Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 01:38

Nee al krijgt ie met koken weleens een stukje rauwe ongekruide kipfilet

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 07:28

Die van mij krijgen gedroogde vleesstrips als snack (lees een klein stukje van de strip, de rest gaat naar de honden) verder als aanvulling, 100% houdbare vleesworst, maar ook niet elke dag. Net als ik voor de honden open heb. Ik kan makkelijk aan kvv komen, maar ik ben een sukkel met uit de vriezer halen daarbij is er (nog) niet echt vraag naar in mijn omgeving. Ik haal alles uit mijn eigen voorraad. Als ik kilo's vlees op voorraad heb, wordt ik niet vrolijk van.
Wie weet op den duur.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:29

Advies nodig...

Gisterochtend onze 13 weken jonge Mila (Brits langhaar) opgehaald en bij onze 7 maanden jonge Jill (Brits langhaar) gezet ging harstikke goed alleen wat blazen maar voor de rest lieten ze elkaar met rust. Alleen sinds vanmorgen slaat Jill constant naar Mila en rent ze haar de hele tijd achterna..

Het laten gaan? Of ze even uit elkaar halen?
Eten, en op de kattenbak gaan lukt Jill niet omdat ze Mila constant in de gaten wilt houden.

xx.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:39

Misschien even uit elkaar halen en ze beide even tot rust laten komen?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:43

meisje_ schreef:

Ja dat hebben we vanmorgen vroeg even gedaan even die negatieve spiraal eruit... Maar ze gaat nu gewoon weer op hetzelfde houtje verder haha

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:52

Oeps haha dan weet ik het ook niet. Komt de kleine wel voor zichzelf op?

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:01

Voor de mensen die moeite hebben met tabletten geven aan katjes, die van mij hebben nu bijna 2 maand op iedere 2 a 3 tabletjes gestaan. Onder andere ook panacur (mega tabletten voor een kitten.. pff)
Wat ik soms deed is malen tussen twee lepels en kattenmelk in een heel klein bakje (speciale kleine bakjes haalde ik daarvoor) en dan eroverheen gooien. Mijn katjes stonden er om te roepen zo lekker vonden ze het :D

(nu krijgen ze elke dag nog l-lysine over hun kattenmelk)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:37

Ginootje schreef:
meisje_ schreef:

Ja dat hebben we vanmorgen vroeg even gedaan even die negatieve spiraal eruit... Maar ze gaat nu gewoon weer op hetzelfde houtje verder haha

Even alleen samen als jullie erbij zijn en zorgen voor voldoende verstop, voer en waterplekken.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:54

Ginootje schreef:
Advies nodig...

Gisterochtend onze 13 weken jonge Mila (Brits langhaar) opgehaald en bij onze 7 maanden jonge Jill (Brits langhaar) gezet ging harstikke goed alleen wat blazen maar voor de rest lieten ze elkaar met rust. Alleen sinds vanmorgen slaat Jill constant naar Mila en rent ze haar de hele tijd achterna..

Het laten gaan? Of ze even uit elkaar halen?
Eten, en op de kattenbak gaan lukt Jill niet omdat ze Mila constant in de gaten wilt houden.

xx.

Absoluut niet uit elkaar halen dan moet de rangorde telkens opnieuw bepaald worden zolang er geen bloed vloeit is er niets aan de hand.
Samen naast elkaar eten en spelen is de beste oplossing geef het even de tijd ze zijn nog maar net samen.
Zorg dat je meerdere bakken hebt staan zodat ieder op eigen kan gaan. Meerdere eet en drinkplekken aanbieden op verschillende hoogtes.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 11:39

Staren bij katten is agressief gedrag. Katten kennen ook geen vergevingsgezindheid. Dus staren en vechten is absoluut not done.

Katten uit elkaar halen en voorzichtig laten kennis maken. Eerst met een deur tussen, dan een deur op een kier plaatsen, geurdoekjes uitwisselen.

Voldoende eet, drink en kattenbakken plaatsen op verschillende plaatsen in het huis. Richt je huis voorlopig wat in met kartonnen dozen, zodat de kat zich kan verbergen.

De regel is het aantal katten + 1 is het aantal aan bakjes en kattenbakken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:17

Ìk heb 2 kattenbakken, 2 waterbakjes en 2 voerbakjes. Ze gebruiken ook de kraan om uit te drinken. Heb ze een keer samen in de katten bak betrapt :')

Maar Ginger en Sonic waren in het begin ook wild en nu met Tonic hetzelfde. Ze kunnen nog steeds behoorlijk hard stoeien, maar ze vinden elkaar ook leuk. Tonic wil de baas zijn maar daar is Ginger het niet mee eens :P

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:47

Ik heb 2 bakjes brokken 2 bakjes natvoer 2 waterbakken 4 slaapplekken 2 kattenbakken

Ik ga het advies van BlueMilk opvolgen!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:36

