Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:36

Ik post niet vaak iets, maar ben wel redelijk trouwe stille meelezer van dit topic :) . Altijd benieuwd namelijk hoe anderen met hun ratjes omgaan en foto's kijken is ook altijd leuk :j .

Zit nu alleen zelf even met een dilemma en dat wil ik toch hier eens even voorleggen als dat mag.
Eén van onze 2 rattendames is gisteren overleden. Ze was al ziek een tijdje maar heeft het dus helaas niet gered. De andere blijft dus nu alleen over. Ze is anderhalf jaar en veel te jong om alleen te blijven natuurlijk.

Maar ik weet niet goed wat wijsheid is. Ik heb namelijk geen enkele ervaring met koppelen van ratten.
Ik kan natuurlijk op zoek naar een andere eenzame dame van ongeveer dezelfde leeftijd.
Wat echter ook door mijn gedachten speelt is om er 2 jonge dames bij te nemen.

Is één leeftijdgenootje leuker voor haar of zou ze 2 jonge dames ook leuk vinden en zou ze daarmee op kunnen schieten?

Ben benieuwd wat jullie meningen zijn over deze 2 opties. Wie heeft ervaring hiermee?

Bedankt voor het meedenken alvast. +:)+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:31

Je kan je ratje meenemen naar een opvang en dan daar kijken wat zij het leukst/prettigst vindt... :)

In Leusden zit Ineke Arts, in Apeldoorn zit Rattenpootjes (van Bokker RedPassion), in Huizen zit SOK Ratjes, in Amersfoort en Nieuwe Niedorp zit Ratjetoe.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:39

Ben ik de enige die geen bodembedekking gebruikt? Ik heb een paar stevige placemats aan elkaar gemaakt en die liggen nu op de bodem. De ratjes maken het niet stuk, er is geen troep buiten de kooi (behalve de wckorrels) en het is makkelijk schoon te houden.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:56

LauraMc schreef:
Ben ik de enige die geen bodembedekking gebruikt? Ik heb een paar stevige placemats aan elkaar gemaakt en die liggen nu op de bodem. De ratjes maken het niet stuk, er is geen troep buiten de kooi (behalve de wckorrels) en het is makkelijk schoon te houden.

Hmm, dat is helemaal geen slecht idee! Scheelt wel een hoop gedoe (en dan bedoel ik morsen) qua verschonen enzo. Ik merk wel dat mijn mannen graag in die Supasoft liggen... Want het is supa soft. :Y)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:58

marley93 schreef:
LauraMc schreef:

Hmm, dat is helemaal geen slecht idee! Scheelt wel een hoop gedoe (en dan bedoel ik morsen) qua verschonen enzo. Ik merk wel dat mijn mannen graag in die Supasoft liggen... Want het is supa soft. :Y)

Haha, hier moest ik even om lachen :D Supah!

Die van mij gebruikten het meer als een verlengstuk van hun toiletje, dus meer troep. Verder hebben ze lekker hangmatjes en de sputnik en dozen om in te liggen dus zachte plekjes genoeg :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:04

Die opvangen zijn allemaal zo ver weg -O- . Wel een goed idee natuurlijk.

Overigens heb ik fleecedekens als bodembedekking. Effe in de wasmachine en klaar is kees :D . Dames vinden het heerlijk om in te liggen en ze te voorzien van luchtgaten. Af en toe nieuwe aanschaffen dus :P .

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:05

Wij gebruikten op den duur eigenlijk ook bijna geen bodembedekker meer ivm knoeien, idd ook placemets, kleedjes en een stukken vloerbedekking wat over was ;)

Tegenwoordig staan ze weer op back-2-nature, maar wij hebben dan ook een glazenkooi (speciaal gemaakt hoor, geen terrarium)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:48

Ik wacht nog even tot de ventjes wat ouder (en groter zijn) en dan ga ik inderdaad ook over op fleece oid, lijkt me zo lekker makkelijk!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:21

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:18

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:48

Wat een leukertje zeg. Komt vast wel goed joh, met hoe tam ze worden. Gewoon genoeg tijd insteken, dan gaat het vast snel beter. Ratjes zijn volgens mij veel te nieuwsgierig om angst echt te laten overheersen. :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:53

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:57

Ik lees het al: dat gaat goedkomen! :D

Die van mij waren in het begin ook wat terughoudend in hun nieuwe huis (niet bang, maar wel een beetje van "Waar de F zijn we nu beland?". Nu (ja goed, een halfjaar later) kruipen ze te pas en te onpas in mijn shirt als ze uit de kooi mogen. :') Soms erg onhandig, als je bijvoorbeeld de kooi aan t verschonen bent.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 17:12

.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:37

<3 <3 <3 Te schattig!

