Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:57

Dieke vind het best!
Succes allemaal

Afbeelding

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:44

Succes allemaal straks met het vuurwerk!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:40

Happy New Year iedereen! Wij moeten nog 8.5 uur wachten, maar vuurwerk is hier geen ding dus dat scheelt!

Hier de laatste week van dit jaar lekker "veel" gewandeld en met het monstertje gespeeld!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:43

Gelukkig Nieuwjaar!! Vesper vond het allemaal hartstikke prima. Gewoon haar avondwandeling gedaan en lichtjes gekeken. 0 stress aan haar gezien. Hopelijk blijft dat elk jaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 11:12

Hier ging t eigenlijk heeeeeel goed. Over de avond heen wel wat geblaf maar toen t los ging waren ze te druk met hun gevulde kongs.

Alleen bij een paar gruwelijk harde knallen even een blafje en onrust

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:27

Hier werd het naarmate de avond vorderde wel wat spannender! We lieten haar rond 19u buiten maar toen waren ze net ergens carbiet aan het schieten of zo :(. Maar beetje troosten en lekkere kipfilet en gewoon alleen laten plassen ipv wandelen en het was goed. Om 12u erbij blijven zitten en ze was wel wat kijkerig maar het viel mee. Ze wilde liever naar de mensen toe die buiten stonden :)). Dat maar niet gedaan gezien de serre ook al eng was (plafond en 2 muren waren glas dus alles goed te zien)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:21

Gelukkig Nieuwjaar allemaal. Lees dat het over het algemeen is meegevallen.

Deze maand is een spannende maand, ik krijg te horen of de dekking is geslaagd. Ben er zenuwachtig van :):)
Rond de 20e bel ik dus duurt nog even.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:46

Happy Newyear allemaal!

Hier de avond/nacht beter doorgekomen als verwacht. Eerder op de dag tot in de avond had ze wel veel stress, afgewisseld de oordempers op gehad, maar vanaf een uur of 20 toen er echt non-stop knallen waren en behoorlijk ook, leek ze helemaal om te draaien en heeft ze de rest van de avond voornamelijk gewoon heel rustig gelegen - nog steeds wel met hijgen tussendoor en sneller ademen - maar om 00.20 lag ze gewoon te slapen, zonder oordempers. Dus ik was heel blij met en voor haar dat ze er zo goed mee is omgegaan. En de veel stress in de middag gister en eergisteren avond ook, is nog steeds wel al beter tov bv. 2 jaar terug. De stress uit zich nu vooral in schrik reacties en heftig hijgen met een goed herstelvermogen, en ze zoekt meer steun op, loopt niet meer als een kip zonder kop rond te rennen in huis, te verstoppen en ook het extreem rillen/klappertanden doet ze niet meer dus vooruitgang. En ja zoals gezegd, vanaf een uur of 20 heeft ze het echt zo bijzonder knap gedaan eigenlijk. Ze was ook gewoon uitgeput van de stress daarvoor gok ik, but still! Gewoon heel veel geslapen door de harde knallen heen *\o/* Ook hele avond eten aangenomen, lik matten gelikt wanneer aangeboden enz dus dat is ook fijn.

Uitlaten was wel echt een probleem gisteren. Om half 4 in de middag voor poep ronde gegaan in de verwachting dat het nog vroeg genoeg was om nog alles te kunnen doen en toen had ze eerst gepoept en toen ze wilde plassen was het alweer raak en toen stopte ze na 2sec en wilde ze ook echt niet meer. Dit was bij een omheind veldje waar Lucien met de auto naartoe is gegaan.

Dus we dachten ruim voor 20u nog even snel om de hoek te gaan. Dit is ze gewend om te doen ook wanneer de knallen er weer zijn normaliter en ze weet dat ze na t plassen dan ook meteen naar huis kan, maar hier in de wijk was het toch weer heftiger als verwacht, dus dat werd een fiasco jammer genoeg - maar we wilden het toch even geprobeerd hebben omdat ze al sinds de ochtend niet meer normaal had kunnen plassen. Lucien wilde d'r nog tillen tot op het gras, maar moest haar weer neerzetten en ze heeft 'm echt terug gesleurd naar huis dus dan maar niet meer plassen. Ze heeft dus 24u niet meer geplast, arm ding - al leek ze dat niet zo erg te vinden want ze sliep dus veel lol. En net heeft ze met Lucien een fatsoenlijke poep/plas/snuffel ronde gehad en was alles weer super relaxed, dus ik ben blij.

