kohtje schreef:Ik heb een klein probleem. Vanaf het begin doet mijn pup erg met trainen aan mijn handen likken. Hoe leer ik dat af? Voer geef ik niet uit de hand.
Beetje gemeen, maar toen mijn pup dat af en toe deed pakte ik gewoon haar tong even vast.
Niet in knijpen en niet trekken ofzo, het moet geen pijn doen. Maar gewoon even vasthouden totdat ze 'm zelf terugtrekt.
Na een paar keer vond mijn pup dat niet grappig meer en nu likt ze niet meer (alleen als ik om een kusje vraag :p )

het gaat zo ongelooflijk goed! al weer 3 maanden geleden dat ze terug kwam bij mij.. ik als beginnend fokker. ze was o zo onhandelbaar, druk, bijterig, hyper, dominant etc etc kortom ze was stom en dat kon niks of niemand meer veranderen. het heeft 2 dagen geduurd voor ze bij mij rustig was, ze keek me verliefd aan met die grote puppy ogen en dat doet ze nog steeds, we zijn zo gek op elkaar daar komt niks of niemand meer tussen
het is een ongelooflijk makkelijk hondje wat super! snel en makkelijk leert, ze is vrolijk en gevoelig en zodra ze merkt dat ze iets goed doet word ze helemaal blij.
Ben nogal enthousiast en daarom riep ik hem zo blij 
Een buig zit ook in hun soorteigen gedrag en kan imo niet veel kwaad