Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sellyxx schreef:Ik kom hier ook 'binnenvallen', wilde net een berichtje gaan neerzetten dat ik sinds een tijdje een stille meelezer ben.
Ben al langere tijd aan het oriënteren. Heb momenteel echt de ruimte/tijd/aandacht die konijnen verdienen. Ik kijk er naar uit om een konijnenkoppel een liefdevol huis te kunnen bieden!
Zelf heb ik 2 dezelfde hokken (met rengedeelte), die tegen elkaar aangezet zodat de ruimte dubbel zo groot is. Afgelopen weekend heb ik een gedeelte 40 cm diep ingegraven (konijnproof) zodat ze daar lekker in kunnen graven, zonder onder de tuin door te graven. Daarnaast heb ik een ren erbij waar ze lekker kunnen rondlopen. Ik ben nog op zoek naar een goede beits waarmee ik het hok zou kunnen behandelen, zodat het hout niet zo snel wegrot buiten. Maar wel konijnenproof natuurlijk! Heeft iemand hier tips voor?
@ Jenny21, Ik ben dus zelf ook op zoek naar een gecastreerde ram en gesteriliseerde voedster. Als je gewoon een stabiel koppel wil zou ik die koppeling niet zelf aangaan, het is natuurlijk wel mogelijk, maar het kan ook fout gaan en dan zit je met 2 'afzonderlijke' konijnen. Dus dan zou ik i.i.g. gaan voor een koppel ram/voedster waarvan sowieso de ram gecastreerd is, en de voedster is ook wel aan te raden om te laten helpen ivm de gezondheid. Op marktplaats zie je soms wel mooie wat ruimere verblijven langskomen! Je zou eventueel ook kunnen googelen op kippenhok. Soms zijn die met wat aanpassingen ook wel geschikt voor konijnen, en een stuk groter
. De mooie zijn wel snel weg, dus dat zou ik dagelijks even checken. Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om naast het hok gewoon van die panelen te kopen, ook die zijn tweedehands wel vaak verkrijgbaar.
Je zou een net kunnen spannen over de panelen zodat ze daar veilig zitten, zo'n net hoeft ook niet duur te zijn
Gigixponys schreef:Babieeees! Ben benieuwd, zie al 1 roze.