Afbeelding
Afbeelding

Er zal nog wel na geknald worden vandaag/vanvond enz. maar ik doe een Happy Dance dat we 31dec weer achter de rug hebben voorlopig :j *\o/*

En Sansa was as cool as a cucumber :'). Die heeft vrijwel de hele avond gewoon in d'r mandje geslapen en naderhand is ze nog onder de kerstboom gaan liggen, maar die loopt tussendoor ook gewoon rond, eet/drinkt en gaat ook gewoon rustig op de bak. Die heeft zich niet anders gedragen als normaal gelukkig - die kan wel soms wat schrikken wanneer de eerste knallen van het jaar beginnen, maar haar herstelvermogen is dan ook altijd wel heel goed en snel gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:50

De allerbeste wensen allemaal! Dat er in 2023 maar veel gezonde puppy's geboren mogen worden! :+ **\O/**

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:15

De allerbeste wensen allemaal!!!

Ik had gisteren alle honden van de familie hier.
Lilo en bruce hebben het zo goed gedaan. Lilo trekt zich er niets van aan en doet vrolijk mee met de koekjes regen. Bruce heeft teveel snoepjes gevreten die vreetzak :+
Maarja, dan maar geen brokken voor een dagje.

De koekjes bij de grotere knallen hebben geholpen om het voor de meeste honden doenbaar te houden.

Buddy de hond van mijn broer wilde sinds 12 uur in de middag biet meer naar buiten. Ik heb meerdere keren hem geprobeerd mee te nemen, met thundershirt aan en een happy hoodie om. Maar hij wilde echt niet. Vanochtend om 5 uur was hij eindelijk rustig genoeg om buiten te poepen en te plassen *\%/*

Senna de hond van mijn moeder kampt al jaren met stres. Ze is nu 11 jaar en het begint langzaam beter te gaan. Ze heeft de hele dag haar happy hoodie aan en dat helpt gigantisch. Vlak na 12 uur heeft ze zelfs nog koekje gegeten. Rond 0.15 had ze echter hele erge stres.

Kyara de andere hond van mijn moeder boeit het allemaal niet.

Al met al een hele onrustige nacht gehad (lilo past nog niet binnen het roedel, dus is er dan de hele tijd veel onrust). Vanochtend maar verder geslapen op de bank :Z Afbeelding
Lilo om 23 uur. Lekker aan het spelen en knagen

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:31

Beste wensen allemaal!

Hier verliep het heel anders dan verwacht. Vorige jaar heeft ze geen schrik gegeven.
Toen ze begin december begonnen te knallen. Schrok madam wel met even trillen en paniekerig doen maar Puck staat ook bekend om dramatisch te reageren op onnodige dingen dus we hebben het wat genegeerd.

Hoe verder we in december kwamen hoe vaker ze schrok tot vorige week ze niet wou wandelen en plassen na een aantal knallen en ik der naar huis moest tillen. Duidelijk ze vind het dus echt wel eng.

Afgelopen dagen moest ik veel werken dat was voor haar fijn. Het was daar rustig en hoefde ze alleen maar even in de tuin te plassen.

Oudejaarsdag thuis drama. Alleen maar grote ogen trillen en niks willen. Ik wist oprecht niet wat ik nog voor haar kon doen. Op naar het bos kijken of ze daar rustiger werd. Na een paar minuten wandelen en haar proberen te laten spelen schudde ze uit en was het klaar.

Afbeelding

Ze was de wandeling super relaxed en daarna thuis ook. Ze heeft geslapen, haar runderkophuidplaat 1,5 uur aan gegeten.
Om 12 uur kreeg ze haar vuurwerk doos en hebben wij met raam open vuurwerk kunnen kijken zonder angst.

Zo blij voor haar dat het zo is omgeslagen gister en ze niet de hele dag paniek had.

Vervelend voor de hondjes die wel de hele avond angstig zijn geweest. Daar is echt niks aan!

Fijn dat er ook een aantal zijn waarbij het beter ging dan verwacht.

