Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:13

Die van Leonoor ziet er echt uit als een Aus vind ik.
Terwijl die van Tigress veel borderiger eruit ziet.
Grappig dat verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:25

Mag ik mij ook alvast melden?
4 September mogen wij onze BC kruising Aussie ophalen!

Moeder is een hele lieve rustige zwart witte Border Collie, papa is echt een hele gave bruine Auss.
Afbeelding

Vorige week zijn we voor het eerst bij ze wezen kijken, toen heb ik meteen wat foto's gemaakt van de pups. Ze waren daar net 13 dagen oud.
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:01

Prachtige foto's! Daar was de fokker vast ook heel blij mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:17

Dankje! Ja, toen ik vertelde dat ik dierenfotograaf ben was ze meteen heel enthousiast. En ik natuurlijk ook, want ik wilde ze wel heel graag op de foto zetten! :P

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:02

@keona Wat leuk zeg! En leuke foto's!

@Fotsy Welkom! Wat een schatje zeg! En wat een mooie naam :o

Hier ook een echte waterrat en zwijn :))
Maar dat waterrat zijn loopt een beetje uit de hand.
Ik wil Dyson graag los laten lopen maar hij is zo dol op water dat hij het liefst elke sloot in springt. Ik ben nu vanalles aan het proberen om hem tegen te houden. Hem heel enthousiast roepen helpt helemaal niks, een speeltje meenemen werkte eerst wel maar nu niet meer. Gisteren leek hem streng roepen te helpen. Jullie nog tips wat zou helpen?
Hij mag best zwemmen maar wel alleen als ik het zeg. Stel ik laat hem 's ochtends uit voor school, wil ik hem niet nog onder de douche moeten zetten. Met zijn vacht duurt het heel lang eer het ergste vuil eruit is :P Dus nu hou ik hem vaak maar aan de lijn als het me echt niet uit komt om hem te moeten wassen.

@Tigress Welkom! Wat een leuk koppie zeg! <3

@Leonoor Ik zou van jou hond totaal niet verwachten dat er BC in zit zeg. Hij/zij lijkt een echte Aus!

@Ashleydk Welkom! Leuk zeg! Al enig idee welke het wordt?

Ik heb een paar drukke weken gehad aangezien we aan het klussen/verhuizen zijn. Vriendlief en ik hebben 2,5 week geleden de huurovereenkomst getekend voor ons eerste huisje! Het verven is klaar en de vloer ligt er ook eindelijk in. Verhuizen hebben we afgelopen weekend gedaan. Nu nog de laatste dingetjes en dan donderdag gaan we erin!
Dyson heeft ook geluk want we hebben een tuin! En vlakbij veel losloopgebieden en routes, met water. :')

We hebben nu 3 lessen Behendig Bewegen gehad en wat doet hij het goed! Tunnel en springen zijn favoriet! Nog 3 lessen te gaan en daarna gaan we Hoopers doen tot hij oud genoeg is voor de Behendigheid. Dan start er in maart een cursus en is hij 17 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:08

MadelonSunny schreef:
@Ashleydk Welkom! Leuk zeg! Al enig idee welke het wordt?

Het word in ieder geval een Reutje: links boven, rechts boven of midden onder. :) Welke daarvan weten we nog niet, ze worden waarschijnlijk op karakter ingedeeld, dus het is maar net kijken welke pup het meeste klikt! Ik kan echt niet wachten!

Ik wil heel graag, zodra hij uitgegroeid is, gaan beginnen met Agility en Doggy Dance! :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:55

Leonoor ik vind de jouwe ook echt een aussie look hebben

Ashleydk wat spannend he en zooooo schattig

Hier werd er ook op karakter geplaatst en wij krijgen dus het deugnietje en speelvogeltje van de teefjes, hmmm zegt dat dan iets over ons :o :D
Bedankt madelonsunny ik vond de naam ook zo passen als ik de pups allemaal samen zag. Komt uit mijn onderschrift trouwens 'Blossoms don't compeed one another, they just BLOOMS' en dochter is zot van the wings met uiteraard Bloom en Sky.
Dus als we ooit een reu erbij krijgen wordt het Sky :P

Geen ervaring mee Madelon, onze vorige hond was ook zot van water maar nu niet zo extreem. Liep altijd los mee dus ik hoop dit nu ook weer te kunnen.

