Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:01

Ja ze lijken wel een beetje op elkaar hè Roosch, Sammie is dan ook wel halve maine coon en vind ook wel dat hij er veel weg van heeft. Sammie is alleen meer beige van kleur en rood op de rug in vlekken.

Ja echt niet normaal hoe hard hij groeit, gaat echt snel.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:16

Mag ik mij hier ook melden?

Over 4 weken krijgen we onze eerste kitten, Muis <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zijn broertje lijkt precies op hem! Links is Muis.

Ben nu al verliefd op dat kleine snoetje van hem.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:39

leuk beessie, hoe oud is hij al ie komt?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 20:42

Wat een schatje. <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 21:00

Afbeelding

Afbeelding
Issie groot geworden? :))

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:51

Hij is zo poepiepoepie Roosch!!

Sammie heeft iets nieuws uitgevonden dat heel vervelend is, hij hapt, dat ziet hij natuurlijk als spelen, voor ons doet het geen pijn maar we vertellen hem wel dat het niet mag, want als hij straks wat groter is en hangt dan in je voet is dat niet zo fijn (hij bijt niet door hoor, tis meer van dat die wilt spelen)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:57

M_EL_ISSA, wat een knapperd!

Wauw, Neko gaat hard!

Oh, dat is niet fijn! Gelukkig hebben ze hier alleen tijdens hst spelen zelf, dus dan vind ik het niet zo erg.

1 van de honden heeft net de poes gegrepen.. -O- Het is al een aantal keer kantje boord geweest qua grommen en snauwen, maar nu was het echt raak. :n 'Gelukkig' alleen had ie alleen maar wat haren vast, maar fijn is anders..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:07

Ruby1995 schreef:
Hij is zo poepiepoepie Roosch!!

Sammie heeft iets nieuws uitgevonden dat heel vervelend is, hij hapt, dat ziet hij natuurlijk als spelen, voor ons doet het geen pijn maar we vertellen hem wel dat het niet mag, want als hij straks wat groter is en hangt dan in je voet is dat niet zo fijn (hij bijt niet door hoor, tis meer van dat die wilt spelen)

Poekie ook, en ik zeg ook steeds nee, niet doen zachtjes, en dan duw ik haar weg of pak ik haar gewoon op en dan foei! en moet ze een paar meter verder zitten. Maar nu ineens zijn die tandjes wel scherp geworden en ben ik nog steeds hard mn best aan het doen om het af te leren...

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:12

Hee, mag ik gezellig meekletsen? :D

Ik heb twee katten Rosa en Bella, ze zijn nu alweer bijna 9 maanden het gaat snel!.
Ik maak me alleen een beetje zorgen om het gewicht van Rosa.
Dit is Rosa:
Afbeelding

Ze weegt momenteel 4 kilo, dat zegt eigenlijk niet zo veel, maar zoals je misschien wel kunt zien heeft ze een hangbuikje. Haar ribben kan je ook niet zo goed voelen. (ik weet niet of jullie hier iets aan hebben, maar ik vind ook dat ze heel vaak op de kattenbak gaat..)
Ik vind haar zelf op deze foto al erg dik ogen, maar als je het gaat vergelijken met haar zusje, Bella, is het nog erger.
Dit is Bella:
Afbeelding

Bella haar ribben zijn goed te voelen en ze ziet er gewoon gezond uit. (Voor als je nieuwsgierig bent, zij weegt iets minder dan 3 kilo)
Bella komt elke dag buiten en ze blijft vaak wel een aardig tijdje weg, maar in de avond komt ze nog wel binnen. Ik vind het zelf nog een beetje eng om ze ook 's nachts buiten te houden :o . Rosa kwam ook vaak buiten totdat ze een keer in de avond niet naar binnen kwam en dus heel de nacht buiten was, daarna vond ze er even niks meer aan. Nu komt ze nog steeds niet echt vaak buiten.

Ze krijgen Tompoes kattenvoer. De bakjes worden altijd bijgevuld wanneer ze leeg zijn, ik geef ze elke avond een stukje vlees en ik probeer zo min mogelijk snoepjes te geven (ik weet niet wat, wanneer en hoeveel de rest van mij familie geeft)

Vinden jullie dat ik nu overdrijf :P ? Moet ik misschien anders gaan voeren?

Sorry dat ik zo binnen kom vallen :o

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:23

Oooh Melissa wat een onwijs lieve foto's <3

Gaat echt snel dat groeien inderdaad he, Pief is ook al zo enorm groot geworden!
Roos hij groeit! :D
Froukje wat schrikken zeg, gelukkig is het goed afgelopen.
Hier ook wel 1 die graag tandjes en nageltjes gebruikt, ben het ook echt wel aan het corrigeren, wanneer er een plantenspuit in de buurt staat gebruik ik die ook wel eens wanneer het te erg wordt, of soms blijft 'ie er ook een beetje in hangen, dan zet ik 'm ook gewoon even weg.
Laura wat heeft Rosa een mooie kleur! Ik vind haar wel vrij dik eigenlijk maar heb te weinig verstand om iets zinnigs te zeggen.

