Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:57

Mooie foto's hoor. <3

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:08

Mooie foto's.

Hier een mandje vol liefde.

Afbeelding

DideH

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:11

Hier een ehh... stalker?

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:13

Die onderste foto. :')

_O- _O- _O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 18:57

Hahaha DideH _O-

Wij zitten op Kos

Afbeelding

Uiteraard stikt het hier van de zwerfkatten, maar zeker als dit kleine hummeltje je dan onder je tafel zit aan te staren, wil ik ze het liefst allemaal redden, ermee naar de dierenarts en ze laten helpen en ontwormen, want zelfs de katers zijn hier zwanger..

Moet wel zeggen, ons resort heeft een speciale voerplek waar de katten te eten krijgen, over het algemeen zien de katten er goed gevoed uit, op een paar uitzonderingen na. Wat me wel opvalt is dat het grootste gedeelte wat wij nu tegen komt niet geholpen is. Een enkeling heeft een knipje in het oor. 2 jaar geleden op een ander resort op Kos waar we zaten, was het juist andersom, had een enkeling geen knipje in het oor.. Ik vraag me af of daarin iets is veranderd. Er lopen nu ook veel kittens rond (<6 maanden)

Zou er graag een naar huis halen maar zo blijf ik elke vakantie bezig en het mag niet van vriendlief :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:00

Pet me...
Feed me...
Take me home...

_O-

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:06

Jaa maar echt.. Het grootste deel kan je ook gewoon aaien en is gewoon onwijs lief. Maar als er dan eentje voorbij komt die er zo slecht uitziet dan breekt je hart in 1000 stukjes en wil je ze allemaal redden :+

En dan denk ik aan het appje van mijn schoonmama van vanavond dat Jessie de afgelopen dagen niet onder de bank vandaan is gekomen en ze nu maar zijn vlees onder de bank hebben geschoven zodat hij wat eet.. Onze fatsige Jessie die het voorgeschoteld krijgt, hier staren ze het van je bord.

Hij zal blij zijn als wij weer thuis zijn en hij weer durft rond te lopen als er iemand thuis is..

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:57

Wat een schattige foto's allemaal. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:42

Wat een lieve fotos :D

@marcella: mijn vriend en ik werken overdag. Ze spelen dan wel samen maar ze slapen ook veel. Gisteren een nieuwe hengel gekocht om mee te spelen aangezien ze de vorige gesloopt hadden en we hebben gister middag en avond best veel met ze gespeeld en ze gister avond wakker gehouden. Helaas stond er om 5 uur weer eentje aan mijn deur te krabben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:13

Afbeelding

Ik heb een nieuwe vis. En dat vinden ze interessant.
Zijn niet weg te slaan bij het aquarium.
Hier liggen ze er bovenop.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:40

Lekkere bekjes. <3

Blue ligt op de douchevloer en Maira in het hangmandje aan de verwarming die nog uit staat (is nog 22 graden in huis). :+ Vanmorgen had Blue haar dolle 5 minuten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:51

Hoi :wave: , mag ik hier meeschrijven?

Ik heb twee kittens uitgezocht (poesjes) die we eind oktober gaan ophalen! Nu dus lekker aan het rondkijken voor het nodige: kattenbak, etensbakjes, transport, speelgoed.. zo veel keus!

Als iemand nog tips heeft, of waar op te letten?

Afbeelding

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 20:03

Als kattenbak vulling zou ik voor een vulling gaan die bollen aan elkaar klontert wanneer er een plasje in ligt. Dit scheelt zooo veel in geur! Of een peewee, die werkt met houtpellets op een soort "rooster". Als de pellets nat worden vallen ze uit elkaar door het rooster heen in de onderbak. Maar dit vereist wel meer werk om het stankvrij te houden :j

Qua voer moet je even kijken waar ze het bestr op doen. Ga in elk geval niet aanklooien met zachtje brokjes in saus/natvoer want daar worden ze kieskeurig van... Dus gewoon standaard brok met af en toe een lekker snoepje ofzo :j

En wat leuk, een rood poesje! Die zie je niet veel :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:09

Heb een peewee en gewone bak, maar wel met houtkorrel. Werk best fijn mits je op tijd schoonmaak. Hier dus iedere week bak schoonmaken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:10

Rode is idd een katertje, schildpad en zwarte zijn de poesjes ;) . Ik heb eerder katten gehad, maar dat was voor ons gezin (nu 4 kinderen).

Ik vond biocat altijd erg fijn, toen 2 soorten, nu veel meer lijkt het? Wou hem niet te fijn hebben, dat lopen ze door het hele huis. Maar zag ook die matjes voor voor de kattenbak, dat leek me ook wel ideaal?

En ze kregen toen (op advies dierenarts) jarenlang alleen brokjes. Daarna natvoer erbij gaan geven, weer advies da ivm nierstenen bij de Kater? Maar hoor ook wisselende verhalen over het soort voer: Royal Canin is bijv best prijzig, maar eten ze minder van omdat er minder troep bij zit? Of is dit meer verkooppraatje?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 20:12

Wij moeten hem echt geen week laten staan :=

Wij maken de peewee's (hebben er 2 staan) om de dag schoon. En elke keer als er gepoept is halen we dat er meteen uit.

