Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En buiten doet ze eigenlijk geen vlieg kwaad ze lijkt geen "drift te hebben" wel zicht jager dus wat ze ziet bewegen daar wil ze achteraan maar ze zal niks doen. Is ook super sociaal naar andere honden van welk ras dan ook. Groot of klein ze vind ze allemaal leuk. Ook alle mensen en kinderen er zit 0 procent kwaad in. Dus de jacht instinct heeft ze meer van de whippet dan van de lakeland die echt jachtdrift hebben.
In een bepaalde straat in ons avond “winter rondje” heeft hij al vaak katten gezien en gaat dan echt lopen zoeken, als hij er dan 1 ziet is hij echt een bom vol explosieve excitement. Ben er druk mee bezig en het gaat al wel beter gelukkig. Maar is lastig omdat hij niks leert als hij zo is. Als hij een paar dagen achter elkaar succes gehad heeft krijgt hij een muilkorf om ‘s avonds. Echt net zo excited en enthousiast en onbereikbaar als op de renbaan
hij heeft 1x een kat van dichtbij gezien in de bosjes en toen kreeg hij een klap in z’n gezicht van die kat, toen was het wel even een tijdje wat rustiger met z’n enthousiasme, maar hij is het vergeten helaas
Flinke optater gehad, en ze is toen weken lang niet naar de hazen toe durven rennen
_Mars schreef:Nou heb ik geen idee nog hoe makkelijk deerhounds echt zijn, die hebben natuurlijk ook hun eigenwijsheid haha.
Karina schreef:Je bent als je wil altijd welkom om eens kennis te komen maken met de deerhounds van mijn ouders hier hoor, dan zie je een oudere (7 jaar, maar dan wordt een deerhound wel echt al een senior) en een pup van 9 maanden. Mijn vader is jarenlang voorzitter geweest van de rasvereniging en indertijd nodigden ze ook vaker mensen uit die eens live in een thuissituatie (toch anders dan wanneer je op een show gaat kijken, maar ook anders dan bij een fokker) kennis wilden maken met het ras, en ook gewoon de eerlijke verhalen van de deerhound als huishond te horen. Dus de voor- én de nadelen. Want die zijn er beiden uiteraard.