'400 euro boete voor loslopende kat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:01

Ontopic: wat een geweldige regel zou ik dat vinden zeg. Misschien is het bedrag er wat over, maar het idee erachter vind ik fantastisch. Ik woon sinds vorig jaar in een heel fijn huis met een grote tuin. Ik kwam van een studio, dus zo'n tuin is een heel fijne verandering. Zijnde het niet dat we de eerste maanden dat we er woonden, quasi elke dag kattenstront voor de deur hadden liggen, of er weer eens een kat tegen de voordeur gepist had. Sorry, ik heb geen katten en wil geen katten, en wil dus ook niet de stank en vuiligheid van een ander zijn kat.
Gelukkig zijn onze buurkatten ook een beetje slim. Sinds we onze hond (Mechelaar) hebben, zetten ze geen poot meer op ons terrein. :Y). En ja, wij hebben onze tuin ook volledig moeten afmaken voor onze hond (1300m²). Dat kost wat, maar dat zijn nu eenmaal keuzes die je maakt als je de verantwoordelijkheid voor een dier wil nemen.

Offtopic: Magda, een discussie is er niet per sé om gewonnen te worden door één van de partijen. Jij je mening, een ander zijn mening. Ik denk niet dat het topic er fijner op gaat worden als je hierin blijft doordrammen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:04

Waar dram ik door dan? Ik kan er niets aan doen dat er niet gelezen wordt.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:08

Wat ik nou zo grappig vind is dat niemand zich realiseert dat dit soort maatregelen genomen MOETEN worden omdat mensen geen rekening houden met elkaar.

Heb je katten, prima. Hebben je buren er last van dan moet jij dat als kattenbezitter oplossen, of verhuizen naar een plaats waar jouw buren geen last hoeven te hebben van jouw katten. Hebben je buren er geen last van dan kan je ze gewoon laten lopen, geen probleem.

Door kattenbezitters die schijt aan de buren hebben komen dit soort maatregelen. Kan iedereen boos zijn op iedereen en kunnen mensen vinden dat mensen maar minder zich moeten ergeren aan elkaar, maar feit is: Als die katteneigenaar de verantwoording had genomen over diens huisdier, dan zouden dit soort maatregelen helemaal niet genomen hoeven te worden.

Think about it.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:09

Jildau schreef:
Top verwoord Magrathea! Ik doe met je mee.

Zou fijn zijn als iedereen eens wat verdraagzamer zou worden. De één heeft last van andermans kinderen, de ander van de buurman die elke ochtend om 6 uur zijn motor start, weer iemand van buren die regelmatig een luidruchtig feestje houden, van de blaffende hond een straat verderop, van de buurvrouw die altijd dubbel parkeert of van een kattendrol in je tuin.

Ben je een type die weinig kan verdragen? Niet tegen andermans dieren, kinderen, auto's, geluiden, geuren enzovoorts kan? Ga lekker buitenuit wonen! Al zal er dan vast gezeik komen omdat er eens een koeienvlaai op de weg ligt.. Zwaar leven heb je als je je zo druk maakt en irriteert om zulke kleine dingen.

Ja en nee. Ja, ik ben ook van mening dat als je absoluut niets verdraagt van je omgeving, je gewoon niet in een stad moet gaan wonen. Er zijn nu eenmaal dingen die 'erbij' horen. Maar anderzijds mogen mensen ook gewoon wat rekening met anderen proberen houden en actief proberen om overlast voor de omgeving in te perken. Mijn buren hebben kleine kindjes, ik weet dat en zal dus nooit onaangekondigd in de avond mijn muziek buiten opzetten of een feestje gaan geven. Doe ik dat wel, dan geef ik hen op voorhand even een seintje, zodat ze ook wat kunnen voorbereiden.

Als iedereen al eens wat meer rekening zou houden met zijn omgeving, het zou al héél veel problemen uit de weg helpen.

magda_90 schreef:
Waar dram ik door dan? Ik kan er niets aan doen dat er niet gelezen wordt.

Er wordt meermaals gevraagd om de discussie te stoppen, dat zou al een belletje moeten doen rinkelen. Ik lees het hier ook maar als buitenstaander, die net op het topic geklikt heeft.

danzzz schreef:
Wat ik nou zo grappig vind is dat niemand zich realiseert dat dit soort maatregelen genomen MOETEN worden omdat mensen geen rekening houden met elkaar.

Heb je katten, prima. Hebben je buren er last van dan moet jij dat als kattenbezitter oplossen, of verhuizen naar een plaats waar jouw buren geen last hoeven te hebben van jouw katten. Hebben je buren er geen last van dan kan je ze gewoon laten lopen, geen probleem.

