Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:16

He fonkel nog altijd niet thuis :(
Als jullie zo landelijk wonen doen ze niet jagen toevallig?
Ohh elastiekjes poepen ze wel uit hihi

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:19

Hebben jullie ook ervaring met Royal Canin Kitten Sterilized droogvoer?

Onze kittens zijn nu 6,5 maanden oud en zijn gecastreerd. Sinds een aantal dagen krijgen ze Kitten sterilized brokjes, daarvoor gaf ik ze "gewoon" kittenvoer van Royal Canin. Ik heb alleen het idee dat ze van de sterilized brokjes minder eten. Heb wel het idee dat ze het lekker vinden. Het bakje met gewone RC kitten brokjes was geregeld op, nu doen ze er veel langer mee.
Kan het zijn dat ze sneller vol raken van kitten sterilized brokjes? Ze hebben na castratie immers wel minder energiebehoefte. Heb al even gegoogled, maar kon er helaas niks over vinden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:30

Celinee_ schreef:

Onze kittens zijn nu 6,5 maanden oud en zijn gecastreerd. Sinds een aantal dagen krijgen ze Kitten sterilized brokjes, daarvoor gaf ik ze "gewoon" kittenvoer van Royal Canin. Ik heb alleen het idee dat ze van de sterilized brokjes minder eten. Heb wel het idee dat ze het lekker vinden. Het bakje met gewone RC kitten brokjes was geregeld op, nu doen ze er veel langer mee.
Kan het zijn dat ze sneller vol raken van kitten sterilized brokjes? Ze hebben na castratie immers wel minder energiebehoefte. Heb al even gegoogled, maar kon er helaas niks over vinden.

Even de samenstelling bekeken, niet vreemd dat ze daar zo vol van raken. Zit niet eens normaal vlees in, alleen maar granen en andere zooi die ze slecht verteren.

Vlees verteerd veel sneller, granen ed zorgen ervoor dat ze sneller vol zitten. Daarom zit er in dat voer ook zoveel "zooi", -> vol gevoel -> minder eten -> minder snel dik worden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:33

Pfff, wat verschrikkelijk van Fonkel.. Niet onder een trekker oid gezeten en toen weg gekropen in een hoekje?
De eerste kat van ons is ook ooit eens meer dan een week weg geweest, op een ochtend lag ie ineens op de oprit met z'n kop helemaal kapot. Die heeft ook ergens onder gezeten en is weg gekropen tot ie zoch wat beter ging voelen blijkbaar, want de korsten waren al een paar dagen oud..

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 22:58

Froukje schreef:
Celinee_ schreef:

Even de samenstelling bekeken, niet vreemd dat ze daar zo vol van raken. Zit niet eens normaal vlees in, alleen maar granen en andere zooi die ze slecht verteren.

Vlees verteerd veel sneller, granen ed zorgen ervoor dat ze sneller vol zitten. Daarom zit er in dat voer ook zoveel "zooi", -> vol gevoel -> minder eten -> minder snel dik worden.

Zo veel "zooi" dat ik me moet afvragen of ik het ze wel moet willen voeren?

Wat geven jullie gecastreerde kittens van 6,5 maanden? Of wat zouden jullie geven?
Ze komen niet buiten, gaan hoogstwaarschijnlijk ook niet naar buiten in de toekomst. Het is verder geen "bijzonder" ras. Zijn overigens wel twee bijzondere katjes (in positieve zin). :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:01

Mijne krijgt vers vlees, maar kan mij voorstellen dat niet iedereen dit wilt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:03

Ik ga nu Royal canin blijven voeren. Ik had Applaws (graanvrij) en dat hoefde meneertje niet, daarbij waren de brokjes te klein voor hem. Ik ga niet 100 soorten granenvrije brok uit proberen, gaat me te veel kosten. Ik weet dat Royal canin maine coon juiste grootte zijn en dat die het lekker vind.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:06

Ik zou en wil het niet voeren. Het enige vleesachtige zijn wat proteïnen, niet echt bevoordelijk voor een dier dat gewend is 90% vlees te eten..
Maar die keuze moet je zelf maken, doen ze het er goed op is het natuurlijk prima.
Met whiskas worden ze immers ook gerust 15.

Hier staan ze op Iams en de vorige 2 stonden op Orijen.
Beiden doen ze het goed op, maar omdat ik nu 2 vreetschuren te gelijk heb en mijn rekening wat geslonken is, staan ze nu op Iams. Dat is wat goedkoper.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:08

Ruby1995 schreef:
Ik ga nu Royal canin blijven voeren. Ik had Applaws (graanvrij) en dat hoefde meneertje niet, daarbij waren de brokjes te klein voor hem. Ik ga niet 100 soorten granenvrije brok uit proberen, gaat me te veel kosten. Ik weet dat Royal canin maine coon juiste grootte zijn en dat die het lekker vind.

