Windhonden liefhebbers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 21:30

Beddlington Whippets zijn inderdaad echt net kleine deerhoundjes, maar ik geloof meteen dat ze niet makkelijk zijn, de beddlingtons staan nou niet echt bekend om hun makkelijke karakters. Ik vind ze heel leuk om te zien en kan op zich ook goed met terriers (nu ook net een Parson erbij die trouwens echt super gaat met mijn saluki) maar zou er niet heel snel voor kiezen. Maar er zou toch in de oorsprong van de beddlington ook al whippetbloed zitten?

Wat leuk is Sophietje zeg, die lakeland zie je echt wel terug.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 23:31

De lakelands staan als nog eigenwijzer bekend met een sterk jachtinstinct. En toch is Sophietje echt leuk en lief hoor.

Ja ze heeft jachtinstinct en is eigenwijs. Maar ze is gelukkig ook onder de indruk als ik zeg nee mag niet en heeft echt het gevoelige en toch ook zachte van de whippet.
En ze is druuuuk daar moet je tegen kunnen. In huis heb ik daardoor de regel er wordt binnen niet geraced of te druk gedaan wil ze dat dan zeg ik hup naar buiten jij en dan ze lekker rond rennen en leip doen in de tuin. Je merkt ook dat er terrier in zit omdat ze wil zwaaien met iets in haar bek zoals ze met hun prooi doen dus als ze ergens maar driftig om is pakt ze iets het liefst een oude sok en loopt ze er mee rond alsof ze een prooi in haar bek heeft die ze verscheurd. Gelukkig snapt ze dat de chihuahuas geen prooi zijn maar haar huisgenoten :') En buiten doet ze eigenlijk geen vlieg kwaad ze lijkt geen "drift te hebben" wel zicht jager dus wat ze ziet bewegen daar wil ze achteraan maar ze zal niks doen. Is ook super sociaal naar andere honden van welk ras dan ook. Groot of klein ze vind ze allemaal leuk. Ook alle mensen en kinderen er zit 0 procent kwaad in. Dus de jacht instinct heeft ze meer van de whippet dan van de lakeland die echt jachtdrift hebben.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 18:46

Fijn dat jullie bevestigen dat de Bedlington kruising en Bedlington Terrier karakters niet zo makkelijk zijn. Dan heb ik inderdaad een grote hond die 'makkelijk' is ipv een moeilijke kleine hond, haha. Nou heb ik geen idee nog hoe makkelijk deerhounds echt zijn, die hebben natuurlijk ook hun eigenwijsheid haha.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 10:54

A.s zondag komen er mensen met een whippet van bijna 8 bij ons om te kijken of het evt zou kunnen dat hij bij ons kan komen.
Ik heb naast Sophietje die het geweldig gaat vinden ook twee chihuahuas en daarbij ga ik voor het eerst kijken of het met een volwassen hond zou kunnen werken.

Zijn er meer mensen die dat wel gedaan hebben een windhond bij kleintjes plaatsen.

Sophietje was een pup en is zelf klein gebleven 40CM. Ze heeft veel energie maar snapt de chihuahuas geen konijntjes zijn ;)

Het vrouwtje van de hond is overleden en er zijn nu mensen die de hond verzorgen in de woning van de vrouw. Maar dat eindigd in December want dan stopt de huur van de woning en als ze dan niks hebben is het alternatief het Asiel.

Die hond blinkt niet uit in schoonheid. Is al niet meer de jongste. Maar wel rustig en lief dat ik heb aangeboden te kijken of het zou kunnen werken mijn hart is groot genoeg.

Maar ergens heb ik bij Sophietje bewust voor een pup gekozen zodat ze op zou groeien met de chihuahuas. Maar juist door dat Sophietje er is denk ik dat het wel zou kunnen. En dan denk ik. Ik denk teveel {:)-:(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:01

Faizah haar jachtinstinct schiet in overdrive bij het zien van konijnen, vogels, en zelfs katten (terwijl ze daarmee is opgegroeid en ze er nooit een zou pakken, maar ze wordt wel helemaal enthousiast haha).. maar met kleine hondjes heeft ze dat totáál niet.. die zijn eerder eng dan prooi :')

Lief dat je dat hondje een kans wil geven! Hopelijk klikt het.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 12:19