Door kattenbezitters die schijt aan de buren hebben komen dit soort maatregelen. Kan iedereen boos zijn op iedereen en kunnen mensen vinden dat mensen maar minder zich moeten ergeren aan elkaar, maar feit is: Als die katteneigenaar de verantwoording had genomen over diens huisdier, dan zouden dit soort maatregelen helemaal niet genomen hoeven te worden.

Think about it.

Mooi gezegd! _/-\o_

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:10

Maar ik vind katten gewoon helemaal niet leuk :o

Ik zie ze liever niet dan wel.
Ze iets aandoen zal ik niet doen.
Ik vind het ook sneu dat ze aangereden dood op de weg liggen, maar dat wijt ik meer aan de liefhebbende eigenaren.

Ik vraag me af waarom ik tolerant moet zijn, naar andermans dieren die ik helemaal niet wil?
Ik wil geen katten in mijn leven, niet in mijn tuin, niet in mijn huis, niet onder of op mijn auto etc.

Dat heeft niets met tolerantie te maken, niemand kan me toch dwingen om katten te accepteren in mijn leven, in mijn tuin etc.
Ik wil die beesten niet.
Prima als een ander ze wil, of ze er nu 1 of 100 hebben maakt me niets uit.
Zolang ze maar niet in mijn huis/tuin zitten.

Daarom zouden alle loslopende katten gevangen moeten worden, en weggebracht naar het asiel.
Daar kan er gekeken worden of er een eigenaar is.
En zo niet, dan weet ik het verder ook niet.
Misschien allemaal herplaatsen, maar dat is dan meer schuiven met katten.
Alle loslopende katten afmaken die geen chip hebben.
De katten met een chip en eigenaar, die een flinke boete laten betalen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:13

danzzz schreef:

Think about it.

Dat bedoel ik nu al die tijd te zeggen.

Florenc, wellicht even het hele topic doorlezen want juist omdat dat gedeelte al meerdere keren is uitgelegd, wilde de boodschap maar niet aankomen. :)
Een discussie aangaan met onjuistheden wil gewoon niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:15

danzzz schreef:

Think about it.

_/-\o_

Ik heb in het verleden te maken gehad met een kat die doodleuk bij mij naar binnen kwam, al zette ik de (schuif)ramen op een kiertje waar amper een pootje tussen kon, hij wrikte net zo lang tot hij het gefikst had. :x
Ik heb het vrouwtje er meerdere keren op aangesproken en de enige reacties die ik kreeg was dat ik er maar een emmer water overheen moest flikkeren of de boel potdicht houden.
Zelf ging ze niets doen want haar kat had er het recht op om buiten te lopen.
Dat mijn kat regelmatig dusdanig ernstige astma-aanvallen kreeg van de stress boeide haar ook niks, niet haar kat dus ook niet haar probleem.
Na een paar keer vriendelijk gevraagd te hebben ben ik geflipt en heb ik haar héél duidelijk verteld dat ze moest zorgen dat ze haar kat buiten mijn huis moest houden want dat hij anders pleite zou zijn en dat vanaf dat moment alle kosten op haar verhaald zouden worden.
Gek genoeg kon ze hem toen ineens wel bij mij weghouden. :+

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:27

Ik lees echt met verbazing dit topic..... :') :')

En ik ben van mening; wil je geen katten in de tuin? Dan zorg je maar dat je tuin niet toegankelijk is voor een kat. Het is namelijk wel heel erg makkelijk om de schuld op de eigenaren te schuiven. Als ik sommige mensen in dit topic mag geloven is het bijna alsof het de eigenaren zelf zijn die in andermans tuin zitten te poepen... :') :')

Get a life en stoor je niet zo aan allerlei zaken... :evaw:

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:29

LadyKantje schreef:
En ik ben van mening; wil je geen katten in de tuin? Dan zorg je maar dat je tuin niet toegankelijk is voor een kat.

:x :x :x

Dat is toch te gek voor woorden!!!!
Omgedraaide wereld.

Ik denk dat ik voortaan mijn honden ook maar bij andere in de tuin laat poepen enzo... Mogen ze lekker de lounge set kapot knagen. Mijn reu mag de boel onder sproeien. En als ze dat niet willen, moeten ze maar zorgen dat mijn honden niet in hun tuin kunnen komen.

En hoe moeten mensen er volgens jou voor zorgen dat loslopende katten geen krassen meer maken op motorkappen van auto's?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:33

Heleennn schreef:
Maar dat snap ik dan dus echt niet. Hou jij je paard dan ook altijd op stal omdat je bang bent dat hij een been breekt en afgemaakt moet worden? Want die kans lijkt me net zo groot. Ik vind het zo een rare gedachtengang.

