Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Sterkte Kinke. Ik heb in september € 369,- betaald voor het inslapen van mijn labrador aan huis. Eind van de dag is de dierenarts hier gekomen na sluitingstijd op weg naar huis. Wel ingepland dus. Mijn hond is hier begraven dus na het inslapen kon de dierenarts weer gaan.
Thioro schreef:En hoeveel betalen jullie voor het laten weghalen van een koe of paard?
Ook niet gratis.
Honden worden bij de dierenarts ook niet gratis opgehaald dus dat betaal je ook.
Thioro schreef:En de veesector kan je niet vergelijken met honden of katten.
Werk met vee is voor geen enkele dierenarts rendabel, zo ongeveer alles wat ze doen (handelingen, dus niet de medicatie) is onder de kostprijs.
Thioro schreef:Een keizersnede voor 500€ doet geen enkele boer.
Thioro schreef:Een koe euthanasieren voor 300, dan zoeken ze wel een geweer (of andere minder katholieke middelen).
Thioro schreef:Simpelweg omdat veeteelt nu ook geen vetpot is.
Vroeger kon dat nog gecompenseerd worden met medicijnverkoop maar ook daar worden de marges heel miniem.
Dus wat houdt een dierenkliniek draaiende? Honden, katten en ander klein gespuis. Vee is, financieel gezien dan, voor de hobby.
Thioro schreef:Een koe inslapen voor bvb 80€ is op geen enkele manier een maatstaf voor honden of katten en nog minder voor wat het kost voor de dierenarts.
Thioro schreef:Vind zelf 300 ook duur klinken voor een visite aan huis binnen werktijden. Maar er zullen vast redenen voor zijn.
Kinke schreef:Jessix schreef:Sterkte Kinke. Ik heb in september € 369,- betaald voor het inslapen van mijn labrador aan huis. Eind van de dag is de dierenarts hier gekomen na sluitingstijd op weg naar huis. Wel ingepland dus. Mijn hond is hier begraven dus na het inslapen kon de dierenarts weer gaan.
toevallig een da die is aangesloten bij Evidensia?
Kinke schreef:Ik kan je niet meer volgen Thioro, je suggereert in dit topic dat boeren hun eigen koeien doden, want euthanasie is te duur en ook keizersnedes zijn te duur volgens jou dus die worden blijkbaar ook niet uitgevoerd? (wat dan wel? want dode koe en dood kalf is toch echt duurder). In een pb geef je nare voorbeelden en als ik dan verwijs naar die torsie waarover je het in de pb had dan zeg je dat dit een uitzondering was? En blijkbaar kon de boer het ook niet weten zoals je in je nieuwe bericht aangeeft. Waarom gebruik je dit dan als voorbeeld voor hoe slecht die boeren dan zijn?
Je meent te weten hoe het in Nederland zit met de overgenomen klinieken, maar in Nederland is inmiddels zo'n 30% al overgenomen, en ze staan lang niet allemaal op de website van in ieder geval Evidensia. Onze DAP bijvoorbeeld ook niet. Hier in de regio ken ik er sowieso al een aantal, en die doen ook gewoon vee. Dus ik weet niet waar je je kennis vandaan haalt, maar Frankrijk en Nederland vergelijken slaat sowieso als een tang op een varken.
Jessix schreef:Thioro, zoals je in mijn post kan lezen zijn die kosten exclusief ophalen/cremeren of Rendac. Mijn hond is thuisgebleven. Dus dat bedrag is enkel inslapen en uiteraard de visite. Ook geen consult want mijn hond en haar aandoening waren bekend. In die week ook al met haar op de praktijk geweest.
tiwi1969 schreef:Precies dat laatste Kinke, wij zijn gewoon een melkkoe voor investeerders, omdat een dier met veel liefde en emotie verbonden is wordt er toch wel behandeld en betaald.
Als het echt om de kwaliteit zou gaan dan stond de naam Evidensia wel groot bovenaan de website, maar nee dat staat helemaal onderaan zodat de achteloze klant niet ziet dat ze niet meer aan hun vertrouwde dierenarts betalen maar aan de graai-investeerders.
Cayenne schreef:tiwi1969 schreef:Precies dat laatste Kinke, wij zijn gewoon een melkkoe voor investeerders, omdat een dier met veel liefde en emotie verbonden is wordt er toch wel behandeld en betaald.
Als het echt om de kwaliteit zou gaan dan stond de naam Evidensia wel groot bovenaan de website, maar nee dat staat helemaal onderaan zodat de achteloze klant niet ziet dat ze niet meer aan hun vertrouwde dierenarts betalen maar aan de graai-investeerders.
Bij onze dierenarts staat het gewoon met koeienletters in beeld op de website hoor
tiwi1969 schreef:Ik heb een paar bekende van mij bekeken en daar moet je het echt uit de kleine lettertjes halen
https://www.paardenkliniekwapenveld.nl/
https://www.groepspraktijkdierenartsena ... n.nl/nl-nl
https://dierenkliniekemmeloord.nl/
Deze is van CVS