gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:06

Wat een schatje Eoweyn, hoe ging t met bella?
(En ga je deze niet stiekem houden? :') )

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:53

Moeilijk, maar goed. Ze ging meteen hooi knabbelen. Heb haar een aai gegeven en ben weggegaan. Ze leek er vrede mee te hebben, dus ik ook. Maandag komt er al iemand kijken, ik bel volgende week dus even om te vragen hoe het gegaan is. Het komt wel goed met haar, ze is heel leuk, mensgericht.

Ze is echt geweldig, wel heel bang en mede daarom ga ik wel kijken of ze in de groep kan. Sowieso omdat deze uit 7 bestaat anders en dat is niet het beste zeggen ze... Eerst maar eens wennen en groeien. Kruimeltje is het!

Bob en Marley. Liefde is... <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:02

Haha ik wist het wel! :P
Leuk hoor, hopelijk pakt je groep zich weer!

Moeilijk lijkt mij het zeker, hopelijk klikt het maandag :)

Aah lief die 2! <3

Ik heb gisteren de groep nog eens geprobeerd samen te zetten maar ben toch weer gestopt, ze waren nogal stressig dus dacht laat maar! Had Flip er uit voorzorg al even uitgehaald want die is dan meteen de weg kwijt .. Misschien over een tijdje nog eens proberen ..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:07

leuke foto's!!

Mijn zestal went ook goed en gaat heel fijn. Ze komen eraan gehuppelt als ik kom voeren, eten uit de hand, heel nieuwgierig en overal met hun neus bovenop... super gezellig :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:59

Wat een lieve foto's <3
Ik wist het nog niet haha, maar nu zo met alles bij elkaar loopt het wat anders. Bella die toch weer moeilijk deed, dit kleine meisje wat op mijn pad kwam... Anders was ik toch wel op zoek gegaan naar een 10e konijn straks, puur vanwege het oneven aantal anders.

Fijn Ilsemarie!

Als je ziek bent en je verveelt kom je op gekke ideeën... Dolf, onze hond, krijgt vers vlees, van die rollen uit de diepvries, konijn welteverstaan.
Ik moest Jillz haar oogje druppelen, zag Dolf z'n voerbak en ja, van het een komt het ander :') Dolf keek alleen vreemd, en begon haar later te likken. Jillz waste zijn neus.
Maar, dit kan natuurlijk niet met iedere hond en ieder konijn ;) ik weet dat Dolf de konijnen nooit iets zou doen en Jillz boeit het geen reet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:01

Toch kijkt die wel erg gefocussed op t konijntje :P Of is die beetje beduusd dat die in de voer bak zit :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:30

Mwah, gefocust... Hij lijkt nog steeds niet te begrijpen wat het nou eigenlijk zijn. En hij wil ze overduidelijk niet laten schrikken of pijn doen, daarom staat ie doodstil te staren. Als ze los door de tuin lopen en voor z'n neus of tussen z'n voorpoten door lopen kijkt ie ook zo intelligent

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:15

Haha ik zag de foto's ook al op ik voer vers Facebook :) grappig.

Hier alles lekker rustig bij de konijnen.
Het slakken spul wat ik eerst had werkte niet. Heb nu wat anders en dat werkt tot nu toe wel goed gelukkig.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:38

Onze hond loopt ook gewoon los bij de konijnen in de tuin, die wil ze alleen maar likken. Ze rent ook wel eens mee en ze focust er wel op. Maar in die 9 jaar heeft ze nog nooit wat anders gedaan dan heel fanatiek aflikken. :+
Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:27

Afbeelding

Afbeelding

Welterusten allemaal! <3

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:50

Wat een leuke groep hangoren!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:22

Wat zijn ze leuk!!

Knappe Lolo <3 hij en Lotje hebben een stuk meer rust nu Bella er niet meer is.. Geen plukken vacht meer, geen gedonder meer...

Afbeelding

En kleine Kruimel. De eerste keer dat ze daar zat dacht ik dat het angst was, maar ze weet gewoon dat ik ga voeren. Zo kan ze me mooi in de gaten houden.
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:44

Whaha moest even goed zoeken :')

Wat fijn dat de rust er weer is nu bella weg is!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:11

Ja, het is echt een kruimel. Hoe groot ze misschien ook wordt, van die naam komt ze niet meer af :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:24

Haha leuk! Soms kom je inderdaad op die manier aan namen, Pepper noem ik altijd Truus :')

Hier de brokken drastisch geminderd, Flip eet toch maar 3 happen en stopt dan met eten dusja dan hoeft de rest ook niet zoveel want ze krijgen juist meer voor Flip .. Ik zal dat dier wel nooit dikker krijgen .. Ik voer hem wel vaker even apart wat bij ;)

En ik heb een plan voor een ren te maken voor Pepper en Billy, nu m'n vriend nog overtuigen :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:03

Truus is ook leuk!

