Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:33

Ah, Eve is erg cute <3
Echt een lief kopje ook!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:35

Toen je inderdaad zei 'plannen veranderd en voor een Corgi ' gegaan was ik ook bang dat je ging zeggen omdat dat lekkere bankhanghonden zijn. Maar het tegenovergestelde!

Bij mijn behendigheidclub was ook altijd een erg fanatieke Corgi. Vrij vergelijkbaar maar met een border Collie inderdaad. Vind ze erg leuk :D Alleen iets te korte pootjes voor mij :=

Petitparis, vind het een beetje een raar verhaal (niet van jou uit). Waarom zou ze zich in eerste instantie zorgen maken over de leeftijd? Heeft ze de hond van een broodfokker? Hoe kan het gebeuren dat je daar over zou twijfelen?

Hier wogen alle Kelpies tussen de 6-7kg met 8 weken. 5kg voor een 10 weken oude DH kan ik me dus eigenlijk niet voorstellen :n Daarbij is een kg te weinig wél heel veel. Dat is in dit geval 1/5 van zijn hele gewicht wat er nog bij moet en dat is véél. Vermoed dat je geen foto hebt?

Edit: oh, beetje mn eigen invulling eraan gegeven :7 Ze maakte zich geen zorgen om de leeftijd, alleen om het gewicht. In dat geval zou mijn vraag zijn: is de pup wel daadwerkelijk 10 weken? Want als een pup met 10 weken +-10kg zou moeten wegen en hij weegt maar 5kg, dan mag ik toch hopen dat je voelt dat hij flink mager is. Dat is niet te missen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 27-06-18 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:41

Uiteraard een bankhanghond, als we daarvoor gewoon gewerkt hebben :')

Lastig als je dan ineens gaat twijfelen over de leeftijd, zal mij niks verbazen als hij 2 weken jonger is dan gezegd met dat gewicht,maar dat is ook weer lastig zeggen zonder foto.

Ben benieuwd hoe Eve zich ontpopt, volgensmij ga ik een overbezorgde mama zijn :')

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:42

Ik vind Eve echt een prachtig naam trouwens <3 Als wij een teefje hadden genomen waren we ook voor iets soortgelijks gegaan.

Ennuh, Corgi pups zijn echt op en top schattig, dus extra foto's graag *\o/*

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:44

Kaus schreef:
Ik vind Eve echt een prachtig naam trouwens <3 Als wij een teefje hadden genomen waren we ook voor iets soortgelijks gegaan.

Ennuh, Corgi pups zijn echt op en top schattig, dus extra foto's graag *\o/*

Vriendin wilde haar Pien noemen, maar dat kun je niet boos zeggen :=

Er volgen sowieso veel spams! Eerst maar op mijn roze wolk vliegen naar Zaterdag!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:44

Eve is heel knap! Wij wilde ook eerst een corgi maar ik wil graag ook lange stukken gaan fietsen etc.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:04

Eve is een dotje <3 en inderdaad wat een leuke naam!
Mijn onkels hebben er een (pembroke) op hun boerderij. Zij loopt daar wat af hoor! Dus inderdaad werkhondjes op korte pootjes :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:14

Ik wil ook een corgi.... :+:

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:21

Nathalie18x schreef:
Eve is heel knap! Wij wilde ook eerst een corgi maar ik wil graag ook lange stukken gaan fietsen etc.

Corgi's kunnen wel mee aan de fiets, alleen als ze in draf je bij moeten houden gaat het iets minder vlot met die korte pootjes.

Maar snel zijn ze wel hoor en behendig, zeker als ze worden gebruikt voor het drijven ook.

Koeien zijn iets meer geschikt dan schapen omdat schapen toch wendbaarder zijn en heel vlug, dat houden ze net bij denk ik.

Vader en moeder van Eve worden gebruikt voor koeiendrijven. Super handig!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:10

Paloedie schreef:
De discussie van hoe lang je een hond alleen laat... Tsja. Niet iedereen kan z'n werk zo om z'n hond heen plannen dat een hond nooit langer dan 3u alleen is, en m.i. hoeft dat ook niet. Iris en Sofie liggen als ik thuis ben net zo hard de hele dag te maffen en als ik weg ben zijn ze niet alleen maar samen. Als het lukt kom ik tussen de middag thuis. Iris zit nu nog in de puppygevangenis (2m2 onder de open trap) ivm zindelijkheid en slopen, straks op 55m2 en op warme droge dagen de tuin a 50 m2 erbij. Buiten werktijd gaan ze overal mee naartoe (bos, strand, IJssel, boerderij, de stad, terrasjes). Stellen dat mensen die hun hond langer dan 3 u alleen laten geen hond verdienen vind ik nogal kort door de bocht.

Ik ben het hier volledig mee eens. Ben blij dat ik het nu voor de eerste tijd goed geregeld heb met mijn werk, maar snap ook wel dat dat niet voor iedereen zo kan. Ik ben ook nog alleen, dus zal het grotendeels zelf moeten regelen. Gelukkig wil mijn mams straks op maandag oppassen en verder even kijken hoe het gaat. Ik ga nu elke dag tussen de middag naar huis, hond uitlaten, wat lekkers geven en dan weer werken.
Ik ben de eerste 4,5 week vrij geweest, daarna 1 week 3 uur, dan 3 weken halve dagen en daarna langzaam opgebouwd en gelukkig heb ik nu een stabiele pup, die nu goed alleen kan blijven (wordt steeds pas wakker als ik de deur open doe (gaap met geluid) en blijft in eerste instantie ook nog liggen.
Hopelijk straks in augustus verhuizen naar een huis met tuin, dichterbij mijn moeder en dan kan die daar af en toe wat in betekenen. Ik vind ook in dit topic dat alles gewoon bespreekbaar moet zijn en dat iemand daar niet over aangevallen hoeft te worden, omdat hij/zij het anders doet dan een ander. Belangrijkste is dat je gek bent op je hond en dat je naast je werk er dan wel veel mee doet.

Zo en nu zag ik ook een hele leuke Corgi (Eve) voorbij komen, love them <3 <3
Dus graag heeeeeeel veel puppyspam *-:) :Y)
Kaus, fijn dat Dexter steeds beter gaat, jammer dat je nu geen ABC lessen kunt volgen, ik ga dat vanaf vrijdag doen met Roetsj, 5 lesjes om de zomervakantie te overbruggen, omdat er dan geen jongehondenlessen zijn op club. Maar echt wel zin in, net als de pre-agility workshop dei gepland staat in juli.
Vandaag trouwens nog een kiesje gevonden (nou ja, uit haar bek geplukt, lag al los te wiebelen. Dus de vangst is nu 3 snijtandjes, 2 kiesjes en dan hopelijk straks ook nog hoektandjes. De nieuwe komen er al aan, dus zal niet heel lang meer duren.
Verder doet madam het best goed, is wel al lekker aan het puberen geslagen met af en toe bananen in haar oren ;) Maar mag niet klagen hoor O:) En ze kan inmiddels netjes de trap oplopen, sinds enkele dagen en kijkt je dan boven heel trots aan, zo van "knap he?"
Verder zie ik veeeeel te weinig foto's voorbij komen van alle pups, dus spam graag ;) *-:)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:32

Oh daar wil ik wel even aan meewerken hoor :D
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:36

Idd Paloedi, ik ken mensen wiens hond idd zelden of nooit langer dan 2-3u alleen is, maar verder buiten 's avonds op de bank geen aandacht krijgen noch fysieke of mentale uitdagingen...
Toen ik mijn honden in huis genomen heb, woonde mijn moeder nog een verdiep onder mij en bleven mijn honden meestal bij haar als ik uit werken was. Mijn reu ging echter altijd zelf terug naar mijn verdiep om daar op mij te wachten en was met geen stokken weer beneden en/of buiten te krijgen en de jongste brak gewoon de boel af om aandacht te krijgen. Dus tja de jongste moet om de anderen rust te gunnen in een ruime bench en de anderen zitten in de woonkamer. Mijn moeder gaat als ze er is (is inmiddels verhuist) doorheen de dag 1x kijken of ze buiten willen en that's it. Niet ideaal, maar van zodra ik uit werk kom ga ik met de honden in de tuin, kleed mij om en ga dan met hen wandelen of neem hen mee naar stal om met de paarden mee te lopen.
Tuurlijk vinden mijn honden het leuker als ik veel thuis ben, maar ze zijn nog blijer mij te zien dan mijn moeder. En nochtans hebben ze haar jaren meer gezien dan mij...