Maar ook mede door een maine coon van 10kg die ontzettende stinkdrollen heeft. En die plasjes van een klein poesje is natuurlijk ook niks vergeleken dat halve zwembad dat benjamin uitplast _O-
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 30-09-19 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:13

Almo nature van natvoer en tegenwoordig de brokken van carnis. Was voorheen prins.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:15

Stinkbom wordt hier ook direct verwijderd.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:53

Pepperrr schreef:
Als kattenbak vulling zou ik voor een vulling gaan die bollen aan elkaar klontert wanneer er een plasje in ligt. Dit scheelt zooo veel in geur! Of een peewee, die werkt met houtpellets op een soort "rooster". Als de pellets nat worden vallen ze uit elkaar door het rooster heen in de onderbak. Maar dit vereist wel meer werk om het stankvrij te houden :j

Qua voer moet je even kijken waar ze het bestr op doen. Ga in elk geval niet aanklooien met zachtje brokjes in saus/natvoer want daar worden ze kieskeurig van... Dus gewoon standaard brok met af en toe een lekker snoepje ofzo :j

En wat leuk, een rood poesje! Die zie je niet veel :D

En juist dat klontvormende grit is niet verstandig bij kittens, omdat ze nog alles aan het ontdekken zijn en er van kunnen gaan eten. Je kan je vast voorstellen wat er dan gebeurt in het maagje. ;)

En je advies over natvoer slaat ook kant noch wal, sorry. Natvoer is juist wel goed, ivm het vocht. Maar kies dan wel voor wat goeds en niet supermarkt spul. Kan heus wel voor een keer, maar als hoofdvoeding zou ik niet doen.

Marocje, wat een schatjes! Vooral het schildpadje. <3
Ik denk dat het het verstandigst is om een tijdje hetzelfde voer en hetzelfde grit te gebruiken als nu bij de fokker. Dan veranderd niet alles in 1x. :) En daarna rustig verder kijken en ze over zetten op voer + grit van jullie keuze.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:10

Vind die peewee houtkorrels echt top! Heb ook de peewee bak. Vind dat ook echt makkelijk schoonmaken met dat rooster en die onderbak :j
Die combinatie is zeker een aanrader!

Milo krijgt verder nu nog royal canin indoor droogvoer met Almo Nature natvoer afgewisseld. Als de royal canin op is ga ik eens kijken wat hij van het Almo droogvoer vindt, omdat daar meer vlees/vis in zit.

Hadden een tijdje een actie van Almo bij de jumper om de hoek (10 kuipjes met 400gram gratis brok). Heb daar toen een kilo of 2 van verzameld. Kan ik die eens uitproberen :j
Iemand ervaring met die?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:19

Lisette0 schreef:
En juist dat klontvormende grit is niet verstandig bij kittens, omdat ze nog alles aan het ontdekken zijn en er van kunnen gaan eten. Je kan je vast voorstellen wat er dan gebeurt in het maagje. ;)

En je advies over natvoer slaat ook kant noch wal, sorry. Natvoer is juist wel goed, ivm het vocht. Maar kies dan wel voor wat goeds en niet supermarkt spul. Kan heus wel voor een keer, maar als hoofdvoeding zou ik niet doen.

Marocje, wat een schatjes! Vooral het schildpadje. <3
Ik denk dat het het verstandigst is om een tijdje hetzelfde voer en hetzelfde grit te gebruiken als nu bij de fokker. Dan veranderd niet alles in 1x. :) En daarna rustig verder kijken en ze over zetten op voer + grit van jullie keuze.

Ah, wat een goeie van dat grit! Helemaal niet bij nagedacht.. zal eens vragen wat zij nu gebruiken, ook qua voer..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 09:05

Die van ons aten er niet van. Nooit problemen mee gehad.

Natvoer kan tuurlijk wel een keer, maar je hebt ook mensen die het zo zielig vinden dat ze alleen brokken krijgen dat ze allerlei natvoer rn snoepjes erbij krijgen. Resultaat, een te dikke, kieskeurige kat. Dat wil je dus niet.

Die van ons krijgen de tonijnbrokken van Canagan ivm allergie voor kip, deze kunnen ze de hele dag eten. Sam, degene met de allergie heeft gewoon echt zo'n gevoelig buikje, die krijgt hoogstens een snoepje in de week erbij. Benjamin daarentegen vreet alles en kan alles hebben, die krijgt ook wat meer snoepjes bij het borstelen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:59

Ik die van mij echt geen snoepje geven met borstelen. Blue lijkt dik, maar dit is ook een hoop vacht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:05

(Katten)Snoep krijgen ze hier niet. Wel natvoer van Almo’s Nature. En kittenbrok.

Verder hier peewee als kattenbak. Heel erg tevreden over.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:20

Goh, die Peewee ziet er ook goed uit? Had hem eerder ook gezien maar eigelijk meteen afgeschreven omdat je houtkorrels gebruikt. En ik wou die klonterende gaan gebruiken. Maar toch tevreden gebruikers hier?

Had nl al een kattenbak en mat op mijn lijstje staan, maar die mat is dan niet nodig begrijp ik?

Misschien ook nog tips voor krappalen? De kittens zullen hier zeker behoefte aan hebben, maar heb ook krapmatten gezien die me nog fijner leken. Heb jaren geleden wel een krabpaal met zo’n huisje gehad, maar daar maakten de katten toen geen gebruik van. Stond er voor de sier -O-