gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:17

Oh Eoweyn, wat naar allemaal toch :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:19

Ja, ik ben er nu wel even klaar mee. Nu Iloon erdoor slepen...

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:37

Sterkte en succes <3

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:44

Sterkte!! Y;(

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:26

Sterkte Y;(

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:14

Heel veel sterkte Y;(

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:18

Sterkte Y;(

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:40

Sterkte Y;(

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 15:06

Ahw wat sneu ;( sterkte!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:36

Ach... Heel veel sterkte!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:41

Sterkte Y;(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:15

Dankjewel allemaal.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:33

Nu Ilona zowat gestopt is met eten (oke, een halve theelepel lijnzaad en 3 hooisprietjes..) omdat ze zo alleen is, snap ik nog minder dat mensen hun konijnen bewust alleen houden.. :(

Heb haar net gedwangvoerd want ze moet toch iets binnen krijgen...

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:48

Eoweyn_x schreef:
Nu Ilona zowat gestopt is met eten (oke, een halve theelepel lijnzaad en 3 hooisprietjes..) omdat ze zo alleen is, snap ik nog minder dat mensen hun konijnen bewust alleen houden.. :(

Aah wat sneu...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:08

Eoweyn_x schreef:

Als eerste: sterkte met alle ellende! Het zijn zulke kwetsbare diertjes, ondanks goede zorg ben je ze zo kwijt. Ik heb al vaak gedacht om te stoppen met konijnen daardoor maarja ze zijn zo leuk he!

Ik heb zelf dus ook zo'n voedster gehad, ze heeft 2 mannen verloren en is beide keren gestopt met eten. Beide keren ging ze pas weer eten toen ze een nieuwe man had. De tweede keer ben ik ook direct begonnen met dwangvoeren want de eerste keer ben ik haar bijna verloren omdat dr darmen al stil lagen. Dus heel goed dat je dat doet! Ik doe het in zulke situaties ook echt meerdere malen per dag met critical care, houd de darmen actief. Ik weet niet of je het al gezegd hebt, maar heb je al een nieuwe ram op het oog? Hoe eerder, hoe beter, maar dat weet je zelf ook heel goed zo te lezen!
En idd sneu he, ze kunnen zooooo eenzaam worden dan. Precies de reden waarom ik met mn asociale manneke ben blijven doorzoeken naar een geschikt maatje!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:19

Ze is in een halfjaar tijd twee keer een maatje verloren.. Eerst had ik Nilti ernaast maar nu die ook overleden is, lijkt het wel of ze beseft dat ze echt alleen is.

Ik heb een andere ram op het oog, zelfs al gereserveerd. De afspraak voor ophalen staat eigenlijk de 29e, ivm Ilona's wond, maar ik hoop dat ik hem morgen al kan gaan halen en hem ernaast kan zetten. No worries, Iloon is geholpen en hij 10 juni dus er komen geen kleintjes, mocht hij bij Ilona terecht komen. Wat ik niet verwacht.

Lukt het morgen niet (ivm vervoer) kan ik moeders misschien lief aankijken en anders maandag. Ik wil niet nog een konijn verliezen...

Ze is nooit alleen geweest, en ik denk dat dat ook wel deels meespeelt..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:47

De mijne was wel alleen geweest, maar na de ervaring van een vriendje zag ze het in dr uppie gewoon echt niet zitten. Eentje ernaast kan al veel helpen, ik snap dat de wond nog wat lastig is. Ik duim dat het genoeg helpt en dat de wond dus nog mooi kan herstellen voor je ze echt koppelt.
Totdat ze zelf eet gewoon paar x per dag dwangvoeren en lekkers blijven aanbieden, meer kan je nu niet voor haar doen. Behalve misschien nog pijnstilling, krijgt ze die nog?
Vooral niet te weinig dwangvoer geven hoor! Sommige mensen zijn bang dat ze dan zelf niet meer gaan eten omdat ze steeds vol zitten, maar dat is niet mijn ervaring. Dat vloeibare is sowieso snel de maag door en het is depressie waardoor ze niet eten en geen fysiek probleem. Met goed dwangvoeren hou je haar iig in leven, ook al wil ze dat nu zelf niet....

