Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:42

Nayomie das balen. :(:) Ze zagen bij Senna ook HD links op de foto.
Hopelijk help de hydrotherapie.

Cursebeaker das een flinke roedel om te wandelen. Vind toch jammer dat ik verder weg woon. Haha en mag van mijn man geen te gekke of printjes dekens kopen. Hij vond de knal roze al te. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:46

Wat balen Nayomie :(:) Ik heb wel interesse in de foto's, zou je die mij willen sturen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 20:00

Balen nayomi!
Maar B is echt zo slecht nog niet. Is er verteld waarom ze B gekregen heeft?

Wil je de foto’s ook eens naar mij pben?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:22

Kaus heeft er naar gekeken, ben zelf geen kenner maar de heupfoto is totaal verkeerd genomen. :\

Zal de foto's ook even naar je doorsturen Kim.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:25

Je mag ze mij ook sturen als je wilt!

Edit: Ben benieuwd waarom B beoordeeld is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:42

B is rich helemaal niet slecht? Afhankelijk hoe streng beoordeeld. A en B wordt gewoon aanbevolen voor de fok

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:58

Even buiten Zhiva's situatie om, want geloof niet dat met haar nog gefokt gaat worden aangezien ze onder het mes is geweest hihi maar B wordt bij de ODH toch wel al afgeraden aangezien dat wel echt een serieus dingetje is bij de herders en er meer dan genoeg keus is in HD-A (of vrij natuurlijk maar die zie je maar weinig) waarmee gefokt kan worden bv. Bij onze rasvereniging wordt C bv iig al niet meer geaccepteerd en B dus idd wel afgeraden - wel geaccepteerd, maar dan wel vereist dat je er natuurlijk dan een goede reu tegenover zet. Ik ben zelf van mening dat je bij bepaalde rassen die zoals de herder enorm HD/ED gevoelig zijn, toch gewoon echt iets anders naar fokbeleid en wat wenselijk is moet kijken naar dit soort erfelijke afwijkingen en je dat niet voor elk ras hetzelfde kunt doen. Maar de rasvereniging is daar bij ons ook wel duidelijk over :j En de foto's worden bij onze rasvereniging ook via RvB gedaan.

Maar @nayo,
ik zou de foto's ook opnieuw laten doen via een DA die voor RvB foto's (bijvoorbeeld) maakt zodat je een second opinion hebt en wat meer uitleg/informatie kunt vragen zoals bv ook de Norbergwaarde etc. Je kunt iig wel altijd kijken nog naar waar ik het nog over had om te ondersteunen - dat kan namelijk nooit kwaad om spieren te versterken rondom de gewrichten bv. :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-05-21 21:09, in het totaal 7 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 20:59

Wij hebben via pb ook contact maar ja ik vind de foto’s ook een aanfluiting. :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:10

Mijn keuze zou inderdaad ook nooit zijn om met B-heupen te fokken maar ik wil bij A-heupen ook altijd de bijbehorende NBW weten.

Ik heb inmiddels de foto's ook gezien en ben het er mee eens, op deze manier zouden de foto's nooit mogen worden geleverd of ze nou voor 'privé gebruik' zijn of voor de RVB. Zo zie je maar weer dat zelfs zoiets echt een kunst is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:25

Persoonlijk zou ik zelf ook nooit met HD-B fokken. Better safe than sorry.

Baal er wel van, niet per se van de foto's. Ja het is een dure uitgave, maar de foto's kan ik altijd nog ergens anders laten maken. Maar vooral dat we zo voorzichtig zijn geweest (voor mijn gevoel) en ik echt goede zorg voor haar wil bieden. Ze is ook niet te zwaar, ze is net 28 kilo. Vraag me dan wel af wat ik dan verkeerd doe. -O- B is niet ernstig maar niet waar ik op gehoopt had.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:28

Nayomie schreef:
Persoonlijk zou ik zelf ook nooit met HD-B fokken. Better safe than sorry.