Iemand ervaring met ivermectine ontworming paarden? Zou heel slecht zijn voor een aussie. Klopt dit, hoe vermijden jullie dat ze stront eten? Wij wonen namelijk op een boerderij met de weiden rondom ons huis en enkel houten omheining. Ons bc liep wel op de weide maar ging niet achter de paarden aan en at niet echt veel stront.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:08

Fotsy schreef:
Leonoor ik vind de jouwe ook echt een aussie look hebben

Ashleydk wat spannend he en zooooo schattig

Hier werd er ook op karakter geplaatst en wij krijgen dus het deugnietje en speelvogeltje van de teefjes, hmmm zegt dat dan iets over ons :o :D
Bedankt madelonsunny ik vond de naam ook zo passen als ik de pups allemaal samen zag. Komt uit mijn onderschrift trouwens 'Blossoms don't compeed one another, they just BLOOMS' en dochter is zot van the wings met uiteraard Bloom en Sky.
Dus als we ooit een reu erbij krijgen wordt het Sky :P

Geen ervaring mee Madelon, onze vorige hond was ook zot van water maar nu niet zo extreem. Liep altijd los mee dus ik hoop dit nu ook weer te kunnen.

Iemand ervaring met ivermectine ontworming paarden? Zou heel slecht zijn voor een aussie. Klopt dit, hoe vermijden jullie dat ze stront eten? Wij wonen namelijk op een boerderij met de weiden rondom ons huis en enkel houten omheining. Ons bc liep wel op de weide maar ging niet achter de paarden aan en at niet echt veel stront.

Ivermectine is alleen zo gevaarlijk als de hond mdr1 drager of lijder is (buiten de gewone overdosering dan). Zijn de ouders getest? Want als beide ouders vrij zijn is de pup ook vrij..

Kenai is lijder van dit gen, ik heb toen hij kwam de paarden bewust een keer zonder ivermectine ontwormd en kenai geleerd dat poep eten not done is. Twee keer gecorrigeerd en nu laat hij de mest gewoon links liggen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:55

paps is HD-A,ED-O, Eyes clear, HSF4 Clear, CEA Clear, MDR1 clear
mams is HD-B, ED-O, Eyes clear, HSF4 Clear, CEA Clear, MDR1 Carrier

dus kan drager zijn dan he, de rest is moeilijk leesbaar hoor behalve clear :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:36

Fotsy schreef:
paps is HD-A,ED-O, Eyes clear, HSF4 Clear, CEA Clear, MDR1 clear
mams is HD-B, ED-O, Eyes clear, HSF4 Clear, CEA Clear, MDR1 Carrier

dus kan drager zijn dan he, de rest is moeilijk leesbaar hoor behalve clear :+

Drager kan idd, normaal gezien zou het dan geen probleem zijn maar sommige dragers willen wel eens heftig reageren dus dan zou ik met ivermectine achtige stoffen oppassen.

En voor de zekerheid kan je ook laten testen, zelf test is geloof ik rond de 70 a 80euro. Maar is het zeker waard.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:28

Zelf testen is zeker waardevol. Ik ken wel dekreuen die uit het buitenland zijn geïmporteerd. Inclusief DNA-profiel en testresultaten van "clear"ouders. Hier in Nederland werd de reu zelf getest: Drager.
Sta je dan met je goede gedrag om een clear-reu te importeren -O- .

Hier een drager en een mogelijke drager (niet zelf getest). Dus nemen we de honden gewoon een paar dagen niet mee naar stal wanneer de paarden net ontwormd zijn. En we zitten dan even wat strenger op het geen poep eten.

