op GI, dat verward ook nog wel eens met Evi. Dan staat de Aussie bij mij, en Evi staat bij die mensen :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:06

Ah ja maar in de volksmond is het vaak Csivi en Fiji. Eigenlijk eindigt alles hier op de ‘ie’ klank. Csiva, Fiji, Blekzie en dummie :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 16:45

Haha ja die namen is een ding. Wij hebben er echt ook ontzettend lang op getwijfeld. Hier is het Ruari oftewel Ro geworden. Dan is het Maisie (May-zee) en Ruari (Roo-ree). Wel ongeveer dezelfde tweede lettergreep maar waarschijnlijk hebben we het toch steeds over Mees en Ro. Morgen gaan we hem ophalen! <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:13

Hier een Roek, Vos en Moro
Al word het al snel Roekie en Vossie en Moro noem ik al Momo }:0

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:03

Wij hebben een Jip en Pablo kwa roepnamen.

Zo. Weer opgewarmd na de canitrail in Westerschouwen. Helaas viel het voor ons niet zo goed uit.

We gingen echt vlot van start, iets te snel naar mijn zin maar het ging lekker. Ik geloof dat we net 3,5 om gehad hadden of Jip werd omver gefietst door een mountainbiker. Er lopen diverse mountainbike paden door het gebied heen en ik had goed gekeken of er niemand aan kwam voordat ik overstak. Alleen deze mountainbiker was er ineens uit het niets. Die mountainbiker stond op, pakte zijn fiets en ging door. Ik kan je wel vertellen dat ik niet heel aardig geweest ben richting die mountainbiker.

Jip piepte behoorlijk toen het gebeurde, dus na even navoelen zag ik verder alleen dat hij niet zo lekker liep. Dus toen heb ik besloten om terug te gaan naar het beginpunt. Morgen stond er al een DA afspraak gepland, dus die mag hem gelijk even volledig nakijken.

Afbeelding

Afbeelding

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:12

Oh echt :oo
Wat naar zeg! Ik hoop dat er niets met Jip aan de hand is.

Mijn pogingen om een losloopveldje met honden te vinden was lastig vandaag met dit weer, maar ik heb toch een Argentijnse dog gevonden die wel wilde spelen. Iets te lomp en groot voor Meeko, het balanceerde wat op het randje van 'net wel net niet', maar toch een goede ervaring voor hem denk ik.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:47

Wow wat heftig! Hopelijk valt het mee met Jip en gaat hij mountainbikers niet eng vinden straks.

Hier zijn heel veel paden gecombineerd en een angst van mij is ook altijd dat een mtb ze omver rijdt...

Century ik zat nog even terug te lezen over Meeko. Beer en ik zijn ook bijna vd hondenschool weggestuurd, omdat hij zo heftig reageerde op de hele omgeving en de andere honden. Was toen in de basis cursus voor jonge honden en herplaatsers. Hij was toen 18 maanden, maar dus een herplaatser. Wij zijn uiteindelijk 4 lessen ofzo in een hoek van het veld gezet, waar we gewoon bij hem moesten zijn. We waren ver genoeg om niet teveel tot last te zijn en dichtbij genoeg dat hij het wel allemaal meekreeg.
We moesten hem geen aandacht geven, behalve als hij rustig naast ons zat (dan mochten we hem rustig aaien, maar niet overdreven doen). Halverwege ging iedereen het veld een keer af en mochten wij een paar oefeningen doen. Tijdens les 4 was hij eigenlijk heel rustig naast ons en hebben we een stukje meegedaan met de honden op het veld. Bij les 5 mochten we de start meedoen, met het idee dat we daarna weer naar onze hoek gingen (was eigenlijk niet de hoek-hoek, maar de zijlijn). Alleen was dat niet nodig, want hij reageerde niet meer (zo heftig).

Andere situatie, andere hond, waarschijnlijk niet toepasbaar - maar wilde het toch als een positief verhaal delen ;)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:56

Jee wat schrikken!
Maar wat raar ook dat de mountainbiker doorgaat. Hopelijk alles goed met Jip

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:45

StalMelyn schreef:
Jee wat schrikken!
Maar wat raar ook dat de mountainbiker doorgaat. Hopelijk alles goed met Jip

Nou dat dus... Je kan minstens stoppen en even vragen of het gaat/helpen. Belachelijk. Hopelijk valt het allemaal mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:49

Wat rot weer, waarom tref jij dat soort volk ook altijd?! -O-

Tijd om onze blijvers officieel voor te stellen. *\o/*

De oranje reu, Vihaan Aditi Reapers Favorite Demon, oftewel Dutch

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gele teef, Vihaan Aditi Ghost With An Ego, oftewel Spicy

Afbeelding

Afbeelding