Ze zijn nu allemaal uit het ei. 12 jonge tijgerpythons. 6 hypo's & 6 wildkleuren. Allemaal 100% dubbel hetrozygoot voor albino graniet. Geslachten weet ik nog niet, daar kijk ik pas na als ze verveld zijn.
Wat zijn ze mooi Vooral nummer:5,6,7 Maar 7 wint het
Ja nr 7 is ook een knaller. Voor mij is nr 3 een knaller maar ik hou denk ik deze keer niks aan. Heb 2 jaar geleden dezelfde verparing gedaan en toen al een gehouden.
Arianne_94
Geplaatst: 20-08-18 09:29
Tis dat ik geen er geen verstand van heb en geen plek. Anders mocht nummer 7 wel komen
3 is ook wel mooi, maar dat donker spreekt mij wel aan.
amigamia
Geplaatst: 20-08-18 18:41
Arianne_94 schreef:
Tis dat ik geen er geen verstand van heb en geen plek. Anders mocht nummer 7 wel komen
3 is ook wel mooi, maar dat donker spreekt mij wel aan.
De wildkleuren zijn ook erg mooi. Ik heb zelf een mooie volwassen wildkleur vrouw liggen.
Heeft iemand ervaring met een slakken skink? Zo ja zijn het leuke dieren? Wat is de aankoopprijs ongeveer? Ik kan maar heel weinig vinden over dit soort skink.
Na lang nadenken ga ik waarschijnlijk toch voor een haakneusslang gaan. Nu twijfel ik alleen waar ik er een ga kopen. Bij mij in de buurt kan ik op fietsafstand naar een reptielenwinkel gaan, zij kweken zelf ook (soms) reptielen. Al komen de reptielen de ze hebben ook soms van andere plaatsen. Ik weet niet in welke mate het betrouwbaar is en waar ik precies op moet letten? Zeker aangezien haakneusjes soms moeilijke eters zijn en ze daar wel eens met meerdere in een bak zitten. Is het dan verstandiger om er misschien particulier eentje te kopen?
Ik koop niks meer na dat virus in de regiussen is opgedoken. Durf niet eens meer naar beurzen te gaan Tis dat je het niet opmerkt als een slang drager is.
cherell0
Geplaatst: 10-09-18 21:34
chimello schreef:
Ik koop niks meer na dat virus in de regiussen is opgedoken. Durf niet eens meer naar beurzen te gaan Tis dat je het niet opmerkt als een slang drager is.
Ik heb (nog) niks gehoord over een virus Wil je wat meer vertellen ?
Ik ben maanden niet meer actief op fb eigenlijk, geloof dat het MIDO heet? Stonden hele discussies op regius cafe. Schijnbaar logen kwekers over het hebben enz en later werden dan gekochte dieren ziek en hele collecties geruimd. Sommige kwekers verkochten dan snel nog alles om er vanaf te zijn terwijl de dieren ziek waren en dragers kunnen altijd anderen besmetten zelfs na lange quarantaine. Ik had erna even genoeg van de hobby en ben nergens meer heen gegaan erna. Durf het nu nog altijd niet eigenlijk ik wil heel graag kweken en nieuwe slangen kopen maar durf niet eens iets te verkopen in de toekomst, stel iemand draagt het bij zich Ik ben extreem paranoid daarmee. Ik ben extreem gehecht aan een paar van mijn slangen :c
mexz
Geplaatst: 11-09-18 16:57
Klopt chimello. Het heet nido virus. Symptomen zijn die van bijvoorbeeld een luchtweginfectie of mondrot. Ze blazen belletjes, ademen zwaar, ademen soms zelfs met mond open. Een dier dat drager is hoeft geen symptomen te laten zien..maar kan wel andere besmetten. De incubatietijd kan erg lang zijn, waardoor je een op het oog gezond dier aanschaft. Deze zelfs maanden in quarantaine houdt. Maar nog na een jaar plots symptomen kan laten zien. Er is geen echte genezing voor nidovirus en geen enting. Vaak gaan de dieren dood. En met veel pech dus ook je hele collectie..
Daar heb ik inderdaad wel eens van gehoord maar dat is alweer 5 jaar geleden. Ik wist niet dat het nog actief is en heb er op beurzen ook niets van gemerkt.
Er zijn zelfs veel kwekers die niemand meer bij hun op de slangenkamer toelaten door het risico van besmetting. Veel kwekers gaan niet eens meer naar beurzen. Er zijn een aantal kwekers waar bekend van is dat ze nido hebben gehad of dieren hebben verkocht met nido. ( dit ontkennen ze natuurlijk)