Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 16:28

Ik word net gebeld dat mijn honden voor 3 jaar kunnen worden afgetekend! Zo fijn!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:38

Ymor schreef:
Ik word net gebeld dat mijn honden voor 3 jaar kunnen worden afgetekend! Zo fijn!!

kijk das super! :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:18

EmptyWords, bij wie ga je trainen?

Super gaaf die foto's met het paarse poeder!

Wij hebben gisteren onze laatste wedstrijd bij een super fijne hondenschool gehad. En hoe bijzonder is het dan dat ik dit weekend behalve met mijn geweldige Csiva ook nog met mijn Fiji, Fiji haar zus Kaestra en haar moeder Kanouk mocht lopen? Niet onverdienstelijk trouwens. Fiji 4e op VP, goede tijd maar afloop kat gemist. Jumping super lijnen maar 1 sprong deed ze niet en daarna was ik heel erg uit positie voor de juiste out :) Kanouk en Csiva liepen in graad 3, Kanouk bm want ik heb geen geldige licentie met haar. Wel super veel lol gehad, maar met 1 rondje met 2 fouten en een disk geen successen ;) Csiva een super VP maar helaas ik te traag dus disk en de jumping hebben we gewonnen. Kaestra VP 2 latten en ook met haar de jumping gewonnen. Dat was de open klasse.

Gek hoor, na jarenlang meerdere wedstrijden per jaar op die locatie nu nooit meer....

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 08:29

Stopt de hondenschool ermee?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:51

Machie schreef:

Ipg of behendigheid?

Ipg bij Ingrid Haverkort

Behendigheid op de Nevelhorst, het liefst bij Martin en petra, maar dat zie ik in het voorjaar wel

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:51

Ymor schreef:

ja, ze vertrekken naar spanje

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:17

EmptyWords schreef:
Ymor schreef:

ja, ze vertrekken naar spanje

Jep klopt, ze gaan emigreren. En daarmee vervallen voor mij de wedstrijden die nog redelijk in de buurt zijn helaas ook :(

EmptyWords schreef:
Machie schreef:

Ipg of behendigheid?

Ipg bij Ingrid Haverkort

Behendigheid op de Nevelhorst, het liefst bij Martin en petra, maar dat zie ik in het voorjaar wel

Behendigheid natuurlijk, van ipg heb ik geen verstand ;)
Het duurt idd nog wel ff voor het voorjaar is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:20

Ja precies. Ik vind het al heel wat dat het samenwerken nu begint te komen. Behendigheid is echt nog een stap teveel. Van het voorjaar is vroeg genoeg. Het is een slim hondje, dus gok dat het dan wel opeens heel hard kan gaan

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:24

Hoe oud nu?
Ik ben met Blekz ook rustig aan het kijken wanneer we wat gaan oppakken. We doen nu veeeeel basis. Clickeren, spelen, spelen en nog meer spelen. En natuurlijk bewustzijn van zijn 4 poten aanleren. Dat ie achterpoten heeft snapt ie nog niet zo heel goed ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:56

Machie schreef:
Hoe oud nu?
Ik ben met Blekz ook rustig aan het kijken wanneer we wat gaan oppakken. We doen nu veeeeel basis. Clickeren, spelen, spelen en nog meer spelen. En natuurlijk bewustzijn van zijn 4 poten aanleren. Dat ie achterpoten heeft snapt ie nog niet zo heel goed ;)

Misschien kun je kijken naar fitness. Je hebt sporthond in conditie en die heeft fitness lesjes.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:05

Machie schreef:
Hoe oud nu?

Ze is net 3. Maar 2.5 jaar in een kennel gezeten. We moeten eerst het koppie recht hebben, veel is spannend. Balans of spierkracht had ze ook niet, dus ook daar moeten we wat mee.

Bij de igp training heeft ze al over een kleine houten schutting gesprongen. (Paar planken op elkaar zeg maar) en dat deed ze super. 3 maand geleden durfde ze dat echt nog niet.