Pief heeft een aantal keer per dag even z'n bui, rent hij het hele huis heen en dan vind hij de meubels echt onwijs leuk om als klimrek te gebruiken. Wordt tijd dat hij oud genoeg is om z'n energie buiten lekker kwijt te kunnen :) Ik tref 'm nog steeds op bijzondere plekken aan, net zat ie bij het boodschappen uitpakken al in de koelkast, en de wasmand is ook favoriet om in te spelen _O-

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 01:00

hier zijn de kittena vandaag 12 weken oud ze hebben hun laatste enting gehad en ze zijn gechipt.
morgen gaat het eerste kleintje weg woensdag de volgende en vrijdag eentje.
wordt leeg in huis :'(

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:07

Lauraa12 schreef:
Hee, mag ik gezellig meekletsen? :D

Ik heb twee katten Rosa en Bella, ze zijn nu alweer bijna 9 maanden het gaat snel!.
Ik maak me alleen een beetje zorgen om het gewicht van Rosa
Sorry dat ik zo binnen kom vallen :o

Zou ze soms drachtig kunnen zijn met andere woorden is ze geholpen??
Tom poes is niet het beste voer helaas je kan het vergelijken met elke dag Mac donald voor ons.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 12:11

Wat een schatjes weer :)
Voor de liefhebbers, my cat from hell is er weer op.
Mac Donalds is beetje overdreven, zie het als koken uit zakjes.

Wie van jullie is bekend met het voeren van rijst aan je kat als maagvulling?
Kwam net een artikel tegen daarover.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:33

Ik ben me net doodgeschrokken. Poekie had ergens zo'n vochtvreter zakje vandaan. Zat op die bolletjes te kouwen %) Heb er twee uit haar mond gevist, verder weet ik niet of ze er al een door had geslikt :S
Heb gelijk gegoogled, maar t schijnt niet giftig te zijn, ze kunnen er alleen buikpijn van krijgen of dorst. Maar ze rent en springt hier door het huis, had bijna mn vingers opgegeten toen ik haar bek openmaakte om te controleren of er niks meer zat, dus ik denk dat t goed is afgelopen. Van mij mogen ze dat spul verbieden, geen idee uit welke verpakkingsdoos ofzo dit spul nou weer kwam, zo'n klein rot zakje _-:(

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:52

gaby12 schreef:
Tom poes is niet het beste voer helaas je kan het vergelijken met elke dag Mac donald voor ons.

Ik mag toch hopen dat ze niet drachtig is. Ze zijn beiden nog niet geholpen, we zijn aan het kijken wanneer het ons uitkomt qua datum.
Ik wist niet dat het voer zo slecht was :o Welk voer is beter?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:21

je loopt de kans als ze niet geholpen buiten lopen dat ze al drachtig is.
Kwa voer ligt het een beetje eraan wat je wilt uitgeven persoonlijk ben ik van de orijen aplaws en dat soort voedingen

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:00

Lauraa12 schreef:
gaby12 schreef:

Ik mag toch hopen dat ze niet drachtig is. Ze zijn beiden nog niet geholpen, we zijn aan het kijken wanneer het ons uitkomt qua datum.
Ik wist niet dat het voer zo slecht was :o Welk voer is beter?

Ik zie net dat ze van april zijn in je profiel nou dan zou het heel goed mogelijk zijn dat ze drachtig is zeker als ze buiten komen. Zijn haar tepels groter dan normaal?
kijk eens bij zooplus naar voer met een zo hoog mogelijk vleesaandeel je bent in verhouding hetzelfde kwijt omdat ze er minder van eten.
Koop een groot verpakking dan is de kiloprijs nog lager die je bewaart in een goede afgesloten ton.

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:33

@gaby12
Haar tepels zijn eigenlijk bijna niet te voelen.
Ik las net dat je krolsheid bij jonge katten vaak niet merkt :( ik heb nog liever dat ze (een beetje ;) ) zwaarlijvig is dan drachtig op zo'n leeftijd.