Baal er wel van, niet per se van de foto's. Ja het is een dure uitgave, maar de foto's kan ik altijd nog ergens anders laten maken. Maar vooral dat we zo voorzichtig zijn geweest (voor mijn gevoel) en ik echt goede zorg voor haar wil bieden. Ze is ook niet te zwaar, ze is net 28 kilo. Vraag me dan wel af wat ik dan verkeerd doe. -O- B is niet ernstig maar niet waar ik op gehoopt had.

Niks, 90% is erfelijk bepaald. Dat wilt dus zeggen dat je haar nog zo teer had kunnen behandelen de uitslag alsnog B was geweest. Factoren van buitenaf werken zeker mee maar dan moet je echt al buiten het boekje gaan hoor!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:47

Wat balen zeg Nayomie. Ik heb er geen verstand van maar gelukkig een heleboel die dat wel hebben en je kunnen helpen!

@Cursebreaker, wat een heerlijke foto's weer. Lekkere wandeling gehad met de roedel zo te zien :)

Ik heb vanavond weer mijn eerste slaapdienst na maanden thuis te hebben gezeten en nu weer 1,5 maand opbouwend. Is toch wel een flinke stap na wat er allemaal is gebeurd. Vanmorgen was mijn oppashondje bij me en hebben we even lekker flink gewandeld om gedachten te verzetten en te genieten :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:34

Dat is balen Nayomie, maar an sich is een B niet heel slecht. HD A is vrij, bij B is het niet optimaal, maar hoeft de hond er geen last van te krijgen, mits je er normaal mee om gaat. Ik ben dan ook wel benieuwd naar de foto's. En grote kans dat het idd erfelijk is , als haar zusje hetzelfde heeft, hoewel eenzijdig ook op trauma kan wijzen, maar dat kan bij wijze al in het nest gebeurd zijn, maar ook 1 glijer kan genoeg zijn. Maar ook de opname kan indien verkeerd een verkeerd beeld geven.
Kimm, lekker gewandeld, heerlijk! Succes vanavond. Ik zag ook enorm op tegen mijn 1e nachtdienst (3 nachten) weer, maar dat viel gelukkig enorm mee.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:11

Ziet eruit als een heerlijke wandeling Kim!

Nee klopt, het is niet ernstig. Ik heb de foto's inmiddels naar de fokker gestuurd, ook die zegt dat de foto's niet goed gemaakt zijn. Ik ga toch even een mail naar de DA eraan wagen.

Verder gaat het stukken beter met Zhiva. Loopt al wat beter. Net een rondje van 5 minuten gemaakt, loopt voor ons aan de lijn en kijkt ons aan "komen jullie nog of hoe zit het?" :')
Verder eet ze goed, drinkt goed. Slaapt veel. En ze wordt steeds meer zichzelf weer. :D

Afbeelding

En ze moest even laten weten dat ze nog wel wat eten lust. :))
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:47

Kijk dit bedoelde ik dus met dat die naakies verschrikkelijk veel veranderen.
Dit is Skittlez van net geboren tot gister 12 weken oud.

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:50

Zonnetje81 schreef:
Zaterdag is er bij ons een nestje Jack Russells geboren met stamboom! Mijn moeder krijgt 1 teefje nu nog op zoek naar een naam die bij Eva en Nina past! Ik ben in love en het is verleidelijk om er zelf ook nog eentje te houden! <3 Maar ik denk dat 1 hondje wel genoeg is :') naast een hoop katten. Later een foto van onze nieuwe ruwharige dame!

Onze JR heet Lola, past er wel leuk bij :)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:51

Onze pup is aan het wisselen en stinkt enorm uit dr bekkie :=
Is dat normaal? Kan het me niet zo herinneren van de andere honden..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 16:56

Kiimm
Jaa altijd gezellig zo samen met de roedel! Kan me voorstellen dat het een flinke stap is ja na maanden thuis te zijn geweest. Hoe was het gegaan? Wat een heerlijke foto’s van jullie ochtend wandeling gisteren. Wat is Cody toch een prachtige hond!!

Nayo
Goed dat je het even oppakt met je eigen DA nog, benieuwd wat ze zeggen. Fijn dat je even met de fokker kon overleggen ook :) En nu op naar een voorspoedig herstel, maar dat gaat zo te lezen ook al heel netjes hihi.

