[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:05

MarliesR schreef:
Van schreef:
Tsjech zit er wel in maar wat verder weg inderdaad :j
Het is vooral husky en herder(daar zal het waakse wel weg komen :D)

Ohja ik zie het nu inderdaad, achter Jack Daniels zit een husky x tjech
http://www.tamaskan-database.com/dog/ma ... olvenweide

Had deze pedigree al wel gezien maar de tjech mix even gemist.

De Tsjech Oskari(Oxbow Leva-Neve) zit ook meerdere keren achter oma Freyja(Tarheel Ocracoke Treasure)
Oskari zit in bijna alle Tamaskans trouwens

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:37

Ohhh gaaffff het is dat wij vol zitten maar had haar op Facebook ook gezien. Ze lijkt qua blik en houdingen enorm op onze jongste duitser!

Heel veel jaren plezier met dit stel!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:15

Van schreef:
De Tsjech Oskari(Oxbow Leva-Neve) zit ook meerdere keren achter oma Freyja(Tarheel Ocracoke Treasure)
Oskari zit in bijna alle Tamaskans trouwens

Ah (Tsj)(ch)eck(h)!

Afbeelding

Het prinsesje heeft de vensterbank ook ontdekt. Dat past toch een stuk beter dan bij Yorek haha!

dierenfan schreef:
Ohhh gaaffff het is dat wij vol zitten maar had haar op Facebook ook gezien. Ze lijkt qua blik en houdingen enorm op onze jongste duitser!
Heel veel jaren plezier met dit stel!

Leuk dat je haar dan zo toch nog een beetje kan volgen!

gerlindie

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:20

Ze moet nog wel iets meer in haar oren groeien, of niet? :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:31

gerlindie schreef:
Ze moet nog wel iets meer in haar oren groeien, of niet? :')

Hoe kom je erbij :+
Afbeelding

Dat heeft bij Yorek overigens ook heel lang geduurd haha! En voor een "wolf" heeft hij natuurlijk nog ongeveer 3x te grote oren :D Maar ze passen inmiddels wel een stuk beter bij zijn hoofd nu hij wat meer uitzwaart.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:36

O wat is ze leuk!!! <3

En twee honden samen is zo onwijs leuk. Ik geniet dagelijks van mijn twee boeven als ze samen ravotten maar ook als ze gebroederlijk samen liggen te slapen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 20:02

-Namiro- schreef:
O wat is ze leuk!!! <3

En twee honden samen is zo onwijs leuk. Ik geniet dagelijks van mijn twee boeven als ze samen ravotten maar ook als ze gebroederlijk samen liggen te slapen.

Ja dat hebben wij ook echt gemist! We hebben ook eigenlijk altijd twee honden gehad. Met zoveel tegenslag eerder met het wachten op een tweede ook meer dan eens op het punt gestaan er "dan maar een herder oid" bij te halen. Maar nu toch wel heel blij dat we gewacht hebben op iets wat echt zo enorm goed past!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 17:16

Het gaat echt ontzettend goed met die twee samen <3
Ze heeft weer de hele nacht goed doorgeslapen maar vanochtend heel vroeg (ergens om 5u denk ik) wel in huis gepoept (ben er niet wakker van geworden). Om 6u gingen we eruit en moest ze wel ook nodig een plas doen. En vrij snel daarna deed ze in huis nog een poepje :+ . Mijn vriend kon nog net half zeggen "volgens mij moet ze iets d... Oh te laat". Haha.

Mee naar stal vond ze gelukkig ook al een stuk minder spannend en hield ze al iets beter vol. Tussendoor wel (net als met Yorek toentertijd) even weer naar huis gegaan zodat ze kon slapen. En tweede deel Yorek thuis gelaten in de kennel en haar alleen meegenomen. Dat deden ze beide heel goed! Yorek ging natuurlijk wel een flink concert geven te huilen, maar geen paniek of enorme stres. Dus daar ben ik al lang blij mee!

Ik heb haar ook even op de weegschaal gehad, ze weegt nu 21,6 kg. Yorek woog op haar leeftijd al zo'n 45kg haha. Maar moet zeggen dat zo'n "lichter model" ernaast wel heel praktisch is :') .

