SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 20:30

Wat me ook opviel (en ook anderen!) dat die dolfijnen ONTZETTEND DIK EN VET zijn. En dat komt vast niet door de speklaag.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:32

HorseyDude schreef:
Maartje1990 schreef:
Dat jij het niet gezien hebt betekend niet dat ze er niet zitten ;) dan heb je niet goed gekeken

Omdat ze allemaal in de dolfijnenmagen zitten... :')

Zoals ik al eerder zei, en Maartje ook zegt.. Dan heb je niet goed gekeken, want ze zitten er wél. Misschien eens een afspraak maken bij Pearle of Hans Anders?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 20:34

Chubby dolphin Afbeelding

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:37

Maartje1990 schreef:
Serieus? Waarom hou jij paarden of honden dan? Als je die hebt. Vind je dat wel erg? Sorry maar je bent net een klein kind die op alles waarom vraagt. En niet op iedere waarom is een antwoord te geven. Of ben je met "daarom" tevreden? Dat is mijn mening. Jij deelt die niet prima. Let's agree to disagree.

Ja, serieus. Ik ben serieus benieuwd waarom jij en anderen, na herhaaldelijk aanreiken van wetenschappelijk materiaal, niet overtuigd bent van dat het voor dolfijnen schadelijk is om in gevangenschap gehouden te worden. Dat geeft mij het idee dat jij er geen idee van hebt wat er in een dolfijnenbrein omgaat. En dat is oke. Maar durf dan gewoon er voor uit te komen dat je geen idee hebt.
"Dit is mijn mening, maar ik kan hem niet onderbouwen" dat vind ik nou kinderachtig. Ik ben JUIST benieuwd wat er achter die mening zit. Als je je mening niet kunt onderbouwen, kun je er net zo goed geen hebben toch?

Zoals ik al eerder aan gaf, het gaat hier om dolfijnen. Zullen we wel om topic blijven?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:44

Onderzoeken naar dolfinnen in grote bassins? En met groot bedoel ik niet zoiets als de dolfijnen delta dat vind ik nog steeds te klein.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:47

Maartje1990 schreef:
Onderzoeken naar dolfinnen in grote bassins? En met groot bedoel ik niet zoiets als de dolfijnen delta dat vind ik nog steeds te klein.

Dit is dan wel niet over dolfijnen, maar orca's, maar wel een interessant filmpje. https://www.youtube.com/watch?v=N0P1p5Exyr4
Vanaf ongeveer 4.50 legt dr. Visser uit waarom een bassin alleen al op het gebied van duiken ongeschikt is voor deze dieren. Hoe het met dolfijnen zit weet ik niet, ik denk dat de behoeften vast redelijk, maar niet immens veel van elkaar zullen verschillen.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:50

Een orca is de grootste dolfijnensoort. Dus ook voor dolfijnen is een bassin ongeschikt. Daarnaast weerkaast de wand van het bassin de sonar. Wat hoogst onplezierig is voor dolfijnen. Daarom maken dolfijnen in dolfinaria veel minder geluid. Ze vinden het vervelend.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:57

Milkberry schreef:
Een orca is de grootste dolfijnensoort. Dus ook voor dolfijnen is een bassin ongeschikt. Daarnaast weerkaast de wand van het bassin de sonar. Wat hoogst onplezierig is voor dolfijnen. Daarom maken dolfijnen in dolfinaria veel minder geluid. Ze vinden het vervelend.

Orka's en dolfijnen zijn walvissen, tandwalvissen om precies te zijn. Orka's zijn geen dolfijnen..

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:06

We hebben daarin beide gelijk :)

Een orca is een zoogdier. Valt onder de orde: walvis. Tandwalvis inderdaad om precies te zijn. En onder de tandwalvissen valt de orca in de familie van de dolfijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:32

Jinte schreef:
HorseyDude schreef:
Omdat ze allemaal in de dolfijnenmagen zitten... :')

Zoals ik al eerder zei, en Maartje ook zegt.. Dan heb je niet goed gekeken, want ze zitten er wél. Misschien eens een afspraak maken bij Pearle of Hans Anders?

