Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:Is dat bij die Aussie niet een blue merle white & tan?
Skippy01 schreef:Nicky91 schreef:Ja, 3 black tri, 2 red tri en een blue merle.
Nog een stiekeme voorkeur voor een kleur? (Uiteraard is karakter het belangrijkst, maar je snapt me)
Nicky91 schreef:KimD schreef:Is dat bij die Aussie niet een blue merle white & tan?
Uhm geen idee, de vader is blue merle minimal white..
Maar ze kan nog heel erg veranderen in helemaal grijs, mijn vriendin heeft een border collie die zag er ook zo uit als pup maar die is nu helemaal grijs met wit dan wel..
Ik wilde alleen geen red merle en minimal white.. nou dan zit ik bij 5 van de 6 wel goed
Zoe_97 schreef:Bij aussies wordt tri eigenlijk nooit vermeld omdat ze bijna allemaal tri zijn. Degene die niet tri zijn wordt net specifiek bi vermeld. Dus dan “blue Merle bi color” of “black bi” bijvoorbeeld :p
Skippy01 schreef:@nicky ow, 5 vd 6, Dan moet het wel goedkomen!![]()
Ik vind merle altijd wel gaaf, en red inderdaad (hoewel dat er bij Aussies heel anders uit ziet dan bij bijv spaniëls of vizsla, die echt oranje zijn in geval van rood - is dit genetisch hetzelfde of is aussie-rood meer zoals Spaniel 'lever'?)
Skippy01 schreef:@nicky ow, 5 vd 6, Dan moet het wel goedkomen!![]()
Ik vind merle altijd wel gaaf, en red inderdaad (hoewel dat er bij Aussies heel anders uit ziet dan bij bijv spaniëls of vizsla, die echt oranje zijn in geval van rood - is dit genetisch hetzelfde of is aussie-rood meer zoals Spaniel 'lever'?)
Zoe_97 schreef:Skippy01 schreef:@nicky ow, 5 vd 6, Dan moet het wel goedkomen!![]()
als je bijvoorbeeld het rood van een ierse setter bedoeld of ene kooiker hondje nee dat is niet hetzelfde. Dat is ee, dus hetzelfde als eered borders of golden retrievers, gele labradors, vizla... hetgeen aussies rood loemen is bruin bb, wat chocolade borders, heidewachtels duitse staande honden, bijvoorbeeld zijn.
Nicky91 schreef:[ [url=m/wFx5zc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is Reef, showlijn van mijn vriendin, red tri
[ [url=m/lG30cA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is van die fokker(waar ik niet voor ben gegaan), de 2e van links, red tri, de middelste red tri en de 1 na laatste red merle
Nicky91 schreef:[ [url=m/wFx5zc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is Reef, showlijn van mijn vriendin, red tri
[ [url=m/lG30cA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is van die fokker(waar ik niet voor ben gegaan), de 2e van links, red tri, de middelste red tri en de 1 na laatste red merle
Kaus schreef:Knappe pups hoor Nicky! Ik zou gaan voor de helemaal rooie
Zoe_97 schreef:deze "rode" zijn gewoon allemaal bruine bb's maar er zijn tinten in. Bij ee hebben ze ondertussen het gen ontdekt dat de intensiteit van het ee verplaats, waarom een somjeed en een ierse setter genetische dezelfde kleur is (namelijk ee) maar een sammi wit is en een ierse donker rood.
KimD schreef:Jeetje, ik heb zelden dat ik een hele roedel echt lelijk vind. Maar deze roedel heeft het gepresteerd.