Koe kijken ipv Merries kijken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:13

Jaan81

Re: Koe kijken ipv Merries kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:40

Mooi geschreven stukje!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:18

wij hebben nu herbacoc of zo iets. komt bij een voervertegenwoordiger weg.
we hadden eerst nog iets wat het zelfde is, maar had een andere naam.

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 17:07

Afbeelding

Tis zo'n leukerd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:08

Dat snoetje <3

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:10

Naaahw :+:

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:19

geertje3 schreef:
wij hebben nu herbacoc of zo iets. komt bij een voervertegenwoordiger weg.
we hadden eerst nog iets wat het zelfde is, maar had een andere naam.

Gabrovet?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:33

Wat een schatje!
Op welke leeftijd krijgen ze een oormerk?
ik dacht dat dat gelijk na de geboorte werd gedaan.

Ik liep trouwens laatst te denken over het feit dat de kalfjes gelijk bij de moeder weggehaald worden en toen vroeg ik me eigenlijk af wat nou moeilijker voor de dieren is:
moeder en kind gelijk na de geboorte scheiden, of als ze al 5 maanden een band hebben opgebouwd(zoals bij paarden)?
Ik zou zelf het antwoord niet weten.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:53

Wat een dotje <3

Oormerk moeten ze ten laatste 7 dagen na de geboorte krijgen dacht ik.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:01

Bij ons krijgen ze binnen drie dagen oormerk, omdat ze ook binnen die tijd aangemeld moeten zijn.

Ze is echt een schatje zeg! Wat wordt/is d'r 'roepnaam'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:28

Oormerken mogen ze van mij afschaffen. Stelletje dierenbeulen. Krijg nu vermoedelijk half Bokt over mij heen maar ben nog steeds voorstander van vriesbranden. Chippen is ook geen optie want dat kunnen verwijderen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:31

Morganlefay schreef:
Oormerken mogen ze van mij afschaffen. Stelletje dierenbeulen. Krijg nu vermoedelijk half Bokt over mij heen maar ben nog steeds voorstander van vriesbranden. Chippen is ook geen optie want dat kunnen verwijderen.

oormerken is toch net hetzelfde zoals wij ons piercen, wat is daar zielig aan?

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:47

colunder schreef:
Wat een schatje!
Op welke leeftijd krijgen ze een oormerk?
ik dacht dat dat gelijk na de geboorte werd gedaan.

Ik liep trouwens laatst te denken over het feit dat de kalfjes gelijk bij de moeder weggehaald worden en toen vroeg ik me eigenlijk af wat nou moeilijker voor de dieren is:
moeder en kind gelijk na de geboorte scheiden, of als ze al 5 maanden een band hebben opgebouwd(zoals bij paarden)?
Ik zou zelf het antwoord niet weten.

Een medeboerin heeft 2 jaar lang de kalfjes een maand of 3 in de koppel laten lopen. Het ging best goed en ze vonden het leuk werken.
Toen ik haar vroeg waarom ze het niet meer deden: Het afspenen is gruwelijk.
Ze vonden het zulk vreselijk werk dat ze ermee gestopt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:16

Zoe_97 schreef:
Morganlefay schreef:

oormerken is toch net hetzelfde zoals wij ons piercen, wat is daar zielig aan?

Ooit gezien wat oormerken doen (heb het dus niet over zielig) maar over het compleet afsterven van oren en chronische ontstekingen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:34

lisaaahtjuuh schreef:
LadyMadonna schreef:
Hoe reageert een koe/kalf daar eigenlijk op als ze gescheiden worden? Ik weet dat paarden flink over de zeik kunnen gaan...

Het verschild ook heel erg per koe. Je heb echte moeder koeien en je heb koeien die het allemaal wel aardig vinden en je heb koeien die er totaaaal niet naar omkijken.

Wij habben 1 koe in de stal die als een andere koe gekalfd had het kalf opeiste alsof het van haar was en dan was ze er helemaal wijs mee. En ze schreeuwde het hardst als het kalf werd weggehaald.

Dat was echt een moeder koe, we hebben ook weleens koeien gehad die er niet naar omkeken die willen het niet eens drooglikken en als je niet op past lopen ze er zo overheen.

Maar de meeste vinden het even niet leuk als het kalf weg is maar het lijkt wel of ze het na een kwartier weer zijn vergeten. Of dat ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar daar lijkt het op.

