Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:38

kohtje schreef:
Ik heb een klein probleem. Vanaf het begin doet mijn pup erg met trainen aan mijn handen likken. Hoe leer ik dat af? Voer geef ik niet uit de hand.

Beetje gemeen, maar toen mijn pup dat af en toe deed pakte ik gewoon haar tong even vast.
Niet in knijpen en niet trekken ofzo, het moet geen pijn doen. Maar gewoon even vasthouden totdat ze 'm zelf terugtrekt.
Na een paar keer vond mijn pup dat niet grappig meer en nu likt ze niet meer (alleen als ik om een kusje vraag :p )

EmptyWords

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 14:24

likken doet die van mij ook, onzekerheid, onderdanigheid en eht willen werken.....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:39

Maar hoe leer ik het af?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:45

werk je met de clicker? hou je ene hand voor je lichaam uit, waarschijnlijk gaat hij er aan likken. zeg niks, trek je hand niet weg maar wacht tot hij stopt met likken, op dat moment click je en geef je een beloning op de grond van uit je andere hand
hij moet hier voor zelf na denken, je leert je pup op een leuke manier dat niet likken meer op levert dan wel likken

de tong vastpakken zie ik zelf geen nut van in...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:48

jij misschien niet, maar het kan wel degelijk werken...net zoals jouw aanpak ook prima kan werken
niet iedereen heeft nu eenmaal jouw trainings of opvoed aanpak maar om dat dan maar direct als nutteloos te bestempelen :?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:52

Ik heb met tong vastpakken het likken ook afgeleerd.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:53

heb vandaag met bisou ( 8 maanden: ) Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
heerlijke les impuls control gehad :) het gaat zo ongelooflijk goed! al weer 3 maanden geleden dat ze terug kwam bij mij.. ik als beginnend fokker. ze was o zo onhandelbaar, druk, bijterig, hyper, dominant etc etc kortom ze was stom en dat kon niks of niemand meer veranderen. het heeft 2 dagen geduurd voor ze bij mij rustig was, ze keek me verliefd aan met die grote puppy ogen en dat doet ze nog steeds, we zijn zo gek op elkaar daar komt niks of niemand meer tussen <3 het is een ongelooflijk makkelijk hondje wat super! snel en makkelijk leert, ze is vrolijk en gevoelig en zodra ze merkt dat ze iets goed doet word ze helemaal blij.
weer leuke dingen op les geleerd waar we deze week mee aan de slag gaan want volgende week is de ultieme test... ze moet cake met slagroom weigeren hahahah o jee :D :D

foto s van de les vandaag komen er nog aan

nee sonja ik zeg ook IK zie er het nut niet van in.. en dat zie ik ook niet.. :S dat mag ik toch zeggen of is dat ook al verboden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 17:58

mag je best zeggen hoor :) maar als je het nut er niet van in ziet , vind je het nutteloos. Ik zeg ook niet dat je zegt dat je vind dat het nutteloos is, maar wel dat jij het nutteloos vind , misschien een woord vergeten, sorry...
maar je terugkomertje ziet er super uit joh, als ik het zo lees is het maar goed dat ie terug is gekomen dan dat ze verder hadden doorgemodderd.

Jesda : werkt ook prima, ik zie ook geen enkel probleem in het gebruiken van een negatieve prikkel om iets af te leren , zolang het allemaal maar binnen de grenzen blijft en er bij het gewenste gedrag dan ook maar goed belonen tegenover staat.
maar goed, als ik hier nooit negatieve sensaties had toegepast had ik of iemand in de omgeving vast al wel een ledemaat gemist inmiddels :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:06

Vanochtend met Jinn naar behendigheid geweest. Ik laat Jinn alleen door de tunnels gaan en ben nu bezig met stuurwerk, ook door het gebruiken van een tunnel. Hij vindt het helemaal geweldig en ik heb een filmpje proberen te maken.