Come on, dit is een erg lage opmerking. Chique hoor!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:34

Milkberry schreef:
Maartje1990 schreef:
Serieus? Waarom hou jij paarden of honden dan? Als je die hebt. Vind je dat wel erg? Sorry maar je bent net een klein kind die op alles waarom vraagt. En niet op iedere waarom is een antwoord te geven. Of ben je met "daarom" tevreden? Dat is mijn mening. Jij deelt die niet prima. Let's agree to disagree.

Ja, serieus. Ik ben serieus benieuwd waarom jij en anderen, na herhaaldelijk aanreiken van wetenschappelijk materiaal, niet overtuigd bent van dat het voor dolfijnen schadelijk is om in gevangenschap gehouden te worden. Dat geeft mij het idee dat jij er geen idee van hebt wat er in een dolfijnenbrein omgaat. En dat is oke. Maar durf dan gewoon er voor uit te komen dat je geen idee hebt.
"Dit is mijn mening, maar ik kan hem niet onderbouwen" dat vind ik nou kinderachtig. Ik ben JUIST benieuwd wat er achter die mening zit. Als je je mening niet kunt onderbouwen, kun je er net zo goed geen hebben toch?

Zoals ik al eerder aan gaf, het gaat hier om dolfijnen. Zullen we wel om topic blijven?

Well said.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 00:14

Ailill schreef:

Dat mag jij vinden. Is niet de 1e keer dat HD niet reageert of dingen negeert die er worden gezegd. Wel het hardste schreeuwen van iedereen maar als ik serieuze vragen stel (dat is al even geleden, niet van de laatste dagen) of er is al meerdere keren gezegd dat er bijv. wél vissen zitten wordt er nooit op gereageerd.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 00:58

Jinte schreef:
Ailill schreef:

Dat mag jij vinden. Is niet de 1e keer dat HD niet reageert of dingen negeert die er worden gezegd. Wel het hardste schreeuwen van iedereen maar als ik serieuze vragen stel (dat is al even geleden, niet van de laatste dagen) of er is al meerdere keren gezegd dat er bijv. wél vissen zitten wordt er nooit op gereageerd.
Daar hebben meer mensen binnen dit topic last van, het is dus volkomen onterecht om een specifiek persoon hier op aan te vallen.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 06:40

Ailill schreef:
Daar hebben meer mensen binnen dit topic last van, het is dus volkomen onterecht om een specifiek persoon hier op aan te vallen.

Nogmaals, dat mag jij vinden :) Ik bepaal nog altijd zelf wat ik zeg (typ) hier. Klinkt niet als mijn probleem.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:21

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:58

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen de discussie op de bal te houden en niet de man te spelen.

Daarnaast zien we dat de discussie een beetje vast is gelopen, hoewel de vergelijking met paarden begrijpelijk is, is het het verloop niet ten goede. Misschien is het verstandig daar iets minder op te focussen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:21

Milkberry schreef:
Bumblehorse schreef:
orka panikeert in de medische tank:
https://dolphinproject.net/blog/post/ex ... ical-pool/

Ik denk trouwens dat het een van de jonkies at Loro Parque is. Skylar, Adan of Morgan...

Super heftig. Hier heb ik overheen gelezen. Wat zielig.

Ik weet heel weinig tot niks van orca's. Ik zie die beelden en vraag me af: hoe zie je dat het paniek is en niet bijvoorbbeld agressie of speelsheid/vandalisme?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:19

Ric O'barry heeft super lang met deze dieren gewerkt. Ik denk dat hij goed kan bepalen of iets speelsigheid is, of automutilatie. Op het filmpje zie je wel dat de orca een paar keer flink met zijn neus/voorkant tegen de tank aan zwemt. Lijkt me met zo'n kracht behoorlijk pijnlijk. En helemaal als je bedenkt dat hun neuzen super gevoelig zijn. Ik denk dat je het echt pas met zekerheid kunt zeggen als je er zelf bij staat. Maar Ric O'barry praat een hoop waarheid over dolfijnen. Dus over het algemeen neem ik wat hij zegt wel voor waarheid aan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:52

Jinte schreef:
Ailill schreef:

Nogmaals, dat mag jij vinden :) Ik bepaal nog altijd zelf wat ik zeg (typ) hier. Klinkt niet als mijn probleem.
Je mag inderdaad zelf bepalen wat je typt, mensen denigrerend toespreken en bewust met woorden onderuit halen is een ander verhaal. De manier hoe jij je hier profileert zegt mij genoeg.