Hier vandaag een wandeling van 8,25km gedaan vanuit Vijlen. Tussendoor een pauze gehouden met wat drinken en een vlaaitje en zo kon ik met Arya het terras ook weer eens oefenen. Dat vind ze toch nog wel een beetje spannend als in; ze staat niet echt stijf van de spanning ofzo, of dat ze reageert op iets, maar ze vind niet meteen de rust om rustig te gaan zitten of liggen en moet dus even wennen aan zo’n omgeving waardoor ze veel om zich heen kijkt - wat ik me kan voorstellen. Ze is nu eenmaal geen hond die meteen heel relaxed wordt in zo’n situaties dus we moeten gewoon rekening houden met hoe ze is en van daaruit opbouwen/uitbreiden. Dat ging na 10minuten wel al een heel stuk beter, met wat omkopen met kleine stukjes vla korst :') en toen heeft ze veelal gewoon rustig gelegen en lag ze zichtbaar te genieten van het weertje, dus eigenlijk ging dit al best goed weer voor zo’n eerste keer nu. We hebben dit ook al heel lang niet meer gedaan en zelfs voor corona ook al niet veel dus dit wordt gewoon vaker doen nu weer en veel laten wennen. Verder was ze heel braaf de hele wandeling; Fijne recall als ze los was bv. en met aangelijnd lopen was ze wel af en toe aan’t trekken op specifieke locaties, maar er was nu een vreemd persoon bij + de wandeling was lang (zo lang heeft ze nog niet echt gelopen tijdens 1 wandeling) met van alles wat we zagen; groot verkeer, koeien, paarden, wandelaars, stukken langs de weg etc… ik merk dat ze dan net wat anders is ook dan als ik alleen loop. Zo kijkt ze eigenlijk niet snel ergens van op of om verder (alleen de tractor/trekker die vlak langs kwam was even spannend en wilde ze in de achteruit, maar die kwam ook echt met een halve meter afstand langs ons af haha), maar al die indrukken zorgen wel dat ze aan de lijn dan het tempo erin heeft af en toe, dus ik wil binnenkort ook eens echt gaan kijken voor de heupgordel, zodat ze daar dan aan kan. Als ze voorop kan lopen is het wel ook al minder, dus dat is iets waar we rekening mee kunnen houden voor nu nog, als we met een ander lopen. We zijn nog langs mijn oude stal gelopen waar ik de fijnste tijd met Helmer heb gehad; bittersweet om weer daar te zijn hihi. M'n wandel buddy heeft ook nog wat foto's van ons gemaakt tijdens het lopen en ik ben echt helemaal verliefd op 1 specifieke; gewoon zij en ik, lekker genieten samen van ons wandelavontuur <3

Afbeelding

ons start en eindpunt-with a view
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

You got yummy food-gibbbb me
Afbeelding

Afbeelding

Sidenote: De foto's in het veld, zijn gemaakt op een tractor pad waar alles verreden was en daar zat ze ook alleen even voor de foto :) Ze komt verder niet zomaar in een veld van een boer, maar wilde dat dus even gezegd hebben :')

All in all een geslaagde wandeling zo voor de eerste keer langer er op uit. Deze week dus al goed opgebouwd met meer doen weer. Dit weekend even lekker rust voor ons beiden hihi.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:04

Majabeestje schreef:

Ja ik herken dat wel indd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:09

cinniz
Ohh sorry dat ik niet reageerde op je. Ik was net m’n post aan’t schrijven toen jij plaatste dus heb dat helemaal gemist! Maar wat een verschil idd, wauw!!

