Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:23

Ik duim voor je Shanna, hopelijk wat positief nieuws later vandaag.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:39

Ooo he bah wat naar Shanna, ik duim voor jullie :(:)

Chipie doet het goed hier. Hij wil nog niet dat ik hem aai / kroel. Hij ‘vlucht’ ook nog wel eens weg voor mijn hand, maar op andere momenten komt hij wel naar mij toe, zit op mijn hoofd, schouder, hand 8)7 en zit in de buurt.

Met wat tijd komt het wel goed gok ik, ik mag vandaag al wat meer dan de overgebleven dagen.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:30

Sterkte shanna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:13

De autorit was 1,5 uur waarvan het meeste over de snelweg, wel erg lang hoor maar hij is nu wel volgens mij op 1 van de beste plaatsen waar hij kan zijn! In de auto kreeg hij een soort van aanval waarbij hij op zn rug viel en ik kreeg hem niet meer overeind.. Als ik hem recht had viel hij zo weer achterover, echt heel naar.. ;(

Binkie is de nacht doorgekomen maar is nog niet stabiel. Hij oogt wel wat frisser dan gisteren al en zn ontlasting was goed (geen verkeerde bacteriën bijvoorbeeld). Hij weigert nog te eten dus krijgt sonde-voeding (wat ook goed door zn lijf verwerkt lijkt te worden) en de uitslagen van het bloed waren ook niet allemaal al binnen. Hij vertoonde ook nog steeds neurologisch gedrag/ dat schele kijken en in slowmotion bewegen, al was hij wel al echt aanzienlijk verbeterd. Hij mag op zn vroegst pas naar huis als hij zelfstandig kan eten, maar ik ga er vanuit dat dat niet vandaag zal zijn. Om eerlijk te zijn was ik zelfs super bang dat we hem überhaupt niet meer levend zouden ophalen dus hij blijft maar mooi zolang als nodig is! Ik heb er nu wel meer hoop in dat we hem levend thuis gaan krijgen, al dan niet met medicijnen..
Nu maar eens googlen op welk virus dat dan zou kunnen zijn, want de naam is natuurlijk nooit blijven hangen..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:17

Oke, hij is de nacht door! Dat is al goed! Nu hopen dat ze snel de oorzaak vinden en kunnen behandelen. Best nare symptomen zeg, brrr.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:20

Ik ben benieuwd naar de naam van het virus! Want een virus dat zulke symptomen geeft ken ik niet.

Fijn dat hij er nog is! Hij is dus echt een vechtertje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:32

Ik kan de naam van het virus dus niet vinden met Googlen, wat Binkie had leek nog best op een evenwichtstoornis/ epileptische aanval. Geen idee hoelang dit al sluimerde/ speelde want 's ochtends was hij nog zn vrolijke alert eigenwijze zelf die ook nog zonder botsingen of noodlandingen door de kamer vloog. 's Middags doet hij wel vaker een dutje dus daar heb ik niks achter gezocht, toen zat hij ook gewoon met zn hoofdje naar achteren gedraaid als altijd. Bij het avondeten krijgt Binkie ook altijd eten (ik had nu rijst met gekookte kip, brocoli en annanas voor hem, vind hij normaalgesproken heerlijk!!) en dan is hij ook gelijk klaarwakker en happy met zn eten. Nu dus niet, waarop ik gelijk ben gaan rondbellen. Hij had wel van de week wat dunne ontlasting dus we hebben hem daarop wat minder vochtig fruit gegeven, dit was zn eerste stukje ananas weer.. Z'n pellets en zadenmengsel vond hij ook niet meer zo lekker maar hij at nog wel. Zn ontlasting was bij onderzoek ook goed dus ik verwacht dat daar het probleem niet in heeft gezeten..
Wat het wel is is me echt een raadsel, en de arts dus ook, die denkt aan 4 mogelijke oorzaken die het allemaal kunnen zijn.. Als ik vanmiddag weer bel (of gebeld wordt) zal ik de naam van het mogelijke virus nog eens extra navragen zodat ik gericht kan gaan googlen. Het lijkt in elk geval ik niks op een van de ziektes van deze lijst; http://www.vogelproblemen.nl/Index%20-% ... iekten.htm