Appa is gek op kleine hondjes! Er loopt hier in het park een chihuahua puppy, hij is daar echt zooo lief en voorzichtig mee. Hij is ook gek op teckels en Jack Russels! En altijd lief en voorzichtig ondanks dat hij 6x zo hoog is :')

Maar katten daarentegen is hij echt vreselijk mee, als hij die ziet krijgt hij echt complete brainfreeze en heeft mn vriend al meerdere keren in z’n benen genipt omdat hij dan z’n excitement gaat redirecten. Hij heeft ook Otje wel eens aangevlogen maar dat doet hij niet nog een keer := In een bepaalde straat in ons avond “winter rondje” heeft hij al vaak katten gezien en gaat dan echt lopen zoeken, als hij er dan 1 ziet is hij echt een bom vol explosieve excitement. Ben er druk mee bezig en het gaat al wel beter gelukkig. Maar is lastig omdat hij niks leert als hij zo is. Als hij een paar dagen achter elkaar succes gehad heeft krijgt hij een muilkorf om ‘s avonds. Echt net zo excited en enthousiast en onbereikbaar als op de renbaan :') hij heeft 1x een kat van dichtbij gezien in de bosjes en toen kreeg hij een klap in z’n gezicht van die kat, toen was het wel even een tijdje wat rustiger met z’n enthousiasme, maar hij is het vergeten helaas _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:33

Zo zag Faizah eens een paar hazen achter ons huis in het veld, waar ze op af vloog tot aan de schrikdraad.. maar dan ook letterlijk áán de schrikdraad _O- Flinke optater gehad, en ze is toen weken lang niet naar de hazen toe durven rennen :+
Maar dat instinct zit zo diep, dat is er bijna niet uit te trainen inderdaad, tenzij ze er echt mee opgroeien.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 12:38

Jeppe (Whippet) vind kleine hondjes ook helemaal leuk en is dan juist heel voorzichtig.
Dus als die hond tijdens wandelingen kleine hondjes wel is tegen gekomen moet dat denk ik wel willen.
Jeppe laat zich ook wel goed corrigeren als die te lomp doet.

Maar in ons geval is jeppe zelf de kleine naast de duitse dog van mijn ouders XD

Kleine dieren gaan met jeppe ook wel oke, zolang ze niet rennen XD
Katten heeft die wel afgeleerd om te jagen na paar klappen op zn neus van onze boerderijkatten.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 17:01

_Mars schreef:
Nou heb ik geen idee nog hoe makkelijk deerhounds echt zijn, die hebben natuurlijk ook hun eigenwijsheid haha.

Je bent als je wil altijd welkom om eens kennis te komen maken met de deerhounds van mijn ouders hier hoor, dan zie je een oudere (7 jaar, maar dan wordt een deerhound wel echt al een senior) en een pup van 9 maanden. Mijn vader is jarenlang voorzitter geweest van de rasvereniging en indertijd nodigden ze ook vaker mensen uit die eens live in een thuissituatie (toch anders dan wanneer je op een show gaat kijken, maar ook anders dan bij een fokker) kennis wilden maken met het ras, en ook gewoon de eerlijke verhalen van de deerhound als huishond te horen. Dus de voor- én de nadelen. Want die zijn er beiden uiteraard.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Karina schreef:
Je bent als je wil altijd welkom om eens kennis te komen maken met de deerhounds van mijn ouders hier hoor, dan zie je een oudere (7 jaar, maar dan wordt een deerhound wel echt al een senior) en een pup van 9 maanden. Mijn vader is jarenlang voorzitter geweest van de rasvereniging en indertijd nodigden ze ook vaker mensen uit die eens live in een thuissituatie (toch anders dan wanneer je op een show gaat kijken, maar ook anders dan bij een fokker) kennis wilden maken met het ras, en ook gewoon de eerlijke verhalen van de deerhound als huishond te horen. Dus de voor- én de nadelen. Want die zijn er beiden uiteraard.

Super lief!! Morgen mogen we op bezoek komen bij Ineke en Jasper! (Jullie kennissen!) Wat leuk dat hij ook voorzitter is geweest! Als wij een pup gaan nemen gaan we ons ook zeker aansluiten bij de rasvereniging. Dat ik ook precies de rede waarom we naar Sense of Beauty toe gaan, een kijkje in een thuissituatie (ook al is ze een fokster) en om te horen over de voor- en nadelen van de deerhound!

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:43

Correctie: Ik hoor net dat de fokster ziek is dus het wordt even uitgesteld naar een latere datum!