Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:49

Donja schreef:
Neej schreef:
En dan zeg je niet even hallo :P

Ol had een 1U, prachtig rapport maar meer ook niet. Wél mocht ie nog even shinen in de erering met zijn handler bij de Senior handling die ze samen glansrijk wonnen, dus toch nog een succesje :D Verder een leuke dag gehad hoor, was intens gelukkig dat ik niet om half 8 in de auto hoefde te zitten _O-

Jullie liepen in ring 12 na ons (de Perro de Agua Español) Maar ik wist niet zeker wie je was... (ik had o.a. de BOB vandaag..)

Ooh, jij hebt die geweldige honden. Heb ervan genoten tijdens het ere puppyrondje

liliekska

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 23:09

Mwaah ik wil eigenlijk gwn met gitou naar leiden...... Of liever met ons oppashodje maar dat is een golden doodle...
Ik wil eigenlijk gwn shows lopen... Maargoed een mens kan niet alles hebben...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:33

Heb je geen kennissen van wie je het hondje mag uitbrengen? Of gewoon gaan en dan lekker de jr-handler uithangen :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 06:33

LhinnOlijf schreef:
Hihi, meende je te herkennen tijdens de senior handling. Zag er super uit, geen wonder dat jullie gewonnen hebben.

Zelf heb ik een 1U jeugdteef --> Mijn Smurf is nu Nederlands jeugd kampioen *\o/*
Weet iemand of je een klasse kan veranderen als de inschrijving al gesloten is? Ik wil Smurf in de tussenklasse krijgen :=

Volgens mij heb ik jouw ook in de ring zien staan met een balletje die die niet terug wou geven :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 08:50

Nouja het gaat er ook om dat mijn moeder er niet zo veel zin in heeft... Om met mij de hele dag op een hpndenshow te hangen omdat ik junior handling wil doen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:58

Je hoeft niet meer de hele dag.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:59

Als ik eerlijk ben vind ik de Junior handling een beetje poppenkast. Heel overdreven showen .

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:03

kohtje schreef:
LhinnOlijf schreef:
Hihi, meende je te herkennen tijdens de senior handling. Zag er super uit, geen wonder dat jullie gewonnen hebben.

Zelf heb ik een 1U jeugdteef --> Mijn Smurf is nu Nederlands jeugd kampioen *\o/*
Weet iemand of je een klasse kan veranderen als de inschrijving al gesloten is? Ik wil Smurf in de tussenklasse krijgen :=

Volgens mij heb ik jouw ook in de ring zien staan met een balletje die die niet terug wou geven :D

Buiten de ring ja :P Ik was gisteren heerlijk in het groen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:05

Gaan we nu weer op naar Utrecht :) Wie gaat ook? Voorlopige planning staat op FB, wij zijn met 13 welshjes, 9 reuen (beetje rare situatie :') ) en als het goed is vroeg aan de beurt. Dus, aangezien Ollie vast geen BOB wordt, lekker vroeg ook weer naar huis *\o/*

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:15

super lhinn! gefeliciteerd :)

jaaa ik ga naar utrecht, 5 teven 3 reuen, 3 jeugdklas teven die allemaal hun laatste punt nodig hebben ;) als ik het haal heb ik in 4 shows mijn jeugdkampioen op 13 maanden!! :D (met allemaal goede concurrentie gehad ;) dus niet alleen in m n klasse gestaan ) verder nog 2 open teven, 2 open reuen en 1 jeugd reu geloof ik (of misschien al tussen maar dacht jeugd)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:10

Nee ik ga niet. Ik hoop Rotterdam of Bleiswijk.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:17

