Nou bij mij is het vreselijk erg.... Elke dag 500 ml fles, en die lekt maar een klein beetje maar ze drinken veel en plassen echt veel.... niet normaal.
Als ze veel drinken dan heb je grote doorstroming door de nieren en die voeren de vitaminen en mineralen af. Dat is niet goed en moet je dat dus aanvullen. Dat geldt trouwens ook voor mensen
Ja ze heeft zelf meerdere cavia's en ze wil nog een castraat. Komt erg goed terecht. Ja ik heb weinig reacties gehad op de flat heel eerlijk gezegd. Sinds gisteren staat hij op gereserveerd en nu heb ik al 2 mailtjes van mensen die hem willen hebben als het niet doorgaat. Vreemd.
Helaas even een iets minder goede mededeling...vanochtend lag er een van mijn favo cavia mannen dood in zijn hok. Hij was de laatste dagen al niet echt lekker; wilde niet meer eten en drinken. Medicijntje en water met zoutoplossing mochten helaas niet baten.
Och ik vermoedde wel dat het die kant op zou gaan. Wat dat betreft kunnen ze weinig hebben. Ik moet ze nu alleen weer verplaatsen, want de 2 heren krijgen het nu achter lang niet meer op gegeten, terwijl het stel achter er haast door heen is. Alleen heb ik de hokken net schoon gemaakt, dus ze moeten nog even geduld hebben.