Banjer schreef:Ze kan het best contact opnemen met een opvang... volgens mij is http://www.rattenpootjes.nl het dichtst in de buurt
Opvang ziet ze niet zitten, liefste meteen naar een goed en blijvend huisje
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Banjer schreef:Ze kan het best contact opnemen met een opvang... volgens mij is http://www.rattenpootjes.nl het dichtst in de buurt
kionasuppie schreef:Hoihoi iedereen! Ik wil mij graag hier aanmelden, ik krijg binnenkort 2 tamme ratjes, het Worden 2 mannetjes. De eerste is nu 3 weken. Wel wil ik graag wat advies hebben hier. Bijvoorbeeld tralieafstand? Bodembedekking lees ik hier boven al
Eloya schreef:Ik zou het er toch niet op gokken
Op tammeratten.nl staat heel veel informatie, ook op de Facebook groep tamme ratten
Leuk dat je ratjes krijgt, waar komen ze vandaan?
Heb je specifiek vragen? dat is wat makkelijker antwoorden
Naskapower schreef:Bij een van mijn meiden heb ik een bobbel ontdekt.
Het zit los onder de huid, ik kan de huid eromheen verplaatsen en het zit niet vast aan de onderliggende weefsels, al blijft het wel op een plek zitten.
Ongeveer zo groot als een duimnagel.
Nu roep ik altijd dat ik gezwellen niet laat opereren omdat ik het ratje de revalidatie tijd niet wil aandoen. Maar zoals ik het nu inschat is dit goed te opereren. Ik zal van de week een afspraak maken met de dierenarts, maar voor nu: Wat zouden jullie doen?
Carr_friesje schreef:Naskapower schreef:Bij een van mijn meiden heb ik een bobbel ontdekt.
Het zit los onder de huid, ik kan de huid eromheen verplaatsen en het zit niet vast aan de onderliggende weefsels, al blijft het wel op een plek zitten.
Ongeveer zo groot als een duimnagel.
Nu roep ik altijd dat ik gezwellen niet laat opereren omdat ik het ratje de revalidatie tijd niet wil aandoen. Maar zoals ik het nu inschat is dit goed te opereren. Ik zal van de week een afspraak maken met de dierenarts, maar voor nu: Wat zouden jullie doen?
Ik kom even inbreken om hierover mijn ervaring te delen.
Was vroeger ook niet van het opereren maar heb 1 van mijn ratjes nu al tot 2x toe laten opereren.
Revalidatie viel mij eigenlijk erg mee.
Heb haar allebei de keren een week apart gehad op handdoeken/kranten en na een week konden de hechtingen eruit en was de wond mooi dicht. Met een week/1,5 week zat ze dan ook weer bij de groep.
Heb qua gedrag niet veel gemerkt dat ze er ontzettend veel ongemak aan beleefde. (kreeg elke dag goede pijnstillers en AB)
Aankomende woensdag laat ik 1 van mijn andere dames opereren aan een tumor en blijf ik erbij.
Ga sowieso foto's maken en wil die ook wel (evt. via pb) met geïnteresseerden hier delen.