Misschien bijvoeren met havermout? Werkt hier heel goed! Bob en Marley zijn goed aangekomen, hoewel dat ook door de panacur komt natuurlijk..

Oh? Vertel?

Ik twijfel wanneer ik Kruimel aan de groep wil koppelen. Ze is erg sociaal door het gaas heen en lijkt gezelschap wel op prijs te stellen.
Daarbij is Ilona niet zo lief voor Fiona, maar ik wil ze het liefst allemaal tegelijk kunnen koppelen.. En dus niet eerst Bob en Marley aan Iloon, Fioon en Rambo, maar allemaal tegelijk.

Kruimel is alleen nog zo klein.. Al vraag ik me ook af of ze wel heel veel groter wordt...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:17

Haha ja he, het is ook echt een Truus :') bemoeit zich overal mee, geweldig leuk dier is het!

Ik voer hem inderdaad vaker havermout bij of gewoon brokjes, hij is al iets bijgekomen maar nog steeds veel te mager maargoed, Sam was ook altijd te mager ..

Ben benieuwd hoe kruimel uitgeroeid :) hoe oud is ze?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:24

Kruimel is ook een leuke naam! Mooi zo houden!
Die twee witte broertjes heten Max en Florian maar ik denk dat het automatisch toch "witste" en "die andere witte" worden... kleine en dikke heten ook niet voor niets zo haha

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:44

Lastig is dat hè. Ik heb ook zolang zitten tobben met Bob en Marley, achteraf bleek het EC te zijn. Zijn gebit is nu in orde toch? Hoe lang heb je tegen EC behandeld?

Kruimel is nu 4-5 maanden oud. In principe zou het dus kunnen, koppelen. Ik bel morgen naar Bunnykaj om te vragen hoe het met Bella is gegaan, dan zal ik gelijk even overleggen. Donderdag moet ik naar de DA voor de inentingen, de RHD2 boosters, dan gaat Kruimel ook gelijk. Zij moet de Nobivac nog krijgen, en net als Marley de eerste inenting voor RHD2.
Wellicht kunnen ze daarna al naar Bunnykaj om gekoppeld te worden :)

Haha, geweldig die namen :P

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:32

Ilsemarie schreef:
Kruimel is ook een leuke naam! Mooi zo houden!
Die twee witte broertjes heten Max en Florian maar ik denk dat het automatisch toch "witste" en "die andere witte" worden... kleine en dikke heten ook niet voor niets zo haha

Ik had 2 halve Rus zusjes. Die leken ook sprekend op elkaar en ik was de enige die ze in 1 oogopslag uit elkaar kon houden. Mijn moeder moest altijd even zoeken, terwijl zij ze ivm mijn school vaker eten gaf. Ze vergat altijd de naam van Mimi geloof ik, Bambi was een stuk makkelijker maar eigenlijk heten alle konijnen sinds die 2 er zijn "de konijnenbouties". :+ Ze waren met name te herkennen aan hun verschillende persoonlijkheden, maar het zusje wat het langst leefde begon ineens op haar zusje te lijken toen die er niet meer was. Lekker brutaal :Y)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:25

Eoweyn, z'n gebit is nu weer in orde ja.. Hij is juist vanaf de vorige keer EC en toen de stress met Billy zo afgevallen.. En ja hij is nooit dik geweest dus kan ook gewoon bij hem horen misschien, Sam is ook z'n hele leven mager/slank geweest ..

Ik heb toen de kuur afgemaakt, 2 maanden ofzo?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:33

Dan zal het dat niet zijn denk ik. Wel balen zeg!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:12

Omdat ik het ook toch wel leuk vind om wat te posten over mijn konijntjes hier een paar foto's :)
Afbeelding
Ze hebben een zandbak gekregen en ze vinden het toch wel heel erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding
En een zeil is ook erg interessant.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:01

Mooi konijn, die wildkleur!
Zo te zien zijn ze blij met hun zandbak :D