Dat Orijen voer bij Zooplus ziet er erg goed uit! Ik koop de eerste keer wel liever de kleinste zak, misschien vinden ze het wel niet lekker :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:49

Dag 56 en je ziet dat het wel is veranderd, bij haar heupen is ze smaller

Ik gok echt wel op 5 dus ik ben benieuwd, nog heel even geduld

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:09

Lauraaa12 ik zou idd even met die poes naar de DA gaan voor een zwangerschapscontrole ;)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:14

Zou goed kunnen dat ze idd zwanger is ja, dat zou denk ik ook wel kunnen verklaren waarom ze niet zoveel meer buiten komt, of zeg ik nu iets heel geks?

Spannend Yom, ik ben heel benieuwd wanneer ze gaan komen!

Ik heb vanmiddag toch nog maar even de dierenarts gebeld, die het gifcentrum heeft gebeld, en ze zeiden dat het niet zo schadelijk was. Dat ze er in had kunnen stikken, maar aangezien ze rond rende en spelen enzo, dat dat wel niet het geval was, want dan had dat gelijk gebeurd. Ze kon hoogstens wat opgezwollen slijmvliezen krijgen, maar dat zou ook wel weer wegtrekken, en aangezien ik ook niet zeker wist of ze er uberhaupt wat van gegeten had, en het anders maar heel weinig was, dacht ze dat het wel goed af zou lopen en hoefde ik niet langs te komen. Ondertussen zijn we alweer wat uur verder, en ze lijkt nog steeds nergens last van te hebben, dus gelukkig is het met een sisser afgelopen. Echt goed opletten wat ze overal stiekem vandaan kan vissen dus, het is echt net een kleuter die alles in haar mond stopt.
Ik heb ook van die planten op de vensterbank met van die kleine kiezels erin, of stukjes hout in zo'n mooi gedecoreerd plantenbakje, en die kan ik ook elke dag door het hele huis terugzoeken, super fijn ;)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:32

Lauraa12 ik zou inderdaad even een bezoekje brengen aan de DA of ze zwanger is mocht het niet zo zijn dan kun je gelijk een afspraak plannen om beide poezen te laten helpen.
Yom nog even geduld een dag of 7 en ik blijf ook bij mijn eerste gok 5 stuks :D in de linkerhoorn zitten er duidelijk meer als rechts. Wat ik zo mooi vond is dat je de kittens onder je handen voelt bewegen dat deed mij herinneren aan mijn eigen zwangerschappen zo vertederend <3

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:55

Wauw Yom ze is enorm, hoe gaat het met haar?

Daphiena dat lijkt me helemaal niks dat je afscheid moet nemen, zal wel heel leeg zijn nu.

Gelukkig dat het mee leek te vallen Fioon

Even iets anders, zijn er hier mensen die ervaring hebben in het 'trainen' van hun kat?
Ik merk namelijk dat de plantenspuit in principe wel effectief is om Pief te laten stoppen met ongewenst gedrag, maar hij kan er ook juist nogal hyperdepieper van worden, waardoor die alleen maar stouter wordt.

Ik had nog een clicker liggen en ben net maar begonnen met 'click' --> snoepje associeren, dit kwartje leek redelijk snel te vallen. Commando wat hij al wel redelijk kent 'Piefie Kom' op een gegeven moment ook gaan clicheren, en dat lijkt nu ook scherper te werken.

Ik weet dat katten over het algemeen heel erg lastig (of onmogelijk) op te voeden zijn, maar proberen kan geen kwaad lijkt me. Wat ik vooral fijn zou zijn is als ik op termijn de 'nee' beter kan bevestigen. Momenteel beloon ik met m'n stem wanneer er geluisterd wordt naar 'nee', maar luistert hij niet dan gebruik ik de plantenspuit of zet ik 'm weg (wanneer die te wild met me speelt). Ik werk bij al m'n dieren eigenlijk met positief gedrag belonen of corrigeren met m'n stem en vind dit ook een fijnere insteek. Maar zo'n stuiterkitten is iets minder gevoelig op m'n 'nee' of 'eh eh' dan mijn merrie, of onze duitse herder teef. Onze vorige kat was eigenlijk nooit ondeugend en reageerde ook prima om m'n stem.
Ik zie het zelf wel als een (wellicht iets te naïef en optimistisch :') ) leuk experiment en zou leuk zijn als het op termijn zou werken. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:17

Ik zou als ik jou was op youtube zoeken op catmantoo, die heeft diverse tutorials over het clickeren (en andere dingen als targettraining, toilettraining, trucjes etc) op z'n kanaal staan. :)
Hij legt ook heel duidelijk uit hoe je bepaalde dingen moet gaan aanleren enzo.
Zit er zelf ook over te denken om zoiets te gaan oppakken met Abby, maar eerst staat tuigje aanwennen en wandelen in de planning.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:53

ik heb tot nu toe gemerkt dat kunstjes aanleren geen problemen is .
maar het nee toch iets lastigs blijft :P