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:05

Zwerte schreef:
De mijne was wel alleen geweest, maar na de ervaring van een vriendje zag ze het in dr uppie gewoon echt niet zitten. Eentje ernaast kan al veel helpen, ik snap dat de wond nog wat lastig is. Ik duim dat het genoeg helpt en dat de wond dus nog mooi kan herstellen voor je ze echt koppelt.
Totdat ze zelf eet gewoon paar x per dag dwangvoeren en lekkers blijven aanbieden, meer kan je nu niet voor haar doen. Behalve misschien nog pijnstilling, krijgt ze die nog?
Vooral niet te weinig dwangvoer geven hoor! Sommige mensen zijn bang dat ze dan zelf niet meer gaan eten omdat ze steeds vol zitten, maar dat is niet mijn ervaring. Dat vloeibare is sowieso snel de maag door en het is depressie waardoor ze niet eten en geen fysiek probleem. Met goed dwangvoeren hou je haar iig in leven, ook al wil ze dat nu zelf niet....

De wond is al ver dicht, ik weet alleen hoe het er met koppelen aan toe kan gaan en dan heb ik liever dat het er nog net iets beter uitziet.

Ze krijgt geen AB meer, pijnstilling sowieso niet. Ik heb allerlei dingen gegeven, ze heeft een stukje appel op net en ik heb wat dwangvoer in het bakje gedaan want dat vond ze wel lekker. Ik zat inderdaad een beetje te dubben hoeveel ze moest krijgen maar er zitten nu twee flinke spuiten in. Ze eet gelukkig wel een beetje hooi zelf..

Morgen kan ik gelukkig het maatje ophalen dus dan kan ze weer wat beter gaan eten. Verwacht wel dat ze dat gaat doen :)

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:50

Mijne was ook nog nooit alleen geweest, totdat zijn vrouwtje dus overleed. Hij was echt depressief, zat alleen in een hoekje, at amper etc. Ik ben er zelfs mee naar de DA geweest, omdat hij zichzelf niet meer was (die da keek me raar aan toen ik dat vertelde) maargoed, hij is er weer bovenop gekomen.
Mijn ouders willen er nog geen konijn bij (hele verhaal al eens eerder uitgelegd) en het zal vast zijn dat hij een maatje mist, maar hij is gewoon vrolijk en echt opgeknapt na een bezoekje aan de DA (ookal was er niks aan de hand, hij had alleen wat mijt, waarvoor hij is behandeld) Het is nu gewoon even niet anders, hierna komen er wel weer nieuwe konijntjes, gewoon weer 2. En nee de opvang hier doet niet aan uitlenen en nee er zaten ook geen geschikte kandidaten tussen (alleen maar andere rammen, of ''baby'' voedsters)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:58

Opvangkonijn is altijd een leenkonijn ;) bij sterven vd andere, als voorbeeld, ben je verplicht het opvangkonijn terug te brengen.

Ieder zijn ding. Ik vind het gewoon onbegrijpelijk nu ik dit zo zie. Ik zelf ben ook nog niet toe aan een nieuw maatje, in een halfjaar tijd zijn er 3 overleden maar ik mag niet egoistisch zijn want Ilona heeft het wel nodig.

Ik weet ook zeker dat als ik niet zou dwangvoeren, ze ook dood zou gaan.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:09

Bij ons ''koop'' je dat konijn gewoon hoor, dus daar is niks aan ''te leen'' althans, het is geen konijnenopvang, die hebben we hier niet, maar gewoon een asiel, met honden en katten en toevallig konijnen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:19

Dan is het dus geen konijnenopvang en ik dacht dat je het daarover had. Maar goed, ik vind het wel sneu om daarom je konijn alleen te laten zitten. Hij weet wat het is om een maatje te hebben...

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:26

Eoweyn_x schreef:
Dan is het dus geen konijnenopvang en ik dacht dat je het daarover had. Maar goed, ik vind het wel sneu om daarom je konijn alleen te laten zitten. Hij weet wat het is om een maatje te hebben...

Ja nja, het is een asiel, opvang is hier dus niet echt in de buurt. Ik kan daar helaas niet over beslissen, mijn ouders willen er geen konijn bij en ik heb daar niks op in te brengen. Ik ga mijn konijn ook niet wegbrengen, want in het asiel/opvang bij ons word hij dan ook alleen in een hokje gezet en weer alleen geplaatst dan dus dat lost niks op

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:35

Hm ja dat snap ik op zich wel.

Mijn moeder, nouja stiefvader vooral, wil er ook niks meer bij, maar ik kan dit niet aanzien. Bovendien blijven dieren hier tot hun dood en al zou ik Ilona willen herplaatsen, ze is halfwild, dus niemand wil haar. Ik heb genoeg konijnen afgegeven de laatste tijd en het waren er altijd 6 dus waarom het nu niet kan zie ik niet eigenlijk. Er komt dus gewoon een maatje. Bij de andere twee koppels kan ze namelijk niet

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:43

wat sneu om te horen lijkt me verschrikelijk voor jouw en je konijnenvriend hopelijk ga het koppelen goed en hou ze het nog even vol ik duim ervoor +:)+