Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seni schreef:Oohh bijna dagelijks krijg ik hier ook wel die vraag... Wat voor ras is het? Vaak zien ze wel iets van een collie erin maar dat zeggen ze altijd erg twijfelend.
Als ik zeg dat het een sable kleur is, doen ze net of ik chinees praat :p
Maar sommige mensen.... Pfff als ik dan zeg dat het een border collie is met een apart kleurtje dan vragen ze of het met stamboom is, als ik dan ja zeg, nou! De 1 vraagt of ik het zeker weet, de ander twijfelt aan de vader en weer een ander zegt dat het raad van beheer wel een fout gemaakt moet hebben...
Sassy schreef:Bij de ISDS honden staat er soms "medium" op de papieren.
Dat is dan zo'n tussenlengte, dat hadden ze er beter op gezet![]()
Heb net gekeken, op het ISDS papier van Pearce staat "Rough" ofwel langhaar.
Die van de R.v.B heb ik nog niet binnen.
En die zal dezelfde lengte hebben als die van jou![]()
Het verschil met de kortharen hier is dat die geen pluisjes aan de oren, staart of kraag hebben, dat heeft Pearce wel een beetje.
Niet dat me dat iets interesseert, als ie later maar goed werkt bij de schapen.
Weet er iemand btw een goeie uploadsite voor foto's?
Waarbij de kwaliteit niet te veel achteruit gaat?
Seni schreef:Oohh bijna dagelijks krijg ik hier ook wel die vraag... Wat voor ras is het? Vaak zien ze wel iets van een collie erin maar dat zeggen ze altijd erg twijfelend.
Als ik zeg dat het een sable kleur is, doen ze net of ik chinees praat :p
Maar sommige mensen.... Pfff als ik dan zeg dat het een border collie is met een apart kleurtje dan vragen ze of het met stamboom is, als ik dan ja zeg, nou! De 1 vraagt of ik het zeker weet, de ander twijfelt aan de vader en weer een ander zegt dat het raad van beheer wel een fout gemaakt moet hebben...