Mijn paarden staan 24 uur per dag buiten, in mijn eigen omheinde wei. Kijk, als ik ze op straat zou gooien, zoals met katten gebeurt, kan ik er op wachten dat ze aan gereden worden.
Je kunt een paard, dat in een afgesloten wei loopt toch niet vergelijken met een kat die overal komt?
Laatst bijgewerkt door Diablo op 30-08-17 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:34

LadyKantje schreef:

En ik ben van mening; wil je geen katten in de tuin? Dan zorg je maar dat je tuin niet toegankelijk is voor een kat. Het is namelijk wel heel erg makkelijk om de schuld op de eigenaren te schuiven. Als ik sommige mensen in dit topic mag geloven is het bijna alsof het de eigenaren zelf zijn die in andermans tuin zitten te poepen... :') :')

Sorry hoor, maar jij koopt een kat dus jij dient ervoor te zorgen dat jouw kat geen overlast veroorzaakt.
Dus prima als de buren hun tuin moeten afzetten omwille van jouw kat, maar dan betaal jij zeker de kosten daarvan?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:36

Sterker nog... Ik ga helemaal niks afzetten voor de katten. Heb overal een schutting van 1,80 m waar ze overheen komen.
Verantwoordelijkheid van het baasje. Als ze kapot gescheurd worden door mijn honden, moeten ze niet bij me komen janken. (Wat dus al 2 keer is gebeurd.)
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 30-08-17 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:36

Diablo schreef:
Heleennn schreef:
Maar dat snap ik dan dus echt niet. Hou jij je paard dan ook altijd op stal omdat je bang bent dat hij een been breekt en afgemaakt moet worden? Want die kans lijkt me net zo groot. Ik vind het zo een rare gedachtengang.

Mijn paarden staan 24 uur per dag buiten, in mijn eigen omheinde wei. Kijk, als ik ze op straat zou gooien, zoals met katten gebeurt, kan ik er op wachten dat ze aan gereden worden.
Je kunt een paard, die in een afgesloten wei loopt toch niet vergelijken met een kat die overal komt?

Imo is een paard op een wei te vergelijken met een kat in een afgezette tuin. :)
Paard in een box is vergelijkbaar met een kat in een bench, normaliter steek je je kat niet in een bench dus een kat heeft hoe dan ook meer bewegingsruimte dan een gestald paard.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:38

lor1_1984 schreef:
LadyKantje schreef:

Sorry hoor, maar jij koopt een kat dus jij dient ervoor te zorgen dat jouw kat geen overlast veroorzaakt.
Dus prima als de buren hun tuin moeten afzetten omwille van jouw kat, maar dan betaal jij zeker de kosten daarvan?

En hoe zien jullie dat met kinderen? Hebben die wel het recht om de hele buurt bij elkaar te schreeuwen, door mijn tuin te rennen en continu te janken midden op straat? Ik wil kinderen niet vergelijken met katten maar ik heb meer last van die paar kinderen hier dan van die tig katten. Of misschien is dat wel geaccepteerd?

lor1_1984

Re: '400 euro boete voor loslopende kat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:40

Ik heb geen kinderen maar het eerste kind dat zonder toestemming bij mij de tuin in komt heeft een groot probleem en eerst al een tik van het stroom te pakken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:43

Jildau schreef:
En hoe zien jullie dat met kinderen? Hebben die wel het recht om de hele buurt bij elkaar te schreeuwen, door mijn tuin te rennen en continu te janken midden op straat? Ik wil kinderen niet vergelijken met katten maar ik heb meer last van die paar kinderen hier dan van die tig katten. Of misschien is dat wel geaccepteerd?

Nou heb ik ook nog drie kinderen (die inmiddels te groot zijn voor de dingen die jij beschrijft), maar die mochten ook de hele buurt niet bij elkaar schreeuwen hoor. En door andermans tuin rennen al helemaal niet, gebeurt dat dan? Ook met kinderen dien je rekening met je omgeving te houden, net als met honden, katten en paarden. Gewoon allemaal, dus niet de katten uitgezonderd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:45

Ik vraag me af of deze meneer ook een ongedierte bestrijdingsplan heeft, reken maar dat dit tot een flinke toename van muizen, ratten en ander ongedierte gaat leiden. Overal gif strooien lijkt me ook niet echt een optie..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:45

LadyKantje schreef:

Dus jij moet jou tuin maar proof maken dat mijn hond het niet kan gebruiken als schijtveldje?

Een kat is van de eigenaar, dus diens verantwoording dat hij geen overlast maakt.
En ja in andermans tuin schijten is overlast.

Dus get al life en hou je kat binnen :D

danzzz schreef:

Think about it.