Het de sloot inspringen afleren vond ik lastiger. Ik heb Guus "toe maar" als hij mag en "wachten" als hij niet mag aangeleerd. Dat wachten kende hij al van in huis voor z'n voerbak en buiten bij de stoeprand. Daarmee kan ik hem aardig uit het water houden. Is het een erg verleidelijke sloot, dan gaat ie gewoon ff aan de lijn.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:47

Dyson kent "wachten" als hij te ver voor me uit loopt en moet wachten, hij kent "blijf" als hij op zijn plek moet blijven (voor eten, voor een hindernis, voor het oversteken, als er een fietser aan komt, etc.). Maar als er een sloot met eenden is kent hij het niet meer :+ Maar ik blijf vol goede moed volhouden :Y)
Ik moet wel zeggen dat dat echt het enige echt lastige is waaraan ik merk dat hij aan het puberen is, als het daar al mee te maken heeft. Ik heb geloof ik echt 1 van de makkelijkste Aussies :o

Dyson heeft ook 1 ouderdier die drager is. Ik wil hem nog wel een keer laten testen. Momenteel houd ik er gewoon rekening mee dat hij drager kan zijn en ontwijk ik medicijnen waar hij "allergisch" voor zou kunnen zijn.

@Ashleydk Leuk hoor! Ik vind vooral die midden onderin mooi getekend. Maar goed, uiteindelijk is het uiterlijk totaal niet meer belangrijk. Ik wou altijd een Red Merle of Red Tri en ik heb een Red Bi, de meest geweldige hond :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:52

ok testen doen we dan zodra ze hier bij ons thuis is, waar doen jullie dit. Van Haeringen labo?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:05

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:14

ok VHL dus, ik doe daar de kleurtesten ook van de paarden, heel eenvoudig en snel, dank je

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:39

Wij bestellen de swaps voor het mdr1 te testen via een bedrijf uit Slovenië. Je krijgt dan swaps toegestuurd waarmee je slijm afneemt uit de mond en als ze het hebben onderzocht krijg je een mail met de uitslag waarna de officiele uitslag volgt via de post. Niet duur en snel de uitslag

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 16:47

Ik heb evi vanaf het begin mee naar stal. Heb haar nooit de mogelijkheid gegeven om poep te eten en nu kijkt ze er niet eens meer naar. Heeft het wel een tijdje geprobeerd.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:59

Myla bestudeert vast hoe en wat.
Afbeelding

Afbeelding

Wat blijkbaar vermoeiend is:+

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:38

Wat een prachtige myla , ik ben fan van red minder van merle maarn jouw merle is echt mooi.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:55

*vind ik leuk* !!!!
Dank je :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:17

pantuf schreef:
Myla bestudeert vast hoe en wat.
[ [url=m/Ae2Pbp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0Kzt3M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat blijkbaar vermoeiend is:+

[ [url=m/Pty6z5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zgghPV.jpg]Afbeelding[/url] ]
dit lijkt kwa type op onze teef.welke afstamming en welke fokker

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:37

mag ik nog even spammen, nog 1 weekje *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:12

Fotsy schreef:

[ [url=m/s5VN4t.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GqHNYw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je mag m wel brengen hoor.... Wat een leukerd!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:16

Ik ga gewoon niet meer in dit topic kijken. Ik word zo hebberig van al die knappe puppy-foto's :=

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 07:27

Nimmy schreef:
Fotsy schreef:

[ [url=m/s5VN4t.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GqHNYw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je mag m wel brengen hoor.... Wat een leukerd!

Ik hou ze toch maar lekker voor mezelf :P
Bedankt voor leuke reacties, ik ben ook zo in de wolken. Eindelijk weer een hond op de hof. Al maanden stonden we op wachtlijst. In belgie is het niet zo evident om aan een aussie te geraken.