Maar ik ben toch wel blij dat het nu voorbij is.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:37

Hier viel het helaas enorm tegen. Ruby’s reactie op vuurwerk is ernaar blaffen. Dus sinds donderdag al constant geblaf. Gister was echt overleven en elk uur aftellen. Spontaan en uit wanhoop besloten om 23.30 in de auto te stappen en naar een verlaten parkeerplaats te rijden. Toen heeft ze nog een halfuur in m’n armen geslapen. Eenmaal thuis om half 2 sliep ze gelukkig. Ze durft alleen nog niet te wandelen dus we hebben vandaag haar puur naar de plasplek getild en meteen weer terug. Hopelijk gaat dat vanaf morgen ook weer beter. Zo naar om je hond zo te zien. Ben zelf ook echt compleet gesloopt.

Hopelijk gaat het volgend jaar beter. Ze zit nu precies in haar angstfase en reageert daardoor al heftiger op dingen dus de timing is dan gewoon ruk. Ben wel jaloers op mensen wiens hond lekker lag te chillen :o

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:24

Met Roetsj ging het tot 2.15 in de nacht gewoon goed. Geen angst af en toe een blik, maar zette niet door. Ook gewoon liggen slapen. Buiten rond 9 uur een plas gedaan en om 2.15 dus weer. Daarna naar bed en toen begon de ellende met hele harde knallen, zo hard dat de ramen trilden. En toen schoot ze in de stress. Tot 6 uur in de ochtend bleven ze bezig, zelfs politie gebeld, maar die had geen tijd. Daarna 2 uurtjes geslapen, soort van.
Vandaag gaat het allemaal weer, dus hopelijk was dit het. En kunnen we vannacht slaap inhalen.

Wat pup betreft is het allemaal spannend. Er is maar 1 teef geboren, dus nu is het de vraag of de fokker haar zelf houdt of dat ik haar krijg ( afhankelijk van hoe ze uitgroeit). Meer dan afwachten kan ik niet, dus ik ga duimen draaien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:30

Bij ons was de angst voor Guinness, die heeft een (terechte) enorme angst, aantal jaren geleden was het zo erg dat we narcose overwogen hebben as oplossing. Dus ik vreesde vooral voor hem en het was natuurlijk even spannend met Vixem, voor haar het eerste jaar dat ze het echt bewust meemaakt, vorig jaar was ze er natuurlijk al maar toen hebben ze echt niet bewust het vuurwerk meegemaakt.

Nou, Vixem is niet eens wakker geweest, die heeft niet eens een oor gedraaid, als verwacht wel. :') Guinness had wat stress door de dag en tijdens de jaarwisseling maar was goed te kalmeren. Puk daarentegen, ik dacht dat ze erin zou blijven. Blijkbaar is ze vergeten hoe het was vóór Corona en was compleet maar dan ook compleet over de pis. Kon niet eens meer haar hartslag meten, zo hoog was die. Echt afschuwelijk om te zien. Godzijdank is het bij ons uiterlijk een half uurtje ellende en dan is het weer rustig. Nu was er verder weg wat meer vuurwerk, echt een gemeente verderop maar daar hebben wij bijna geen last van gelukkig. Dus op een harde knal links en rechts was de boel hier om 00.30u weer ver rustig. Weer een half uurtje verder waren alle honden weer volledig gekalmeerd en aan het slapen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:33

fannetje schreef:
Met Roetsj ging het tot 2.15 in de nacht gewoon goed. Geen angst af en toe een blik, maar zette niet door. Ook gewoon liggen slapen. Buiten rond 9 uur een plas gedaan en om 2.15 dus weer. Daarna naar bed en toen begon de ellende met hele harde knallen, zo hard dat de ramen trilden. En toen schoot ze in de stress. Tot 6 uur in de ochtend bleven ze bezig, zelfs politie gebeld, maar die had geen tijd. Daarna 2 uurtjes geslapen, soort van.
Vandaag gaat het allemaal weer, dus hopelijk was dit het. En kunnen we vannacht slaap inhalen.

Wat pup betreft is het allemaal spannend. Er is maar 1 teef geboren, dus nu is het de vraag of de fokker haar zelf houdt of dat ik haar krijg ( afhankelijk van hoe ze uitgroeit). Meer dan afwachten kan ik niet, dus ik ga duimen draaien.

Zonde! En alsnog spannend, ik zou daar niet zo goed mee overweg kunnen. :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:01

Jip die heeft het zwaar gehad. De gehele dag leek het wel oorlog in de straat en het dorp.
In de ochtend zijn we naar Hoek van Holland gereden voor een Aussie wandeling, zodat hij daar zijn energie nog kwijt kon. En dat ging super, daar hoorden we niets van klappen.