Als we Binkie weer levend mee naar huis kunnen halen (ik ga er nog steeds niet vanzelfsprekend vanuit) neem ik ook gelijk maar dat boek van Rob mee, wellicht wel handig om te hebben.. :=

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:44

Jeetje Shanna, wat een zorgen.. Gelukkig is die de nacht doorgekomen en zorgen ze goed voor hem

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:23

Gelukkig is Binkie de nacht goed doorgekomen, heel beterschap gewenst voor hem.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:42

Gelukkig is hij de nacht goed door gekomen Shanna, hopelijk kun je hem snel weer gezond mee naar huis nemen :(:).

Ik heb vandaag weer eens mijn fotocamera gepakt, er zitten best wat fotogenieke vogels tussen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:44

Mooie foto's zeg!
Zijn het allemaal mannen behalve foto 2?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:53

@Elina, wat een mooie parkietencollectie zeg. Die witte is geen albino, maar is die verder wel helemaal wit?

@Shanna, heel veel beterschap gewenst, fijn dat hij de nacht doorgekomen is, maar we blijven duimen.

@Ineke2, klinkt al goed hoor! Vogels zijn erg eenkennig is mijn ervaring dus Chipie zal nog aan je moeten wennen. Gewoon aandacht blijven geven!

@Amanda, Vooropstaand dat vogels het meeste hebben aan een maatje van de eigen soort is mijn persoonlijke ervaring dat een mannelijke grasparkiet en een mannelijke valkparkiet ook goed kunnen matchen. Ik heb 2 valken (man en pop) en 2 grasjes (man en pop) en ik merk dat de valk en gras man wel naar elkaar toe trekken qua scharrelen en spelen. Kroelen doen ze echter niet. De popjes moeten niets van de andere soort weten, maar vallen elkaar ook niet lastig.

Gisteren was mijn grasje Rio weer lekker aan het kletsen. Heb ik ook een stukje van opgenomen.
Hij zegt op een gegeven moment "kus kus" als je goed luistert :')

https://www.instagram.com/p/CAWAOW3FSrR/?igshid=1mthetahnou6u

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:03

Klopt Cayenne, alleen de tweede is een pop :)).

Haha stitchlover wat een leuk beestje! En is idd geen albino, ik weet zo even niet meer hoe de kleur officeel heet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:05

Wat een schattig ding, Stitch! Grasjes kunnen onwijs goed leren praten <3
Mango zei vanochtend voor het eerst "vrouwtje". Ik voelde me net als een moeder wiens kind voor het eerst mama zegt _O-

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:17

Hij is echt zo gezellig! Hij is ook helemaal gek van plastic speelballetjes met een rammeltje er in. Dat geluid kan hij ook helemaal imiteren <3

@Elina, Lijkt wel een beetje hetzelfde als clearpied bij valkparkieten, mooi hoor!
@Cayenne, Wat schattig! Kunnen edelpapegaaien goed leren praten?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:21

Ja hoor. Hij praat al sinds dat hij een maand of 4/5 was! Maar in het begin is het meer brabbelen.
Zo klinkt zijn naam soms vooral als "Wamwo" _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:10

Haha zo leuk dat praten, mijn grasparkieten van vroeger konden dat ook en allerlei geluidjes als de ambulance :') , de cavia’s, kusjes :+: , de telefoon ringtoon etc _O-

Jammer dat dat niet samen kan met andere soorten vogels meestal.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:14

ElinaSK schreef:
Gelukkig is hij de nacht goed door gekomen Shanna, hopelijk kun je hem snel weer gezond mee naar huis nemen :(:).

Ik heb vandaag weer eens mijn fotocamera gepakt, er zitten best wat fotogenieke vogels tussen.