Wat je ziet op het filmpje is dat Jinn voor de tunnel ligt (niet helemaal recht er voor) en op commando af en blijf. Vervolgens liep ik naar de andere kant van de tunnel en op commando rent Jinn door de tunnel om bij mij een koekje op te halen.
Zet je geluid maar even uit :Y) Ben nogal enthousiast en daarom riep ik hem zo blij :P

Jinn door de tunnel

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:27

JesdaPower, leuk! Waar train jij eigenlijk?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 19:54

Nieuw-Heeten en Wierden. (Overijssel) Hondenschool heeft 2 vestigingen en omdat ik er zelf les geef mag ik trainen wanneer ik wil :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:20

Ja, maar welke hondenschool is dat :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:27

Vandaag fijn getraind met Easy en Jacky op de (Schapendrijf) clinic met Derek Scrimgeour in Middelbeers.
Die man straalt niet alleen veel rust uit, maar geeft je precies de aanwijzingen die jij en je hond nodig hebben om verder te komen.
Weer genoeg huiswerk mee voor de komende weken :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 22:07

Beetje vage foto , maar dit is de pup die ik uitgezocht heb, hij is bijna 5 weken. vandaag hebben ze een tunneltje bij het nest gezet en Aedan ging er gelijk zonder aarzelen doorheen. Volgens mij heb ik een goede keuze gemaakt haha. Nog ffies dan mag ie naar huis.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=528056C3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:30

Machie schreef:

Haha, lees ik berich terug zie ik dat de naam er niet in staat.
Hondenschool Boom

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:23

JesdaPower schreef:
Machie schreef:

Haha, lees ik berich terug zie ik dat de naam er niet in staat.
Hondenschool Boom

Tnx :)
Eens ff googelen ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:25

Hier vandaag ook weer lekker outdoor getraind met Bodhi. Gewoon op de gekste dingen springen/erover springen. en wat doggydance dingen geoefend.
Nog enkele foto's gemaakt, zal zo wat plaatsen!

Hier een hond die bijna in de auto is geboren, ze geeft er echt geen kick om. Als ik ben werken zit ze liever 8 uur lang in de auto (met uitzondering van mijn pauze) dan 8 uur lang thuis.

Als ik thuis kom en mijn vriend doet de deur open en ik moet wat spullen naar binnen brengen vanuit de auto, zijn we bodhi wel eens kwijt, vervolgens zit ze achter het stuur of op de bijrijdersstoel... :P

Ik zag op de vorige pagina iemand met een Tre Ponti tuigje, heeerlijke tuigen zijn dat! Ik heb een andere variant ervan, maar wat ben ik blij met dat tuig zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:40

Ik heb over 2 weken afsluitles van puppy cursus. Maar nu moeten wij thuis de puppen een kunstje aanleren. Alleen heb ik daar weinig behoefte aan. Kunstje is leuk maar wil graag eerst goed de basis er in hebben. Dat zit er redelijk goed in. Maar hij begint nu te puberen. Dus het gaat momenteel iets minder. En wil graag dus eerst weer de basis goed hebben.

Maar ik wil ook weer niet de flauwste zijn. Dus weet iemand nog een simpel trucje? Poot geven of high five mag niet. Want dat is te simpel.

Vandaag wel moeten lachen. We moesten even tochtje uitzetten. Dus Blaz mee. En we liepen langs water en telkens kwam hij terug als wij hem riepen. Alleen 1 x niet en sprong hij dus in het water vol met bladeren. Kwam er moeilijk uit en paps stond al klaar om er bij in te springen. Dus hij kwam er als moddermonster uit :')

Blaz is hier ook gek op de auto. Als hij doorheeft dat hij mee mag zit hij al bij het hekje te wachten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:43

Ik heb Jesda en Jinn 'Twist' geleerd. Gewoon een rondje draaien. Rechts om is twist en links om turn :) simpel aan te leren en ook wel geinig.
Zal morgen filmpje maken van Jesda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:47

En hoe leer je dat precies aan? Probeer Blaz namelijk af te leren dat hij niet achter zijn staart aan rent. Word gelukkig al aardig minder.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:00

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:31

Een eekhoorn vind ik met jonge (grote) honden toch altijd wat spannend hoor := Een buig zit ook in hun soorteigen gedrag en kan imo niet veel kwaad :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:33

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:42

leer de hond in een mandje te zitten ofzo. Ook vrij makkelijk en niet belastend ofzo.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:29

Dan hebben we het over een andere eekhoorn want ik heb mijn hond nog nooit zo maar een eekhoorn zien doen. Alleen als hij iets hoogs probeert te pakken en dan terug zakt is er een heeeeeel kort moment, maar nog geen paar seconden :n := Honden waar ik mee gewerkt heb is hetzelfde verhaal :)