En welkom Lessie! Heeft ze al een naam?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Veel beterschap voor Gioia !
Hoi mensen, ik kom even binnenvallen in dit topic. Al een hele tijd denken wij na over de aanschaf van een klein hondje. Ik had daarom ook al eventjes in het Chihuahua topic gereageerd, echter werd mijn 'angst' daar wel bevestigd. Namelijk dat het niet zo ontspannen is om je goed opgevoede Chi uit te laten i.v.m. hun kwetsbaarheid. Dat is jammer, want wandelen vinden wij te gek en we willen ons dan niet teveel zorgen hoeven maken.
Wat wij zoeken is een klein, baasgericht, sociaal en open hondje, die ervoor in is om vanalles met ons te ondernemen.
Wandelingen, trainingen, mee op vakantie, mee op de fiets.
In eerste instantie dacht ik aan een toy poedel, maar ik ben een beetje bang dat je dan hetzelfde kwetsbaarheids probleem krijgt als bij de Chihuahua. Ik wil rustig met de hond naar een gebied kunnen waar veel andere honden spelen zonder mij continu zorgen te moeten maken. Daarom dacht ik aan een Dwergpoedel. Voor jullie dus een aantal vragen:
Is het raar om, terwijl je nog geen hond hebt, alvast een kijkje te nemen bij verschillende hondenscholen? Voordat ik me ergens aan zou melden zou ik wel willen weten op welke manier er getraind wordt en welke ideeën er heersen betreft het opvoeden van honden.