Onbegrijpelijk dat iedereen hier zo enthousiast is, het arme kalf direct van de moeder.....dit heeft niets met liefde voor dieren te maken. En zoals je hierboven beschrijft blijkt wel dat boeren zich absoluut niet verdiepen in het gevoel van een koe (of dier). Elk moederdier wil haar kind houden en zowel moeder als kind ervaren enorme stress door de scheiding. Weg van moeder en dan direct in de eenzame opsluiting, nee joh dat kalf is vast super gelukkig >;) Wat een ontzettend dieronvriendelijk topic!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:38

Paperboy, heb je ervaring met de veehouderij? Zo niet, lekker je mond houden en ergens anders zieltjes gaan winnen en het aan de mensen met verstand en ervaring over laten. En ga lekker ergens anders een topic verzieken.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:50

Ik zit op een forum, volgens mij mag iedereen hier reageren! Als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum gaan zitten! Wees niet bang hoor ik ga jullie niet lastig vallen, maar geef wel even mijn mening. Ik heb genoeg ervaring en kennis van veehouderij om te weten dat er ontzettend veel verborgen dierenleed zit. Gelukkig wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed en gaan mensen steeds meer nadenken wat het verhaal achter hun stukje vlees of glas melk zit!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:55

Paperboy schreef:
Ik zit op een forum, volgens mij mag iedereen hier reageren! Als je niet tegen kritiek kan moet je niet op een forum gaan zitten! Wees niet bang hoor ik ga jullie niet lastig vallen, maar geef wel even mijn mening. Ik heb genoeg ervaring en kennis van veehouderij om te weten dat er ontzettend veel verborgen dierenleed zit. Gelukkig wordt er tegenwoordig veel aandacht aan besteed en gaan mensen steeds meer nadenken wat het verhaal achter hun stukje vlees of glas melk zit!

Iedereen mag reageren maar wel met verstand en dat ontbreekt in al jouw reacties. Het is sielugh argument zonder onderbouwing, wetenschappelijk bewijs etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:08

Paperboy schreef:

Misschien ook handig om dat met huisdieren ook wat feller te gaan doen,
daar is nl ook veel mis mee.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:14

Amandavd als je een gezond verstand hebt en een hart in je lijf weet je wel dat geen enkel moederdier zijn jong kwijt wil. Ieder weldenkend mens weet dat je een jong dier niet af moet zonder van contact met andere. Gek he, met honden, katten, paarden ect willen we dat het een bepaalde tijd bij de moeder blijft. Zou ik hier op het forum een topic plaatsen dat ik mijn pups al lekker dezelfde dag bij mams weghaal en aan de fles doe, dan is de wereld en forum te klein! Maar zodra er geld verdient kan worden dan blijkt het ineens allemaal niet zo erg en hebben dieren schijnbaar ineens ook geen gevoel meer......

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:16

Juist met dit soort posts maak je jezelf alleen maar ongeloofwaardiger. Ga alsjeblieft deze discussie elders voeren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:18

Paperboy schreef:
Amandavd als je een gezond verstand hebt en een hart in je lijf weet je wel dat geen enkel moederdier zijn jong kwijt wil. Ieder weldenkend mens weet dat je een jong dier niet af moet zonder van contact met andere. Gek he, met honden, katten, paarden ect willen we dat het een bepaalde tijd bij de moeder blijft. Zou ik hier op het forum een topic plaatsen dat ik mijn pups al lekker dezelfde dag bij mams weghaal en aan de fles doe, dan is de wereld en forum te klein! Maar zodra er geld verdient kan worden dan blijkt het ineens allemaal niet zo erg en hebben dieren schijnbaar ineens ook geen gevoel meer......

ga lekker een ander topic verpesten. dit heeft met gezondheid van kalveren etc te maken. als je hierover wil discussiëren open je maar ene ander topic. hier volgen we hoe het met dit kalfje gaat

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:24

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:25

Amandavd schreef:
Juist met dit soort posts maak je jezelf alleen maar ongeloofwaardiger. Ga alsjeblieft deze discussie elders voeren.

Nouja de foto's van het kalf wat net nog bij de moeder lag en daarna eenzaam in de kist ligt liegen niet, toch?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:28

Ja net zoals ieder huilend kind vast mishandelt wordt. Paperboy, lees de mod opmerking, en ga weg uit het topic. Je bent ongeloofwaardig in je reacties en irritant.