dan pas weer? :D

wij doen utrecht, als ik daar m n punt haal de joe cat show in tussenklasse en anders jeugd. begin mei hoogtepunt van het jaar, nationale in frankrijk, van over de hele wereld honderden beaucerons bij elkaar <3 bisou doet daar haar cant (aanleg test voor schapendrijven) en een gehoorzaamheidstest, daarnaast nog haar cotation proberen te halen. jolie heeft haar cotation 3 al dus die ga ik voor haar 4 (hoogst haalbare) proberen, bisou probeer ik meteen voor de 4.
cotation 4 = "showresultaat uitmuntend-PLUS en karaktertest uitmuntend. Deze cotatie kan enkel verkregen worden op de jaarlijkse Nationale d'Elevage, het grootste Beauceronevenement in Frankrijk waar ongeveer 500 à 600 Beaucerons aanwezig zijn en waar verschillende Beaucejes een gooi proberen te doen naar hun Cotation 4 - Recommandé."
niet zomaar uitmuntend dus, maar echt een heel goed exterieur resultaat, alleen de beste krijgen de cotation 4. ook moet je daar je karaktertest voor doen ( schotvast zijn en dreiging met stok mogen ze niet bang zijn) ook moeten ze HD A of B hebben al met al een eer als je dat haalt dus :D
cotation 3 is het zelfde alleen dan heb je een uitmuntend op exterieur ipv uitmuntend plus

en in juni clubmatch waar ik nog in de jeugdklasse ga gezien je dan voor de jeugdbeker kan gaan :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:20

Ik ben er in Utrecht, 10 uur in ring 12 (er staat 15 minuten voor 5 honden??, wel erg kort...)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:30

Ik ga hard trainen . Ik loop slecht en dat houd in dat ik niet kan rennen. Eerst wil ik daar aan werken ,hoe weet ik nog niet .

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:35

wij hebben meneer wauben als km, vind ik leuk *\o/* :) hij zat gister nog bij de ring te kijken, vind de beauceron een erg leuk ras :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:14

Ik heb Loch-Romans..
Een vriendin van me loopt met haar Carpatin ook bij Wauben, dus die zit dan in dezelfde ring!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:18

kohtje schreef:
Ik ga hard trainen . Ik loop slecht en dat houd in dat ik niet kan rennen. Eerst wil ik daar aan werken ,hoe weet ik nog niet .

En wat als een ander er mee loopt? Hoe is het gisteren eigenlijk afgelopen voor jou?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:48

Ricky Lochs is wel een leuk mens :) iig voor Welsh Springers kan ik me meestal wel vinden in haar keuzes en schrijft ze mooie passende rapporten :)

Wauben ken ik niet als KM, maar interesse is altijd goed natuurlijk :)

Wij hebben Verrees (BE) in Utrecht. Die heeft Ol eens BOB gemaakt op de KCM van de Belgische Spanielclub, maar dat was met bijzonder weinig concurrentie haha :P We gaan t zien :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:59

LhinnOlijf schreef:
kohtje schreef:

En wat als een ander er mee loopt? Hoe is het gisteren eigenlijk afgelopen voor jou?

Gisteren stonden er een hoop mensen om de ring en die regelde dat er iemand het ren gedeelte deed.
Maar ik wil het zelf kunnen en doen.
Nu nog beste pup maar volgende keer jeugdklas.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:36

liliekska schreef:
Mwaah ik wil eigenlijk gwn met gitou naar leiden...... Of liever met ons oppashodje maar dat is een golden doodle...
Ik wil eigenlijk gwn shows lopen... Maargoed een mens kan niet alles hebben...

Golden doodle is geen erkend ras dus daar kan je niet mee lopen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:46

ik hoop zo dat ik nog af en toe ergens een junior handling kan mee pakken...
dan wss wel met andere honden vanwege gitou die chemisch gecastreerd word enzo. maargoed leer je ook veel van!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:57

Bij ons kan je als eigenaar niet eens zelf lopen. Ik moet dus nog een voorbrenger gaan zoeken, moet ik dus op de club maar vragen of ze iemand weten. (Op de club hebben we geen showmensen)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:05

waar loop jij dan?? vind ik echt raar.. onze hond loopt bijv. niet makkelijk met vreemden mee en mijn moeder of ik zullen hem nooit aan een handler ofzo geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:07

Duitse Herders ;) Die moeten dus voor je uit trekken eigenlijk en dat doen ze niet bij de eigenaars/degene die ermee trainen. Dan gaan ze volgen, want dat trainen we.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:16

Zouden ze dat niet snappen met een paar lesjes ringtraining Merel? Als je buiten met 'm loopt volgt ie toch ook niet altijd of wel? Ol weet het verschil prima hoor, als ik thuis een drafje inzet gaat ie springen en galopperen, zet ik een drafje in in de ring of iig met z'n showlijntje om dan draaft ie keurig naast :P