Kimley, kun je niet kijken wanneer de vader op het nest zit? Ik heb hier ook 2 koppels waarbij ik maar beter niet kan controleren wanneer één van de ouders op het nest zit, dus dan wacht ik maar tot ze gewisseld zijn.
Ik kom maar 1 keer per dag bij ze en ze zitten er samen op Ik ga ze niet vaker storen als dat niet nodig is haha. Na een week ongeveer gaat ze er wel af als je haat aan de kant schuift.
En opeens besluiten beide babies dat ze liever buiten komen spelen en het nest niet leuk meer is Ze stappen beiden ook al netjes op de hand
Deze gaat naar een bokker! Echt een stoere vent al
ElinaSK
Geplaatst: 18-05-20 11:13
Ik ben nu ook al aan ze gehecht, terwijl ze waarschijnlijk niet kunnen blijven even afhankelijk van het geslacht
Ik heb tot nu toe altijd geluk met mijn poppen, ze gaan gewoon weg als ik het blok open doe. Maar deze pop heb ik zelf ook veel in handen gehad toen ze zelf zo'n kleintje was.
Haha lukasje grappig dat je ook in dat topic zit!
Lief Cayenne
Kimley
Geplaatst: 18-05-20 11:28
Oh maar ik vind het helemaal geen probleem hoor haha. Ze redden zich wel Meestal na een week als het "nieuwe" eraf is gaat ze wel netjes opzij als ik erbij wil En dan ben ik ruim optijd voor het ringen. Maar het is gewoon een b*tch, ze heeft ook heel vaak ruzie met dr man die haar dan even komt opzoeken tijdens het broeden.. dan hoor je allemaal gerommel en gebrom uit het blok en dan komt de man er weer uit zo van.. nou dan niet joh b*tch Vorig jaar zat er 1 jong bij met precies hetzelfde karakter.. en je raad het al.. dat was een pop!
Hoihoi, ik meld me hier ook weer eens! Heb een tijdlang meegekletst, toen had ik nog grasjes Skippy en Jorn, Skippy is vorig jaar overleden door paniek in de kooi en toen heb ik Josje erbij gekregen als vriendje voor Jorn. Inmiddels is Jorn dus vorige week overleden door een vliegongeluk buiten de kooi. Ik vond het zo erg! Ben nu even in dubio over wat te doen, Josje is mega onrustig zo alleen in de kooi, schreeuwt superveel. Ik geef hem extra veel aandacht nu maar eigenlijk moet er natuurlijk een maatje bij. Ik wilde eigenlijk heel graag over op valkjes, nu is Josje een heel lief en rustig grasje maar ik vind het toch tricky om te proberen er een valk bij te zetten. En Josje wegdoen kan ik weer niet over mijn hart verkrijgen.. lastig lastig!
Ik zie weer een hoop babies voorbij komen, echt super leuk!
Kan je geen goed huisje voor Josje zoeken en zelf over gaan op valkjes?
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 18-05-20 13:51
Wat rot dat Skippy en Jorn overleden zijn! Ik zou er geen valkje bij zetten. Het kan goed gaan maar het is wel een risico. Dan zou ik idd ook eerder kiezen een goed huisje te zoeken
Elina, heel herkenbaar. Ieder jaar is het weer moeilijk wanneer ze gaan verhuizen. Zeker bij de eerste! Daarna kan ik me er vaak wel weer op instellen. Uit het vorige nest is er ook eentje wat langer gebleven en die was vanaf het begin al mijn favoriet. Als die niet opgehaald was had ik het niet erg gevonden als ie was gebleven Maar ik denk dat ik er op die manier anders al 100 had gehad Ik probeer wel echt streng voor mezelf te zijn wat dat betreft. Vorig jaar zijn er wel 4 gebleven, maar dat kwam omdat er 2 volwassen dames waren overleden en ik uit mijn eigen kweek graag wat babies wilde aanhouden.
Anoniem
Geplaatst: 18-05-20 18:24
Binkie zit er plots heel slecht bij, weet iemand een vogelarts in de omgeving van overijssel?
Hij kijkt ook scheel uit zn ogen en gromt in slowmotion.. Vanmorgen heeft hij nog gegeten, was er nog niks aan de hand.. vanmiddag heeft hij aan zn stok lopen knagen maar er ligt niks op de grond, normaal gooit hij dat altijd op de grond dus misschien nu een stukje hout toch doorgeslikt?
Edit; Heel wat rondbellen en telefoonnummers rondverwijzingen verder gaan we nu in de auto naar Rob van Zon in utrecht.. Ik hoop maar dat het meevalt..
ElinaSK
Geplaatst: 18-05-20 20:43
Wat jammer dat z'n maatje is overleden amanda, ik zou het eerlijk gezegd niet aandurven met een valkje er bij als ik zie hoe lelijk ze hier elkaar kunnen verwonden. Er zijn ongetwijfeld gevallen waar het goed gaat maar ik zou het risico niet nemen...
Oei jee, dat ziet er niet best uit. Heeft hij niet aan lood geknaagd? Hopelijk straks goed nieuws!
Anoniem
Geplaatst: 18-05-20 22:25
Ik kan me niet voorstellen dat het een metaalvergiftiging is want we hebben niks van metaal waar hij aan of bij kan komen wat niet speciaal voor vogels is.. Hij heeft zn kooi met stokken die met vleugelmoeren vastgedraaid worden, hij heeft belletjes en speeltjes die speciaal voor vogels zijn, hij mag niet aan de nestels van mn sweater knagen en dat doet hij ook niet.. We hebben geen vitrages maar houten jaloezieën waar hij ook nooit aan komt of bij in de buurt komt.. nu kan het natuurlijk ook een andere vergiftiging zijn, maar ik zou het echt niet weten.. Hij moet daar de nacht blijven en het wordt een hele spannende nacht..
Ze hebben een foto gemaakt om te kijken of hij iets van metaal in zich had, is niet het geval. Nu gaan ze bloed afnemen en onderzoeken op vergiftiging en lever en nierwaardes.. als daar de oorzaak niet gevonden wordt kan het ook nog een of ander virus zijn, maar dat onderzoek duurt langer.. zn klachten kunnen ook nog neurologisch zijn, want op een gegeven moment in de auto (dan is anderhalf uur rijden lang joh!!) viel hij achterover en ik kreeg hem gewoon niet meer rechtop.. hij was echt even van de wereld toen..
Ik hoop dat ze me niet bellen, want dan gaat het goed, maar ze vrezen voor de nacht.. Mijn duimen draaien overuren..
Ik ben nog niet gebeld dus dat is voorzichtig positief nieuws, dan is hij in elk geval de nacht doorgekomen lijkt me.. Ze zullen daar nu toch wel weer zijn.. om 10 u kan ik bellen.
Pfoe, spannend zeg! Ben je lang onderweg geweest? Hij heeft de reis dus wel goed doorstaan! En hou moed hoor! Ze zijn vaak veel sterker dan je denkt! Hopelijk straks goed nieuws!