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:07

Wat een snoetje <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 20:09

Kleine eigenwijsneus is het <3

Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:05

Fijn dat ze zo'n fijne thuis gevonden heeft :j
Ga je er nog mee op cursus? Of heb ik daar overheen gelezen?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 07:54

Voorlopig niet in elk geval. Er was 1 plek die ik nog wel een meerwaarde had kunnen vinden, maar die zijn verhuisd naar een locatie die mij te ver weg is (drie kwartier enkele reis). En de overige opties hier in de buurt vind ik niet echt meerwaarde hebben. Met Yorek ook nooit cursus gedaan.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:43

Wauw, wat een prachtige honden zeg. Ben verliefd! Jammer dat ze zo moeilijk alleen blijven, zou het anders wel weten.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 08:45

Ik ben zo jaloers op hoe jij je twee eigenwijsjes hebt afgericht.
Hier hebben we een hus zitten die echt watten in zijn oren heeft, mag ik hem niet even langs brengen?

Ben een trouwe volger overigens :j je hebt een knap stel!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 11:29

Galaika schreef:
Wauw, wat een prachtige honden zeg. Ben verliefd! Jammer dat ze zo moeilijk alleen blijven, zou het anders wel weten.

Heel goed dat je daar wel echt bij stil staat ja! Er zijn er best bij die heel redelijk wel even alleen kunnen blijven (denk dat Lyra er straks nog makkelijker mee is dan Yorek, fijn voor ons!). Maar ik ken er ook genoeg die gewoon écht niet alleen kunnen blijven. Of bijvoorbeeld absoluut niet langer een uurtje. En als je echt wil kan je alles wel werkbaar krijgen, maar het vraagt gewoon wel een boel investering en opofferingen.

En ik hoor/lees nog wel eens dat mensen denken dat ze ze dan "wel gewoon in de bijkeuken opsluiten". Maar die onderschatten duidelijk het karakter van deze dieren. Als ze daar echt niet willen blijven, halen ze de deur er namelijk zelf wel uit. Of een deel van de muur :+ En er zijn er wel eens door een raam heen gesprongen...

A_nouk schreef:
Ik ben zo jaloers op hoe jij je twee eigenwijsjes hebt afgericht.
Hier hebben we een hus zitten die echt watten in zijn oren heeft, mag ik hem niet even langs brengen?

Ben een trouwe volger overigens :j je hebt een knap stel!

Aaah, wat lief van je!
Met Lyra is de basis natuurlijk helemaal gelegd door haar fokker en oppasser! En met Yorek scheelde het ook enorm dat hij een goede eerste 15 weken bij zijn fokker heeft gehad. En je kan je afvragen in hoeverre je Yorek "afgericht" kan noemen hoor :') Ik heb vooral altijd veel ruimte gegeven aan zijn eigen mening en zoeken naar een weg die voor ons samen werkt. En denk dat hij mede daardoor voor het grootste deel een heerlijke stabiele hond is en een knuffel. Maar als het er op aankomt staat hij niet onder appel :+ . Met de wandeling van het weekend bijvoorbeeld heeft hij het eerste deel los gelopen, maar reageerde hij erg op de andere onzekere reu die mee was. En dan laat hij zich dus ook écht niet terugroepen hoor... Rest heeft hij dus aangelijnd gelopen.

Denk dat in het algemeen met dit type honden vooral geld dat als jij je als eigenaar voldoende kan aanpassen dat je er echt een gouden dier aan hebt! Als je verwacht dat je hond zich aanpast aan jouw leven... You're in for a whole wold of chaos :+ :+ .

Dus je hus mag hier best logeren hoor, maar het is de vraag of hij daarna minder watten in de oren heeft :D :D :D :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:41

Citaat:
Denk dat in het algemeen met dit type honden vooral geld dat als jij je als eigenaar voldoende kan aanpassen dat je er echt een gouden dier aan hebt! Als je verwacht dat je hond zich aanpast aan jouw leven... You're in for a whole wold of chaos :+ :+ .

Aanpassen dat is echt niet aan de orde inderdaad. Maar moet zeggen we zien er de lol ook wel van in. Vaak komt het uit op chantage om iets van hem gedaan te krijgen.

Dat is trouwens wel een wederzijds iets hier : https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B385B3E

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 11:44

A_nouk schreef:
Citaat:

Aanpassen dat is echt niet aan de orde inderdaad. Maar moet zeggen we zien er de lol ook wel van in. Vaak komt het uit op chantage om iets van hem gedaan te krijgen.

