[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:13

Test strips zijn niet erg betrouwbaar in metingen, ik zou zelf water bij een aquariumzaak brengen om te testen is vaak gratis, of een druppeltest halen...

strips schijnen nog wel eens de boel in de maling te nemen en niet alle stoffen te meten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:39

Gaat weer lekker zo te lezen. He bah, vervelend hoor zoveel dingen allemaal.
Vanmorgen weer een gupman dood. Verder geen gekke dingen. Ook geen andere vissen gezien met watten of iets. Denk dat ze gewoon aangevallen werd door de anderen. Maar goed. Wel de bak weer geïnspecteerd... nog 8 minikreeftjes gevonden. Dus die verhuisd naar de opgroeibak.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:54

Oh ik dacht dat strips ook alles wel weergaven maar niet zo precies als een druppeltest. Water testen is inderdaad gratis bij de winkel maar die is morgenmiddag pas weer open. Dus ik zal vanavond als ik weer thuis ben het water in ieder geval verversen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:57

nou soms werken de strips niet goed, en meet die verkeerde waardes. Soms liggen ze ook al heel lang in de winkel en dat schijnt dus ook invloed te hebben op de strips

Ik zelf heb altijd een druppel test van sera vind die super fijn. Test zelf 1 keer in de maand of tijdens twijfel/ziektes. Gelukkig komt t laatste nooit voor. Heb eigenlijk nooit problemen met de testen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:59

is er een aquarium fb groep voor koop/verkoop?

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:05

Oké, goed om te weten dat die strips dus niet altijd even betrouwbaar zijn. Zo'n druppeltest lijkt mij helemaal ideaal inderdaad, maar dat is voor nu nog een beetje duur..

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:07

Afbeelding

Sorry voor de slechte foto, vissen zijn supersnel & schuw en mn mobiel maakt niet zulke goeie foto's wat betreft mn aquarium. maar bij de pijl zie je de vis met de stip op zn hoofd. Het wordt al een paar dagen niet erger, ik zie ook nog geen andere vissen die hetzelfde probleem hebben. Wel zie ik net een dode vuurgarnaal liggen, maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:09

Riddershow schreef:
is er een aquarium fb groep voor koop/verkoop?

meedere:

Aquarium en vissen verkoop gelderland (kan ook andere plaats van gelderland proberen)
Aquarium junkies nederland
aquarium en vissen 0341

etc

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:10

lijkt wel een worm op ze kop ?

lijkt het hierop alleen dan bolletjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:14

Nee het is echt meer een bolletje... het lijkt wel echt op zn hoofd te zitten, het steekt een klein beetje uit

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:16

dan gok ik dat je geen stip hebt maar parasieten... het is te groot voor stip ziekte, en peperstip is het ook niet.

Bolletje kan een worm of parasiet zijn die vanuit binnen naar buiten komt zwemmen. Anders idee eventueel in een klein glas te doen en foto te maken,maar ben bang dat je de bak helemaal moet gaan behandelen. Parasieten klimmen op een gegeven moment naar buiten bij de vis, klinkt niet fijn maar gebeurd ook wel eens. De wormen die ik liet zijn was ooit bij mijn nieuwe kardinaal tetra, die zaten op de huid. Parasieten zitten vanuit voer en dergelijke in de buik en klimmen hun weg naar buiten om aan de volgende vis te beginnen vanuit binnenuit....

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:21

Pfff... vraag me ten zeerste af of ik hem te pakken ga kunnen krijgen... maar ik zal het straks eens proberen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:25

Spruitjee schreef:
Ellen, het zou kunnen, maar dan moeten er uiteindelijk wel meerdere stippen verschijnen.

Eviee, dat zou kunnen dat je het filter te goed schoon hebt gemaakt. Of, en ik hoop het niet voor je, hebben de platy's iets meegenomen.

Kozbi, Ik zou er niet meer algeneters bij doen. Ik denk dat je met de kwikwi's, de corydorassen en de ancistrus al een redelijk volle bodem hebt. Wat vind je van regenboogvissen?

Ik heb al een diamantregenboosvisje, misschien kan ik er daar wat binhalen dan kan die ook in de grote bak!
Mijn ancistrus zit alleen maar achter de filter dusja haha maar dan zal ik alleen corys erbij pakken!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:30

Terug van Dino.. :D

Mooie zaak hoor.. absoluut.. maar gelijkwaardig aan Bubbels in Hoogerheide.. en die is veel dichterbij voor mij.. ;)
Overigens heb ik nu Esha 2000 mee genomen.. en daar ga ik morgen mee beginnen.
Wat betreft de pandavrouw met zwemblaasprobleem.. daar is de enige optie nog het voeren van levende artemia, dus dat heb ik nu gegeven in de hoop dat eventuele ellende mee naar buiten komt.. :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:46

Esha 2000 haha heb ik gister meegenomen. schrik niet de druppels zijn rood en je water kleurt groen. Maar niet over kool flilteren he. enne slakken kunnen er niet zo best tegen staat er.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:47

Ik ken het middel.. ;)
Morgen ga ik eerst het koolfilter weer verwijderen voordat ik het erin doe.. :j
En dan volgend weekend weer een koolfilter erin om deze medicijnen eruit te filteren..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 29-11-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:49

oh hihi ik niet en keek gister dus raar op.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:52

Onmipur is ook zo donkerbruin van kleur en kleurt het water ook gifgroen.. :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:36

Mijn filter is schoon aan het spoelen in een lege prullenbak. :')

Kreeg m niet in een emmer haha!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:37

ik heb bij mijn kardinaalterta's ook last van die witte bolletje dus heb met interesse meegelezen. eerst had 1 vis het alleen op zijn zij. nu na een week ook op zn kop ibij zijn oog. nu zag ik net dat een andere vis het ook heeft bij zijn staart. heb ze eruit gevangen en aart gezet.
durf even geen medicijnen toe te voegen omdat ik bang ben dat mn jongen eraan gaan en er staan er nog twee op bevallen. hou het even goed in de gaten....
tot nu toe alleen tetra's er last van

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:40

Heb je er een foto van marisje ? bolletjes zijn vaak parasieten, bolletjes met pluim vaak schimmel maar is ook soms vlekken met en zonder pluimpjes. Parasieten zijn vaak bolletjes die naar buiten komen vanuit binnen in de vis, al zie je het gaatje waar ze uitkomen vaak niet die is vaak net zo klein als spelden naald. En wormen zitten ook vaak geplakt op de huid van de vis.

overigens is alles hierboven besmettelijk !

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:54

zijn geen wormen..en ook geen schimmel met pluis
foto maken geprobeerd maar moet met telefoon en zit tot nu toe niks fatsoenlijks bij.
Ik hou ze even apart..mocht ik het bij meer vissen zien dat ga ik toch maar esha toevoegen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:10

Hier hebben de jongen niks geleden van de medicijnen hoor..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:26

Hij staat!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:34

Wauw, die is gaaf! Mooi groot :D

Ik ben vanmiddag ook aan het poetsen geweest.
Voor (beetje valsspelen want de achterwand had ik er hier al uit gehaald):
Afbeelding

Na:
Afbeelding