Dat konijntje met wildkleur heb ik met de hand opgevoed vanaf nog geen 2 weken oud. Moeders overleden door onbekende reden en dit was het enige konijntje wat nog leefde en mij werd gevraagd om haar op te voeden. Inmiddels is ze 5 maanden oud en kerngezond en onwijs lief
Ja, zeker tam! Kan haar prima aaien, alleen oppakken pikt ze niet. Doe ik dan dus ook niet ze is zelfs tammer dan dat konijn wat bij het zeil zit, die is helemaal niet te aaien.
_Tarzan
Geplaatst: 05-07-16 12:03
Ik mag van t werk groenteresten meenemen, superfijn! Alle resten van bloemkool, wortel/loof, witlof, soms n appeltje .. Ideaal en de konijnen vinden t heerlijk
Weten jullie konijnen ook precies wanneer het etenstijd is? Ik geef ze 2 keer per dag wat brokjes, (sochtends tussen 10 en 11 en savonds ook rond die tijd) Dus zodra ik op die tijdstippen naar de schuur loop worden ze helemaal gek, terwijl ik overdag ook vaak naar de schuur moet en dan malen ze er niet om
Hoop het ook voor je, MarlindeRooz! Hier geen last van voernijd, heb 2 voerbakken waar ze met zn 3en uit eten. Vaak eten ze met zn allen uit één bak en dat gaat eigenlijk altijd goed
Ja zal behoorlijk schelen Eoweyn! En kan het gewoon meenemen wanneer het thuis op is Kan ik ze langzaam wat meer groente gaan voeren
Spannend ik duim voor je Eoweyn!
Ik zou inderdaad ook geen konijntjes gratis durven weggeven maar zie dat je de nieuwe baasjes goed controleerd!
Hier springen ze altijd op als ze mij zien omdat ze weten dat ik altijd wel eten bij mij heb tsja kan die koppies toch niet weerstaan hahah!
Eoweyn_x
Geplaatst: 05-07-16 14:11
Maar ze zijn toch niet gratis? Althans, dat zag ik niet in de advertentie staan? Het "slangenhouders" verhaal is ook wat achterhaald hoor als die voor €5 een konijn van marktplaats kunnen halen doen ze het ook. Maar de meeste slangenhouders houden van hun dieren en zullen hun voedseldieren bij een bekend adres halen, of zelf kweken. Zo weten ze zeker dat ze gezond zijn.
Ik ben Kruimel en ik bezorg mijn baasje een hartaanval door een renpaneel te verplaatsen en me vervolgens niet te laten zien. Maarre, hoi, hier ben ik! Eten..?
Maar wat is er mis met slangenvoer? Die beesten moeten ook eten haha.
Hoewel ze voor mijn eigen gemoedstoestand niet weggaan naar mensen waar ik geen goed gevoel bij heb.
Eoweyn_x
Geplaatst: 06-07-16 11:55
MarlindeRooz schreef:
Maar wat is er mis met slangenvoer? Die beesten moeten ook eten haha.
Hoewel ze voor mijn eigen gemoedstoestand niet weggaan naar mensen waar ik geen goed gevoel bij heb.
Hallelujah eindelijk iemand die het ook zo ziet!
Lady24
Geplaatst: 06-07-16 11:56
Ik heb in principe niets tegen slangenvoer hoor, heb je gelijk in! Maar ik zou het zelf echt niet fijn vinden als konijnen van mezelf in een slang eindigen..
Eoweyn, altijd leuk he, die hartaanvallen als ze zich ineens weer verstoppen Zo dacht ik er laatst ook eentje kwijt te zijn, die zat ineens in het nachthok bij de andere 2 (ze konden voorheen nog helemaal niet samen, en sinds ze in het nachthok zaten met zijn 3en gaat het ineens wel). Ik maar denken dat ze onder de poort door geglipt was, ook al is dat bijna onmogelijk
Wat lijkt Kruimel op de mijne trouwens!
Eoweyn_x
Geplaatst: 06-07-16 12:07
Nee, eigen konijnen zou ik ook niet kunnen..
Hahaha, ik heb 7 halfwildjes dus ik heb wel vaker zo'n hartaanval
Haha, ze hebben zichzelf gekoppeld inderdaad! Ik had ze al een poosje gescheiden naast elkaar in de ren + hok zitten, en als ik thuis ben laat ik ze gewoon los in de tuin, hebben ze toch ruimte zat en dat ging prima. Tot ze dus ineens met zijn 3en samen zaten, heb ik het maar zo gelaten. En het gaat super!
Had al vaker foto's van je halfwildjes gezien, ze blijven gewoon mooi!