Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
EmptyWords schreef:Ymor schreef:Stopt de hondenschool ermee?
ja, ze vertrekken naar spanje
EmptyWords schreef:Machie schreef:EmptyWords, bij wie ga je trainen?
Ipg of behendigheid?
Ipg bij Ingrid Haverkort
Behendigheid op de Nevelhorst, het liefst bij Martin en petra, maar dat zie ik in het voorjaar wel
Machie schreef:Hoe oud nu?
Ik ben met Blekz ook rustig aan het kijken wanneer we wat gaan oppakken. We doen nu veeeeel basis. Clickeren, spelen, spelen en nog meer spelen. En natuurlijk bewustzijn van zijn 4 poten aanleren. Dat ie achterpoten heeft snapt ie nog niet zo heel goed
Machie schreef:Hoe oud nu?
Ik ben met Blekz ook rustig aan het kijken wanneer we wat gaan oppakken. We doen nu veeeeel basis. Clickeren, spelen, spelen en nog meer spelen. En natuurlijk bewustzijn van zijn 4 poten aanleren. Dat ie achterpoten heeft snapt ie nog niet zo heel goed
kiwiwitje schreef:Machie schreef:Hoe oud nu?
Misschien kun je kijken naar fitness. Je hebt sporthond in conditie en die heeft fitness lesjes.
Ymor schreef:Als ik dat zo lees klinkt golden retriever wel goed! De andere rassen zijn ook leuk maar zoals ik ze ken wel wat heftiger.
Goed ook dat jullie er mee aan de slag willen!
woepsie90 schreef:Ymor schreef:Als ik dat zo lees klinkt golden retriever wel goed! De andere rassen zijn ook leuk maar zoals ik ze ken wel wat heftiger.
Goed ook dat jullie er mee aan de slag willen!
Dat dachten wij van de golden dus ook inderdaad. Er staan behoorlijk wat fokkers op de website van de vereniging. Hoe weten we welke een goede is of zouden we gewoon de dichtstbijzijnde kunnen kiezen?
woepsie90 schreef:[ [url]Video[/url] ]Dank je wel! Ik wil graag goed voorbereid zijn inderdaad
Nou, haha, we hebben best een lijstje en met nul ervaring kan het zijn dat dit lijstje wat gemixt ismaar als volgt:
- golden retriever staat bovenaan
- maar ook dalmatier, ierse setter en engelse springer spaniel. De leonberger en berner sennen zijn wellicht ook een optie, maar misschien is ons rijtjeshuis (hoekhuis met tuin) te klein voor hen?
Voor onze 7jarige dochter (tegen die tijd 8/9 jaar) zoeken we een lieve vriend, en voor ons natuurlijk ookWe willen geen stuiterbal in huis maar ook geen hond die nergens in geïnteresseerd is. Wandelen en lange wandelingen, fietsen, puppy-, en opvolg cursussen en een sport indien nodig willen we allemaal doen natuurlijk.
Liefst een hond die niet zo waaks is, makkelijk mee is te nemen naar andere plekken ivm mijn werk (hoefbekapper) en familie die ver weg woont. We hebben ook een kat, maar als ze vanaf puppy daaraan wennen zou het ongeacht het ras goed kunnen gaan?
Is dat een te lastig verlanglijstje? Hebben jullie nog suggesties qua rassen?
We vinden poedels, waterhonden en kleine hondjes in ieder geval niet zo...