Majabeestje
Mij is het niet perse opgevallen toen Arya aan’t wisselen was, maar ik zou even in de gaten houden of het idd aanhoudt na het wisselen of niet en dan heb je voor jezelf een antwoord wel :) Mocht het na het wisselen nog aanhouden, zou ik wel eens kijken hoe of wat want echt stinken uit de bek hoort bij een pup/jonge hond normaal niet standaard te zijn als ze geen smerige poep ofzo wat hebben gevreten vlak ervoor, lol. Met wisselen kan ik het me idd wel voorstellen dat het even anders ruikt, dus zou dat gewoon even in de gaten houden voor nu :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 17:22

Majabeestje schreef:

Yes is normaal. :) Goed moment om wel regelmatig in t bekje te kijken of t wisselen goed gaat en omdat er toch wondjes ontstaan met het wisselen of dat er niks ontsteekt. Maar heel normaal.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:26

cursebreaker schreef:
cinniz
Ohh sorry dat ik niet reageerde op je. Ik was net m’n post aan’t schrijven toen jij plaatste dus heb dat helemaal gemist! Maar wat een verschil idd, wauw!!

Majabeestje
Mij is het niet perse opgevallen toen Arya aan’t wisselen was, maar ik zou even in de gaten houden of het idd aanhoudt na het wisselen of niet en dan heb je voor jezelf een antwoord wel :) Mocht het na het wisselen nog aanhouden, zou ik wel eens kijken hoe of wat want echt stinken uit de bek hoort bij een pup/jonge hond normaal niet standaard te zijn als ze geen smerige poep ofzo wat hebben gevreten vlak ervoor, lol. Met wisselen kan ik het me idd wel voorstellen dat het even anders ruikt, dus zou dat gewoon even in de gaten houden voor nu :)

Nou als iemand slecht is in bijlees posten ben ik t wel dus ben de laatste die daarover zou klagen hoor :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 17:33

Nayomie hopelijk kijk je da er nog een keer naar. Gelukkig knap ze weer snel op.

Chinniz wat een toverbal. Dat ze zo veel kunnen veranderen.

Cursebeaker ga denk ik ook maar naar Limburg verhuizen. Hoop mijn man al roepen ja we gaan gelijk.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:26

Cinniz, er blijft weinig wit over zo. Grappig om te zien.
Curse, weer een prachtige wandeling gehad.
En stinken met wisselen, dat kan.
Nayomie, goed dat je even contact opneemt met je DA, misschien een optie om ze kosteloos over te maken met iemand erbij die wel weet hoe het moet? Had je nog een pb gestuurd.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 07:57

Zo, ik ben een 'poosje' stil geweest :oo We hadden de afgelopen paar weken wat familieperikelen, dus ben minder op Bokt geweest. Zal proberen een bijlees post te maken.

Nayo: wat balen van de uitslag :( Gelukkig hier genoeg mensen die weten waar het over gaat, ik heb zelf geen flauw idee, sorry :+

Kim: wat een leuke oppashond :D Mooie foto's ook! Succes met de eerste nachtdienst weer

Cursebreaker: prachtige foto's ook van Arya en jou! En lekker weer {:}

Cinniz123: zie ik het goed dat ze van bruine vlekjes naar grijs en weer terug naar bruin is veranderd, en ook andere vormen :+ ? Lijkt wel een heel ander hondje!

Hier gaat alles prima. Mona is eergisteren 5 maanden oud geworden, ze gaat snel! We zijn alweer halverwege met de opvolgcursus. Kleuterklas was goed afgerond toen ze 4 maanden was, en nu zitten we dus in de brugklas :Y)
Wel zijn er nog enkele dingetjes waar ik vraagtekens bij heb maar dat loopt wel los hoop ik. Zo is ze INEENS gestopt met luisteren als we haar terug roepen tijdens een losloop wandeling. Ze rent dan op vreemden en hun honden af en dan hoort ze mij niet meer en kan ik haar gaan ophalen. Daar gaan we dus mee aan de slag en voorlopig even niet meer naar een losloopgebied :+ Zodra we de poort van dat gebied door zijn wilt ze ook geen snoepjes meer, dus wellicht is ze vanaf dat begintpunt al 'gesloten' door herinneringen of spanning van vorige wandelingen daar? Wie weet. We hebben gelukkig genoeg andere bossen in de buurt en een 5 meter lijn dus dat komt wel goed.

Afbeelding
Dit was eergister, een trots drafje met een mooi tak in d'r mond

Afbeelding
Grotere mand of kussen zijn we naar aan het kijken :+

Zal weer proberen bij te blijven :list: