Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 06:47

Rush was na 15 week zo goed als zindelijk. Tenzij ik zelf te laat was _O-

Max heb ik met 15 week pas opgehaald en was ook al zo goed als zindelijk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 07:55

Ahh arme Mahdu met zijn kap :(:)

Zindelijk ging hier vrij snel, maar iedere pup en situatie is anders!

Ik had Fitz in een canvas bench naast bed de eerste weken. Beneden stond de normale bench. Zo was hij niet alleen en werden we eerder wakker van signalen. Ging heel goed zo. Na een paar weken ging iedere avond de canvas bench in de ren in de woonkamer en ging hij daar in slapen (ik durfde de draadbench niet nadat hij daar met zijn bekkie in had vast gezeten overdag). We hebben hem nog een paar keer terug boven gehad als het slapen minder goed ging.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 08:09

Hier was zindelijk ergens tussen 3/4 maanden denk ik. Maar vooral als ik zelf niet zat op te letten ging het nog mis :+

Bench ook vanaf het begin (meteen in de woonkamer). Overdag tilden we haar er in als ze sliep (deur open). Overdag maakte we het ook superleuk; spelletjes bij de bench, eten in de bench enz. eerste nacht vond ze moeilijk, het alleen zijn. Gesteund en getroost & de nacht erna al veel beter. En daarna eigenlijk weinig problemen meer!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 08:31

Freek was volgens mij echt zindelijk rond de 5-6 maanden met dan heel af en toe nog een ongelukje. Vanaf een maand of 10-12 hadden we helemaal geen ongelukjes meer. Hij heeft Giardia en blaasontsteking gehad, dus dat heeft niet mee geholpen. Anders was hij wel eerder zindelijk geweest vermoed ik.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 10:38

Hier ging het op zich redelijk snel. Met 3,5-4 weken was ze echt helemaal zindelijk wel dus rond de 12 weken. ’s nachts hoefde ze er eigenlijk al vanaf dag 2 niet uit en sliep ze de nacht door - laatste ronde was dan wel wat later als waar we uiteindelijk naar afgebouwd hebben, en het was dan vroeg in de ochtend Meteen optillen en laten plassen buiten en die eerste weken sliep ze naast ons bed, dus we waren met opstaan in de ochtend ook meteen erbij om te laten plassen. En overdag hebben we vooral veel ongelukjes gemist omdat we signalen niet op tijd zagen anders was ze denk ik met 3 weken wel al goed zindelijk geweest.

Maar ja, dit is zo verschillende per individu wat al vaker aangekaart word hierboven. Je moet je hond leren kennen, je mist nog signalen vaak en met pech heb je idd ook nog andere invloeden zoals idd blaasontstekingen of Giardia of… Soms lijken bepaalde rassen ook sowieso langer nodig te hebben in ’t algemeen; je ziet het vaker bij kleine hondjes dat ze langer nodig hebben ook bv.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 10:44

Bij Freek zijn we er nooit in de nacht uit geweest. Hij werd wel vroeg wakker, maar niet snachts.

Freek is trouwens vandaag jarig. Hij is 2 geworden. Puppies zijn leuk, maar volwassen honden echt nog heel veel leuker _O-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 10:50

Tsja het is net wat je zindelijk noemt. Mijn honden hebben eigenlijk nooit in huis geplast want ik was er altijd super alert op. Het echt zelf aangeven dat ze eruit moesten was met een maand of 6. En echt zindelijk tot ik ze ging uitlaten nog wel wat later. Waarbij mijn buitenlandertje echt het langzaamste was.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:01

Hier was ze snel zindelijk. Het was ook midden in de zomer, dus de tuindeuren stonden de hele dag open. Ze was 15 weken toen ze doorsliep.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:24

Hier duurde het langer dan normaal denk ik, maar de 2x blaasontsteking was niet bevordelijk voor de training :)). Verwacht dat het met de nieuwe pup straks sneller gaat.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:49

Lux was pas met 8 maanden zindelijk.. ze deed het prima buiten maar het kwartje dat binnen niet mocht viel maar niet. Uiteindelijk na 8 maanden tegen mijn principes een keer boos geworden, en toen was ze zindelijk.

Hoop dat het met Mallow wat beter gaat. Tot nu toe hebben we enkel nog af en toe wat plasjes binnen maar de rest gaat lekker buiten. Maar 4 tegelijk zindelijk maken is wel iets meer uitdaging als 1 haha.
Gister is de eerste opgehaald. Tijd is echt voorbij gevlogen..

Dinsdag heeft Mallow haar eerste privé puppy les *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 21:49

Vandaag de andere cadeautjes ontvangen <3
Weet niet zo goed wat te zeggen.. zo mooi en zo lief van iedereen die mee gedaan heeft!
Dankjewel! Word ontzettend gewaardeerd en het voelt als een grote steun <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:03

Echt een pak van m’n hart, zoals ik al zei, dat we op deze manier wat voor je hebben kunnen betekenen en je alles mooi vind. De kracht van bokt ook weer he… Het is echt hartverwarmend hoeveel mensen zich bij elkaar hebben gepakt om er wat moois van te maken voor je, en ik denk dat ik ook namens KimD en Fem spreekt als ik dus nogmaals ook iedereen bedank wie heeft bijgedragen hieraan. Ben echt heel blij dat we zoiets als dit hebben mogen en kunnen doen voor je, na alles wat er is gebeurd.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:27

Wat fijn Kim :knuffel: Echt met alle liefde voor jou. Ook dank aan curse, KimD en Fem die alles hebben geregeld. :*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 01:15

:knuffel:

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:48

Lieve Kim, hopelijk kunnen we je hiermee een beetje steun bieden en door deze lastige tijd heen helpen :knuffel:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 09:59

Absoluut <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:10

:knuffel:

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:31

Vraagje: wat geven/doen jullie als je hond een pijnlijke gespannen buik/darmen heeft? Vesper heeft gister iets gegeten wat duidelijk niet goed bij haar viel. Bij de ochtendwandeling was ze initieel ietwat mat maar wel goed te pas. Na ontlasten (gewoon goede poep) begon ze met rekken/strekken en wilde ze graag naar huis. Buik gevoeld en inderdaad strak/gespannen. Nu thuis kan ze moeilijk een houding vinden en ligt het liefst op een matje in een rechte positie.