[ [url=m/R5iVeB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3kK58C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jNiX50.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vbbnOc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, hele mooie beestjes!

Shanna, veel beterschap voor je vogeltje!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:18

Oh ja praten is zo schattig! Het oudste valkje van m’n schoonouders is alleen niet verder gekomen dan “koppie krrrrrr”. Het grasje daar doet het een stuk beter :)

Vinden jullie vogels trouwens allemaal water leuk of hebben jullie er ook bij met watervrees? Vandaag heeft Remi wel kopje gebaad in plaats van pootje gebaad maar verder moet hij niets van water hebben... :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:52

Och wat zijn die grasjes schattig!
Dat valkje met het natte hoofd ook trouwens haha!

Binkie houdt ook niet van douchen of badderen, als ik hem vernevel en ik heb geen handdoek vast dan valt hij de spray gewoon aan zo stom vind hij het! :oo
Hij neemt wel af en toe een vrijwillige duik in zn drinkbakje.. _O-

Binkie is nog steeds niet thuis, en het is maar de vraag wanneer hij wel naar huis mag. De uitslag van het bloedje was ook nog niet binnen, en hij eet nog steeds niet. Hij wordt wel wat helderder en levendiger, al is hij nog steeds niet in orde. Eten krijgt hij via de sonde, en dat gaat wel goed. Dit keer ben ik niet gewaarschuwd voor de nacht, dus dan ga ik er vanuit dat hij dusdanig is opgeknapt dat hij naar verwachting gewoon weer wakker wordt morgen..! Kan ik toch iets beter slapen hopelijk deze nacht..!
Als hij morgen niet mee naar huis mag gaat hij waarschijnlijk met de arts mee naar huis voor hemelsvaartdag, maar dat gaan ze morgen dus bekijken hoe hij dan is/ wat dan het plan van aanpak is.

We gaan er nu voorzichtig van uit dat hij wel weer levend thuis gaat komen dus vandaag zn kooi even met de hogedrukspuit schoongemaakt zodat hij weer in een super schone kooi thuis kan komen.. het voelt wel kaal en eenzaam hoor, zonder Binkie thuis.. ik hoop dat hij niet al te boos op ons is dat we hem hebben weggebracht en achter hebben gelaten, het is niks voor hem om hele dagen opgesloten te zitten, hij zit normaal altijd los.. :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:30

Ik heb wel een aantal valken die eigenlijk nooit willen douchen of badderen. Dat zijn er maar een stuk of 2 gelukkig. Een heel enkele keer betrap ik ze maar ééntje van hen heb ik nog nooit nat gezien :=

Shanna, blijft dus nog even spannend! Ik duim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:33

Ja vooral dat hij nog steeds ook die neurologische klachten heeft is moeilijk.
Het virus wat het zou kunnen zijn is Bornavirus infectie / PDD.
Ik heb wat informatie daarvan doorgestuurd gekregen, wie het interessant vind kan ik het doorsturen. Ik vind het wel lastig hoor.. Vooral de onzekerheid is erg moeilijk..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:37

Oei, het Bornavirus wil je niet meemaken. Dat is ook nog eens gigantisch besmettelijk en vaak overleven ze het niet.
Ik ben even kwijt of je nog meer vogels hebt?
Hopelijk is het niet dat rotvirus! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:38

Nee we hebben alleen Binkie, en Binkie is een huisvogel, komt niet buiten. Ik ken verder ook niemand met vogels dus wat dat betreft valt het mee. Volgens mij is de verdenking op vergiftiging het grootste, maar het bloedonderzoek zal hopelijk dus uitsluiting geven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:50

Vergiftiging is ook niet fijn maar kan mogelijk wel opgelost worden natuurlijk!
Ik hoop dat hij goed vooruit gaat en snel zelf gaat eten! Dat is vaak een goed teken.
Wat zul jij in de stress zitten :(:)
Heb je niet toevallig vitrage of gordijnen hangen waar een loodveter in zou kunnen zitten?