Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:04

ja idd dat is waar de prijzen verschillen , of ik kijk ook bij de verkeerden haha

ze is ook echt grijs zeg maar en dan groenige ogen, tis wel een diva wat dat betreft
onze andere kat die pest haar altijd (thai siamees) dus als hij kijkt dan bromt ze al haha
die van jouw is ook mooi , ik houd ook van die kleur
alleen weet ik nu niet zo goed wat ik wil haha dus ik wacht rustig af tot er wat op mijn pad komt
ik vind sommige prijzen wel erg hoog moet ik zeggen

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:15

Nou, wij hebben inmiddels de ervaring dat rood haar niet fijn is. Dit is nu de 2 rode kater en mijn broertje heeft ook een rode kater en alle 3 haren ze als een gek!!! Klitten, plakkerige vacht... het schijnt dat de haren van rode katten anders is. Onze schildpadpoes en mijn broertje zijn donker grijze kater, hebben prachtige vachten, nooit klitten en haren zooooooveeeeeeeel minder!!! Echt heeeel raar!!

Onze rooie is wel een stamboomkater, uiteraard moest ie gecastreerd worden van de fokker, maar we hebben toch echt wel een bedrag betaald. Als we hm als dekkater wilde nog meer, maar dat wilde we niet.

De ragdolls die ik gezien hebben zitten toch echt op 750+... ik kijk dan wel alleen naar stamboomdieren.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:13

Ja dat geloof ik graag ja!

Raar van die kleuren, ik weet het nog niet. Ik had nog wel een leuke gezien ergens was redelijk donker grijs. stamboom maakt mij niet zoveel uit.ik ben overigens geen koopjes jager hoor ;)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:35

missanita84 schreef:
Ja dat geloof ik graag ja!

Raar van die kleuren, ik weet het nog niet. Ik had nog wel een leuke gezien ergens was redelijk donker grijs. stamboom maakt mij niet zoveel uit.ik ben overigens geen koopjes jager hoor ;)

Snap ik... zo bedoelde ik het ook niet :)
Alleen het prijsverschil tussen kat met of zonder stamboom is best groot, waardoor 'duur' voor iedereen anders is :) maakt de kat natuurlijk niet minder leuk :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:37

Haha nee dat is ook zo. Ik vind het soms ook moeilijk hoor waar je goed aan doet, ook al heb je stamboom .vaak ga ik van mijn gevoel uit ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:38

Wij waren niet bewust op zoek naar een Coon, mijn vriend wilde graag een langhaar (ik totaaaaaaaaaaaaal niet) maar toen ik dat snuitje op Marktplaats zag was ik verkocht.

Ook zonder papier dus, maar het maakt haar er niet minder leuk om.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:42

Als wij ooit met onze kleine naar een show gaan, dan wordt natuurlijk de stamboeknaam genoemd en niet zn roepnaam. Als het ooit zover is en onze kat wordt omgeroepen lopen vriendlief en ik wel helemaal rood aan hahahah... hij heet nl 'Gigolo' op papier _O- _O-

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:54

haha heb je wel eens wat anders als anders shadowfax.. ;)

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:56

Wat leuk een Maine Coon topic!

Wij hebben sinds een paar dagen een knappe Maine coon kereltje van 12 weken. We hebben alleen nog geen naam.. Jullie ideeën? :)

Afbeelding

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:11

Wat een scheet!!! Wb namen, wij hebben per kat er slechts 3 maanden over gedaan om iets passends te vinden -O- Heel slecht in!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:02

Wat een lieverd! Wij wisten al bij de geboorte dat we de kat zouden krijgen, dus we hebben tijd genoeg gehad om over een naam na te denken. Er zijn wel veel websites vol kattennamen te vinden, misschien dat t helpt?
En ik zag ook al een mooie grijze voorbij komen!

Ik heb dit weekend toch maar weer eens foto's gemaakt van ons monster. Mooi om te zien hoe ze langzaam echt groot aan het worden is! Ze is nu ongeveer 5 maanden.

