Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 14:56

Terpetijn, leuk vooruitzicht! Wanneer is ze uitgerekend?
Sastaic, ook nog even geduld dus. Was ze hiervoor altijd regelmatig? En om de hoeveel tijd?

En ik heb goed nieuws, ze is drachtig! Nu nog 5 weken geduld ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 15:01

Oh Fannetje! Dat is goed nieuws! Konden ze al een vermoeden geven van hoeveel pupjes er in zouden zitten? Laat je een foto maken aan het einde van de dracht?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:04

Is niet mijn teef Kiwiwitje ;) Maar heb een filmpje van de echo gezien en ik zou zeggen volle bak ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 15:09

Oeps, dat was ik even vergeten :P Maar goed nieuws dus!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 15:56

Spannend Terpetijn, Sastaic en fannetje!
Wel verwarrend om nou uit elkaar te houden wie welk ras had, wanneer pups verwachtte, etc. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 16:06

Loolotte schreef:
Spannend Terpetijn, Sastaic en fannetje!
Wel verwarrend om nou uit elkaar te houden wie welk ras had, wanneer pups verwachtte, etc. :=

Hahaha een beetje wel ja!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:46

Heb ik ook ! En ben dan bang om het weer te vragen :P

Terpentijn: kan jij misschien foto’s tonen om het verschil te zien tussen amerikaans en europees show/werklijn ? :)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:50

Klinkt goed fannnetje, fijn dat ze drachtig is!

Ze was de eerste keer met 6 maand loops en daarna kwam er elke keer een maand bij op :o

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:04

Voor degene die het niet meer weten ;) Ik verwacht dat mijn flatcoatpupje rond 30-31 januari geboren gaat worden. Nu maar hope op voldoende dames in het nest, want ik wil een teefje.

Sastaic: en dan kom je nu uit op? Geen flauw idee hoe oud ze is ;) Maar ze maakt het iig spannend. Die van mij was ook een maand later als verwacht, dus hangt blijkbaar wel in de lucht.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 12:44

spannend Terpentijn! Ik heb helaas afgelopen vrijdag mijn teef in moeten slapen vanwege kanker zij was ook nog maar 7,5 ;(

We gaan nu dus waarschijnlijk wel een pup houden als alles goed gaat. Dat was helemaal niet de bedoeling en kan me er ook nog niet echt op verheugen maar goed het duurt gelukkig nog wel even.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:07

Ja zo lijkt het wel terpentijn maarja... volgens mij is ze 4, maar weet het niet zeker.

Verschrikkelijk Van! Ik zag het ook voorbij komen in het tamaskan topic. Je maatje verliezen is sowieso moeilijk, maar als het zo plotseling is dan is het helemaal erg. Sterkte ermee!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:12

Fannetje, dan kunnen we ongeveer gelijk ons pupje gaan ophalen, als het deze keer wel meezit :o
Ik ben in contact met een fokker die 2 nestjes verwacht. Beide nestjes zijn voor eind januari. Met een beetje geluk op mijn verjaardag :+
Was jij het niet die een flatcoat pupje wou zonder weerborstel (of hoe je het ook weer noemt) ?

Van: Pupje zal wel afleiding geven ook al kan die je meisje niet vervangen. Het zal wel de leegte die ze achterlaat een beetje vullen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:14

betadine schreef:
Fannetje, dan kunnen we ongeveer gelijk ons pupje gaan ophalen, als het deze keer wel meezit :o
Ik ben in contact met een fokker die 2 nestjes verwacht. Beide nestjes zijn voor eind januari. Met een beetje geluk op mijn verjaardag :+
Was jij het niet die een flatcoat pupje wou zonder weerborstel (of hoe je het ook weer noemt) ?

Van: Pupje zal wel afleiding geven ook al kan die je meisje niet vervangen. Het zal wel de leegte die ze achterlaat een beetje vullen.

Was dat niet iemand met een ridgeback?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:25

Euh, juist ja <3 Er was iets met de coat dat weet ik nog :')

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:01

Betadine, zou niet goed zijn als mijn flatje een ridge zou hebben, al hebben sommige het wel op de neus. Is trouwens niet gewenst bij het ras.
Maar er was idd iemand die een Ridgeback zonder ridge wilde hebben.
Maar we gaan gewoon duimen dat er dit keer een pup voor je bij zit en voor mij ook ;)

Van, gelukkig duurt het nog even en tegen die tijd kun je er dan vast blij mee zijn. Voor nu moet jouw herder gewoon nog een plekje krijgen en dat gaat vast goed komen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:51

Van, sterkte met het verlies van je hond.

De opvang hond is euhm 13 uur in mijn roedel geweest :') had meteen een nieuw plekje. Hele fijne hond, heb er meer mee gedaan en ook kunnen doen in die 13 uur als met mijn eigen straathond in 2 jaar. Diertje kon rustig mee in een restaurant etc.