Je kunt ook gewoon wat fabrikanten mailen voor gratis proefzakjes, veel willen dat wel doen als je er een verhaal aanhangt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:36

Ja dat kan ik wel proberen alleen geen idee waar ik moet beginnen :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 23:46

meisje_ schreef:
He fonkel nog altijd niet thuis :(
Als jullie zo landelijk wonen doen ze niet jagen toevallig?

helaas ja, wij hebben ''naast'' ons nog een boerderij dat wordt gebruikt als jachthuis en rechtover een boerderij dat als buitenverblijf dient, mijn man had het er ook al over, jagers :( . En Fonkel was diegenen die al eens met een konijn dat groter dan hemzelf was af te komen of een patrijs

En inderdaad Frouke als katten worden aangereden dan stoppen ze zich weg in een hoekje en sterven daar een langzame dood. Tijdens het leegmaken van de voorste stal (30mop9m) (en lag vol oud oud hooi) hebben we ook een kattenlijkje gevonden.
Mag er niet aan denken, ik zit nog steeds te hopen dat hij gewoon ergens bij mensen ver weg wat te eten kreeg ofzo. Het blijft raar dat hij zo lang al weg is, ben ik echt niet gewoon van mijn katten.
Anders zijn ze smorgens en savonds op het appel om te eten, Ariel (de schuwe) die kan soms wel eens niet komen eten maar dan zie ik ze meestal vanboven op het hooi zitten.

ik geef eigenlijk heel veel vlees en weinig korrels, ook aan de hond en vind ze daar niet eens te dik van worden ofzo.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:24

Hier 2 kittens van ongeveer 6 maandjes oud. Ene was t grootste uit het nest en de ander kleinste.
Heb het idee dat de grootste iets te dik word en de kleinste nog iets te dun is. Er staat onbeperkt brokken en de kleinste geven we af en toe nog wat nat voer.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:32

Froukje schreef:
Ruby1995 schreef:

Je kunt ook gewoon wat fabrikanten mailen voor gratis proefzakjes, veel willen dat wel doen als je er een verhaal aanhangt.

Dit is een goed idee!
Ik voer nu prince kitten/junior. Ik wil wel overstappen inderdaad als ze deze leeg heeft. Ik voer al het vlees bij van aplaws, wellicht kan ik hier ook de brokjes van gaan voeren.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:54

Even showen
Afbeelding
Chou en duuf samen op de bank

Afbeelding
Waarom hebben we mandjes...

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:57

Inmiddels een paar dagen verder en het gaat top! Ze zijn nu ' vriendinnen ' :)

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 01:08

He wat een leuk topic! Ik heb sinds 2 weken mijn eerste 2 katten ooit.

Ons vakantie-vindertje (toen een week of 3) die we op het vliegveld uit de motor van een auto hebben gepeuterd, en zijn vriendje. Ga een deel van het topic even doorlezen en zal in de toekomst vast nog posten :).

Groetjes Jolieke

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 08:17

Ik zie leuke foto's voorbij komen zeg!

Jolieke waar komen jouw vakantie vriendjes vandaan?

Over ongeveer 2,5e week komt mijn vakantie vriendinnetje <3 ook van de weg geplukt!

En van het weekend heb ik met een veiling een krabpaal gewonnen van 1,5 m hoog! Voor maar 16.10! Leuk bedrag haha!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:43

Ginootje schreef:
Inmiddels een paar dagen verder en het gaat top! Ze zijn nu ' vriendinnen ' :)

Super ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 12:43

Leuke foto's <3

Boris is gek op ontdekken, ik de douche vast aan om warm te worden springt Boris er onder door :') . Hij helemaal beledigd :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:33

Had gisteren schoenen gekocht, helemaal in de veronderstelling dat ze de doos leuk zouden gaan vinden.. maar een nieuwe douchemat was veel interessanter! :))

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:47

Jihaaa over een week of 6 hebben we hier weer kittentjes, deze keer zijn het maine coontjes
We kunnen niet wachten om te zien welke kleurtjes het gaan zijn en hoe ze uitgroeien

Mijn oudste dochter heeft al over 9 kittens gedroomd dus dat wordt gezellig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:51

:') Altijd weer verrassing wat ze leuker vinden haha

Oeh leuk Yom <3

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:00

Oeh net geshopt bij dierenvilla! Leuke spulletjes gekocht.
Joya komt waarschijnlijk 22 november naar Brussel! Dus ik en mn vriend mogen nog ruim 2,5 uur rijden om haar op te halen. :+

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:49

Lappie in d'r slappie

Afbeelding

En ares, hij gaat morgen onder het mes!

Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:53

Leuk yom!! <3

Haha Winnie dat is toch geen gezicht he :')

Afbeelding
Gaat goed zo ht krantje lezen hihi