Afbeelding
Afbeelding

En de enorme bos fluf is al in aantocht :Y)

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:36

namen haha wij geven ze en ze veranderen zoineens jewel is mina stroedel geworden bacardi spoek

mooie coons hierboven!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:49

Ik zag vd week op FB nog een heel leuk katertje voorbij komen die nog een huisje zoekt. Een rood met witte

dus als er nog iemand zoekt... :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:29

missanita84 Ooh wat een mooie! Die is ook niet zo heel groot of lijkt dat maar zo?

Ik vind zelf Coons veel leuker dan Ragdolls. Vind Maine Coons net wat meer echt katten, eigenzinnig en arrogant, maar toch lief en speels. De Ragdolls die ik heb gezien zijn me net te lief zeg maar. Voor mijn gevoel wat minder eigen wil. Ik spreek alleen uit eigen ervaring hoor, misschien net de verkeerde getroffen! Dus ga niet alleen van mijn ervaring uit :P

ShadowFax: hihi, het heeft wel wat die naam :')

sashafierce: ik had even een AAAAAAAAAAH WAT LIEF momentje! Dusse AAAAAAAAAAH WAT LIEF! :D
Ben nooit echt heel goed in namen, doe er altijd heel lang over! Vind dat het ook altijd wel bij de kat moet passen.

Miekelien: opznkoppoes :) Die staart <3

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 10:07

Hallo! Net even het topic globaal doorgelezen en kwam prachtige coons tegen :+:

Zelf heb ik een Ragdoll x Pers kruising, maar ik zoek al een tijdje een vriendinnetje voor haar. Vanavond ga ik bij een mooie Maine Coon dame kijken, ben erg benieuwd!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:03

leuk een vriendinnetje kijken!! een kitten of een herplaatser
ik wil er ook nog 1 bij haha, maar dat zal nog wel ffe duren

mina is wel groter als onze thai siamees maar wel lichter, zal wel aan het haar liggen haha
ze zijn idd lekker arrogant die maine coons <3

vandaag
huhh??

Afbeelding

en onze thai siamees

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 25-03-14 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:18

Missanita, wat leuk jouw MC lijkt wel veel op de mijne :-)
Afbeelding

De hondenmand is zijn favoriet haha :') Als de hond erop ligt, dan gaat hij er gewoon bij/tegenaan liggen. Terwijl die in het begin als de dood was voor de hond :P

Mijne zit helaas weer onder de klitten. Echt niet normaal :(:) Volgende week gaat die weer naar de trimster. Het ging echt een hele poos goed en zo van het één op andere moment is het weer 1 grote klittenbol....
Mijn ouders hebben ook 2 MC, maar die hebben nergens last van. Die van hun hebben echt nooit klitten :7

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:27

he wat grappig!! hoppje ook al zo`n mooierd , die van jou heeft wel een grotere kraag als ik het zo zie? mina is nog aan het sparen haha , heb je een kater of ook een poes
hier eingelijk ook geen klitten , in het verleden wel maar zo ineens niet meer ik scheerde die er gewoon af met mijn tondeuse (ben kapper) , ik douche trouwens nooit , of het moet echt noodzakelijk zijn. en heb een simpele haarborstel (kleinformaat) waar ik mee kam
ze zitten nu op het voer almo nature misschien dat het daar mee te maken heeft?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:32

Als ik dat allemaal hoor dan ben ik stiekem toch ook wel weer blij dat Frenzy niet zo mega veel haar heeft :=
Ze is altijd net een swiffer, en niet alleen binnen. Volgens mij zou ze elke dag in de klit zitten.

Hoppje: herkenbaar, de mijne gaat vaak bovenop onze andere kat liggen als zij per ongeluk op een plekje ligt waar Frenzy wil liggen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 20:52

We gingen gister dus kijken naar een volwassen Maine Coon dame en we hebben haar meegenomen :D Toen we daar kwamen kwam ze gelijk naar ons toe, snuffelen en sprong gelijk op schoot. <3

Op de weg naar huis (dekentje had ze helemaal weg geschoven :)) )
Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:24

Wat leuk!! Gefwliciteerd met de aanwinst!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:29

Dankje! :D

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:02

Leuk! Gefeliciteerd met jullie knappe dame!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:46

wat leuk!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 15:48

Thanks allemaal :D
Moet nog erg aan haar grootte wennen haha, echt een enorm verschil met m'n andere kat. Die heeft echt een hele andere bouw.