Eenmaal thuis was het een bak ellende. Ondanks alle medicatie, druppels, afleidingen, oordempers etc. Brak Jip nog net niet het huis af. Hij was in compleet blinde paniek. Hierdoor zijn we maar de Horre gevlucht waar niets te horen was. Hier is hij dus rond 18u eindelijk in slaap gevallen na heel weinig slaap de afgelopen twee dagen. Arm ding.

Daarom hebben we de keus gemaakt om hem op de Horre te laten s'nachts zodat hij daar kon bijtanken. Gelukkig is dat ons tweede huis, dus de mensen en de plek zijn volledig vertrouwd voor hem.

En wie dacht dat het vandaag klaar zou zijn? Die mag nog even verder dromen. As we speak zit ik met een enorm gestresste hond op de bank, die ik probeer te kalmeren omdat de ellendelingen weer begonnen zijn met het vuurwerk. :n

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:08

Wat een ellende is dat vuurwerk toch |( zoveel verhalen van gestresste dieren.

De paarden hebben ook een zware dag/avond/nacht gehad en waren echt bekaf vandaag van alle stress. Mijn paard heeft er op zich nooit veel van gehad maar waar hij nu 2 jaar staat in een kudde heerst toch wel echt angst. Heel sneu voor ze.

Fitz heeft het ontzettend goed gedaan. Hij keek eigenlijk amper op, alleen vrijdag is hij een keer aangeslagen op vuurwerk vlakbij in de avond.
Gister waren we bij mijn ouders, die wonen vrij en in de nabije omgeving minimaal vuurwerk. Hij had er niks van.
Vanavond thuis was het ineens mis, stress en blaffen. Toch denk ik vermoeidheid en spanning. Het klinkt hier helaas alsof het oudejaarsavond is |( Normaal is het hier oorlogsgebied maar is het 1 januari toch wel zo goed als klaar... dit is wel erg balen nu.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 20:59

Jeetje wat heftig Fannetje en KimD. Wat sneu.

En uiteraard zwaar **** voor alle andere hondjes die zo bang waren :(

Ben echt blij dat t hier overall wel goed gegaan is. Nu alleen iets vinden waar ik ze de avond mee zoet kan houden zonder ze af te laden met kongs en eten. Want dan denk ik dat ze snachts alles onder kotsen of schijten :')

En heel spannend Fannetje. Fingers crossed dus!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 21:35

Hier zijn we de nacht redelijk door gekomen. We waren met z'n 10en en 3 honden. Jaxx heeft heel veel gespeeld met Dailo (de 3e hond) en Jinn was gewoon lekker aan het slapen.
Om 00u vonden ze t alle 3 wel spannend maar het was te overzien.
Vanmiddag om 14u lekker wezen wandelen en na het wandelen lekker slapen en dat doen ze nu nog.

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:17

Cody raakte voorheen altijd in een trance, er was dan geen contact te krijgen, hij wilde niet eten etc. Een rondje lopen om te plassen deed die wel altijd.

Dit jaar olie van Dierenoppasamersfoort gebruikt en hij is niet in een trance geraakt. Wel onwijs angstig en wilde nu helemaal niet wandelen en plassen. Rond 20u naar mijn ouders vertrokken. Cody was bang dat we hem alleen achterlieten en liep toen wel snel mee naar de auto. Bij mijn ouders heeft die flink wat eten gejat van de tafel (vond ik heel wat gezien die voorheen dus niet eens at :') ) Hij heeft zoals altijd met Alfa gespeeld, ging wel iets rustiger allemaal. Rondje wandelen lukte in bijzijn van Alfa. Met de jaarwisseling zelf verliep het eigenlijk best soepel allemaal. Toen we om 1:30u naar huis wilde moest die wel getild worden naar de auto :+

Al met al ben ik erg blij hoe we er met hem doorheen zijn gekomen :) Mijn vriend zat zich enorm druk te maken dat Cody maar niet wilde plassen, maar ik dacht als die moet dan komt het vanzelf en als het een keer binnen gebeurd is dat jammer maar geen ramp. Die olie houden we dus wel want ik was echt blij dat hij niet in een trance is geraakt :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:40