Lynaro schreef:
Voor de mensen die moeite hebben met tabletten geven aan katjes, die van mij hebben nu bijna 2 maand op iedere 2 a 3 tabletjes gestaan. Onder andere ook panacur (mega tabletten voor een kitten.. pff)
Wat ik soms deed is malen tussen twee lepels en kattenmelk in een heel klein bakje (speciale kleine bakjes haalde ik daarvoor) en dan eroverheen gooien. Mijn katjes stonden er om te roepen zo lekker vonden ze het :D

(nu krijgen ze elke dag nog l-lysine over hun kattenmelk)

Mo lust geen kattenmelk of blikvoer oid. :+
KVV gaat er al met mondjesmaat in, prop ik er (gemaalde) medicatie in dan is dat ook rap over gok ik.
Mo vreet alleen brokken en Whiskas snoepjes (temptations enzo).

Overigens wel een goede tip. :j

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 15:12

Hallo! Graag zou ik hier nu ook meekletsen, want over ong. 3 weken mogen wij ons kitten ophalen! <3

Hier 8 weken
Afbeelding

En weer op kraambezoek met 9,5 weken
Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:19

Iemand tips hoe ik Sammie kan kammen??
Hij reageert zeer agressief als ik hem wil kammen, ik doe hem geen pijn want ik doe heel erg zacht..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:42

Moet er hier nog aan beginnen, dus kan je niet helpen.

Missie ontwormen is geslaagd. Bij dierenarts pipetjes gehaald. Mel zat in een holletje van de krabpaal dus ben voor de ingang gaan staan zodat ze er niet uit kon. :D
Noa moest in de houdgreep, piepen.. Ze vond zich zo zielig. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:21

Ik kam al vanaf dag 1 dat ze hier zijn... juist om dat gedrag te voorkomen. Kan je dus ook niet helpen helaas.

Heb way hills en applaws aan het normale voerbak toegevoegd en een apart bakje met enkel hills en applaws. Mogen ze zelf lekker kiezen wat ze willen. Tot zover valt het nieuwe voer in de smaak!ga morgen toch nog eff panacur halen. Ik neem Tonic meteen mee want hij is veel zwaarder geworden dan hij was en je de kuur op gewicht geeft uiteraard. Tonic weegt iig meer als 3 kilo :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 08:54

Ruby1995 schreef:
Iemand tips hoe ik Sammie kan kammen??
Hij reageert zeer agressief als ik hem wil kammen, ik doe hem geen pijn want ik doe heel erg zacht..

Oefenen elke dag, en t stapsgewijs opbouwen. 5x met de borstel over hem heen en dan belonen met wat lekkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 08:57

Welkom Unseen!

Ik kan bange poes met harde paarden borstel wel poetsen :') , zo raar ze is overal bang voor maar borstel kan ik op goede dagen gewoon over haar halen

Boris heb ik cokd turkey een klep laten ervaren in de bak , hij vind het hartstikke leuk met klep. Nu heeft hij weer privé bak :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:12

Lekker kroelen en aaien en aaien met een zachte borstel? Zodat het lekker is. En dan langzaam uitwerken naar echt borstelen/kammen.
Ik ga idd vanaf dag 1 beginnen net als bij de baby cavia's (langharig ras) ook kammen ookal is het nog niet nodig, scheelt enorm!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:25

ik ben tot de ontdekking gekomen dat Tonic 3 elastiekjes (plastic) heeft opgegeten.... hij eet ze wel in stukjes op, niet in zijn geheel... handig... eerst ginger die plastic tasjes at en nu dit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:27

:= lekker plastic :9

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:07

hoop dat het vechten vlug opgelost is

kan je helaas ook niet helpen met kammen, mams is zot op kammen en kittens van dag 1 gewoon gemaakt dus vinden het ook leuk

oeie plastiekjes zullen er wel via de gangbare weg terug uitkomen :P

Hier zitten ze net met zijn drieën op de trampoline, hun favoriete speel, en geniet van de zon plaatsje

Afbeelding

nog steeds geen spoor van Fonkel, ik begin het ergste te vrezen :( dat zou dan al kat nr 6 zijn op 2,5jaar tijd pfff kan ze toch moeilijk in een glazen bokaal steken, wij wonen op boerderij van meer dan 1,5 hectare groot en dan nog in niemandsland

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:26

Ben bij Sammie idd te laat begonnen ermee.. Was bij m'n cavia's wel op tijd begonnen en die waren t idd daarna helemaal gewend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:43

Hangpoezen op de trampoline hihi , jammer dat Fonkel van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen :(

Vandaag nieuw raam gekregen , dus de mannen de deur openlaten en kletsen . Heb Boris maar even in de poezenkamer gezet, als traktakie een speeltunnel en hij is helemaal er gek van hihi. Vond hem nu wel groot genoeg ervoor