Jammer dat er te weinig reutjes zijn geboren, volgend nest beter!

Mijn teef geeft mij de hele tijd het gevoel alsof ze bijna loops moet worden, maar hoop dat dat gewoon komt door de extra vitamine B die ze nu krijgt. Anders mag ze terug naar de fokster :') ik ga niet 6 maanden per jaar met een loopse teef rondlopen.

En net begon het vuurwerk afsteken. Onze bange reu komt bij de eerste knal eens even kijken, zucht diep en gaat op de bank slapen. De shiba haalt haar back on track deken van de bank en gaat daar weer op liggen en mijn akita neemt haar riem in de bek en komt mij halen voor een wandeling. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 21:55

Haha dat is goed nieuws Romy! Fijn dat hij gelijk een fijn huisje heeft!

Hopelijk is ze snel loops, dan weet je in ieder geval hoe het zit.

Hier het eerste vuurwerk ook al begonnen. Binnen wil er nog wel eens een blafje vanaf komen. Maar daar houd t gelukkig bij op.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:56

Is jouw teef al duidelijker met haar gedrag? Al last van misselijkheid oid?

Nou... Ze is van juli tot oktober loops geweest. Mag toch hopen dat ze in december niet alweer begint?

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:06

fannetje schreef:
Betadine, zou niet goed zijn als mijn flatje een ridge zou hebben, al hebben sommige het wel op de neus. Is trouwens niet gewenst bij het ras.
Maar er was idd iemand die een Ridgeback zonder ridge wilde hebben.
Maar we gaan gewoon duimen dat er dit keer een pup voor je bij zit en voor mij ook ;)

Van, gelukkig duurt het nog even en tegen die tijd kun je er dan vast blij mee zijn. Voor nu moet jouw herder gewoon nog een plekje krijgen en dat gaat vast goed komen.

De ridgeback zonder ridge was ik. Bij ons ligt de planning wel iets verder in 2018 trouwens. Dus ik kruip nu weer gezellig onder mijn meeleessteen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 22:07

Misselijk nog niet. Maar ze lijkt nu wel echt de HELE dag honger te hebben. Hier liggen de hele dag hoefjes. En net moest ze natuurlijk weer even die van de reu komen stelen. Incl snauw. En de ''sukkel'' laat het gewoon gebeuren. :') Die pakt gewoon weer een andere.

Wel is ze veeeel aanhankelijker. Ze moet nu OP mij liggen ipv naast mij op de bank. Echt hoe dan ook OP mij, en ze sprong zelfs bij mijn schoonvader op schoot om echt te knuffelen. Dat doet ze dus echt NOOIT! En hun weten nog van niks. Dus die kunnen zich nog niks inbeelden. En ze is rustiger dan normaal.

Aangezien ik er echt de hele loopsheid naast gezeten heb met mijn gevoel durf ik nog niet te veel te hopen. Maar het is wel echt opvallend dat ze veranderd.
In het nieuwe jaar maar even contact opnemen met de dierenarts voor een echo. Weet niet goed welke datum ik moet pakken.
Als ik uitga van de eerste dekking(16 december) dan zit ze op 13 Januari(zaterdag) op dag 28. Als ik uitga van de dekking van 18 december dan zitten we op 15 januari(maandag) op dag 28. Dus ik moet even overleggen welke datum hun de echo willen doen.
Heb echt een lading schema's gemaakt Vriendlief word al gek hier geloof ik :')

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:10

Sterkte Van.
Hier ook al een teef die alles en iedereen tot waanzin drijft. iedere keer dat ik denk dat ze loops wordt gaat ze zich weer normaal gedragen. onze (gecastreerde) reu weet ook niet waar hij het zoeken moet

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 10:40

Het zit echt in de lucht hoor. Gekke honden

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:32

Kiwiwitje, ik zou er dan gewoon tussenin gaan zitten. Komt echt niet op 1 dag hoor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 22:03

fannetje schreef:
Kiwiwitje, ik zou er dan gewoon tussenin gaan zitten. Komt echt niet op 1 dag hoor.

Nee precies. Ik weet alleen niet welke dag hun aanhouden. Ik zie artsen en fokkers die op dag 21 al gaan en sommige wachten tot dag 28. Dus eerste week januari bellen we gewoon even met de kliniek. Moet vast goed komen.

Enn tot mijn grote geluk is Chicka nog rustiger onder het vuurwerk dan Boellie, die het vandaag toch wel een beetje spannend vond. Vorig jaar stond ie op de vensterbank naar buiten te kijken :')

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:11

Ik laat altijd pas op dag 28 echo maken. En dan meestal vanaf de eerste dekking. Als je eerder gaat is de kans groot dat ze nog niks zien.