Mahdu was zo stoer als altijd, áls hij al eens schrok herstelde hij ook direct en alle uitlaatrondes heeft hij stoer voor ons uit gestapt, zijn behoeften gedaan etc. +:)+
Hij is met zijn superstabiele karakter echt onze rots in de branding, gewoon door er te zijn. <3

Dívka was bang, die stond op advocaat (een theelepeltje met een half zakje natvoer, yoghurt of een stuk naturel krentenbol), had een thundershirt om en uiteraard haar No Stress band.
De vroege ochtendronde heeft ze haar behoeften nog gedaan, de middag-, avond- en nachtrondes wel geplast maar niet gepoept.
Telkens als ze wilde poepen werd er weer keihard geknald en trok ze haar keutel weer in.
Net na thuiskomst heeft ze in huis gepoept, verwachtte ik al wel omdat ik had gezien dat ze ontzettend nodig moest maar gewoon niet durfde. :(:)
Vond ik voor deze keer ook geen probleem, ze kon gewoon ff niet anders en was pas binnen voldoende ontspannen.

Hondje van mijn ex had ook meer last van het geknal dan vorig jaar.
Die gaf tegen kwart voor 12 aan dat hij uit moest en heeft na wat getwijfel uiteindelijk gepoept.
Hij had de uitlaatronde ervoor ook al een paar keer zijn keutel ingetrokken ivm de harde knallen.
Nog geen 10 minuten nadat ik daar de deur uit liep naar huis toe lag hij diep te slapen, helemaal uitgeput vd herrie. :knuffel:

Na thuiskomst moeten die van mij normaal nog ff uitstuiteren en na ongeveer 15-30 minuten komen ze tot rust maar nu lagen ze binnen 10 minuten plat en nog geen 10 minuten daarna in diepe slaap.
Vandaag hebben we ff een rustdag ingepland, lekker bijkomen, korte uitlaatrondes en de boel verwerken, daar heeft met name Dívka veel baat bij na zo'n stressvolle dag. :)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 06:44

Hier was er uiteindelijk toch een mini beetje vuurwerk, maar als ik jullie verhalen lees kon je het hier doodstil noemen! Beer was even ongerust, maar dat uitte zich alleen in tussen ons in te gaan liggen. Layla maakte het allemaal echt niks uit.

Is ook wel typisch Layla, die is vrijwel van niets bang, behalve grote honden die blaffen. Dat vindt ze echt heel spannend, maar ze blijft gelukkig wel bereikbaar op zo'n moment. We zijn er mee bezig en op "gecontroleerde" plekken gaat het al heel goed. Als ze plotseling de bocht om komen is het nog wel spannend.

Vandaag het nieuwe jaar begonnen zoals we hopen die voor te zetten - met een fijne hike. Layla deed het top en liet zich zonder gedoe naar beneden dragen. Dat er nog meer mogen volgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:00

fannetje schreef:

Oh wat een lastige situatie is dat! Voor welk ras ga je? :)

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:14

Hier is ook alles prima gegaan. Balu was de 31e even nog buiten voor een plasje en er werd precies op dat moment vuurwerk afgestoken, ze was best nieuwschierig maar bij sommige knallers was ze wel bang. Binnen gaf ze eigenlijk geen kik en heeft ze vooral geslapen, gisteren werd er ook nog vuurwerk afgestoken en toen wou ze wel geknuffeld worden, maar al gauw kwispelde het staartje weer. Dus vooralsnog ben ik super tevreden met hoe het is gegaan :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 10:36

Hier was er heel veel vuurwerk. De chihuahuas geven er echt niets om. Denk dat ze het ook niet zo snappen. Billy was mee bij de paarden tijdens het moment dat het bijna oorlog leek. Hij ging gewoon spelen met zijn broertje haha.

Vakantiehond deed t eigenlijk ook goed. Iet wat stress maar heeft dan een giga snack gekregen en was t oke.

Cody was wel drama. Had hem binnen gelegd bij de vakantiehond maar dat was niets anders als huilen en stressen. Nou dan maar bij ons binnen in de gang. Dat ging goed tot denk een uur of 11 als ze echt veel begonnen af te steken. Daarna in de woonkamer. Daar heeft die tot denk 3u gelegen. Tot smorgens terug de gang in. Die was echt blij dat het ochtand was en terug buiten kon. Hij is dat helaas allemaal niet gewoon binnen in huis leven. Vind die normaal ook niets aan. Maar hij is de nacht door gekomen.