Jildau schreef:Top verwoord Magrathea! Ik doe met je mee.
Zou fijn zijn als iedereen eens wat verdraagzamer zou worden. De één heeft last van andermans kinderen, de ander van de buurman die elke ochtend om 6 uur zijn motor start, weer iemand van buren die regelmatig een luidruchtig feestje houden, van de blaffende hond een straat verderop, van de buurvrouw die altijd dubbel parkeert of van een kattendrol in je tuin.
Ben je een type die weinig kan verdragen? Niet tegen andermans dieren, kinderen, auto's, geluiden, geuren enzovoorts kan? Ga lekker buitenuit wonen! Al zal er dan vast gezeik komen omdat er eens een koeienvlaai op de weg ligt.. Zwaar leven heb je als je je zo druk maakt en irriteert om zulke kleine dingen.
Ja en nee. Ja, ik ben ook van mening dat als je absoluut niets verdraagt van je omgeving, je gewoon niet in een stad moet gaan wonen. Er zijn nu eenmaal dingen die 'erbij' horen. Maar anderzijds mogen mensen ook gewoon wat rekening met anderen proberen houden en actief proberen om overlast voor de omgeving in te perken. Mijn buren hebben kleine kindjes, ik weet dat en zal dus nooit onaangekondigd in de avond mijn muziek buiten opzetten of een feestje gaan geven. Doe ik dat wel, dan geef ik hen op voorhand even een seintje, zodat ze ook wat kunnen voorbereiden.
Als iedereen al eens wat meer rekening zou houden met zijn omgeving, het zou al héél veel problemen uit de weg helpen.
magda_90 schreef:Waar dram ik door dan? Ik kan er niets aan doen dat er niet gelezen wordt.
Er wordt meermaals gevraagd om de discussie te stoppen, dat zou al een belletje moeten doen rinkelen. Ik lees het hier ook maar als buitenstaander, die net op het topic geklikt heeft.
danzzz schreef:Wat ik nou zo grappig vind is dat niemand zich realiseert dat dit soort maatregelen genomen MOETEN worden omdat mensen geen rekening houden met elkaar.
Heb je katten, prima. Hebben je buren er last van dan moet jij dat als kattenbezitter oplossen, of verhuizen naar een plaats waar jouw buren geen last hoeven te hebben van jouw katten. Hebben je buren er geen last van dan kan je ze gewoon laten lopen, geen probleem.
Door kattenbezitters die schijt aan de buren hebben komen dit soort maatregelen. Kan iedereen boos zijn op iedereen en kunnen mensen vinden dat mensen maar minder zich moeten ergeren aan elkaar, maar feit is: Als die katteneigenaar de verantwoording had genomen over diens huisdier, dan zouden dit soort maatregelen helemaal niet genomen hoeven te worden.
Think about it.
Mooi gezegd!