Ik heb een haantje! Ik heb een haantje! Een echt stoer ieniemienie seramahaantje! Ben er zo blij mee!
Sinds vorige week woensdag had ik nog maar 1 serama... de laatste oergezonde krulkip is ineens op een paar dagen tijd ziek geworden en dood gegaan
Dus ik moest een kip erbij en heb de fokker van de krulkip gebeld of ie niet iets voor me had, en hij had de laatste van de drie krul zusjes nog. Was voor hem veel te groot geworden dus hij ging er niet mee fokken dus ik mocht haar gratis op komen halen. Er zaten ook drie haantjes waarvan eentje met een scheve staart, ook niet echt fokmateriaal maar te lief om af te maken vond de fokker, dus ik heb hem op hoop van zegen meegenomen. Gelukkig heeft hij een superzacht kukeltje, dus met de buren moet het goed komen, want hij komt amper boven de merels uit.
Hij is zo leuk! Ik noem hem De Generaal omdat ie zijn pootjes heel hoog optilt alsof ie militair is. Hij is superklein, en heel tam en schattig. Maar ik moet wel iets gaan verzinnen voor zijn staartje, misschien kan ik dat met een reepje stof rechtbinden ofzo.