Wil het fietsen gaan introduceren. Lekker stukken rechtuit draven. Voor en achterpoot target wil ik er ook op hebben. Inderdaad staat er een mooie instructie bij sporthond in conditie.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:06

kiwiwitje schreef:
Machie schreef:
Hoe oud nu?

Misschien kun je kijken naar fitness. Je hebt sporthond in conditie en die heeft fitness lesjes.

Blekz is nog geen 6 maanden.. Nog maar een guppy. Mag gewoon de tijd krijgen om zijn steeds veranderende lijf te leren kennen. Ik ben meer van het fitdogprogram dan van sporthond in conditie :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:57

Hi allemaal. Ik ben nieuw in dit topic en mijn gezin en ik hopen volgend jaar (eind 2021 of later) een puppy te mogen verwelkomen. Dit zal onze eerste hond worden.

We zijn ons nu aan het oriënteren op de rassen maar we vroegen ons wat dingen af. We hebben zeg maar een top 3 maar hoe weet je zéker dat ze echt bij ons passen? Kan je op bezoek bij een fokker of eigenaar ookal ga je nog geen puppy uitzoeken? Zodat je zeg maar de volwassen honden kan ontmoeten en meemaken en kan praten met de eigenaar, en kan voelen of het ras bij je past, of niet... En waar vind ik eigenaren van onze favoriete rassen :o ?

En zoek je dan via elke vereniging naar een fokker om je vervolgens in te schrijven voor de wachtlijsten van alle rassen die favoriet zijn? Of ‘moet’ je echt 1 ras kiezen en je dan bij 1 wachtlijst inschrijven?

Ik heb zo’n vermoeden dat dit domme vragen zijn maar ik kom er echt even niet uit wat nou een logische aanpak is :+

Dank je wel!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:01

Dit zijn juist hele goede vragen! Je kunt beginnen met je goed inlezen in de verschillende rassen. Vervolgens kan je fokkers gaan zoeken via bijvoorbeeld facebook of hier via bokt. En je kan daar prima naar toe gaan zonder dat je direct van plan bent om een pup te kopen. Er zullen veel fokkers zijn die het heel leuk vinden om over hun ras te vertellen en ze zullen blij zijn dat jullie je zo verdiepen. Vervolgens kijk je wat goed voelt en dan schrijf je je in op de wachtlijst bij een fokker.

Hou je ons op de hoogte? En welke rassen denken jullie aan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:05

Ja dat was ook mijn vraag! Waar denken jullie aan?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:23

Dank je wel! Ik wil graag goed voorbereid zijn inderdaad :)

Nou, haha, we hebben best een lijstje en met nul ervaring kan het zijn dat dit lijstje wat gemixt is :+ maar als volgt:
- golden retriever staat bovenaan
- maar ook dalmatier, ierse setter en engelse springer spaniel. De leonberger en berner sennen zijn wellicht ook een optie, maar misschien is ons rijtjeshuis (hoekhuis met tuin) te klein voor hen?

Voor onze 7jarige dochter (tegen die tijd 8/9 jaar) zoeken we een lieve vriend, en voor ons natuurlijk ook :o We willen geen stuiterbal in huis maar ook geen hond die nergens in geïnteresseerd is. Wandelen en lange wandelingen, fietsen, puppy-, en opvolg cursussen en een sport indien nodig willen we allemaal doen natuurlijk.
Liefst een hond die niet zo waaks is, makkelijk mee is te nemen naar andere plekken ivm mijn werk (hoefbekapper) en familie die ver weg woont. We hebben ook een kat, maar als ze vanaf puppy daaraan wennen zou het ongeacht het ras goed kunnen gaan?

Is dat een te lastig verlanglijstje := ? Hebben jullie nog suggesties qua rassen?

We vinden poedels, waterhonden en kleine hondjes in ieder geval niet zo...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:49

Als ik dat zo lees klinkt golden retriever wel goed! De andere rassen zijn ook leuk maar zoals ik ze ken wel wat heftiger.

