Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) het tamst, eentje springt bij dochter op schoot als ze gaat schommelen in de kippentuin en dan schommelen ze samen een beetje
.
.
.
. 
kohtje schreef:Haha, ik ging gisteren kijken voor een zijdehoen kriel haan. Kwam ik daar liep er toch een joekel van een dier! Ze wisten niet wat kriel was.
moment met het haantje. Bettie en hij zaten samen op schoot, en hij liet zich echt aaien. De rest komt wel op schoot, maar aaien moeten ze weer niet zoveel van hebben. Maar Boefie leek het echt leuk te vinden! Zo cute!
We wonen sinds kort in een huis met veel grond en willen wat kipjes gaan houden. Allebei zijn we leek, dus ik ben begonnen om dit topic te lezen om wat wijzer te worden. (ben pas op pagina 3
)
Ook hebben we een hele leuke haan gezien, ik weet het ras niet. Hij is niet al te groot en wit en behoorlijk behaard,(beveerd) hij heeft zelfs veren bij de pootjes.
kohtje schreef:Ik vind 6 weken erg jong om met dit weer buiten te zijn. (zou zelf zelf een lamp op hangen met dit weer)
Laat ze lekker hun eigen gang gaan.

. Sinds twee weken ben ik trotse kippenmoeder van 4 hennetjes: Anouk (marans), Ilse (leghybride), Trijntje (NH blauwe) en Sanne (sussex), a.k.a. de rockchicks
.Amaris schreef:Die van mij liepen met 6 weken ook al de hele dag buiten. Deden ze zelf. Het zijn ook best al hele minikipjes met 6 weken. Stond ik nog van te kijken eigenlijk
Amaris schreef:Waar zou het verschil dan in zitten zou je zeggen... misschien het menselijke contact? Want die van mij waren ook nooit buiten geweest. Maar zelfs het verschil bench - schuur deed ze niet zoveel.
Laptopmuis schreef:Amaris schreef:Die van mij liepen met 6 weken ook al de hele dag buiten. Deden ze zelf. Het zijn ook best al hele minikipjes met 6 weken. Stond ik nog van te kijken eigenlijk
Hier gaan ze met 3 weken ook al naar buiten en vaak hebben ze met 3 weken in de zomer ook al geen lamp meer aan overdag.
Maar dan praat ik wel over de zomer, waarbij het dus 25 - 30 graden buiten is.
Het wordt vannacht nog maar 5 graden...
Maar de eigenlijke reden voor dit berichtje:
ik wacht op foto's