Precies!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:48

LadyKantje schreef:

Op dit soort buren doelde ik in mijn vorige post. Dit zijn de mensen die ervoor zorgen dat dit soort maatregelen genomen moeten worden in de maatschappij van vandaag.

Gefeliciteerd, u heeft er samen met gelijkgestemden voor gezorgd dat onze overheid in gaat grijpen in de vrijheden van katten. Uw weigering verantwoordelijkheid te nemen voor uw huisdier heeft ervoor gezorgd dat er gewoon maar helemaal géén katten meer los mogen lopen. Als u nou het fatsoen had gehad om rekening te houden met uw buren, hadden alle katten gewoon nog naar buiten gekund. Gefeliciteerd, een hele overwinning!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:49

Kinderen in je tuin?
Dat is toch nog nooit voorgekomen.
Wel dat ze in de wei probeerde te komen en dan stroom kregen.
Dat kan dus niet als de poort dichtblijft, maar alleen als je die tegen de draad drukt.
Moeders op hogen poten naar mij, ik heb haar toen zelf laten zien dat stroom krijgen niet zo maar mogelijk is. Nadat dat jong wel eerst had gelogen dat hij echt niet de wei in wilde gaan.
Meteen afgeleerd }>

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:49

danzzz schreef:
LadyKantje schreef:

Op dit soort buren doelde ik in mijn vorige post. Dit zijn de mensen die ervoor zorgen dat dit soort maatregelen genomen moeten worden in de maatschappij van vandaag.

Gefeliciteerd, u heeft er samen met gelijkgestemden voor gezorgd dat onze overheid in gaat grijpen in de vrijheden van katten. Uw weigering verantwoordelijkheid te nemen voor uw huisdier heeft ervoor gezorgd dat er gewoon maar helemaal géén katten meer los mogen lopen. Als u nou het fatsoen had gehad om rekening te houden met uw buren, hadden alle katten gewoon nog naar buiten gekund. Gefeliciteerd, een hele overwinning!

_O- _O- _O-

:)ddd Alleeeeen op de wereld!!! :)ddd :)ddd :)ddd

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 18:50

LadyKantje schreef:

Beetje gekke gedachtengang. Maar inderdaad, mijn (achter) tuin, die overigens behoorlijk groot is en helemaal afgezet om mijn dieren op mijn eigen terrein te houden, is vrij ontoegankelijk voor katten. Onze honden maken er namelijk een sport van om ze te grazen te nemen als er eentje het toch waagt in de buurt te komen, dus in die zin heb ik precies gedaan wat jij vindt dat ik moet doen als ik geen katten in de tuin wil.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:00

HorseTopShop schreef:
danzzz schreef:

_O- _O- _O-

:)ddd Alleeeeen op de wereld!!! :)ddd :)ddd :)ddd

Liever alleen op de wereld dan die te moeten delen met een bepaald soort mensen.

Ik heb inderdaad mijn tuin dusdanig ingericht dat er geen honden terecht kunnen komen, op mijn eigen kosten. Maar sta ik nu te roeptoeteren dat ik het oneerlijk vind en dat ik de factuur naar alle hondeneigenaren in de straat ga sturen? Zoals ik al zei... get a life en stoor je niet zoveel aan anderen. Jullie laten je wel heel erg kennen op deze manier.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:06

Of laat jij je kennen?
Mijn erf (dus niet tuin) is afgemaakt dat honden en paarden er niet uit kunnen.
Perfect voor mij dus want dat zijn de dieren die ik heb en verantwoordelijk voor ben.
Heeft me wel iets meer gekost dan het tientjes werk waar de kattenliefhebbers het hier over hebben voor hun tuintje, maar dat terzijde.
Is er nu een kat van een eigenaar die zijn verantwoording niet neemt zo stom binnen mijn grens te komen kan het zijn dat de paarden er achteraan gaan, want dat vinden ze best grappig. Maar de honden gaan zeker over tot de aanval.
Dan is het niet janken om dierenarts kosten vergoed te krijgen of crematie.
Nu zeiken ze hier gelukkig niet zo, want dat is vrij gebruikelijk in het buitengebied dat er om die reden wel eens een kat sneuvelt.
Maar dat zou in de stad natuurlijk niet anders zijn.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:07

Dus iedereen mag lekker zijn kat de straat opduwen en die fijn bij de buren in de tuin laten schijten? Sorry hoor maar dat is echt de omgekeerde wereld!
Als iedereen nou eens gewoon verantwoording neemt voor de dieren die ze nemen en dat die niet bij de buren in de tuin svhijten, zeilen kapotkrabben of schuttingen of zelfs bij de buren op bed gaan liggen, zou het toch echt fijner zijn.