Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:Oormerken mogen ze van mij afschaffen. Stelletje dierenbeulen. Krijg nu vermoedelijk half Bokt over mij heen maar ben nog steeds voorstander van vriesbranden. Chippen is ook geen optie want dat kunnen verwijderen.
colunder schreef:Wat een schatje!
Op welke leeftijd krijgen ze een oormerk?
ik dacht dat dat gelijk na de geboorte werd gedaan.
Ik liep trouwens laatst te denken over het feit dat de kalfjes gelijk bij de moeder weggehaald worden en toen vroeg ik me eigenlijk af wat nou moeilijker voor de dieren is:
moeder en kind gelijk na de geboorte scheiden, of als ze al 5 maanden een band hebben opgebouwd(zoals bij paarden)?
Ik zou zelf het antwoord niet weten.
Zoe_97 schreef:Morganlefay schreef:Oormerken mogen ze van mij afschaffen. Stelletje dierenbeulen. Krijg nu vermoedelijk half Bokt over mij heen maar ben nog steeds voorstander van vriesbranden. Chippen is ook geen optie want dat kunnen verwijderen.
oormerken is toch net hetzelfde zoals wij ons piercen, wat is daar zielig aan?
lisaaahtjuuh schreef:LadyMadonna schreef:Hoe reageert een koe/kalf daar eigenlijk op als ze gescheiden worden? Ik weet dat paarden flink over de zeik kunnen gaan...
Het verschild ook heel erg per koe. Je heb echte moeder koeien en je heb koeien die het allemaal wel aardig vinden en je heb koeien die er totaaaal niet naar omkijken.
Wij habben 1 koe in de stal die als een andere koe gekalfd had het kalf opeiste alsof het van haar was en dan was ze er helemaal wijs mee. En ze schreeuwde het hardst als het kalf werd weggehaald.
Dat was echt een moeder koe, we hebben ook weleens koeien gehad die er niet naar omkeken die willen het niet eens drooglikken en als je niet op past lopen ze er zo overheen.
Maar de meeste vinden het even niet leuk als het kalf weg is maar het lijkt wel of ze het na een kwartier weer zijn vergeten. Of dat ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar daar lijkt het op.
Paperboy schreef:Ik zit op een forum, volgens mij mag iedereen hier reageren! Als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum gaan zitten! Wees niet bang hoor ik ga jullie niet lastig vallen, maar geef wel even mijn mening. Ik heb genoeg ervaring en kennis van veehouderij om te weten dat er ontzettend veel verborgen dierenleed zit. Gelukkig wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed en gaan mensen steeds meer nadenken wat het verhaal achter hun stukje vlees of glas melk zit!
Paperboy schreef:Ik zit op een forum, volgens mij mag iedereen hier reageren! Als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum gaan zitten! Wees niet bang hoor ik ga jullie niet lastig vallen, maar geef wel even mijn mening. Ik heb genoeg ervaring en kennis van veehouderij om te weten dat er ontzettend veel verborgen dierenleed zit. Gelukkig wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed en gaan mensen steeds meer nadenken wat het verhaal achter hun stukje vlees of glas melk zit!
Paperboy schreef:Amandavd als je een gezond verstand hebt en een hart in je lijf weet je wel dat geen enkel moederdier zijn jong kwijt wil. Ieder weldenkend mens weet dat je een jong dier niet af moet zonder van contact met andere. Gek he, met honden, katten, paarden ect willen we dat het een bepaalde tijd bij de moeder blijft. Zou ik hier op het forum een topic plaatsen dat ik mijn pups al lekker dezelfde dag bij mams weghaal en aan de fles doe, dan is de wereld en forum te klein! Maar zodra er geld verdient kan worden dan blijkt het ineens allemaal niet zo erg en hebben dieren schijnbaar ineens ook geen gevoel meer......