Als jullie zo landelijk wonen doen ze niet jagen toevallig?
Ohh elastiekjes poepen ze wel uit hihi
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Celinee_ schreef:Hebben jullie ook ervaring met Royal Canin Kitten Sterilized droogvoer?
Onze kittens zijn nu 6,5 maanden oud en zijn gecastreerd. Sinds een aantal dagen krijgen ze Kitten sterilized brokjes, daarvoor gaf ik ze "gewoon" kittenvoer van Royal Canin. Ik heb alleen het idee dat ze van de sterilized brokjes minder eten. Heb wel het idee dat ze het lekker vinden. Het bakje met gewone RC kitten brokjes was geregeld op, nu doen ze er veel langer mee.
Kan het zijn dat ze sneller vol raken van kitten sterilized brokjes? Ze hebben na castratie immers wel minder energiebehoefte. Heb al even gegoogled, maar kon er helaas niks over vinden.
Froukje schreef:Celinee_ schreef:Hebben jullie ook ervaring met Royal Canin Kitten Sterilized droogvoer?
Onze kittens zijn nu 6,5 maanden oud en zijn gecastreerd. Sinds een aantal dagen krijgen ze Kitten sterilized brokjes, daarvoor gaf ik ze "gewoon" kittenvoer van Royal Canin. Ik heb alleen het idee dat ze van de sterilized brokjes minder eten. Heb wel het idee dat ze het lekker vinden. Het bakje met gewone RC kitten brokjes was geregeld op, nu doen ze er veel langer mee.
Kan het zijn dat ze sneller vol raken van kitten sterilized brokjes? Ze hebben na castratie immers wel minder energiebehoefte. Heb al even gegoogled, maar kon er helaas niks over vinden.
Even de samenstelling bekeken, niet vreemd dat ze daar zo vol van raken. Zit niet eens normaal vlees in, alleen maar granen en andere zooi die ze slecht verteren.
Vlees verteerd veel sneller, granen ed zorgen ervoor dat ze sneller vol zitten. Daarom zit er in dat voer ook zoveel "zooi", -> vol gevoel -> minder eten -> minder snel dik worden.
Ruby1995 schreef:Ik ga nu Royal canin blijven voeren. Ik had Applaws (graanvrij) en dat hoefde meneertje niet, daarbij waren de brokjes te klein voor hem. Ik ga niet 100 soorten granenvrije brok uit proberen, gaat me te veel kosten. Ik weet dat Royal canin maine coon juiste grootte zijn en dat die het lekker vind.
meisje_ schreef:He fonkel nog altijd niet thuis
Als jullie zo landelijk wonen doen ze niet jagen toevallig?
Froukje schreef:Ruby1995 schreef:Ik ga nu Royal canin blijven voeren. Ik had Applaws (graanvrij) en dat hoefde meneertje niet, daarbij waren de brokjes te klein voor hem. Ik ga niet 100 soorten granenvrije brok uit proberen, gaat me te veel kosten. Ik weet dat Royal canin maine coon juiste grootte zijn en dat die het lekker vind.
Je kunt ook gewoon wat fabrikanten mailen voor gratis proefzakjes, veel willen dat wel doen als je er een verhaal aanhangt.