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:04

Ik zal eventjes een update plaatsen, ik heb mijn ratjes nu iets meer dan 2 weken. Het zijn twee mannetjes. Ze zijn nu ongeveer 2 maanden oud. Deze foto's zijn nog bij de rattery (rattery razzy) gemaakt.
Dit is Eeyore, ik weet niet precies welke kleur hij is maar hij is een dumbo. Eeyore is best klein en heel actief. Knuffelen is niet zo zijn ding, hij gaat liever op onderzoek uit maar een knuffel op zijn tijd vindt hij toch wel fijn
Afbeelding

En dit is Avatar is een cinnamon husky, avatar is echt een knuffel. Hij is wat groter dan eeyore. Ik typ dit nu ook met avatar in mijn nek :D
Afbeelding

Iets eerder in het topic had ik al een foto geplaatst van de kooi. We hebben hangmatjes besteld bij hangmatjesenzo en we hebben ferplast buizen, twee plateau's, een sputnik en laddertjes en knaagspeeltjes in de kooi.
De eerste dag dat ze bij ons waren waren ze wat timide maar dat was al gauw opgelost ook waren ze al zindelijk toen ze hier kwamen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:38

Hey wat leuk, Razzy's! Welk nestje komen ze? Ik heb ook Razzy's :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:39

Ik zie het al op de site: N-nest... :D ik heb een N-meisje: Nixi, cinnamon dumbo, net als Eeyore :D heb ook nog een M-meisje: Mirre.. En een L-ventje: Luuk :D

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:48

.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:43

Ik ga binnenkort starten met clickeren met 2 mannen. Ik denk Peter en Sirius, zodat ze mentaal wat meer worden uitgedaagd.
Gisteren mochten ze wat van mijn banaan knabbelen. Peter vond dat hij recht had op meer, en trok vervolgens gewoon de helft van de banaan eraf alvorens het mee te sleuren naar zijn tentje. _O- Was nog een heel gedoe om die weer terug te krijgen zeg!

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:54

Banjer schreef:
Ik zie het al op de site: N-nest... :D ik heb een N-meisje: Nixi, cinnamon dumbo, net als Eeyore :D heb ook nog een M-meisje: Mirre.. En een L-ventje: Luuk :D

Wat leuk! Er zijn best veel cinnamon dumbo's in het N-nest geloof ik. Er is er ook eentje die Nala heet. Maar die blijft volgensmij bij Ilona wonen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:02

Klopt... Nala van Ilona en mijn Nixi zijn bijna identiek... :D

Hoe zijn jouw mannen? Nixi is wat rustiger dan Mirre... Ze is erg aanhankelijk en als ze speelt wordt ze heel enthousiast... Ze vindt het heel leuk om mn hand te achtervolgen! En ze geeft kusjes <3

Met mn knuffeldag heb ik volgens mij nog met jouw mannen geknuffeld... :D

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:27

Banjer schreef:
Klopt... Nala van Ilona en mijn Nixi zijn bijna identiek... :D

Hoe zijn jouw mannen? Nixi is wat rustiger dan Mirre... Ze is erg aanhankelijk en als ze speelt wordt ze heel enthousiast... Ze vindt het heel leuk om mn hand te achtervolgen! En ze geeft kusjes <3

Met mn knuffeldag heb ik volgens mij nog met jouw mannen geknuffeld... :D

Eeyore is best wel druk maar avatar is echt een luie knuffelkont. Ik probeer Avatar nu wat truckjes te leren en dat gaat redelijk maar Eeyore kan het geduld niet opbrengen om langer dan 20 seconden stil te zitten :') Wat grappig dat je avatar en eeyore hebt ontmoet op de knuffeldag! Avatar was vanaf het begin al heel aanhankelijk. Ilona had hem al gelijk voor ons gereserveerd <3 Ik vind het wel leuk dat we twee tegen polen hebben. Met Avatar kan je lekker tv kijken en naar Eeyore kan je lekker kijken als hij aan het klimmen is in de kooi!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:32

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:34

Zo lief. <3