Ik weet ook niet goed wat ik er moet van denken over die pup van die kennis. Ik zou niet weten vanwaar hij komt en ben benieuwd wat de DA er van zegt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 22:40

Billy1970 schreef:
Oh daar wil ik wel even aan meewerken hoor :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Sammies <3
Ik heb er eentje gekend en dat was zo’n lieverd. Alleen die vachtverzorging en al dat haar... neee doe mij maar een korthaar :')

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:44

Ach we waren al Berners gewend en hebben ook langharige katten dus daar deins ik niet voor terug. Ik denk wel dat ik gelijk een waterblazer ga aanschaffen trouwens, kan de pup er mooi gelijk aan wennen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:53

Mensen, gewicht kan per nest zooo anders zijn daar is niets aan vsst te knopen. 5 kg met 7 a 8 weken hoeft niet erg te zijn bij een duitse herder. Zeker stamboomloos! Niet elke duitse herder weegt op volwassen leeftijd rond de 40 kg zoals de 2 reuen die ik nu heb en de reu die overleden is. 2 teven van een oud collega wogen maar 20 a 23 kg terwijl mijn 40 kg best magere reu hun volle broer was en hun mam en pa beoden de 40 kg aan tikten (waren met stamboom)
Eerste neat van de ouders van mijn kenzo wogen de pups 5 a 6 kg met 7 a 8 weken. Ze waren met 9 pups.
2de nest wogen ze rond de 8 kg op die leeftijd en waren er maar 4 pups.
Terwijl met labb x rottie die uit nest van 10 pups kwam met 7 weken nog geen 5 kg woog en uiteindelijk strak afgetraind 37 kg woog.

Het zegt gewoon helemaal niets!! De ontlasting en algehele conditie wel! Mijn Kenzo was met 9 maanden pup af en niemand gaf hem 9 maanden jong. Finnley is nu 1 jaar en qua uiterlijk nog pup/puber en totaal niet "af"
Dus hou gewoon in de gaten, niet te mager, niet te dik. Niet te vaak poepen en mooie stevige drol van normaal volume. Vacht conditie oke en hond niet over bekasten en deze groeit vanzelf. Meestal grote rassen rond de kg per week maar soms wat vlotter en soms wat rustiger. Ze worden vanzelf groot met goede begeleiding ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:02

Die samojeed is echt zo cute. Moet precies ook nog in zijn hoofd groeien <3

Naya is vandaag voor de 2de keer mee naar stal geweest en voor de 1ste keer los. Ze bleef braaf bij mij wanneer ik longeerde

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-18 23:08

Billy1970 schreef:
Ach we waren al Berners gewend en hebben ook langharige katten dus daar deins ik niet voor terug. Ik denk wel dat ik gelijk een waterblazer ga aanschaffen trouwens, kan de pup er mooi gelijk aan wennen!

Dat scheelt denk ik :')
Wij hebben een paar maanden de Golden van mijn vader en zijn vrouw in huis gehad. Ik werd gek van het haar... overal...
En nu hier 3 kortharige katten en 2 kortharige honden en tuurlijk ook van hun vind ik haar. Maar ook geen plukken(oke vooruit, ik heb 2 katten die zo lomp stoeien dat je af en toe denkt dat er eentje geslacht word :') )
Maar dat zie je echt minder. Ik had daar zo’n moeite mee :o
Bleef stofzuigen. Nu stofzuig ik nog 1x per dag.... maar das meer voor mezelf dan voor de viezigheid..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:19

Ik vond juust dat het haar van mijn bc makkelijker was dan mijn kortharige hond. Die kleine stekels blijven verdomd hard in mijn stoffe bank zitten :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:37

Ja de haren van mijn boxers waren vreselijk. Nu korthaar herder en had labrador x rottweiler die beiden hele dikke dubbele vacht hebben en waren stuk makkelijker qua borstelen en het haar overal verwijderen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 01:36