On topic, afschuwelijk filmpje vanuit Spanje. Snap niet zo goed wie er stond te filmen, volgens mij een bezoeker?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:21

Sorry dat ik zo schreeuwerig overkwam, medebokkers. Sorry en mijn welgemeend excuus hiervoor. :o :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:35

HorseyDude schreef:
Sorry dat ik zo schreeuwerig overkwam, medebokkers. Sorry en mijn welgemeend excuus hiervoor. :o :o

Ach, de meesten hier weten dat je soms wat.....uuuhhmm....enthousiast :D kunt worden HD. En het grootste deel daarvan houdt daar ook rekening mee. No worries.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:39

HorseyDude schreef:
Excuses is absoluut niet nodig, we laten ons allemaal weleens gaan.

Om heel eerlijk te zijn heb ik respect voor je manier van reageren :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:49

Ailill schreef:
Je mag inderdaad zelf bepalen wat je typt, mensen denigrerend toespreken en bewust met woorden onderuit halen is een ander verhaal. De manier hoe jij je hier profileert zegt mij genoeg.

+:)+ koop een taart en vier het

HD sorry, wil niet dat jij je onzeker voelt. Maar het is vaker voorgekomen dat ik iets vroeg of dat ik (of een ander) zeker wist dat iets niet zo is (zoals bijvoorbeeld die vissen) en dat je dan daarna er niet meer op reageert, maar wel op anderen. Ik zeg niet dat het expres is, maar het is wel vervelend als er een discussie gaande is, dat ik dan iets vraag en dan geen antwoord meer krijg. Dat is al even geleden, en maakt nu ook niet meer uit.

Filmpje vind ik echt bizar.. Aanleiding niet bekend toch? Er staat wel bij dat het is gefilmd door een "anonymous activist" dus ik denken dan dat een bezoeker het heeft gefilmd?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:29

Jinte schreef:
Ailill schreef:

+:)+ koop een taart en vier het

HD sorry, wil niet dat jij je onzeker voelt. Maar het is vaker voorgekomen dat ik iets vroeg of dat ik (of een ander) zeker wist dat iets niet zo is (zoals bijvoorbeeld die vissen) en dat je dan daarna er niet meer op reageert, maar wel op anderen. Ik zeg niet dat het expres is, maar het is wel vervelend als er een discussie gaande is, dat ik dan iets vraag en dan geen antwoord meer krijg. Dat is al even geleden, en maakt nu ook niet meer uit.

Filmpje vind ik echt bizar.. Aanleiding niet bekend toch? Er staat wel bij dat het is gefilmd door een "anonymous activist" dus ik denken dan dat een bezoeker het heeft gefilmd?
Flikker toch op met je schijnheilige bericht. Als iemand HD onzeker laat voelen ben jij het wel, met je heel bewuste en op HD persoonlijk gerichte berichten.

Vervolgens verwijt je hem iets wat iemand anders binnen dit topic nog vele malen erger doet. . . alleen bij die laatste kruip je nog net niet in d'r, blijkbaar ligt daar het verschil.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:39

Ailill schreef:
Flikker toch op met je schijnheilige bericht. Als iemand HD onzeker laat voelen ben jij het wel, met je heel bewuste en op HD persoonlijk gerichte berichten.

Vervolgens verwijt je hem iets wat iemand anders binnen dit topic nog vele malen erger doet. . . alleen bij die laatste kruip je nog net niet in d'r, blijkbaar ligt daar het verschil.

En jouw naam is haas natuurlijk! En wat ik in mijn vrije tijd doe mag ik volgens mij zelf weten. Ik stoor mij daar niet aan, maar als jij dat wel doet moet je daar vooral wat van zeggen, en niet je frustraties op mij gaan botvieren. En dan vind je dat ik mij hier op een bepaalde manier profileer :') Kom op zeg, leven en laten leven.. Is lastig schijnbaar!