Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pepperrr schreef:Als kattenbak vulling zou ik voor een vulling gaan die bollen aan elkaar klontert wanneer er een plasje in ligt. Dit scheelt zooo veel in geur! Of een peewee, die werkt met houtpellets op een soort "rooster". Als de pellets nat worden vallen ze uit elkaar door het rooster heen in de onderbak. Maar dit vereist wel meer werk om het stankvrij te houden![]()
Qua voer moet je even kijken waar ze het bestr op doen. Ga in elk geval niet aanklooien met zachtje brokjes in saus/natvoer want daar worden ze kieskeurig van... Dus gewoon standaard brok met af en toe een lekker snoepje ofzo![]()
En wat leuk, een rood poesje! Die zie je niet veel
Lisette0 schreef:En juist dat klontvormende grit is niet verstandig bij kittens, omdat ze nog alles aan het ontdekken zijn en er van kunnen gaan eten. Je kan je vast voorstellen wat er dan gebeurt in het maagje.
En je advies over natvoer slaat ook kant noch wal, sorry. Natvoer is juist wel goed, ivm het vocht. Maar kies dan wel voor wat goeds en niet supermarkt spul. Kan heus wel voor een keer, maar als hoofdvoeding zou ik niet doen.
Marocje, wat een schatjes! Vooral het schildpadje.
Ik denk dat het het verstandigst is om een tijdje hetzelfde voer en hetzelfde grit te gebruiken als nu bij de fokker. Dan veranderd niet alles in 1x.En daarna rustig verder kijken en ze over zetten op voer + grit van jullie keuze.