Ze heeft wel vaker buikpijn gehad en dan vast ik haar en gaat het na een halve of hele dag weer beter. Maar ik vind het zo lastig aanzien dat ze zich zo slecht voelt dus wie weet heeft iemand een tip om haar wellicht iets beter te doen voelen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:42

Flux schreef:
Vraagje: wat geven/doen jullie als je hond een pijnlijke gespannen buik/darmen heeft? Vesper heeft gister iets gegeten wat duidelijk niet goed bij haar viel. Bij de ochtendwandeling was ze initieel ietwat mat maar wel goed te pas. Na ontlasten (gewoon goede poep) begon ze met rekken/strekken en wilde ze graag naar huis. Buik gevoeld en inderdaad strak/gespannen. Nu thuis kan ze moeilijk een houding vinden en ligt het liefst op een matje in een rechte positie.

Ze heeft wel vaker buikpijn gehad en dan vast ik haar en gaat het na een halve of hele dag weer beter. Maar ik vind het zo lastig aanzien dat ze zich zo slecht voelt dus wie weet heeft iemand een tip om haar wellicht iets beter te doen voelen.

Geen tip/ervaring, maar als ze zich duidelijk niet fit voelen bel ik gewoon de dierenarts om even te vragen wat ik het beste kan doen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:00

Flux schreef:

Eet en drinkt ze wel? Is er kans dat ze iets niet natuurlijks heeft binnengekregen (stuk speelgoed ofzo) of iets wat gevaarlijk kan zijn voor maag-darmsysteem (botstukjes, splinter achtige dingen)?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:35

Nou ik heb net de dierenarts gebeld want ze liep maar koliekerig te doen en ik vond haar tandvlees veel te licht. Ook hoorde ik geen duidelijke darmgeluiden terwijl dat juist zo kenmerkend voor haar is als ze buikpijn heeft.

Ik ging ervan uit dat ze ook niet zou willen eten maar dat ging er dan wel zonder problemen in.

Ze daagt me nu ook weer uit om te spelen.

Ik heb fotos van haar tandvlees naar de dierenarts gestuurd ter beoordeling. Die had zelf zoiets van wacht maar af maar wilde wel even naar de fotos kijken voor me. Dus wacht nu op een telefoontje terug.

Omdat ze eet en wil spelen ben ik alweer geruster!

Gaabje dank voor het meedenken! Ze eet geen gekke dingen gelukkig. Heel miemelig met alles wat ze in haar bekkie pakt en kauwt heel goed. Ze heeft gister wel voor het eerst een lamsluchtpijp gehad en ik verdenk die dan ook voor de buikpijn..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 13:27

Je moet het niet vergelijken met een paard qua koliek. Juist het rekken en strekken verlicht de pijn, hoef je eigenlijk niet heel druk over te maken.

Heel kort door de bocht, soms eet een hond juist zichzelf buikpijn omdat het lichaam dan gaat reinigen, er komen andere sappen vrij en het rekken en strekken werkt daar aan mee.

Meestal is dit met maximaal een dag voorbij, pas als ze daarna blijven strekken of als ze in de strek houding blijven staan moet je je zorgen maken. Dat is geen goed teken, want dan werkt er iets tegen.

Ik zou haar vandaag niet of kleine porties voeren.

--

Qua zindelijkheid, de meeste waren vrij snel zindelijk, alleen Abbay niet maar dat kwam door haar verleden voor ze bij ons kwam.

Maze is overigens ook niet volledig zindelijk, als in, als ze moet, dan moet ze. Als ze dan niet naar buiten kan plast ze gerust in huis. Ik kan het haar niet kwalijk nemen.

Inmiddels hadden we voor de nesten puppy's een Pet-Loo aangeschaft, om ze zindelijk te maken. Als de puppy's weg zijn laten we die staan en dan kan ze daar 's nachts op plassen. Vind zij prima en ik.

Als het 's nachts weer warmer is kunnen ze sowieso 24/7 naar buiten, dan is het helemaal prima.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:40

Ik wil jullie graag voorstellen aan ons nieuwe vriendje Harrie! Harrie is een eurasier reutje van 15 weken <3

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:04

Ooooh mavantos! Gefeliciteerd <3
Wat een leukerd is Harrie! Harrie en Freek, heerlijk haha!

Hoe vind Freek het?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:09

xSannee schreef:
Ooooh mavantos! Gefeliciteerd <3
Wat een leukerd is Harrie! Harrie en Freek, heerlijk haha!

Hoe vind Freek het?

Dankjewel! Het gaat gelukkig heel goed. We hebben ook wel in overleg met de fokker een goede match gekozen voor ons en Freek. Harrie was de rustigste en gemoedelijkste uit het nest. Tot dusver lijkt dat ook te kloppen.

We wilde nu de rustigste, de drukste hebben we al :')

Ze kijken samen tv _O-
Afbeelding