Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:17

ja ben ook heel benieuwd!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:30

Ik had ze beide ook al stiekum gegoogled.. kon alleen zo snel niet een kennelnaam van die mevrouw vinden. Maar die hoeft ze ook niet te hebben natuurlijk.
Ik wil geen betweter zijn, maar is het wel een "betrouwbaar " adres. Al haar advertenties zijn verwijderd op mp. Zag op foto's ook die choco.. ook een leuk ding.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:14

pipo ik heb ook geen kennelnaam ;)
en haar advertenties staan er nog gewoon op hoor :)

ze heeft bij de black and tan zo en zo een patella test laten doen en daar krijg ik bij de dekking ook een kopie van en ook heeft ze netjes dna dus wat dat betreft lijkt het me wel betrouwbaar......

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:21

Bij de dekking?? dan is het te laat. Ik zou de papieren van te voren willen zien. Dan kan je de kliniek bellen voor info bijvoorbeeld.
Ik heb niet alle advertenties aangeklikt, maar degene die ik wou zien waren weg hoor. Ik weet niet.
Heeft ze dekvoorwaardes? zoals leeg blijven of afwijkingen? Krijg je een dekbewijs?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:30

even ter verduidelijking.. nu met de nieuwe regels is het fokken niet zonder risico's. Nou ben je niet iemand die zn handen aftrekt van een foutje, maar ze moeten ook niet zomaar gemaakt worden. Vertrouwen wat fokken en aankopen, zelfs met verkopen heb ik niet meer. En ja ik loop er ook in met ogen open.. het klonk zo echt, zo overtuigend. Nou genaait wordt je overal blijkt. ;) Zelfs zonder erbij te hoeven zoenen... -O- Ik ben flink de fout in gegaan met de dekking van onze basset..

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:33

ja ik krijg een dekbewijs aangezien ik bij de pups stambomen wil aanvragen
en ze heeft 4 reutjes en ik kan gewoon alle 4 de advertenties bekijken......

en ja als de teef leeg blijft krijg ik een gratis dekking bij de volgende loopsheid

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:37

heb in ieder geval een mailtje gestuurd of ze me in ieder geval een kopie van de patella luxatie test wilt mailen ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:49

Ik heb zn stamboom wel voorbij zien komen..of was t van die choco?? (sorry, vergeet de helft soms hihi) kan je niet zijn fokker ook benaderen? Heeft ie trouwens wel keuringen gelopen?
Niet iedereen doet dat , maar zo weet je wel wat zn dingetjes zijn.

Mijn basset ging uit logeren en omdat de reu jong was en geen dekervaring had heb ik mijn teefje daar heen gebracht om te logeren. Ik zou ook gratis dekking krijgen als ze leeg bleef of als de pups niet langer dan 3 dagen geleefd hadden, zoiets.. Dus teef weg.. teef terug.. echo gemaakt.. alles klaar voor de bevalling. (geen rontgens laten maken |o ) dus na heel wat avondjes /nachtjes waken nog geen pups. Haha schijnzwanger.. pups verstoten in een redelijk vroeg stadium(die op de echo zichtbaar waren) Niets van gemerkt.. dus gebeld dat ze weer kwam als ze loops was. Was de reu weg en ze hadden een schuld van hier tot tokio, dat ik een chinese naakthond heb meegekregen ter compensatie. Pff arm ding heb er een fijn plekje voor gezocht. Was geen hondje voor ons. Dus vandaar mijn argwaan haha

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:56

die giovanni heeft uitmuntend 1 gehaald op de keuring (dat staat in de advertentie)

jeetje wat een verhaal van jou basset zeg

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:13

Ach, oliebol happens zeg.. Dat is ook de reden waarom ik andere wil behoeden voor fijne mensen met niet leuke bedoelingen. Ze is nu te oud, is nu 7 dus geen nestje meer. Helemaal niet meer hier. Terwijl dat dus wel een droompje was. Maar goed ik kan buigen op mijn herinneringen met ons schotje. En krijg dus zo nu en dan een flessekind zoals Frommel. <3

Nou gewoon even verder pluizen, wie weet dat je dingen vind, of niet vind. Niet achter elke reu schuilt een eikel :+ ;) :D

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:23

snap je helemaal hoor ;) maar toch blijft het zuur......

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 11:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 11:48

Volgens mij heb ik op een chihuahua Facebook niet zulke leuke verhalen over de eigenaresse van deze reuen gelezen, hoe het nou precies zat weet ik niet maar dat kan ik navragen.

Edit: wel dezelfde dus, 'verkoopt pups als broodjes bij de bakker'..
Met de reu zelf is niks mis, bij haar werkwijze kan je je dat wel afvragen..

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:01

ja hij heeft wel een fci stamboom

dees daan lekker verhaal......
begin nu toch wel te twijfelen

ook omdat mijn mail nog niet beantwooord is met de vraag of ze een kopie van de patella test wilt mailen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:48

als het goed is heeft hij die wel, diegene zegt dat er met de reu zelfs niets mis is en dat het dus geen verkeerde reu is maar dat er wel heel veel gefokt word daar en dat er veel verhalen rond gaan maar dat door het dreigen met advocaten ook veel verwijderd word.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 19:48

en wat voor verhalen gaan er rond dan als ik vragen mag?

heb nog even verder gekeken voor eventueel een andere reu maar degene die wel bij mn teefje zouden passen hebben of geen fci stamboom of ze zijn niet getest op patella luxatie......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:03

Je hebt pb.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:41

:o zal toch niet.. ik hoop voor je dat je echt achter je beslissing kan staan. Joh anders wacht je nog een loopsheid. Of is ze al "op leeftijd?" nee toch. Zou wel sneu zijn, maar dan heb je meer tijd.. och arme jij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 22:37

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 00:58

pipo het ligt een beetje ingewikkeld
een nichtje van mij had 2 jack russels broer en zus van 18 jaar oud
allebei tegelijk in moeten laten slapen..............

nu is ze helemaal verliefd op mijn chihuahua en wil daar heel graag een pup van en ze is al een aantal maanden aan het wachten......denk niet dat ik het haar kan aan doen om nog een loopsheid over te slaan :+

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 07:18

agos, dat is sneu.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 11:09

Dat is sneu zeg. Maar daarvoor ga jij toch geen overhaaste beslissingen nemen en misschien spijt krijgen van je keuze/combinatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:26

Ik zou even op de sites van de fokkers kijken die op de website van de chihuahua club staan, anders kan een oproepje op fb misschien ook helpen, er zijn genoeg leuke reutjes met FCI stamboom die patella luxatie vrij zijn maar die staan niet op mp.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:21

Al een tijdje niet meer gereageerd, en ook niet alles gelezen, maar ik zag wel een hondje voorbij komen die heel grappig de trap op ging, schattig!

Missanous, mag ik vragen waar de reu zit die jij op het oog hebt?

Bij ons zijn helaas twee pups overleden. De werden opeens ziek. We zijn met ze naar de dierenarts geweest, maar ze waren helaas niet te redden. Dus nu zijn er nog drie en daarvan blijft deze kleine dame bij ons:

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:28

Ahh Diablo.. wat erg!!! En wat is puppekind al groot!! Gaat t hard he!
Bij mij is mams op 1 van haar kids gaan liggen.. ook zo machteloos net als jij. Ben je de andere poepies al kwijt??? Zijn er nog over??