Lara, ik zat Naya maar te zoeken, kon haar echt niet zien tegen het zand _O-

Ik wil ook nooit meer langharige honden. De hond die nu bij mijn moeder woont is de grootste haarbal ooit. Als die heeft gezwommen kan je hem bijvoorbeeld ook niet droogrossen met een handdoek want dan ben je daarna vier uur bezig met klitten eruit halen :=

Gelukkig val ik, afgezien van Border Collies (maar die zijn er ook in korthaar) en wolfshonden voornamelijk op kortharen dus dat scheelt :))

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 06:41

Kenai was met 8 weken precies 5kg (australian shepherd reu uit show lijnen, eind gewicht is normaal bijna 25kg).
Elin was met 8 weken 4,5kg (australian shepherd teef uit show lijnen, eind gewicht zal rond de 20kg zijn).

Hier nooit meer en kort haar hond.. Heb een jack russel lopen maar die haren zijn veel erger dan die van mijn aussies. De aussies vormen vlokken, oprapen en weggooien maar..

Moet ik ook zeggen dat mijn aussies sneller droog zijn na een zwem partij dan mijn jack.

Ik las wat over een waterblazer, echt doen hoor! Super idiaal! Hier ook een en alle dode haren, zand etc blaas je er zo uit. Scheelt en hoop rotzooi in huis, ik wou dat ik die van mij jaren eerder had gekocht. Elin en Kenai vinden het ook heerlijk en gaan er echt voor staan.

Afbeelding

Elin blijft nu zo af en toe ook snachts en overdag als het nodig is los thuis, dus niet meer in de bench. En zolang ze niet de tuin in kan doet ze het echt super goed!! Maar in de tuin is het nog te leuk om de boel op stelten te zetten meet graven en planten slopen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:13

Kort haar is idd veel erger fzn lzng haar. Ik krijg de witte korte stekeltjes van dalmatiers echt amper nog uit textiel en verliezen het hele jaar door even veel haar *zucht*

@dierenfan: ik weet ook wel dat ik me niet moet blind staren op gewicht. Maar nog geen 5 kg op 10weken lijkt me gewoon echt erg weinig voor een DH. Plus eigenarsse gaf wel aan ongerust te worden omdat je alle ribben overduidelijk kan voelen en de heupbotten al uitsteken.
Maandag verder onderzoek met contrastvloeistof oid...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:18

XxDiandraxX schreef:
Kenai was met 8 weken precies 5kg (australian shepherd reu uit show lijnen, eind gewicht is normaal bijna 25kg).
Elin was met 8 weken 4,5kg (australian shepherd teef uit show lijnen, eind gewicht zal rond de 20kg zijn).

Hier nooit meer en kort haar hond.. Heb een jack russel lopen maar die haren zijn veel erger dan die van mijn aussies. De aussies vormen vlokken, oprapen en weggooien maar..

Moet ik ook zeggen dat mijn aussies sneller droog zijn na een zwem partij dan mijn jack.

Ik las wat over een waterblazer, echt doen hoor! Super idiaal! Hier ook een en alle dode haren, zand etc blaas je er zo uit. Scheelt en hoop rotzooi in huis, ik wou dat ik die van mij jaren eerder had gekocht. Elin en Kenai vinden het ook heerlijk en gaan er echt voor staan.

[ [url=m/IE2prX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Elin blijft nu zo af en toe ook snachts en overdag als het nodig is los thuis, dus niet meer in de bench. En zolang ze niet de tuin in kan doet ze het echt super goed!! Maar in de tuin is het nog te leuk om de boel op stelten te zetten meet graven en planten slopen.

Jij sneeuwt alle buren onder? :')

Bij ons ligt alles opeens onder een laag haar, dan vraag ik me af hoeveel haar een hond daadwerkelijk kan hebben. _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:26

Haha kaus, we spelen waar in Naya. Niet waar is waldo :+

Diandra: hoe heb jij het je honden aangeleerd? Naya die loopt al heeeel snel weg als ik mijn haardroger aan zet.

KimD: je vraagt je af hoe ze nog altijd niet kaal zijn he :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:28

Ik ben ook helemaal gek op mijn waterblazer. Kenai is er echt gek op en vind het heerlijk als ik zijn kraag uitblaas.
Daeva vind het minder leuk, maar maat het wel gewoon toe. Daeva wordt ook veel minder vaak geblazen omdat ik hel vooral voor shows gebruik.