Dat is trouwens wel een wederzijds iets hier : https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B385B3E

Haha geweldig koppie!
Hij heeft duidelijk ook de "kijk nou hoe lief ik ben, zo kan je me toch niks weigeren?!?" blik goed onder de knie :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 11:53

Klein filmpje van de kleine spring in het veld vanochtend. Ze was voor de derde keer mee naar stal vanochtend en het ging al een stuk beter! De omgeving zelf was niet meer spannend en ze begon ook niet meer te gillen elke keer als ik net even kort buiten beeld was. Toen ze het wat lang begon te vinden duren ging ze nu steun zoeken bij Yorek ipv heel pieperig worden, fijn!

Ze heeft even een paar keer flink Yorek lopen uitdagen om te spelen whaha. Af en toe heeft ze nog wel een beetje oorlog met de riem, hoe lang die is en waar ze haar benen laat relatief tot de riem :+
Het is overigens een riem met elastiek zodat ze niet een te grote klap op haar lijf krijgt op het moment dat ze het einde van de lijn bereikt. Maar ook dat gaat beter en ze begint te leren zichzelf er weer uit te draaien etc.

Zichzelf gevangen :')
Afbeelding

Het is echt zo'n mooi en lief stel samen <3
Afbeelding

Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:01

Zo, daar heb je na al dat spelen toch ook niks meer aan? En nog een vraagje, als ik die mag stellen. Gaat Lyra ook zo bruinig uitgroeien of blijft ze deze kleur?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:09

die laatste foto <3 Ook wel mooi om te zien hoe yorek haar zo accepteert en in de roedel opneemt

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:11

Oh heerlijk alles met die mond en die poten doen ! Heerlijk stel <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 14:22

Galaika schreef:
Zo, daar heb je na al dat spelen toch ook niks meer aan? En nog een vraagje, als ik die mag stellen. Gaat Lyra ook zo bruinig uitgroeien of blijft ze deze kleur?

Haha tuurlijk mag je dat vragen! Ik denk dat Lyra veel grijzer gaat blijven. Yorek had als pup al veel meer dat cremige door zijn vacht ook. Maar sommige Tamaskans zijn best wel toverballen, dus we gaan het wel zien hoe ze doorkleurt. Yorek was heel licht toen hij nog heel jong was en is eigenlijk steeds donkerder geworden.

Nog een schattige puppyfoto van haar:
Afbeelding

En de toenmalige nestaankondiging met haar beide ouders:
Afbeelding

xLaraaj schreef:
die laatste foto <3 Ook wel mooi om te zien hoe yorek haar zo accepteert en in de roedel opneemt

Schattig zo samen he <3
Als ik zie hoe leuk ze nu al samen zijn na slechts die paar daagjes... We zijn echt zo blij met hoe het allemaal uitpakt nu!

A_nouk schreef:
Oh heerlijk alles met die mond en die poten doen ! Heerlijk stel <3

Haha geweldig he! Dat is ook zo leuk aan twee van die wolfjes bij elkaar! Ondanks dat ze qua karakter best verschillen, wel echt dezelfde manier van spelen <3

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:25

Ik smelt echt weg bij beide <3 <3
Lyra heeft nog lekkere 'lospotigheid', poten vliegen alle kanten op :D

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:04

Mooi om te zien :D
Merk het bij Koda ook, duurt echt veel langer om ze te leren om alleen te zijn.
Hier zitten we nu op 40 minuten, en dan is hij ook gewoon echt rustig samen met mijn herder, bouw het zo steeds verder uit :j

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 16:34

Soms ben ik wel eens een slecht hondenbaasje en heb ik niet direct ala seconde door dat de waterbak (bijna) leeg is. Gelukkig heb ik een hond die me er graag even aan herinnerd :')

Maaaahaaaaaaaaam! WATER!
Afbeelding

Tussen Yorek en Lyra gaat het beter en beter! Yorek begint het hele intense een beetje los te laten en ik hoef niet meer zo vaak in te grijpen. Scheelt dat Lyra een lekker fel ding is die best goed is in voor zichzelf opkomen haha!

Aan Yorek merken we echt dat het veel fijner voor hem is, een maatje erbij. Klein voorbeeldje is dat hij bijvoorbeeld geen spullen meer van ons steelt om een reactie uit te lokken. Hij daagt nu regelmatig Lyra uit om samen te spelen door haar een speeltje voor te houden <3 Voor iedereen leuker!

We hebben ook een datum gepland voor de castratie van Yorek :+: Vind het rete spannend! Maar het team heeft in elk geval ook ervaring met Saarlozen en Tjechen en namen mijn zorgen heel serieus. Mag erbij blijven als ze hem onder narcose brengen én wanneer hij weer wakker wordt. Erg fijn! Castratie wordt laparoscopisch, hopelijk helpt dat in het herstel.