Goed ook dat jullie er mee aan de slag willen!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:05

Ymor schreef:
Als ik dat zo lees klinkt golden retriever wel goed! De andere rassen zijn ook leuk maar zoals ik ze ken wel wat heftiger.

Dat dachten wij van de golden dus ook inderdaad. Er staan behoorlijk wat fokkers op de website van de vereniging. Hoe weten we welke een goede is of zouden we gewoon de dichtstbijzijnde kunnen kiezen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:08

woepsie90 schreef:
Ymor schreef:

Dat dachten wij van de golden dus ook inderdaad. Er staan behoorlijk wat fokkers op de website van de vereniging. Hoe weten we welke een goede is of zouden we gewoon de dichtstbijzijnde kunnen kiezen?

Begin bij de dichtstbijzijnde. Bevalt het je niet, kan je altijd verder kijken.

Volg je gevoel.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:51

woepsie90 schreef:
[ [url]Video[/url] ]Dank je wel! Ik wil graag goed voorbereid zijn inderdaad :)

Nou, haha, we hebben best een lijstje en met nul ervaring kan het zijn dat dit lijstje wat gemixt is :+ maar als volgt:
- golden retriever staat bovenaan
- maar ook dalmatier, ierse setter en engelse springer spaniel. De leonberger en berner sennen zijn wellicht ook een optie, maar misschien is ons rijtjeshuis (hoekhuis met tuin) te klein voor hen?

Voor onze 7jarige dochter (tegen die tijd 8/9 jaar) zoeken we een lieve vriend, en voor ons natuurlijk ook :o We willen geen stuiterbal in huis maar ook geen hond die nergens in geïnteresseerd is. Wandelen en lange wandelingen, fietsen, puppy-, en opvolg cursussen en een sport indien nodig willen we allemaal doen natuurlijk.
Liefst een hond die niet zo waaks is, makkelijk mee is te nemen naar andere plekken ivm mijn werk (hoefbekapper) en familie die ver weg woont. We hebben ook een kat, maar als ze vanaf puppy daaraan wennen zou het ongeacht het ras goed kunnen gaan?

Is dat een te lastig verlanglijstje := ? Hebben jullie nog suggesties qua rassen?

We vinden poedels, waterhonden en kleine hondjes in ieder geval niet zo...

Als ik je wensen lees, denk ik dat een golden retriever goed zou kunnen passen. Een Engelse springer Spaniel óók, maar die zijn wat energieker gemiddeld. Setter en dalmatier ken ik als wat heftiger. Je zou ook naar de Welsh springer Spaniel kunnen kijken, denk dat die ook goed zouden kunnen passen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:04

Ik zou zeker wat fokkers opzoeken en zo mogelijk een bezoek plannen om kennis te maken met het ras :j Daarna waren wij heel snel om :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:05

Ik zou ook zeker bij fokkers langs gaan. Al kan dat ivm corona toch wel pittiger zijn. Maar sowieso per ras bij meerdere fokkers langs gaan. En ook zeker kijken tussen fokkers die showlijn en werklijn hebben bijvoorbeeld.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:25

Het is dat je geen poedel of waterhond wil.. maar ik heb zelden zo'n makkelijke, sociale hond gehad als dat we nu hebben, een doubledoodle.
Heerlijk op te voeden..
Slaapt binnen maar actief buiten..
Stapelgek op kinderen!

Wij waren zelf ook niet perse gek op krulletjes etc.. of de modieuze kruising maar tjonge wat is hij makkelijk. Gaat ook mee naar het werk van mijn vriend alwaar hij rustig slaapt en speelt zodra het mag. Het niet verharen was daarbij een vereiste.

Hij vindt de katten alleen maar leuk. Zij hem nog niet zo :+

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:11

Fijne dierendag allemaal! :D
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:26

NorwayFjord schreef:
Fijne dierendag allemaal! :D
[ [url=m/ujV7Bn.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtige hond <3